Sivu: 7 / 9:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 56789 ViimeinenViimeinen
Tulokset 181:stä 210:een 248:sta
  1. #181
    Lainaa (AimoPamaus @ Heinä. 22 2009,16:02) kirjoitti
    Lainaa (Teme65 @ Heinä. 22 2009,11:38) kirjoitti
    Tollanen tuli värkättyä romuista (viimeistelyä vaille) http://www.motot.net/galleria/g50920_rengaskone
    Tuon vanteen kiinnitysmekanismihan on nerokas. *
    +1 Varsin mainio ja yksinkertainen systeemi
    Honda CBR1000F -99
    ex Honda CBX750F -85
  2. #182
    Kokemuksia Tokimoton laitteesta?



    Tokimoto

    Jälleen kerran rengaskoossa on sivuutettu ratailijat, eli koot ovat 18-21 tuumaa

    17 on kyllä lähellä..
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  3. #183
    Lainaa (AimoPamaus @ Huhti. 13 2009,11:45) kirjoitti
    Ennen kuin jokainen väkertää oman No-mar tangon on hyvä tutustua myös tähän.




    Olen aikeissa värkkäillä itselleni tuollaisenkin kunhan saan aikaiseksi. Vaikuttaa kaikin puolin paremmalta ja ei pyri kiertymään kumia asennettaessa kuten nomar.
    Nomar ratkaisi asian sivukahvalla jota minä en tee.

    Ja jotta jokainen ymmärtää tuon toiminnan niin tässä käyttöohje
    Taas kaksi kumia vaihdettu Nomar kopiolla ja nyt oli kyllä sen verran hankalat vanteet (melko matala ura keskellä) että laitoin välittömästi Mojoleveristä tarjouspyynnön.

    Saa nähdä pitääkö taas ruveta itse tekemään... *
  4. #184
    Lainaa (Teme65 @ Heinä. 22 2009,18:28) kirjoitti
    Lainaa (AimoPamaus @ Heinä. 22 2009,16:02) kirjoitti
    Lainaa (Teme65 @ Heinä. 22 2009,11:38) kirjoitti
    Tollanen tuli värkättyä romuista (viimeistelyä vaille) http://www.motot.net/galleria/g50920_rengaskone
    Tuon vanteen kiinnitysmekanismihan on nerokas. *

    Eikös tuon kumin uraan pakottaminen ole hankalampaa käsin kun vehje on noin korkealla jos käsiäkin käytössä vain kaksi?
    Itse tykkään vaihtaa maassa jossa polvilla voi painaa kumia ja jää vielä kaksi kättä vapaaksi.


    Sattuneista syistä pyörä vaihtui ja tässä uudessa takarengas on yksipuoleisesti kiinni, joten taas piti lähteä sorvin ääreen... *

    Tekaisin takarenkaalle ihan oman tasapainotusakselin M20 kierretangosta ja sorvailin kartiot nylonista.
    Tuo toimii myös jo kumin vaihdossa koska härvelini keskireikä on myös 20mm.
    En ole vielä kokeillut tekelettä kun renkaat vielä lontoosta tulematta.Noi mustat mötikät on muovia saa nähdä luistaako. Kun irottaa toisen puolen vanteelta niin laittaa vanerin tai muovin palat kumin ja vanteen väliin ja pyöräytää penkkiin kiinni. (Taikasauvan)osat on tehty oottaa kasausta(lomalla kun olen) *
    No niin renkaat vahdettu .hyvin pelittää kone .Toi nomarin kopio sauvan päät oli liian paksut.Täytyi tehdä toi (mojoveri) niin rupesi menemään renkaat päälle (toimii)
  5. #185
    Lainaa (AimoPamaus @ Heinä. 26 2009,22:13) kirjoitti
    Taas kaksi kumia vaihdettu Nomar kopiolla ja nyt oli kyllä sen verran hankalat vanteet (melko matala ura keskellä) että laitoin välittömästi Mojoleveristä tarjouspyynnön.

    Saa nähdä pitääkö taas ruveta itse tekemään... *
    Jäihän tuolle Mojoleverille hintaa enemmän kuin koko härvelilleni, mutta tilasin sen silti.

