Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 55:een 55:sta
    mopopojathan on aina viittomassa että tuppinurin kun niitä jossain kadunkulmassa näkee... oli varmaan ikionnellinen.
    '05 Kawasaki Z 750 => '08 Suzuki Hayabusa => '15 KTM 690 smc
    ainoot naikkoset jotka on miulle tullu positiivises mieles juttelee on ollu suunnillee miun ikäsii ;) valittajat onkii asia eriksee yks kääkkä mummo ja ukko miut yhen mutkatienvarrella käskeny tiensivuun huitomalla ja molemmilla kerroilla pysähyin. Heti se alkaa "vittuku täs on 40 rajotus ja kaikki kakspyöräset vetää ku viimosta päivää..."
    600rr
    Tapahtuipa tässä....Kaunis noin 40v nais immeinen parkkipaikalla keikahteli mopon viereen ja tokaisi " kaunis pyörä sulla.. ihania vehkeitä" siihen sitten murahdin jotta - tämmönenhän tää... rouva ? sitten kiristi otetta ja kovemmalla äänellä jotta "TODELLA kaunis pyörä ja kiva mökkeily / ajelu kelikin näyttää olevan" siihen sitten jotta .. onhan tuo.... ja käyntiin och baanalle... meni noin 3 minuuttia kun tajusin siinähän meni selänpesu sivu suun
    <span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
    -Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
    -Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>

<span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
    Viime keväänä mulle kans sanoi yks kuuskymppinen todella upean näköinen nainen että "on sulla hyvän näkönen mopo". Kun vilkaisin olan yli niin oma vaimohan se siellä
    Että silleen ...
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
    Käytiin joskus kauan sitten kylässä vaimon vanhempien perhetuttujen luona. Siellä sitten juttelin eläkkeelle jääneen tosi ankaran kansakoulunopettajattaren kanssa (vaimon entinen ope). Tämä rupesi yllättäen kyselemään, että millainen pyörä minulla on. Lyhyehkön keskustelun aikana kunnioitus vanhusta kohtaan hiukan muuttui.

...nuorena oli minullakin sellainen kakspuolikas…

...sitten piti lopettaa, kun se ajaminen oli niin raskasta…

...varsinkin talvella…

...kun teitä ei ollut aurattu
    Honda S65 -> Honda CB100 -> Honda XL250 ......... -> Kawasaki ER5 ->Yamaha XJ900S Diversion ->
    SUZUKI DL650A
    Vaimoni (50vee) on alkanut suhtautua posetiivisesti mouttoripyöräilyyn. Kyllä vanha nainenkin lämpiää mouttoripyörille, vaikkakin hitaasti, mikä on ymmärrettävää tuossa iässä.
    Kahteen asiaan maailmassa ei voi luottaa, eli mennään vaan yhdelle ja minä vaan kokeilen vähän sormella.

Sinun puheet on kuin Iitan pieru, puolet paskaa.
    Lainaa (Juusokki @ Heinä. 30 2007,14:10) kirjoitti
    Vaimoni (50vee) on alkanut suhtautua posetiivisesti mouttoripyöräilyyn. Kyllä vanha nainenkin lämpiää mouttoripyörille, vaikkakin hitaasti, mikä on ymmärrettävää tuossa iässä.
    Noh noh, oma anoppini ei ole vielä täyttänyt viittäkään kymmentä ja oli hyvinkin myyty ensimmäisellä kyydissä olo kerralla (lämpesi siis hyvinkin nopeasti ). Hyvä kun sain ylipäätään ravisteltua pois kyydistä. Oli elämänsä ensimmäistä kertaa moottoripyörän kyydissä tuolloin ... Ensimmäisen kerran jälkeen useamminkin kyllä ollut!
    Honda VFR 750 F 1997 (RC36) - MYYTY!

Tunnus suljettu
    Liittyi May 2005
    Kirkkonummi
    Lainaa (Jarozlaw69 @ Heinä. 26 2007,21:57) kirjoitti
    Käväsimpä mopottimella kaupassa päivänä eräänä. Hämmästyin tosiaan, kun luokseni käveli vanhempi rouva (oma arvioni noin 80 vee). Ensin olin aivan varma, että saamani palaute ei tosiaankaan tule olemaan mieltä ylentävä. Onhan nuo moottoripyörät monesti heidän mielestä vain helvetinkoneita ja niillä liikkuvat ihmiset häiriintynyttä joukkoa

Vaan toisimpa kävi

Rouva ylisti moottoripyöräilijöitä avoimesti ja kertoi ihailleensa mopottimia aina ja pitävänsä niitä "jumalaisina" välineinä. Hän oli joskus vuosikymmeniä sitten ollut vespan kyydissä, mutta ne ei ole hänen kertomansa mukaan mitään ihan oikeaan moottoripyörään verrattuna

