Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 45:een 45:sta
  1. #31
    Lainaa (kideon @ Huhti. 07 2008,12:09) kirjoitti


    Mielenkiintoinen... kerro kuinka kävi kun vaihdoit.. hävisikö tehot???
    jos vaikka minäkin




    -K-
    Koitan muistaa ilmoitella jos tulee hommattua..youtubessa löytyi 600 diversion videota jossa IXIL putkisto, ja ainakin äänet vaikutti mukavalta. En sitten tiedä oliko kokoputkisto vai ei...
  2. #32
    Olisko kellä heittää jotain hintoja erilaisista varaosista mitä pyörään on tullu hankittua. Ja tietty paikkoja mistä osia haalinu.
    Ite hommasin Divukan ja nyt pitäis pientä huoltoa alkaa tekemään. Jos vaikka ens talveks purkais pyörän ja kävis läpi, niin nyt vois pikkuhiljaa alkaa haalimaa osia kasaan.
    Mutta siis varmaan ihan hyödyllistä tietoa kaikille XJ:n omistajille, vaikka pyörä onkin pommin kestävä, eikä muuta huoltoa kaipaa kun bensaa tankkiin....



    Yamaha XJ600 S (myyty)
    Honda CB750K -82 (projekti)
    Ducati S750ie (ajossa)
  3. #33
    Lainaa (sakutt @ Huhti. 10 2008,16:27) kirjoitti
    Olisko kellä heittää jotain hintoja erilaisista varaosista mitä pyörään on tullu hankittua. Ja tietty paikkoja mistä osia haalinu.
    Ite hommasin Divukan ja nyt pitäis pientä huoltoa alkaa tekemään. Jos vaikka ens talveks purkais pyörän ja kävis läpi, niin nyt vois pikkuhiljaa alkaa haalimaa osia kasaan.
    Mutta siis varmaan ihan hyödyllistä tietoa kaikille XJ:n omistajille, vaikka pyörä onkin pommin kestävä, eikä muuta kaipaa huoltoa kaipaa kun bensaa tankkiin....
    Akku n 20€, Biltemasta.
    Ketjut ja rattaat 110€, Stormilta
    Öljynsuodatin 8€, öljyt jotain 30€ Biker Pointista
    Mittarivalot 3,50€/kpl MP-Team Saloselta.

    Tuollaiset tuli mieleen, ei ole hirveästi tarvinnut ostella osia
  4. #34
    äxjii 600s

    perusviat on eli tärinä 4000krm ja kolkotus tyhjäkäynnillä. ajettu 41000km

    se siitä mutta mulla toi kolkotus lakkaa oikeestaan kokonaan ku nostaa kierroksia, tai laittaa kytkimen pohjaan? eli ääni tulee kytkimestä? tarviiko asialle tehdä jotain?
  5. #35
    Oletko tarkistanut sen eturattaan kireyden..



    Joo noi tärinät tuossa 4000krm kuuluu malliin
    sekä tyhjäkäynillä pieni "kolkoatus"


    94tuh ja yhä kulkee....



    -K-
  6. #36
    muuten jes mutta itteeni häiritse se tärinä mikä on jo mainittu useamman kerran..
  7. #37
    Lainaa (jarjoo @ Huhti. 16 2008,13:30) kirjoitti
    äxjii 600s

    perusviat on eli tärinä 4000krm ja kolkotus tyhjäkäynnillä. ajettu 41000km

    se siitä mutta mulla toi kolkotus lakkaa oikeestaan kokonaan ku nostaa kierroksia, tai laittaa kytkimen pohjaan? eli ääni tulee kytkimestä? tarviiko asialle tehdä jotain?
    Äänet on hyviä maailmassa, hätäännytään vasta kuin ne loppuu...

    Ei maar.. Mutta kuuluu omastakin vaikka minkälaista ääntä ja hiljenee kun kytkintä painaa. Taitaa ne kytkinlevyt siellä tarinoida, mutta muuten toimii mielestäni, niin en niitä huvikseen viitsi vaihtaa. Ja vaikuttaisiko mitään, niin tiedä siitä sitten.

    Varmaan paras noudattaa vain vanhaa neuvoa: Hyvät öljyt ja rauhalliset kierrokset kun pitää koneessa, niin pääsee kauemmaksi...
  8. #38
    joo o.

    tietäiskö joku mikä semmonen osa on kaasarien alla mihin menee muutama sähköjohto sekä kannesta joku putki. siis semmonen suunnilleen bensahanan kokoinen klotti vasemmalla puolella, ja sylinteriryhmässä kiinni oleva osa.

    ku sieltä tuppaa öljytippaa tulemaan sillotällön

    ei mitenkää lorinaksi asti mutta ärsyttävästi kuitenkin.

