Tuli ostettua alkukesästä kaverin kehoituksesta R1150RT -01 eli boxeri bemu ja nyt 3800km ajettuna alkaa tympimään tuo Boxerin tärinä tietyillä kierros alueilla ja tehon puute... joten ei muuta kun uutta miettimään!!
Mototripistä löysin K1200RS -02 mallin ja rakkaus syttyi!!
Kysymys kuuluukin että onko järkeä? Kommentteja tuosta K1200rs mallista? Kehyja/risuja???
![]()
Kun kasvan isoksi minustakin tulee BMW...
Tallissa nyt *BMW 730iA, BMW 523iA, BMW K1200RS
voisin kommentoida mutten uskalla, kyllä se yksi mopo lisää tekee ihmeitä.![]()
poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
Miten sitä nyt kahta hyvää vertaa? Molemmilla on hyvät ja huonot puolensa... Ja kyllä se rivinelkkukin värisee yli 4500 kierroksen.
Kyse on peruserosta Bokserin ja rivarin välillä. Vaihteisto ja perä molemmissa on yhtä hyvät/huonot.
Itse en miettisi hetkeäkään *noiden kahden vaitoehdon välillä. Valinta olisi RT. Jos vaihtoehtona olísi LT, niin tekisin saman valinnan (jonka olen tehnyt) uudelleen.... Et vertaa nyt ihan kahta saman luokan pyörää.
<p>2002-2014</p>
En osaa bokserista sanoa juuta enkä jaata, ja RS:lläkin olen vasta tämän kevään ja kesän aikana ajanut reilut 8 tkm. Suhteellisen vähän siis. Itse olen vilpittömän ihastunut omaan -99 -malliseen mopooni jolla oli ostohetkellä 29 tkm mittarissa.
Omani hankin Oulusta enkä ole hetkeäkään katunut. Tällaiselle noviisille K1200RS tarjoaa enemmän kuin riittävästi suorituskykyä, matka taittuu myös matkustajan ja tavaroiden kanssa.
Kaupungissa en paljon ajele mutta helppo tuo on mielestäni käsitellä. Maantiellä vakaa menijä, alla Metzelerin Z6 edessä ja takana. Polttoainetta kuluu se mikä kuluu. Maantiellä tasaisessa ajossa pienimmillään kolmen laukun ja matkustajan kanssa 4,7 l/100 km, kaupungissa lyhyessä ajossa 7,5 l/100 km.
Noista CADin mainitsemista värinöistä yli 4500 kierroksen paikkeilla en osaa sanoa mitään, käytännössä oma ajotapani ei kierroksia nosta kuin hetkellisesti yli tuon lukeman. Itse nautiskelen koneen väännöstä ja pyörän vaivattomasta etenemisestä isollakin vaihteella. Kuutosvaihde vetää nikottelematta jo 60 km/h vauhdista alkaen.
Tällä hetkellä ei ole halua eikä tarvetta vaihtaa, tuntuu siltä että viihdyn RS:n kanssa pitkään.
Huomenna vaihtuu 3800km ajelujen jälkeen tuo Bokseri (R1150RT -01) rivikoneeseen!
MotoTripistä Espoosta löytyi uusi ajokki K1200RS -02 ja kilometrejä n.30tkm, yksi omistaja ja ostettu uutena samasta liikkeestä missä myös huollettu![]()
Ei ollut mun juttu.. vähän kuin vertaisi Dieseli autoon![]()
Onneksi olkoon hyvän pyörän johdosta! Itsekkin olen monesti kokeillu boksereita, mutta jotenkin ne äänet, moottori ja se tärinä tyhjäkäynnillä ei iske.
SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800
Sen verran täytyy kommentoida, että ei boxeri tärise.(JTS-Mobile @ Heinä. 27 2007,21:31) kirjoitti
T:nimim: Ajoin kaverin HD:llä*![]()
StuG III Ausf. G
Mun mielestä bokserit tutisee ja nelkut tärisee.
Ajelin K1200RS:llä muutaman päivän ja ryhtyi oikein vituttamaan mokoma korkeataajuinen tärinä.
Onneksi sain oman bokserini takaisin ja pääsin mukavasti tutisten matkaan.
FIN_GSer
Bokseri on kuitenkin vielä ompelukone Guzziin nähden. Vinguttelijoille nelikko on varmasti parempi. Bokserin mukava puoli on se, ettei sitä taas tarvitse kierrätellä joutavaa samoin kuin Guzzikin.(Prätkis @ Elo. 01 2007,22:16) kirjoitti
Tärinä tyhjäkäynnillä? Tottakai sitä on mutta kauanko aikaa vietetään tyhjäkäynnillä. Ainakin R 1150 R:ssä sattui ikävän oloinen värinä (siis hyvin korkeataajuinen) noin 4000 rpm kohdalle, joka vastasi 110 mittarinopeutta eli aika hankalassa paikassa normaaliliikennöintiä ajatellen. Loikkarilaatikolla se olisi siirtynyt suuremmalle nopeudelle eikä näin olisi juurikaan haitannut.
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45
Tärinät historiaa.. eli ns. metsurin tauti!!
Rt.llä 300km putkeen kun ajoi niin sormenpäät olivat aivan tunnottomat! Liekö yksilö vika mutta kun lueskeli foorumeita niin muillakin ollut samoja ongelmia ja ratkasuksi suositeltiin mitä kummallisempia juttuja
Nyt RS.llä ajanut 300 km ja ei mitään tärinöitä koneesta ja istuu hanskaan kuin rukkanen![]()
Paras pyörä mitä olen ikinä ajanut enkä takasin bokseriin palaa..![]()
Ugh! Tismalleen samanlainen kokemus itselläkin. Boxeri(FIN_GSer @ Elo. 02 2007,22:43) kirjoitti
![]()
StuG III Ausf. G
Entinen pyörä Iso Bandiitti, joka täristi juuri käytetyimmällä kierrosalueilla aikalailla. Oikea käsi puutui varsinkin kylmemmillä keleillä nopeasti. RT1200:n tutinat tuntuvat ruhtinaallisen pehmeiltä ja lähes olemattomilta siihen verrattuna.
Mitäs propagandaa täällä levitellään(r1150r @ Elo. 03 2007,07:03) kirjoitti
Ei Guzzit tärise. Ne vaan hytisee
Yksilökohtaisia eroja on kyllä paljon. Omista Guzzeistani vanha SP-tonninen "tärisee" eniten, 97-Centauro ei paljoakaan ja kun kokeilin kaverin V11-Lemansia, niin siinä ei juuri huomannut edes tuota hytinää.
Useimmat rivinelikot tosiaan tärisee häiritsevästi jollakin kierrosluvulla. Aikoinaan K100RS:n tärinä tuntui todella häiritsevältä ja tämä nykyinen K1200S tärisee myöskin jonkin verran.
Ei tosin kovin häiritsevästi, mutta tärisee kuitenkin.
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
Ei se ollut mitään propagandaa vaan kehuimpahan vaan Guzzia vaikka olenkin vasta noviisi Guzzi-puolella niin Nogenn 13000 km on ollut yhtä juhlaa. Tutinoita on mutta sillai kivasti eikä edes emäntä ole niistä ollut moksiskaan Ja hän sentään haukku R 1150 R.n takaistuimen alimpaan helvettiin... kuin puupyörillä olisi ajettu... se tärinä... RT-malleja en ole havainnut tuon vaivaavan mitä olenajanut.(Ekku @ Elo. 03 2007,15:52) kirjoitti
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45