Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 45:sta
    moro
    Kaipaan kokemuksia diversionista.. huolet ja murheet sekä hyvät puolet... ajatuksia yli 80000 ajetusta pyörästä.
    -K-
    Itellä oli pari kautta sellanen, tosin ei ihan noin paljon ajettu. Kilometreillä ei vissiin ole kauheasti väliä jos on vain huollettu säännöllisesti. Hyvä peruspeli ainaskin yksin ajelevalle. Kaks päällä voi olla hieman puhditon. EI mulla ole ainaskaan mitää valitettavaa, perus tekniikkaa joka on kai todettu kestäväksi.

edit: Ai nii, mulla oli aika löysä etupää, vissiin ihan tyypivika, jos sitä nyt viaksi vois sanoa. Jarrutuksissa huomaa kyllä.

-Nätti päivä ajella, ilmakin sentään plussan puolella.
    Mulla ei ole kyllä diversionia, vaan XJ600 N, mutta pyörä taitaapi olla käytännössä sama, joten uskallan vastata ;). Itse olen pitänyt pyörän ajotuntumasta, helppo käsitellä taajamassa. Näin aloittelijalle koneen käytös on myös mielestäni mukava, ei mitään hirveitä tehopiikkejä, mutta ihan kohtuu tasainen vääntökäyrä. Mikään valtavan tehokas pyörä XJ 600 ei kyllä ole. Tosin Suomen nopeusrajoituksilla kaksikin päällä varmasti vielä pääsisi ajokortista eroon jos yritystä on . Kiihtyvyyttäkin löytyy niin, ettei ihan jalkoihin jää jos kierroksia käyttää reippaasti.

Itselläni pyörän jarrut ovat hieman tehottomat, mutta eipähän tartte pelätä, että lukkoon menevät. Tekniikka on niin simppeliä, että siitä ymmärtää itsekin jotain. Ajovalo on käsittämättömän tehoton, mutta olen ymmärtänyt, että näin on kaikissa vanhemmissa pyörissä. Mallissa on tyyppivikana löystyvä nokkaketjun kiristin, jonka saa joko huollettua tai vaihdettua tapauksesta riippuen. Kannattaa siis varmastikin tarkistaa, onko asialle vielä tehty mitään. Monet ovat kehuneet pyörän tekniikkaa kestäväksi. Tosin olen kuullut väitteen, että 600 Diversionien venttiilikoneistojen kunto voi olla vähän niin ja näin, jos niillä on paljon täyskuorman kanssa matkattu. (Tämä on kyllä ihan huhupuheena kuultua, korjatkoon joku joka oikeesti tietää ) Moottorin ääni on aika epämääräinen, mutte se taitaa olla kyllä ihan Yamahan tyyppivika. (Joo, tiedän että Kawa on pahempi ;) )
    Itselläni sellainen ollut huhtikuusta lähtien ja ihan tyytyväinen olen.

Omat ajot ollut valtaosin yksinään ajelua, mutta vaimon kanssa ollaan matkaa taitettu ihan kahdestaankin. Kaksistaan jotenkin puhditon ohituksissa ellei kierroksia anna kunnolla. Yksinään työmatkat ja matka-ajelut on sujuneet hyvin, pyörä on helppo käsitellä kuten edellinen kirjoittaja totesikin. Ja vaimo on pitänyt takapenkistä, ei keiku kuskin yläpuolella ja kelpaa istua.

Etupää on löysä, saanee korjattua öljyillä ja jäykemillä jousilla, mutta minua se ei ole mielestäni haitannut. Takapäässähän on jousituksen jäykkyyden säätö.

Omassa pyörässä on jokin perin kiusallinen resonanssi 4000-5000 kierroksen välissä, en tiedä mistä johtuu tai onko se tyyppivika. Tyyppivikana oleva nokkaketjun ääntely ei ääntele minulla. Kytkimen kun laittaa pohjaan, niin "ylimääräiset" äänet häviää.

XJ:n hinnat on ihan kohdallaan jos vertaa pyörän iän mukaan muihin pyöriin. Vakuutukset on keskikastia. Omassani n. 550€/vuosi osakaskolla ja ilkivaltavakuutuksella. Kulutus on yllättänyt positiivisesti, matka-ajolla alle 5l / 100km vaikka oli kolme laukun sarja täynnä tavaraa ja kaupungissakin pääsee alle kuuden.

Kulutusosien hintavertailua en ole tehnyt, mutta ne mitä olen joutunut hankkimaan, niin mielestäni olen kohtuuhinnalla ne saanut.