Keskustelusta jäi aikas hyvä fiilis

Onkos muut tavannut yhtä positiivisesti moottoripyörätouhusta ajattelevia iäkkäämpiä naishenkilöitä
    Ettei vaan selänpesijäksi yrittänyt värvätä

Jaa että 50vee nainen vanha... Toivottavasti vaimosi ei lue tätä foorumia, vois tulla sanomista Itse pääsin pyörän kyytiin pari kertaa joskus nuoruudessa ja siitä jäi kaipuu taa joskus päästä jonkun kyytiin. Meni sitten yli kaksi vuosikymmentä ennenkuin seuraava tilaisuus tuli ja vasta uuden kumppanin myötä onnistui vakituisempi kyytiläisenä olo. Nyt neljäs kesä kyydissä ja jokunen viikko sitten otin pari ajotuntia ( korttihan mulla jo on...) ja olen sittemmin harjoitellut kevarilla ajamista. Ajaminen sujuu suht ok, mutta kytkimen ja kaasun käyttöä, hidasajoa yms täytyy vielä harjoitella ennen kuin tiedän, tuleeko minusta jatkossa itse ajava vai edelleenkin kyytiläisenä pysyvä vanhempi naishenkilö
    Kun oli itse 16v., viisikymppinen oli täysin ikäloppu. Nyt se ei tunnu missään, parhaassa iässähän tässä ollaan
    Lapsenlapset tosin aina silloin tällöin pudottaa maanpinnalle lorullaan isoisä harmaa pää lällällää....
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
    Kausalassa tuli bongattua pari "pappa tunsaa" ja luonnollisesti farkkuliivit päällä näillä +70 v papoilla.
    Ohi hitaasti ajaessani nostin peukun pystyyn (hyvä meininki) ja papat veti asennon. Heh.

Ja pari päivää myöhemmin juttelin suht koht saman ikäisen mummon kanssa joka ihmetteli mopon hiljaisia ääniä ja maalin + kromin kiiltoa. Oli ilmeisesti kuunnellu kyykkyjen kiljaisuja ja paikallisten PV mopojen kimitystä.

Eli, ihan positiivisesti on asenne kohillaan jos ei hölmöile.
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

"Si vis pacem, para bellum"
    Viimeisen viiden vuoden ajalta en muista yhtäkään agressiivista kannanottoa, kun kohdannut ihmisiä mp:n kanssa.
    Eka kommentti monesti on, että on sulla hieno pyörä.
    Eräs sanoi että oli pakko tulla "kuolaamaan" sun pyörää, johon sanoin että ei kiitos pyörän päälle.
    Muutamia ikimuistettavia ystävällisiä kohtaamisia tienpäällä.
    Tämmöinen tekee moottoripyöräilystä jotain, mitä ei aina sanoin voi
    kuvata.
    Pysytään hengissä kesä kerrallaan
    Meille tuli viime perjantaina Tuuloksen Nesteellä harmaahapsinen mummeli juttelemaan. Kyseli kovasti "millainen pyörä meillä on alla, itsellä kun oli vaan sellanen 250 kuutioinen sillon nuoruudessa. Ja ukko se tuli aina kotiin eri pyörällä kun millä lähti.Kyllä ne on mukavia laitteita."
    Oli kyllä mammalla asenne kohdallaan.
    Toivotteli vielä turvallista matkaa ja hyviä ajokilometrejä.
    Iäkäs rouva halusi koeistua...

Itselläni kävi niin, että viime juhannuksen korvilla kurvasin kakkospyörälläni (1200 spora, suorat 2,5" RST-putket), hieman kiireellä kerrostalomme parkkipaikalle, ja pyörän päältä noustessani huomasin "jengin" lähestyvän minua uhkaavasti...

"Jengi" koostui viidestä n. 60-70v. mummosta&papasta, ja ajattelin että nyt alkoi urputus, ja vielä mitä!

Vanhukset oli innoissaan H-D:n suht kyrväkkäistä saundeista ja päätivät tulla kertomaan että tuolta moottoripyörän pitääkin kuullostaa... Yksi ukoista vielä tokaisi että nykypäivänä on näitä uusia kaikenmaailman "sähkömopoja", niitä ei kuulemma osaa varoa kun ei niitä kuule

Hetken aikaa joutui huulta puremaan ettei pokka pettänyt siihen paikkaan!
    <p><strong>Kawasaki ZX10R -06</strong></p><p>Ex-pyörät:</p><p>KTM SM-T 990</p><p>Triumph Speed Triple</p><p>KTM Duke 3</p><p>Ducati Monster S4</p><p>KTM Duke 2</p><p>Ducati Monster 620</p><p>+ pari terapia Harleyta</p>
    Lainaa (BornIn1955 @ Heinä. 30 2007,23:59) kirjoitti

