Tulokset 1:stä 24:een 24:sta
    Oletteko tehneet Monsteriin ratasmuutoksia? Itse mietin 14T ratasta eteen helpottamaan kaupunkiajoa. Onko teillä kokeneemmilla ducatisteilla ehdotuksia etu/takaratas muutoksista. Tarkoitus on tosiaan tehdä pyörästä mahdollisimman mukava ajettava kaikissa olosuhteissa, painottuen kuitenkin mutka-ajoon ja kaupunkioloihin.
    Monster M695 > Triumph Sprint ST
    Kuulostaa samanlaiselta välitykseltä kun s800:ssa. Vaihdoin yhden piikin pienemmän eteen ja sillä jo tuli kuin eri pyöräksi!

Kaupungissa oli hirveetä ajaa vakiväleillä ja maantielläkään ei saanu juuri 4:sta suurempaa pykälää silmään jos suurinpiirtein noudatti rajotuksia!

Nyt menee huomattavasti jouheemmin... ajattelin vielä taakse vaihtaa piikin tai 2 isomman rattaan niin sit menee kuin ajatus!
    Sopivasti täysillä!!

749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
    Vaihdoin tonniseen hammasta pienemmän eturattaan. Suosittelen. Vakiona ainakin tonnisessa on liian pitkä ykkönen ja kakkonen normaaliliikenteeseen ja kutonenkin on aika loikkari. => Pykälää pienempi eturatas helpottaa huomattavasti elämää.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
    +1
    Happy with what you have to be happy with.
    tällä nyt 906 mut piikki pienempi eteen helpottaa elämää
    maxiskootteri

-Punainen on edelleen väreistä nopein -
    Aiheesta on taidettu keskustella ennenkin mutta suosittelisin ennemmin laittamaan taakse mutaman piikin isomman rattaan. Minulla oli pyörässäni kanssa piikkiä pienempi eturatas mutta huomasin että se pääsi kuluttamaan takasvingin kiinnityspultin päätä. Ketjunvaihdon yhteydessä vaihdoin sitten vakion eturattaan ja kolme piikkiä isomman takarattaan.

Välityksien muuttaminen todellakakin kannattaa! Edes kulkupuoli ei huonontunut kun nyt jaksaa isommalla vaihteella kiertää enemmän... Kaupunkiajossa suorastaan välttämätöntä muuttaa alkuperäisiä välityksiä.
    BMW R nineT -17
    Lainaa (duke @ Heinä. 30 2007,19:55) kirjoitti
    Aiheesta on taidettu keskustella ennenkin mutta suosittelisin ennemmin laittamaan taakse mutaman piikin isomman rattaan. Minulla oli pyörässäni kanssa piikkiä pienempi eturatas mutta huomasin että se pääsi kuluttamaan takasvingin kiinnityspultin päätä. Ketjunvaihdon yhteydessä vaihdoin sitten vakion eturattaan ja kolme piikkiä isomman takarattaan.

Välityksien muuttaminen todellakakin kannattaa! Edes kulkupuoli ei huonontunut kun nyt jaksaa isommalla vaihteella kiertää enemmän... Kaupunkiajossa suorastaan välttämätöntä muuttaa alkuperäisiä välityksiä.
    Vaan riittääkö ketjujen pituus isompaan takarattaaseen?

Ja se eturatas on myös halvempi... ei ducatisteilla oo rahaa ku ne meni jo pyörää ostaessa...
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
    Kiitoksia neuvoista. Ei muuta kuin hommiin.
    Monster M695 > Triumph Sprint ST
    Myönnettäköön että säästömielessä minäkin ensin laitoin piikkiä pienemmän eturattaan, mutta keväällä kun jouduin ketjut uusimaan niin ostin pari lenkkiä pisemmän...

Oli meinaan kohtuullisen vaikeaa saada takasvingin kiinnityspulttia auki kun ketju oli ajoittain laahannut sen kuusiokolon uuteen uskoon. Tarvittiin pieni viila ja aikaa.
    BMW R nineT -17
    oisko kellään myydä SS620ie sopivaa isompaa takaratasta?
    SS 620i.e
    Mullon jotain - pistin mailia.
    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
    Minulla oli SS:ssä yhtä pienempi eturatas. Kulku parani, äänteli enemmän.