Tää on niin kivaa kun omaansa saa kehua...

Jos haluat ajaa 200 km/h, niin XJ600 on väärä pyörä. Jos haluat lähteä keula pystyssä liikennevaloista, niin XJ600 on väärä pyörä.
    Jos haluaa kohtuuedullisesti ajella arjen ajot, XJ600 on yksi vaihtoehto, jokainenhan päättää kuitenkin ihan itse, mikä pyörä on paras itselle. Malttia vain koeajoille ja ihan rauhassa miettimään vaihtoehtoja.
    Lainaa (yamark @ Elo. 01 2007,20:30) kirjoitti
    Jos haluat lähteä keula pystyssä liikennevaloista, niin XJ600 on väärä pyörä.
    Miten niin Mutta se tärinä siinä 4000 paikkeilla ei ole vika vaan ominaisuus.
    Kawasaki ZZR1400 -09
    Se on ihan hyvä perus matkapyörä, mulla se on ollut kakkospyöränä jolla on saanut tehdä tarvittavat maantie ajelut(enduro on se ykköspyörä). Tehot on jätetty pieneksi, jotta saataisiin parempi alavääntö ja ihmeen sitkeä se on menemään pienilläkin kierroksilla. Vasta käytiin ajamassa 4500km saksassa kahdestaan emännän kanssa ja kolmella laukulla varustettuna ja ihan sillä pärjäsi. Kokeilin baanalla paljon kulkee ja 180km/h otti mittariin tuossa varustuksessa.

Kulutuksessa oli melkoinen haarukka, kun pienimmillään meni 4.4l ja suurimmillaan baanalla 7l/100km. Mulla on nyt mittarissa 62000km tosin saksasta tuotu, joten tiiä sitten paljon oikeasti, moottorin ääni on tyhjäkäynnillä karu, vaan ei se menoa haittaa. Puoli litraa söi öljyä(Delvac MX) tuolla saksan reissulla, ja sekin johtui luultavasti saksan helteistä, niin kävi vähä ylikuumana.

Saksassa tuo näytti olevan erittäin suosittu pyörä, kun niitä tuli vastaan melkein joka nurkalla.
    kiitti kaikille... ostin sen diversionin.. vanhan -92 ja kilometrejä 90tuh.. ajattelin että jos tuo pyöräkuume ei hellitä tänä ja ensikeväänä niin pitääkatella uudempi versio tai 900xj..

mutkasia teitä kaikille..
    Mulla olis ylimääräinen XJ600 Diversion korjausopas myytävänä. ... (vähän käytetty)
    Lainaa (attes @ Elo. 16 2007,08:20) kirjoitti
    Mulla olis ylimääräinen XJ600 Diversion korjausopas myytävänä. ... * *(vähän käytetty)
    Mulla kanssa, ehkä halvemmalla vielä..
    Kawasaki ZZR1400 -09
    no.. sain oppaan mukaan *
    ajattelin pistää talvella osiksi ja vaihtaa tuon koneen, vähemmän ajettuun.. nyt pitää löytää vaan jostain espoo-helsinki alueelta paikka missä fiksata.. *
    jos tiedossa olisin kiitollinen vinkeistä....
    Avaa ensin se vanha kone ja vaihda vasta sitten jos kone on entinen. Jos hommaat tuoreemman käytetyn kannattaa sekin tarkistaa...ja kun sen tekee joutuu todnäk vaihtamaan samat osat mitä siihen vanheempaakin.

männänrenkaat, laakerit, nokkaketju + kiristäjä ja muuta pientä. Ei ne nyt kauhean kalliita ole ja noilla vanhakin kone jo vetreytyy. Sitten vain vena välykset ja muut säädöt kuntoon niin rupeaa kone toimimaan. Ei se vaihtamalla virkeämmäksi tule.

Jos et tietty jotain 900CC divikan konetta sinne runkoon istuta
    ajelin tuossa meneellä viikolla 1400 km ja totesin että ei mitään vikaa.. ainoa mikä häiritsee niin toi venttiilien "kilinä" ketju ei kilise.. otin kiristäjän ulos ja laitoin jousen alle 5mm palan ja paikalleen ja ketjun rahinat/kilinät hävisi.. eli jousi aika "lerppa".. en tiedä enää tuosta koneen vaihdosta.. pitää miettiä.. kun tuntuu kiertävän ihan hyvin. pitää vaan säädättää noi ventiilit kun saa jonnekkin talliin tuon vehkeen..
    olisiko tuohon tärinään apua jos vaihtaisi noi moottorin kumit.. vai kuuluko se tosiaan malliin....