    öljynpaineanturiko?? VASTAUKSIA KIITOOS



  9. #39
    Lainaa (jarjoo @ Huhti. 21 2008,11:48) kirjoitti
    joo o.

    tietäiskö joku mikä semmonen osa on kaasarien alla mihin menee muutama sähköjohto sekä kannesta joku putki. siis semmonen suunnilleen bensahanan kokoinen klotti vasemmalla puolella, ja sylinteriryhmässä kiinni oleva osa.

    ku sieltä tuppaa öljytippaa tulemaan sillotällön

    ei mitenkää lorinaksi asti mutta ärsyttävästi kuitenkin.

    öljynpaineanturiko?? VASTAUKSIA KIITOOS
    Se on kaasarien lämmittimen solenoidi venttiili, eli homma toimii seuraavalla tavalla. Kannesta tulee öljy putki venttiilille jonka auki ollessa lämmin öljy kiertää kaasarien pohjakupeissa olevien kanavien läpi, lämmittäen kaasareita. Ja tietysti tämä systeemi tarvitsee ohjausta, jottei kaasarit kuumene liikaa, eli oikean puoleisen kaasarin pohjassa on lämpöanturi joka antaa tietoa ohjausboxille, joka puolestaa ohjaa solenoidi venttiiliä. Tämä järjestelmä pyrkii pitmään kaasarien runko lämpötilan n. +20 celsius asteessa. Uudemmissa malleissa kaasarien lämmitys on toteutettu sähkövastuksella.

    Yleensä se vuoto korjaantuu tiukemmalla letkukiristimellä, koska letkut pehmenee ja jousi kiristin veltostuu ikääntyessään.
  10. #40
    kiitosta...

    seuraava vika!! eli etupumpun stefa vuotaa xjstä.... onko siinä jotain vippaskonsteja, vai meneekö ihan kepit irti ja uudet stefat vanhojen tilalle periaatteella...

    onko kellään kokemuksia ko. hommasta
  11. #41
    jep.. varmaan järkevin temppu.. vanhemissa malleissa on ainakin pumppujen alapäässä proppu josta voi lisätä öljyä... mutta kannataa vaihtaa noi stefat ja samalla laittaa uudet öljyt. sinne kertyy "sakkaa" ajanoloon.. pumput lähtee irti noin 10 min työtä.. pumppujen purkamiseen tarvitset ilmapyssyn.. itse vein pumput huoltoon.. samalla pyysin laittamaan jäykemmät oljyt sisään..

    jossain aikaisemassa keskustelussa on neuvottu toi purkukin..



    -K-
  12. #42
    Kannattaa stefat vaihtaa varsinkin ellet tiedä milloin ne on edellisen kerran vaihdettu.
    Purkamiseen ei tarvita ilmapyssyä, riittää kun yhden työkalun askartelee. Mulla löytyy räjäytyskuvat niihin jos tarvitset.
    -kaikki tosiasioina esittämäni seikat perustuvat vahvaan MuTuun, Esson baarissa kuultuihin isojen poikien juttuihin sekä netissä liikkuviin vahvistamattomiin huhupuheisiin.
  13. #43
    Täälläkin kaverit on tarinoineet stefojen vuodon "korjaamisesta" putsaamalla filminpalalla stefan ja putken väli. Voi ensiapuna toimiakin, jos sinne on vaan jotain roskaa päässyt rakoseen.
    Reissukuviani: http://picasaweb.google.com/halti.traveller
    -- DL650 -04 --
  14. #44
    ookoo kiitoksii vastauksista..

    en usko et niistä rajäytyskuvista ainakaan mitään haittaa olisi. ois se ihan kiva nähä ensin mitä siält eteen rävähtää.

    tietäiskö joku kuinka paljon kuuluu öljyä xjn keppeihin?

    ja mieluusti otan räjäytyskuvat vastaan jarjoo@suomi24.fi

    kiitos jos viitsit laittaa.
  15.  
  16. #45
    Itsekkin ottaisin mielelläni vastaan XJ 600 Diversion räjäytyskuvat/ huolto-oppaan tms.
    XJ600, GSX750f
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12