Sillä kokemuksella aion nykyiseen pyörään laittaa seuraavan ketjunvaihdon yhteydessä vähän isomman takarattaan ja nykyisen kokoisen eturattaan, ketjua sitten niin paljon kuin siihen väliin tarvitaan
    mulla onki kuus-satases jo 44 takarissa.
    huiput jää siihen pientä vajaa 220, tai mitä ite oon saanu kelattua. menis kait ehkä vähä enemmän jos ois suoraa.
    SS 620i.e
    sopiiko 620 monsterin rattaat SS:ään?
    SS 620i.e
    Lainaa (JokkiX @ Elo. 22 2007,09:41) kirjoitti
    M1000 ja SS1000:ssa erinäköinen.
    SS750 ja S800 on eri numerolla, mutta saattaa käydä.

mime
    Lainaa (mime @ Elo. 22 2007,10:34) kirjoitti
    M1000 ja SS1000:ssa erinäköinen.
    SS750 ja S800 on eri numerolla, mutta saattaa käydä.

mime
    Itseäni täydentäen.
    1000:ssa on 525:n ketju, muissa 520:n
    Lainaa (JokkiX @ Elo. 22 2007,09:41) kirjoitti
    Mä panin 900SS:än pikkumonsterin ketju/ratas-paketin.
    Ketju 520:n ja takarattaalle 6-pykälää lisää :)

Muutos oli ihan bolt on, mutta vuosimalleissa saattaa olla eroja.
    Mulla 5vaihteisessa pikkulohkossa 15/46 toisiovälitykset ja ne on turhan tiheät. n.5000rpm-100km/h eli huiput n.9000rpm-180km/h.
    1.vaiheella kyllä helppo lähteä liikenteeseen.
    Seuraavaan ketjupakettiin otan pienemän takarattaan.
    Nyt ketjut kolahtelee löysällä ollessaan lohkoon, etuhammasrattaan taka-alaviistoon.
    m583"s"

Heti kun kädet tulevat rasvaisiksi, nenää alkaa kutittaa!
    5-vaihteisessa S750ssä 15 ja 43 tuntu aika optimivälityksiltä.
    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
    Mitäs ratasmuutoksia olette tehneet superbike-malleihin. Onko väliä vaihtaako etu- vai takarattaan?
    Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
    minä kasvatin takaratasta 3 piikkiä, vastaa suunnilleen yhden piikin poistoa edestä. Edessä menee kehä aika pieneksi jos ottaa piikin pois ja alkaa olemaan ketju swingiä lähellä (Tamburini-superbike). mutta silloin ei tartte ketjuja pidentää. taitaa maailmalla olla tuo '1 piikki edestä pois' suosituin vaihtoehto.

katso tuosta ehdotuksia välityksistä.
    Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
    minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
    No jos sinne taakse laitetaan lisää piikkejä, niin ilmeisesti samat ketjut käyvät myös jatkossa. 43 taakse ja sillä eteenpäin.
    Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
    No jos 749S:n vakiot on 14/38, on ketju 96 lenkkiä. Jos laitat taakse 43:sen, niin ketju pitää olla 100 lenkkiä.
    Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
    minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
  24.  
    Lainaa (vtwin @ Helmi. 14 2008,08:36) kirjoitti
    No jos 749S:n vakiot on 14/38, on ketju 96 lenkkiä. Jos laitat taakse 43:sen, niin ketju pitää olla 100 lenkkiä.
    No joo pitää miettiä tuota sitten. Jos ne uudet ketjut ei ihan maltaita maksa, niin voisihan sitä laittaa sellaisetkin. Oli kuitenkin tuo 14-43 "recommended" ja tuollaisen muutoksen jo varmasti tuntisi kiihdyttäessä. Harvemmin sitä tulee kutosella vedettyä maksimeja kuitenkaan, niin hyöty olisi varmasti suurempi kuin mitä tuossa menettäisi.