K
    hei kertokaa joku miten sais divarista vähennettyä öljyä,,,,kun näyttää että olis koneessa liikaa litkuja...siis onko tässä joku tarkastustulppa yms.?

proppu öljypohjassa.. tai ime jollain pumpulla...

Nyt sitten on talven aikana diversion huollettu ja korjattu tarvittavat kohteet.. kilinä tulee ensiövedosta.. irroitin kiristimen ja vaihdoin jäykemmän jousen ja nyt ei "rollata" pieni "kilinä" Kuuntelin tuossa 40tuh vähemmän ajettua ja ääni oli samanlainen..
    kytkimen purin kun tuo toinen "kolina" häiritsi mutta siellä ei vikaa.. vika löytyi eturattaasta kun kiristys mutteri päässyt löystymään lukko pelti puuttui :-(
    pyyhkeitä edelliselle omistajalle.. kolina hävisi kun ketjut ja rattaat vaihdoin..

sekä
    etuiskarit jäykempi öljy/stefat
    eturengas ja jarrupalat
    eli pyörän arvo kaksinkertaistui.. *

pienen lenkin kävin ajeleen (aika kylmä) ja ainakin tuntui tuo etupää jäykemmältä..

Odotellaan kesää ja mutkaisia teitä..
    -K-
    Lainaa (jarjoo @ Maalis. 21 2008,12:06) kirjoitti
    hei kertokaa joku miten sais divarista vähennettyä öljyä,,,,kun näyttää että olis koneessa liikaa litkuja...siis onko tässä joku tarkastustulppa yms.?
    Jos öljy vaikuttaisi lisääntyneen varastointiaikana ja bensahana oli auki, saattaa liika sisältö öljytilassa olla bensiiniä. Silloin on parasta laskea kaikki pois ja laittaa tilalle ohjeen mukainen määrä uutta öljyä.
    Historiaa et voi muuttaa. Tästä, tai tulevista päivistä saatat onnistua tekemään vaikka kuinka hyviä, niin
    itsellesi kuin ympärillesi!
    Lainaa (kideon @ Maalis. 21 2008,20:07) kirjoitti
    Nyt sitten on talven aikana diversion huollettu ja korjattu tarvittavat kohteet.. kilinä tulee ensiövedosta.. irroitin kiristimen ja vaihdoin jäykemmän jousen ja nyt ei "rollata" pieni "kilinä" Kuuntelin tuossa 40tuh vähemmän ajettua ja ääni oli samanlainen..
    kytkimen purin kun tuo toinen "kolina" häiritsi mutta siellä ei vikaa.. vika löytyi eturattaasta kun kiristys mutteri päässyt löystymään lukko pelti puuttui :-(
    pyyhkeitä edelliselle omistajalle.. kolina hävisi kun ketjut ja rattaat vaihdoin..

sekä
    etuiskarit jäykempi öljy/stefat
    eturengas ja jarrupalat
    eli pyörän arvo kaksinkertaistui..

pienen lenkin kävin ajeleen (aika kylmä) ja ainakin tuntui tuo etupää jäykemmältä..

Odotellaan kesää ja mutkaisia teitä..
    -K-
    Oliko toi etupumppujen öljyn vaihto kovakin homma? Omassani en tiedä koska on vaihdettu, joten ihan jo huollon kannalta ei välttämättä mikään tyhmä ajatus.

Mitään tyhjennysproppua en mielestäni pohjassa nähnyt, joten joutuuko purkamaan koko etupään?

täytyy tunnustaa että käytin putket huollossa jossa vaihtovat stefat ja jäykemmät öljyt.. kun vuotivat.. jousen purku vaatii ilmakoneen,, räikällä ei saa purettua iskareita tai ainakin menee kikkailuksi...
    siellä alapäässä pitäisi olla kuusiokolo ruuvi josta öljyt saa vaihdettua.. (muistaakseni)

