Hih *Tänään aamulla sain mp-kortin ajettua...vihdoinkin....tosin kevarikortin, mutta se riittää aluksi mulle.
Mua aikasemmin ajeli ajotestejä toinen mimmi isolla pyörällä. Kattelin sen menoa ihaillen...oon ite kaatunut kaksi kertaa 500cc:llä ajotunnilla (jonka vuoksi ajoinkin pienemmän kortin). Mimmi teki äkkijarrutus testiä ja kaatuikin aika hurjannäköisesti. ONNEKSI ei sattunut pahasti (rata oli märkä). Mulla meinas mennä luu kurkkuun kun tuli mun vuoro treenailla. Noh, ajatukset pyöri tän tytön kaatumisessa kun olis pitänyt keskittyä treenailemiseen. Samalla tavalla meinas käydä mullekin, äkkijarrutuksessa painoin etujarrun pelkästään pohjaan ja eturengas lähti sladittaa. Tajusin päästää jarrusta irti ja sain sladittamisen loppumaan...sain kuin sainkin pyörän "hallitusti" pysähtymään.
Siinä sit kasasin hetken ajatuksia ja sain pulssinkin tulemaan alle 200 kunnes oli aika mun alottaa testit. Niin paljon jännitti et jalat tärisi.
Mutta nyt on ajolupa taskussa ja mieli korkealla
Tänään kyllä maistuu *![]()
"Elämä on" ;)
Onnittelut ja turvallisia kilometrejä! Nyt ei muuta kuin![]()
Life sucks and then you die...
Kuolema kuittaa univelat...
Onnittelut kortin johdosta
Kyllä sitä allekirjoittaneellakin vähän puntti tutisi käsittelykokeessa, ainoana mimminä isojen äijien ja pyörien keskellä.. mutta hienostihan se sitten meni.
Ei muuta kun mukavaa loppukesää![]()
Yamaha XJ6 -09 | That is one freedom you will never take from me.
Isot onnittelut.
Turvallisia ajoja!![]()
Meille on annettu kaksi lahjaa, joita tulisi käyttää mahdollisimman paljon - huumori ja mielikuvitus. Mielikuvitus korvaa sen, mitä emme ole, ja huumori auttaa meitä hyväksymään sen mitä olemme.
Onneks olkoon kortin johdosta. Onko oma pyörä jo katsottu/hankittu?
Kawasaki Er-5 -05
Kawasaki Z750s -06
Honda CBF1000S -08
Kiitos *(archer @ Heinä. 30 2007,16:27) kirjoitti
Pyörää alan aktiivisesti etsimään syksyllä. Tarkoitus olisi ajella omalla pyörällä ensi kesänä. 250cc kyykky on haaveissa.
"Elämä on" ;)
Onneksi olkoon kortista ja hyvä että tajusit löysätä jarrua ennenkuin etunen lähti alta(Ms Rookie @ Heinä. 30 2007,16:46) kirjoitti
.
Itse kyllä lähtisin kuristetun 600cc linjalle niin ei tarvitsisi heti etsiä isompaa alle kun mahdollista. Tietysti jos ei tunnut että sitä pystyy hallitsemaan niin eipä sellaista kannata hankkia, tollasen 250cc saa vielä pidettyä pystyssä vaikka pääsis vähän enemmänkin kallistumaan.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant
never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
Missä ja milloin näitä inssiajoja pääkaupunkiseudulla järjestetään? Nuohan saattaisivat olla sateisina päivinä opettavaista viihdettä
Onnea kuitenkin kortin johdosta ja ajelehan varovaisesti![]()
Tunnelin päässä näkyvä valo on juna!
Onnittelutja turvallista matkaa!
Tunturiässä
onnea,onnea. kortin johdosta!![]()
ei muutaku onnea ja![]()
600rr
Onneks olkoon kortin johdosta. Varovaisuutta ja järkeä mopoiluun. Hallinta laitteet kannattaa kyllä opetella huolella, samoin muu pyörän hallinta, esim. jarrujen käyttö
Noita on pyöriä isompia esim. Kawan ZZR 600 ( puolikyykkä )jonka saa kuristettua myös 25 kW teholle. Eikös se ole suurin piirtein kevarikortin tehoraja. Sitten kun ikä ja kortti sallii voi nostaa tehot ylös ostamatta toista pyörää.(Ms Rookie @ Heinä. 30 2007,16:46) kirjoitti
Makuasia tietenkin, kuka tykkää mistäkin.
Troppasie pitin tulimma, tukkusissa on vesselämbi matata.
Onneksi olkoon!! *
Ei muuta kuin rohkeasti harjoittelemaan hallintalaitteiden ja mopon käsittelyä ja tietenkin muutenkin ajamista.![]()
"The Slow And Pathetic"
Rock ..![]()
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
25kW on kevarikortin raja. (Ikää löytyy ajaa isojakin pyöriä) mutta kunhan treenailen 250:llä yhden, jos toisenkin kesän, katon tilannetta sitten uudestaan.(Nakke @ Heinä. 31 2007,16:52) kirjoitti
"Elämä on" ;)
Toivottavasti nyt on vain asiat sekaisin, eikä kortissa väärä merkintä verrattuna siihen mitä halusit...kirjoitti
Kevarikortillahan tarkoitetaan korttia, jolla saa ajaa kevaria (eli kevytmoottoripyörää). Korttiluokka A1: A1-luokan ajokortti
Ikäraja 16 vuotta
A1-kortti oikeuttaa kuljettamaan moottoripyörää, jonka sylinteritilavuus on enintään 125cm3 ja teho enintään 11 kW.
Ja jos puhutaan niinsanotusti väliluokan a kortista, eli pikku-a:sta:
A-luokan ajokortti (väliluokka)
Ikäraja 18 vuotta
A-luokan ajokortti oikeuttaa kuljettamaan moottoripyörää, jonka teho saa olla enintään 25 kW (34 hv) ja tehopainosuhde alle 0,16 kW/kg. Kun henkilöllä ollut väliluokan A-kortti 2 vuotta tehorajoitus poistuu.
Ja sitten se Iso-A:
Ikäraja 21 vuotta
Puurot ja vellit sekaisin... Eli kevarikortilla ei sitten ajella niitä 25kW pyöriä.
Ajokorttiluokat
(Ms Rookie @ Elo. 01 2007,09:19) kirjoitti
Niin, tai siis eiköhän kevarikortin raja ole 125 ccm ja 11 kW ja tuo 25 kW on rajoitettu A, jos halutaan ihan virallisisa termejä käyttää.(Nakke @ Heinä. 31 2007,16:52) kirjoitti
Mut mites tuo muuten menee, jos on jo ikää yli 21 mut ajaa tuon rajoitetun, niin onko se tässäkin tapauksessa 2 vuoden odotus, kunnes tulee täydet oikeudet?
Niin ja onnittelut kortista.![]()
Jeps, eli ajan rajoitetulla kortilla 2v jonka jälkeen voin korottaa (maksutta) korttia, mutta jos haluan korottaa korttia kahden vuoden sisällä, joudun maksamaan inssin.(jiitu @ Elo. 01 2007,09:51) kirjoitti
"Elämä on" ;)
Inssi sisältää käsittelyn?(J.N @ Elo. 01 2007,13:28) kirjoitti
Noh, sama hinta enivei..
Onneksi olkoon kortista.. nyt ei muuta kuinvaikkakin itsellä menee enemmän kaljanotoksi, kun saikkua pukkas + keli on mitä mainioin (jos tykkää vesisateesta & myrskystä).