Tervehdys vain kaikille.
Olen ruvennut etsimään isompaa pyörää, tuon nykyisen (zzr-600) tilalle.
Gsx-f olisi hinnaltaa inhimillinen, mutta kiinnostaisi tietää, onko se yhtään tilavampi ajettava kaksipäällä, kuin tuo nykyinen pyöräni. Vaikka ei zzr:stä ajokokemusta olisikaan, niin silti olisi mukava kuulla minkälainen laite tämä gsx-f on.
Itse koikeilemalla asia kyllä selviäisi.
Kuitenkin olisi mukava kuulla muidenkin mielipide asiasta, ennen kun käy edes kyseisiä laitteita kokeilemassa.
Oon omistanu itse ZZR600 -94:sen ja ajanu pari kertaa kaverin GSX-F:llä. Tilavampi tuo suzuki noista kahdesta taitaa olla mutta frendi ei tykänny omastaan yhtään enään sen jälkeen kun kawaa kokeili.. Vaihto sit 10R:ään
Suzukilla vedettiin pari kertaa kakspäälläkin ja ihan hyvät oltavat takana tälläsellä 183/83 sällillä ainakin on. Laiska peli susna vaan on ihan yksinkin ajaessa.
1300cc Suzuki
zzr:stä ei ole kokemusta, mutta gsx750f on tuttu peli. Tilat riittää hyvin molemmille. Pieni kokoisen matkustajan kanssa olo on jopa vähän irtonainen... Takapenkkiläisellä on kuulemma hyvät oltavat ja näkyvyys on hyvä. Tehoa vois olla enemmänkin, mutta kyllä tällä liikenteen mukana pysyy.
Jos ajelet enemmänkin 2päällä, niin osta vaikka 1100cc.
Hyvähän tuokin (750f) on kahdestaan ajella, kun jousitus on vaan säädetty sopivan tiukalle. Vääntöä sais ehkä olla himppu enemmän, mutta kerkeepi kyllä. Itse kokeilin just 2pv sitten 600zzr.ää enkä vaihtais suzukin ajo-ominaisuuksia siihen sitten millään!! Oli se niin "kampura"..
"Tosimiehellä on aina vähän paskaa housussa"
Itse taas tykkään että tuossa f:ssä on vääntöä vaikka ja kuinka, hevosia vähän uupuu.(McPain @ Touko. 29 2007,16:01) kirjoitti
Asiaan, "hyvää" kyydissä olevaa ei välttämättä ajossa huomaa kuin nopeissa ohituksissa ja todella jyrkissä mutkissa. Mukava pyörä 2 päällä.
Suzuki GS 500 E -95-> Suzuki GSX 750 F -99-> Suzuki GSR600 -08 -> Suzuki LS650
Hyvä se on, osta multa, saat halvalla kato vaikka.
Ja ero tuntuu nimenomaan tuossa kakspäällä. Ite olen lähes 90kg kevyt. Kyytiläinen ja laukut päällä on vielä mukava ajaa (ja ohitella)
Jos oot 600;sella ajellut , niin kannattaako seiskapuolikasta
laittaa? En kyllä sinuna laittais! Osta vähintään tonninen,
niin tulee väännöt kaupanpäälle!
Alkaa tämäkin keskustelu muistuttaa taas normaalia - pitää olla jumalattomasti tehoa ja ainakin 2 litranen mylly alla ...no jaa...jokainen tyylillään. 750 riittää kyllä ihan mainiosti eikä jää liikenteen jalkoihin, tarvittassa siinä on semmonen vaihdevipu jolla saa pykälää pienempää jos tuntuu ettei meinaa mennä *
Mutta jos asiaan mennään niin 2-päällä en paljoa moitittavaa normaalissa ajossa keksi, saksassa moottoriteillä 200+ vauhdit ei enää isojen laukkujen kanssa ollu mitenkään kovin hääppöstä mutta muuten aivan loistava 2-päällä ajaa. Eniten ehkä minulla nuo laukut on siinä ajettavuutta heikentäneet. Kyytiläiset ei ole takana oloaan moittineet missään vaiheessa.
Tehoja tuossa uudemmassa on kait jotain 92 kun noissa vanhemmissa oli 100, eroa en ole huomannut (velipojalla tuo 100 hp malli ja ihan peräkanaa nämä vehkeet liikkuu).
Pyörä tekniikaltaan on peruskauraa eikä paljoa yllättele; kestää aika hyvin kun 12 tkm välein huollattaa. Kulutus minun ajolla siinä molemmin puolin 5 ltr/100 km, ei oikeastaan vaikutusta onko yksin vai kaksin. Kuskin olot minusta mainiot eikä polvikulma ole liian paha. Itse vetelen tällä semmosia 150-250 km pyrähdyksiä yhteen menoon joten ainakin minulle (100 kg) tuntuu sopivan hyvin - kaikille se ei käy eikä sillä paljoa kylillä kehuskella *
Edit:
kirijootusvirheitä jäi...
Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
Suzuki GSX-750F
etpä taida ottaa tota zzr:ää vaihdossa??(Skumppa @ Touko. 29 2007,16:49) kirjoitti
uudemmasta ei ole kokemusta, mutta vanhanmallisella ajeltu kakspäällä jotain 25000km. ei ole tehot loppunu keskenja hyvä sillä on mennä. harvemmin sitä tarvii kahdestaan vetää sinkki kireellä
![]()
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
178-senttinen vaimoni viihtyi hyvin GSX-F:n kyydissä; parhaimmillaan 10 tunnin ajopäivän. Gikserillä riittikin sitten yksi kerta.