Jaa että 50vee nainen vanha... Toivottavasti vaimosi ei lue tätä foorumia, vois tulla sanomista Itse pääsin pyörän kyytiin pari kertaa joskus nuoruudessa ja siitä jäi kaipuu taa joskus päästä jonkun kyytiin. Meni sitten yli kaksi vuosikymmentä ennenkuin seuraava tilaisuus tuli ja vasta uuden kumppanin myötä onnistui vakituisempi kyytiläisenä olo. Nyt neljäs kesä kyydissä ja jokunen viikko sitten otin pari ajotuntia ( korttihan mulla jo on...) ja olen sittemmin harjoitellut kevarilla ajamista. Ajaminen sujuu suht ok, mutta kytkimen ja kaasun käyttöä, hidasajoa yms täytyy vielä harjoitella ennen kuin tiedän, tuleeko minusta jatkossa itse ajava vai edelleenkin kyytiläisenä pysyvä vanhempi naishenkilö
    Piruuttani kirjoitin noin.
    Kahteen asiaan maailmassa ei voi luottaa, eli mennään vaan yhdelle ja minä vaan kokeilen vähän sormella.

Sinun puheet on kuin Iitan pieru, puolet paskaa.
    Lainaa (Köpi @ Heinä. 31 2007,13:17) kirjoitti

Ton kun yammutar näkee niin voipi tulla sanomista
    Life is too short to drink cheap beer.
    Lainaa (Köpi @ Heinä. 31 2007,13:17) kirjoitti

*REPS* HUuTO NAURUA
    Lainaa (RIMMON @ Heinä. 31 2007,19:44) kirjoitti
    *REPS* HUuTO NAURUA *
    Älä kerro kotona mitään, hys hys.

Jätkät pliis... mistä te löydätte noita kuvia

Näättekste kun mä pyydän .. ei enempää..
    Yammutar
    Lainaa (heo @ Heinä. 27 2007,01:14) kirjoitti
    No, kuulimpa tarinaa: useita HD pyöriä oli pysäköity kadun varteen, ja kuskit oli vielä vierellä. Tuli muutama mummo ihastelemaan pyöriä, ja tokaisivat: "miten noin hienoilla pyörillä voi olla noin rumia ajajia".
    Toihan sopii meikeläiseenkin!
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
    joku aika sitten katseltiin kaverin bläkkäriä niin naapurin mummo istu penkillä ja sanoi "ompas hienon näköinen pyörä pojilla". sit lopuks alko laulamaan moottoripyörä on moottoripyörä jne..
    JustJust
    Lainaa (sjm @ Heinä. 27 2007,01:17) kirjoitti
    Lainaa (Pianonvirittäjä @ Heinä. 26 2007,23:30) kirjoitti
    Tasan ei käy onnen lahjat. Mulle oma mummo vaan uhkasi työntää kepin pinnojen väliin, jos ostan prätkän. Piti sitten jättää enskat ja muut pinnapyöräiset väliin... *
    Noh, ei minullakaan ollut "pienenä" mopoa eikä kevaria.
    Tosin en osannut ihan kamalasti kaivatakaan. Tämä on ehkä
    hieman myöhäsyntyinen harrastus mulle.

Se mummo oli vaan huolissaan ja tarkoitti hyvää.
    Äideille ja mummoille on kehittynyt sellainen voimakas halu
    suojella ja varjella, ja tuo oli vain ilmentymä siitä.
    Joskus se tarkoittaa myös tiettyjen vapauksien rajoittamista. :-)

Kyllä sitä aikuisempanakin ehtii.
    Joo, se oli varmaan ihan syystä huolissaan. Mutta kyllä mä sen piikin ostin heti kun ikä tuli täyteen, piti vaan valita katupyörä. Nyt reilun 15 vuoden jälkeen kyllä kiinnostaisi pirusti hommata talliin pinnapyöräinen enska, vaikka mummo onkin vielä hengissä...
    <span style='color:#000000'>Unidentical twins - RD 350 LC *& *VTR 1000 F</span>
  25.  
    Mummo ajanut aikanaan kilpaa pyörällä ja autolla. Olin aika otettu muksuna kun mummo pyysi kokeilla (80cc YZ) monttupyörää. Ikää oli tuolloin jo yli 60.

Aattelin ensin että nyt ei käy hyvin kun tuossa vaiheessa en historiaa vielä tiennyt sen tarkemmin. Ennenkö kerkesin neuvomaan pyörän käsittelystä niin tämä oli jo vauhdissa. Muutamat sladit ja paskaringit pyöritti. Oli kuulemma aika tehoton edelliseen pyörään verrattuna...

Muutaman päivän sisään tuosta otti 150 @ 50km/h golffilla tutkaan. Sama meno jatkuu ratissa vaikka ikää on jo pitkästi 70 paremmalla puolella. Mm. viime talvena teki skäkärikäännöksen kun istuin kyydissä.
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12