Nämä on näitä aloittelijan kysymyksiä mutta ohjekirjasta ei löytynyt.
Eli millä vaihteella milläkin nopeudella ja millaiset kierrokset pitäisi olla kun vaihtaa seuraavalle vaihteelle,ettei turhaan vedätä ja kuluta vehjettä.
Kun olen tottunut autolla ajamaan 17v niin tämä tuntuu olevan pikkasen erilainen peli....
Siis pyörä on 600 thundercat
Vedä vain ihan perstuntumalla, jos ääni alkaa vihloa korvia, niin silloin kannattaa jo vaihtaa suurempaa. Ja tollanen 600 kuutioinen tarvii varmaankin jonkun 3000rpm, et kulkee ilman suurempia nykimisiä.(joku korjaa, kuka on kusiaisella enemmän ajanut) Toi vaihtamistarve riippuu ihan siitä, että millaista ajoa harrastat tolla pyörällä. Lisää kilometrejä vain, niin kyllä se alkaa kohdalle menemään. Ajat niillä kierroksilla, missä sulla on tarpeeksi vääntöä köröttelyyn. Itse ajan jo 80km/h rajoitusalueella kutosella... tietenkin silloin, jos ei ole minnekään kiire...(minävain @ Huhti. 12 2008,11:36) kirjoitti
![]()
"I'm not driving fast, I'm just flying low"
-Suzuki PV 5-v -87
-Honda NSR 125 -91
-Suzuki GSX-R 1000 -02
-Aprilia RSV Mille R Factory 1000 -04
-Kawasaki ZX12-R -04
-Moto Morini Corsaro Veloce -07
3k rpm pitää olla omassa R6:ssa että menee moitteitta eteenpäin. Tämän 3k allekin jaksaa, mutta tuntuu jo väännössä heikentävästi + tuntuu että kone kärsii tästä.Onhan kyseessä kuitenkin kierroskone.
![]()
Yamaha YZF-R6 Midnight Black -05
Kotisivuni: anttilehto.net
Juu ei muuta kun ajat saman lain pers tuntumalla niinkuin ajat myös autollasi.![]()
Hidas ollakseen nopea.
Suzuki GSX-R 1000 K6
Vaihde 1. 10000rpm ---> Vaihde 2. 8000rpm ---> Vaihde 3. 6000rpm ---> Vaihde 4. Joko huimaa? Jos ei, niin 6000rpm ja vaihde 5. Joko nyt huimaa?
Kutos-erkki vääntää 3000rpm etiäpäin ihan hyvin. Riippuu ihan siitä miten vauhdikkaasti sitä haluaa kiihdytellä. Tais olla parhaat väännöt siinä 7000rpm:n kohdalla. Eli jos mopot tahdon jätättää, niin siinä 6000-7000rpm kohalla vaihdot.
Offopicina ehkä vähän hölmöt sisäänajo-ohjeet Kawasakilta; ensimmäisten 800 kilometrin aikana kierrokset mieluiten alle 4000rpm. Eli 1000rpm olisi se käyttökelpoinen kierrosalue.
Kawasaki Er-6f
Sen verran pieni vaihde ettei tarvitse vedettää runsaalla kaasulla että mopo jaksaa edetä.
Kunhan ei kylmänä kierrätä niin rohkeasti vaan kierroksia, ei se siitä hajoa. Ja kiihdyttely on parasta mitä mopoilu tarjoaa \o/ =)
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Joskus tulee tehtyä niin, että kiihdytys ykkösellä sinne tavoitenopeuteen ja sitte selaan sieltä jostain sen kuutosvaihteen.
// Triumph TT 600 // 2002 \\ 25 tkm \\
ei.. Jatka vaan?!(Kukkahattu @ Huhti. 12 2008,12:51) kirjoitti
Näillä mennää!
tunspertumalla ja ajamalla sen oppii.
xj 600 vaatii väh. 3 tonnia että menee nätisti. parhaat kiekat väännölltään ja mukavuudeltaan on 3500-4500 kiekkaa, ton yli on turha vedättää.![]()
Itselläni tonnisessa V2:ssa kierrokset tasaisessa taajamanopeudessa 2500-2800
ja jos vähänkin on tarve kiihdyttää, liikutaan 3200-4500 alueella.
Tuollaiset 3000-3500 rpm alueen kierrokset lienevät aika
sopivaa ihan sylinterimäärästä riippumatta, tasaisessa vauhdissa.
Kyllä sen nopeasti oppii, mistä kierrosluvusta alkaen kone tuntuu
vetävän pintakaasulla kakistelematta.
Tasaiseen nopeuteen sopivat kierrokset ovat siinä tai hieman
sen alle, ja reippaampaan kiihdytykseen sopivat sitten vähän enemmän.
Vai hä?![]()
-- sjm
Eli punarajalla(sjm @ Huhti. 29 2008,22:14) kirjoitti
![]()
Suzuki GSX-R 1000 K7
No huh, mun V2:n punaraja on tuplasti tuon eli 9000 rpm,(teude @ Huhti. 29 2008,22:20) kirjoitti
eikä ole edes mikään sporttipyörä, ei sinne päinkään.
-- sjm
Onnittelut uudesta hankinnasta!Varmasti hyviä hetkiä tulossa!!!
Eli parempi enempi, kuin vähempi.
kierroskoneitahan noi on, eli turhaa vedättämistä ei ole.
Enempi ne kärsii liian pienistä kierrosnopeuksista.
Ja jos ei tykkää korkeajännityksestä, ni kannattaa vaihtaa johonki isoon 2 sylinteriseen.
Busa -03