Äffä on nyt myynnissä, ks. linkki allekirjoituksessa.
Busa K8
kyllähän asia on niin että 750f loppuu tehot kesken. Ite ajelin kyseisellä pyörällä yhden kesän ja sitte piti saada isompi. Hyvin se sopii ensimmäiseksi harjoittelu pyöräksi. mutta jos oot vaihtamassa isompaan niin vaihda kerralla vaikka tonniseen niin ei tarvi ens kesänä taas vaihtaa!
![]()
Kolmisen vuotta 750 äffää ajaneena mulle jäi kyllä sellainen perstuntuma että kaksipäällä ajaessa vääntöä sais olla lisää. Kyllä sillä nyt noinkin pärjäs mutta varsinkin maantiellä välillä ketutti se pienemmän sisään kepittäminen aina kun piti päästä ohi.
Satulassa tilat oli kyllä kahdelle normikokoiselle ihan riittävät.
Vaimoke kyllä kehuu nykyisen pyörän (isorosvo) satulaa ja tiloja paljon paremmiksi ja vääntöä on nyt senverran että on aivan sama millanen kuorma sinne taakse tulee.
Ainakin itse jos miettisin pyörää kakspäälläajoon, niin mielellään sitten sellainen jossa vääntöä riittää. Makuasioitahan nämä.
Tulin, näin, koitin
750F on mukava matkapyörä kahdelle. Se ei ole äärimmäisyyksien laite: ei huipputehoja, ei wingin tiloja mutta ei myöskään tämänpäivän 600 tai 1000 kuutioisen sporttipyörän ahtautta ja onnettomia matkustajan tiloja.
Satula on tilava ja kyytiläisen mielestä hyvin muotoiltu. Polvikulmat ovat asialliset ja mahdollistavat pidemmänkin matkan taittamisen.
Riittääkö teho - se on makukysymys. Pyörässä on tehoja vajaa 100 hv, mikä suunnilleen saman verran kuin BMW:n R-sarjan matkapyörissä tyypillisesti.
Mieluummin minä F:llä tekisin matkaa kaksi päällä kuin monella tämänpäivän 1000-kuutioisella. Mutta tietysti makuasioista ei kannata kiistellä - paras koeajaa muutaman sadan kilometrin lenkki ja päättää sitten.
Erittäin hyvin sanottu. Jos haluaa tolkuttomasti repiä tai hyttiä nostattaa, niin muualta on enemmän haettava sitten tehoa. Mutkapätkillä kyllä loppuu useimmilta taidot, kuin pyörästä kyvyt.(matkailija @ Kesä. 05 2007,08:33) kirjoitti
Suo, kuokka ja Suzuki
Toisaalta jos hinta ei ole mieletön este niin tuossa Bantiitissa olisi juuri sitä vääntöä lisää mutta kuitenkin hepoja 98.
oon kokeillu tuota F:ää ja ei mun mielestä kumpaakaan puuttunut eli teho ja vääntö kyllä riitti ihan kivaan kurvailuun. Mutta käy kokeilemassa niin näet.
aina ei voi voittaa, ei ees joka kerta
F:n tehot ja väännöt riittää loistavasti kaksi päälläkin. Hyvä ja vakaa ajaa ja todellakin näkyvyys takaa kuulemma hyvä.![]()
Ainahan haluaa isompaa, parempaa, nopeempaa jne.. mut kyl GSX-F on mukava pyörä, myös 2 päällä. On tullu ajettua ja istuttua kyydis jonkunverran äffällä.. hyvät kokemukset ja kyl siinä tehot 'riittää'!
Yamaha FZ6-S, vm 2004.
Miten sun kävi, jäikö äffä käteen?(Henri_L @ Touko. 28 2007,21:35) kirjoitti
Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
Suzuki GSX-750F
Oon tässä pyörää vaihtamassa ja katellu että tuo F ois melko edullinen ja komeen näkönen pyörä.
Heräs muutama kysymys; eli osaisko kukaan sanoa paljonko on väännöissä ja tehoissa eroa nykyiseen -92 vfr:ään?
Ilmeisesti ajoasento on hyvä? Mites nuo "tyyppivirheet"? Ja bensaakaan ei MikaL:n tekstien mukaan kauheesti syö?
Ajamaan ois tarkotus mennä heti kun vaan kerkiän, mutta alku kartoitusta että pystyy myyjää tenttaamaan.
Tän juu!
Niin ja ps. ostakaa hyvä ja halpa vifferi ;)!?!
Nyt - Yamaha Super Tenere xt1200z 2011
Ex - Honda VFR 800 2009
Ex - Bmw F650GS 2004
EX - Kawasaki ZX-9R 2001
EX - Suzuki Hayabusa 2004
EX - Honda VFR 750 F 1992 x 2
Itellä alla ekana pyöränä GSX750F '01. Alussa tehot tuntuu todella kovilta, viimeksi ajanut autokoulussa 600:lla Yamaha diversionilla neljä vuotta sitten. No, tehoihin alkaa pikkuhiljaa tottua. Käytiin Lapinkierroksella avokin kanssa kakspäällä ja pikkasen ehkä kaipais lisää vonkua ohituksiin, vaikka ihan hyvin lähteekin kun vaan antaa kunnolla kierroksia.
Niin, ja avokki on valittanut että polviin sattuu liian tiukka asento...Perhana ite olen haaveillut Busasta
Noin 5 litraa sataselle on vienyt...
GSX-F750 -> FZ1-S -> RSV1000R Factory -> R1 -> XVS1100 Classic -> FJR