Tulokset 1:stä 4:een 4:sta
  1. #1
    Vaihdoin LT alkuperäisen pleksin pozolta saamaani Cee Baileys'in muotoiltuun lasiin. Ala-asennossa suoja oli parempi sekä melu pienempi kuin alkuperäisellä optimiasennossa. Olen 183 pitkä, ja pleksin korkeus on -4''. Yhtään lisää korkeutta en kaipaa, tosin ajoasentoni on aika lysy. Olen kuitenkin kokeeksi ryhdistäytynyt täyteen mittaan (ja ylikin), eikä lasi ole mielestäni liian matala, kiitos yläosan oivan muotoilun. Ainut nega on lisääntynyt imu yläasennossa, jota tosin ei tarvitse käyttää.

    Pozo kertoi saavansa vielä kimppa-alennuksia ja olen aikeissa tilata wingillisen mallin, sekin -4'' vaikka aion nostaa satulaa muutaman sentin. Tykkään tarvittaessa nähdä reilusti yli, eikä nostokorkeus ole tullut lähellekään rajojaan. Pakettiin ilmeisesti mahtuisi lisääkin samaan rahtikustannukseen.

    Myös eräät Yamaha ja Triumph-kaverini harkitsevat tilausta, mutta nyt olisi kimpan paikka LT-kuskeille.

    Jos olet kiinnostunut, niin viestitä, luulisin tilauksen lähtevän parin viikon sisällä, niin ehtisi vielä tällä kaudella koeajamaan.

    Iku
    Mitään en yritä mutta parhaani lupaan
  2. #2
    Joo, sen verran tuohon CeeBaileyn tämän hetkiseen tilaustilanteeseen vähän taustaa ja selvennyksiä, että se alkuperäinen huhtikuussa alullepantu kimppa-alennus (-10%) tosiaan loppui virallisesti toukokuun lopussa.

    Kun kyselin parille myöhäisherännäiselle laseja tässä heinäkuun alkupuolella kävi ilmi, että kyllä se meidän alkuperäinen alennus on edelleen päällä. MUTTA: CeeBaileylla on kuulemma hirveä ruuhka tuotannossaan, ja heidän valmistusjononsa on tällä hetkellä 4-5 viikkoa. Kun tähän lisätään tilauksen vahvistamiseen ja aikanaan toimittamisen kuluva aika, puhutaan realistisesti 6-7 viikosta siitä kun ensimmäinen tilausta indikoiva sähköposti on lähetetty.

    Eli kertaan vielä nyt jo käytännössä hioutuneen tilaus-toimitusrituaalin kimppatilauksessa:

    1) Pari kimppaan lyöttäytynyttä hemmoa kertoo tarkat tiedot haluamistaan tavaroista minulle.
    2) Se kumpi on valittu lähetyksen vastaanottajaksi ja maksajaksi kertoo lisäksi nimensä, osoitteensa ja puhelinnumeronsa
    3) Laitan tilaussähköpostin CeeBaileylle
    4) Sieltä saapuu proformalasku, jonka välitän tilaajalle tarkastusta varten. Samassa sähköpostissa laitan tilaajalle lisäksi lomakkeen, johon tilaaja täydentää vain luottokorttinumeronsa. Tilaaja printtaa sen ulos ja faksaa CeeBaileylle. Tässä vaiheessa tilaus vasta menee CeeBaileyn tuotantojonoon.
    5) Aikanaan FedEx ilmoittaa tilaajalle lähetyksen saapumisesta ja haluaa tietää paketin arvon. Tällöin tarvitaan sitä aiemmin tullutta proformalaskua, jonka voi sähköpostittaa FedExille. Tullin ja alvin maksun kanssa voi menetellä, joko siten, että maksaa sen FedExin tilille (kun he ensin kertovat summan, joka on ALV 22% ja tullia noin 4%) tai antaa heille heti luottokorttinumeronsa, jolloin maksut veloitetaan kortilta.
    6) Paketti kannetaan kotiovelle.

    Saattaa kuullostaa monimutkaiselta, mutta ei se loppujen lopuksi sitä ole. Etuna on se, että samaan pakettiin saadaan parinkin tilaajan tavarat ja rahti on viime aikoina ollut noin 95 dollarin luokkaa, joka sitten jakaantuu tilaajien kesken.

    Meikäläisellä ei ole tässä sen kummempaa bisnesroolia ja kun keksin tuon valmiin faksilomakkeen, ei minun tarvitse edes kantaa huolta ihmisten luottokorttinumeroista. Ja korttinumeron faksaamisella vältetään kaikenmaailman korttinumeroiden hakkerointi sähköpostilinjoilta.

    Eli jos on tuulilasien tai muun mp-sälän tarvitsijoita, niin eikun vaan Ikun kanssa kimppaan!

    Tässä on nyt toistaiseksi mopottomana miehenä hyvää aikaa välitellä tilauksianne!

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  3. #3
    korkeampi tuulilasi kyllä kiinnostaisi. Luuletko, että vaihto onnistuu helposti peukalo keskellä kämmentäkin? Vahvat suositukset tuntuvat puoltavan #2 with wings ja kun olen 187 cm pitkä niin ilmeisesti -3" olisi sopiva korkeus niin korkeussäädöstä olisi vielä jotain iloa lämpimillä keleillä.
    Jos toimitusajat ovat pitkät, onpahan tuore lasi ensi kesäksi.
    t. mkk
  4.  
  5. #4
    Alla linkki keskusteluihin, jossa kuva plexistä ... vähän alempana.

    http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....prätkis

    Itselläni on tuo -3" malli. pituus 177cm. Kun nostan katteen ihan ylös, niin pääsen kokonaan katteen taakse piiloon (kylmillä keleillä). Jos lasken katteen alimpaan asentoon, niin näen noin 10metrin päähän maahan. Itselleni täydellinen vaihtoehto, ... mutta monet eivät käsittääkseni kaipaa sitä, että pääsee kokonaan taakse.
    Normaali asennossa kate on suunnilleen puolivälissä, jolloin näen just ja just katteen yli. Tuuli kääntyy mukavasti pään yli.
    Suosittelen Cee Baileisin katetta... *with wings.

    Huomasin omista aiemmista kommenteistani, että -2" mallikin olisi ollut minulle hyvä, jolloin pääsisi paremmin katteen taakse kylmällä ilmalla ja alemmassa asennossa olisi loivemmassa kulmassa (virtaviivaisempi). Alla linkki kyseiseen keskusteluun. Ihan siellä lopussa toiseksi viimeinen kommentti...

    http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....t=39424



    SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800