Etupään purku on aika helppo... 10 min homma kunhan tuet pyörän ettei kaadu... *

-K-
    Eikös siellä pumpun alapäässä ole pikkuinen ristipääruuvi? sen kautta saa öljyt laskettua pois.
    Pumppujen purkaminenkin onnistuu jos ei ole peukalo keskellä kämmentä ja työkaluja löytyy. Siihen tosin tarvitaan yksi erikoistyökalu jonka saa rakennettua hitsaamalla pultin ja mutterin yhteen.
    Jos kiinnostaa niin katselen vaikka kotoa räjäytyskuvat ja työohjeet, skannaan ne ja laitan sähköpostilla.
    -kaikki tosiasioina esittämäni seikat perustuvat vahvaan MuTuun, Esson baarissa kuultuihin isojen poikien juttuihin sekä netissä liikkuviin vahvistamattomiin huhupuheisiin.
    Onko sattumoisin kenellään kokemusta putken vaihdosta kyseiseen pyörään? Olen harkinnut IXIL 2-1 vaimentimen hankintaa ihan äänen vuoksi. Onnistuuko ilman minkäänlaisia jälkisäätöjä vaihtaa vakioputket 2-1 putkiin?

eikös divarissa ole vakiona 2-1 putket ?
    siis 2 syl kumpaankin vaimentineen...

tarkoititkos 4-1

-K-
    Lainaa (tab @ Maalis. 31 2008,10:39) kirjoitti
    Eikös siellä pumpun alapäässä ole pikkuinen ristipääruuvi? sen kautta saa öljyt laskettua pois.
    Pumppujen purkaminenkin onnistuu jos ei ole peukalo keskellä kämmentä ja työkaluja löytyy. Siihen tosin tarvitaan yksi erikoistyökalu jonka saa rakennettua hitsaamalla pultin ja mutterin yhteen.
    Jos kiinnostaa niin katselen vaikka kotoa räjäytyskuvat ja työohjeet, skannaan ne ja laitan sähköpostilla.
    Jos kehtaat niin laita ihmeessä
    Viime kesän tossa olen ajellut xj600s:llä. Mittarissa noin 60000 km. Vähän puhditonvehje, mutta vääntää aika tasaisesti, ei tehopiikkiä. Pyörän pienestä koosta johtuen katteet eivät tarjoa tuulensuojaan. esim vertaa cbr600. Kulutuskin kohtuullinen max 6l /100 enempää en ole saanut kuluttaan. Yleisesti olluy noin 5l /100 johtuu varmaan pyörän tehon puutteesta.
    Jakoketju pitää meteliä. Vaihdan tässä keväällä jakoketjun ja toivon, että kolina loppuu. Ensiöketjun kaiketi pitäisi kestää hyvin yli 60000 km.

Hommat Hanskassa, Hanskat Hukassa.
    Lainaa (kideon @ Maalis. 31 2008,17:34) kirjoitti

eikös divarissa ole vakiona 2-1 putket ?
    siis 2 syl kumpaankin vaimentineen...

tarkoititkos 4-1

-K-
    Juu siis 4-1 tarkoitin.. tai 4-2-1 se taitaa sitten mennä, niin ainakin käsitin.. Eli tulee vain yksi vaimennin kahden sijasta.

Kuinkahan paljon tuo vaikuttaisi tehoihin??

-K-
    Lainaa (CoffeeHolic @ Maalis. 31 2008,18:24) kirjoitti
    Viime kesän tossa olen ajellut xj600s:llä. Mittarissa noin 60000 km. Vähän puhditonvehje, mutta vääntää aika tasaisesti, ei tehopiikkiä. Pyörän pienestä koosta johtuen katteet eivät tarjoa tuulensuojaan. esim vertaa cbr600. Kulutuskin kohtuullinen max 6l /100 enempää en ole saanut kuluttaan. Yleisesti olluy noin 5l /100 johtuu varmaan pyörän tehon puutteesta.
    Jakoketju pitää meteliä ja outoa on se että jakoketjulle ei ole kiristintä. Vaihdan tässä keväällä jakoketjun ja toivon, että kolina loppuu. Välillä käynyt ilman kolinaakin viime kesänä.
    pieni koko? paljonkohan diversion on 600 cbr:ää pienempi?
    heh heh taitaa olla diversion isompi!
    Cbr 1000 f -94

Niin taitaa olla.. ja tuo cbr on minusta huonompi ajaa *

Tuli testattua kun etsin vuosi sitten pyörää..

Mutta makunsa kullakin..

-K-
    Lainaa (kideon @ Huhti. 04 2008,18:23) kirjoitti

Kuinkahan paljon tuo vaikuttaisi tehoihin??

-K-
    toivon mukaan ei ainakaan häviä niitä tehoja, ku lisääkin voisi olla...

tuollaista olen katsonut: http://www.motoplaza.org/mp-tuot....a

ja mallia: CY 9045 HSS PYÖREÄ ALUMIINI 2-1 349€
  30.  

Mielenkiintoinen... kerro kuinka kävi kun vaihdoit.. hävisikö tehot???
    jos vaikka minäkin

-K-
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen