Aikaisemmin selvitty 10-15 gramman painomäärällä. Nyt kun taakse laitettiin Pirelli Dragon Supercorsa Pro painoja täytyi laittaa 50 grammaa. Painot tulivat samaan paikkaan, jossa Michelin Pilot Power 2CT:n aikaiset painotkin (15 g) olivat olleet (venttiilin viereen). Rengas asennettiin venttiiliin nähden oikein ja asennustyö sujui muutenkin niin kuin pitääkin.
Misukkaa ennen alla oli Diablo Corsa, jonka kanssa riitti 10 g paino. Eri paikassa tosin kuin nyt.
Onko tuo Supercorsa niin paljon tasapainoisempi kumi, että vanteen epätasapaino tulee paremmin esiin? Harmi kun ei tullut tasapainotettua pelkkää vannetta.
Rengas on Supercorsan karvalakkimalli. Ei seoskumi.
Onko muille jouduttu lätkimään vastaavia painomääriä?
jake
ex. YZF-R6R -06 kilpuri
ex. GSX-R600 -05
ex. ZX-9R -96
ex. GSX600F -00
ex. RD125LC -83
Itsellä on painoja mennyt vaihtelevasti 0-30g. Yli 40g ei yleensä pitäisi mennä jos uuden renkaan kevyin kohta on laitettu vastakkain vanteen painavimman kohdan kanssa. Tietenkin riippuu kuinka tasapainossa vanne on. Kannattaa ottaa huomioon että vanteen painavin kohta ei välttämättä ole venttiilin kohdalla (meillä ei kahdeksassa vanteessa yhdessäkään).
edit: nämä siis Supercorsa Pro seoskumeilla ja Metzeler Raceteceillä.
"Kyl siinä vielä pitoa on, kankaat ei näy vielä."
Yleensä Raceteceillä 10-50g, viimeeksi laitoin käytetyn Michelin slicksin joka vaati huimat 90g...vaan eipä tuo itseäni vaivaa.kirjoitti
Joskus on kone näyttäny painojen määräksi jotain yli 50 g, pikku pyöräytys kumia vanteella ja painomäärä on tippunu alle 10 grammaan...
Kawasaki z1000 & Suzuki pv50R
Onneksi ei siis ihan tavatonta.
ex. YZF-R6R -06 kilpuri
ex. GSX-R600 -05
ex. ZX-9R -96
ex. GSX600F -00
ex. RD125LC -83