    Kehtuuttaa niin pirusti ruveta tekemään itse sellaista jonka saa ostettua ja säästö ei ole kovin merkittävä.
  6. #186
    Näytti uudessa Bilteman luettelossa olevan rengaskone 59 euroa. Äkkiä joku kokeilemaan, niin ei minun tarvitse..
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  7. #187
    Lainaa (scuuba @ Elo. 26 2009,11:07) kirjoitti
    Lainaa (vetomies @ Elo. 26 2009,09:47) kirjoitti
    Näytti uudessa Bilteman luettelossa olevan rengaskone 59 euroa. Äkkiä joku kokeilemaan, niin ei minun tarvitse..
    Täytyypä testata jossain vaihees
    Rengastyökalu. Moottoripyörien sisärenkaallisten tai sisärenkaattomien renkaiden irrottamiseen helposti. Säädettävissä kaikkia vannekokoja varten. Toimiva ja vakaa rakenne. Vie vain vähän tilaa.
    82-542
    59,-
    http://www.biltema.fi/osteri....yhmaid=
    jokos tää on testattu? 3x renkaan vaihto paikallisessa halvimmassa kattaisi ton hinnan... Kyllä tarvisi ite alkaa veivaan noi kumit paikoilleen.
    - Almost legal but 110% fun! -
    Honda CBR600F '89 -> Yamaha YZF-1000R '00 -> Kawasaki ZX-10R '05 (MCN: "The psycho C-model Kawasaki ZX-10R of 2004/05") -> R.I.P.
  8. #188
    Bilteman vekotinta voisi hintansa puolesta kokeilla, mutta eikö tuohon tarvita vielä hikoilua rengasrautojen kanssa.. Tai sitten jokin tuollanen taikasauva millä kierretään kumi vanteelta?
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  9. #189
    Lainaa (jyk4 @ Elo. 31 2009,11:44) kirjoitti
    Bilteman vekotinta voisi hintansa puolesta kokeilla, mutta eikö tuohon tarvita vielä hikoilua rengasrautojen kanssa.. Tai sitten jokin tuollanen taikasauva millä kierretään kumi vanteelta?
    jep. tolla "kuokalla" vaan painetaan rengas irti vanteelta..



  10. #190
    Lainaa (juhisr1 @ Elo. 31 2009,15:02) kirjoitti
    Lainaa (jyk4 @ Elo. 31 2009,11:44) kirjoitti
    Bilteman vekotinta voisi hintansa puolesta kokeilla, mutta eikö tuohon tarvita vielä hikoilua rengasrautojen kanssa.. Tai sitten jokin tuollanen taikasauva millä kierretään kumi vanteelta?
    jep. tolla "kuokalla" vaan painetaan rengas irti vanteelta..
    Juu vähän näytti siltä että mikä ton masiinan rooli on, mut sillä siis vaan painetaan vanha rengas irti ja loppu jää taas säädöksi Onko toi rengas rautavääntely paha mp:n renkaille eli saako vanha ja uuden menee riittävällä rasvalla ?
    - Almost legal but 110% fun! -
    Honda CBR600F '89 -> Yamaha YZF-1000R '00 -> Kawasaki ZX-10R '05 (MCN: "The psycho C-model Kawasaki ZX-10R of 2004/05") -> R.I.P.
  11. #191
    Lainaa (Miq @ Syys. 01 2009,09:27) kirjoitti
    Lainaa (juhisr1 @ Elo. 31 2009,15:02) kirjoitti
    Lainaa (jyk4 @ Elo. 31 2009,11:44) kirjoitti
    Bilteman vekotinta voisi hintansa puolesta kokeilla, mutta eikö tuohon tarvita vielä hikoilua rengasrautojen kanssa.. Tai sitten jokin tuollanen taikasauva millä kierretään kumi vanteelta?
    jep. tolla "kuokalla" vaan painetaan rengas irti vanteelta..
    Juu vähän näytti siltä *että mikä ton masiinan rooli on, mut sillä siis vaan painetaan vanha rengas irti ja loppu jää taas säädöksi Onko toi rengas rautavääntely paha mp:n renkaille eli saako vanha ja uuden menee riittävällä rasvalla ?
    Kyllähän ne menee mutta kahden renkaan vaihtokokemuksella voin kertoa että hikistä puuhaa on Miltei maksaa mieluusti 30e jos joku tekee tämän kunnon työkaluilla ja itse voi keskittyä kattelemaan vierestä.

    Minä ajelen touringkumeilla jotka kestää 20tkm niin ei ole iso kustannus maksaa joka 3. vuosi muutama kymppi renkaanvaihdosta.
    Jos ratailua harrastaa niin ihan ymmärrettävää että itse vaihdellaan
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  12. #192
    Lainaa (jyk4 @ Syys. 01 2009,09:36) kirjoitti
    Lainaa (Miq @ Syys. 01 2009,09:27) kirjoitti
    Lainaa (juhisr1 @ Elo. 31 2009,15:02) kirjoitti
    Lainaa (jyk4 @ Elo. 31 2009,11:44) kirjoitti
    Bilteman vekotinta voisi hintansa puolesta kokeilla, mutta eikö tuohon tarvita vielä hikoilua rengasrautojen kanssa.. Tai sitten jokin tuollanen taikasauva millä kierretään kumi vanteelta?
    jep. tolla "kuokalla" vaan painetaan rengas irti vanteelta..
    Juu vähän näytti siltä että mikä ton masiinan rooli on, mut sillä siis vaan painetaan vanha rengas irti ja loppu jää taas säädöksi Onko toi rengas rautavääntely paha mp:n renkaille eli saako vanha ja uuden menee riittävällä rasvalla ?
    Kyllähän ne menee mutta kahden renkaan vaihtokokemuksella voin kertoa että hikistä puuhaa on Miltei maksaa mieluusti 30e jos joku tekee tämän kunnon työkaluilla ja itse voi keskittyä kattelemaan vierestä.

    Minä ajelen touringkumeilla jotka kestää 20tkm niin ei ole iso kustannus maksaa joka 3. vuosi muutama kymppi renkaanvaihdosta.
    Jos ratailua harrastaa niin ihan ymmärrettävää että itse vaihdellaan
    Juu toi hömppä rataharrastus tuppaa syömaan kumeja kun vauhdit kasvaa ja toisaalta tarvi vähän eri seostakin kelin mukaan varsinkin taakse ku kybä polttaa harditkin liiallisilla avauksilla. Myös radat mitä kiertää kuluttaa yleensä toisen sivun, joten renkaan kääntökin olisi säästöö...

    Mut palaten asiaan, niin toi bilteman vehje ei taida olla oikotie onneen vaan tarvis olla hieman kehittyneempi vehje?
    - Almost legal but 110% fun! -
    Honda CBR600F '89 -> Yamaha YZF-1000R '00 -> Kawasaki ZX-10R '05 (MCN: "The psycho C-model Kawasaki ZX-10R of 2004/05") -> R.I.P.
  13. #193
    Kuluva kesä on tullut itse ratakumeja vaihdeltua. Pari ekaa vaihtoa meni harjoitellessa, mutta sen jälkeen ei ole enää tarvinnut hikoilla renkaita vaihtaessa. Motonetin lyhyillä raudoilla vääntelen niin ei tule liialla voimalla ryskättyä.

    Kumin irti painaminen vanteelta on se kaikkein tuskallisin operaatio kun ei ole vielä siihen laitetta. Pitänee hankkia.

    jake
    ex. YZF-R6R -06 kilpuri
    ex. GSX-R600 -05
    ex. ZX-9R -96
    ex. GSX600F -00
    ex. RD125LC -83
  14. #194
    Oisko kellään piirrustuksia tästä värkistä ---> GP503

    Alko kiinnostaan tuollasen teko, jos tuon asennuspään saa tilattua erikseen.
    FZ1-N 2008
  15. #195
    Lainaa (Fastline @ Marras. 06 2009,21:04) kirjoitti
    Oisko kellään piirrustuksia tästä värkistä ---> GP503

    Alko kiinnostaan tuollasen teko, jos tuon asennuspään saa tilattua erikseen.
    Tosta valmis aihio alle 60€ *kliks*
    Ei ole huonoja kelejä, on vain vääriä varusteita.
  16. #196
    Ette taida nyt ymmärtää Fastlinen pointtia.
    "Rengaskoneen" koko pointti on just toi ihme "mikä se nyt on" -pala jolla saat sen ...keleen kumin ulos sieltä vanteesta. Kaikki muu on iha pala kakkua.

    En tässä liikuttuneessa tilassa osannut ottaa printskriiniä tosta "mikä se nyt on- palasta" mutta ymmärrätte varmaan mitä tarkoitan.

    Eli "liukas mulkku" joka nostaa sen...

    Edit: en nyt osaa selittää mut jokainen joka on itse vääntänyt renkaansa niin ymmärtää mitä tarkoitan...



    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
  17. #197
    Mä voin vaikka myydä tollasen rengaskoneen "työpään". Oikeastaan lähes käyttämätön, käytin pari kertaa ja totesin etten tarvitse. Menee pelkillä raudoilla niin hemmetin paljon nopeammin ja helpommin sen jälkeen kun on kumi painettu irti.
    Beta 350 RR -11 enskahärveli

    R1 -08 ratahärveli *B1000 #78 (myyty 12.2.2012)

    GSXR 1000 K7 Black #162 (myyty 19.8.2009)

    R1 -06 + Akra Full + K&N + PCIII (R.I.P. 21.5.2007)

    K1200R -05 (myyty -06)

    CBR600F -90 (myyty -04)
  18. #198
    Aattelin tehä tollasen värkin millä saa myös uuden renkaan paikoilleen. Eihän tuolla Bilteman vehkeellä saa ku painettua renkaan irti vanteelta. Aika yksinkertanen tuo on tehä, mutta jos jollain ois jotain mittoja nii ei tarvis aivan päästä keksiä. Asennuspään oon jo tilannu.



    FZ1-N 2008
  19. #199
    Lainaa (Fastline @ Marras. 07 2009,11:25) kirjoitti
    Aattelin tehä tollasen värkin millä saa myös uuden renkaan paikoilleen. Eihän tuolla Bilteman vehkeellä saa ku painettua renkaan irti vanteelta. Aika yksinkertanen tuo on tehä, mutta jos jollain ois jotain mittoja nii ei tarvis aivan päästä keksiä. Asennuspään oon jo tilannu.
    Saa sillä, tosin tarvitsee vielä rengasraudan. Käyttää tuota keskiakselia tukipisteenä, kun kiertää rengasraudalla ympäri.
    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
  20. #200
    Kyllä kai silla sais, mutta tekee mieli vähän hifistellä *
    Eikä tuu niin helposti naarmuja vanteisiin.



    FZ1-N 2008
  21. #201

    Renkaita on tullu vahdettua satoja,
    Mites tuo tasapainotus oikein onnistuu kotikonstein ??
    Eli onkos jotain koti/ harrastalle sopivaa menetelmää , Kertokaa!
    KTM - Ready To Go
  22. #202
    Osta Biltemasta 4kpl rullaluistimen laakereita ja ruuvaat ne kahden laudan päähän kaksi laakeria vierekkäin niin, että laakerien ulkokehät tulevat vähän laudan pään yli. Sitten laitat laudat pystyyn ruuvipenkkiin laakerit toisiaan kohti käyttäen apuna kahta lyhyempää laudanpätkää. Laita pyörän akselin päät laakereiden varaan ja raskain kohta pyörässä asettuu alaspäin.
  23. #203
    Lainaa (Fastline @ Marras. 07 2009,11:25) kirjoitti
    Aattelin tehä tollasen värkin millä saa myös uuden renkaan paikoilleen. Eihän tuolla Bilteman vehkeellä saa ku painettua renkaan irti vanteelta. Aika yksinkertanen tuo on tehä, mutta jos jollain ois jotain mittoja nii ei tarvis aivan päästä keksiä. Asennuspään oon jo tilannu.
    voinko udella mistä kyseisen asennuspään tilasit?
  24. #204
    Kouluttaja Waille:n avatar
    Liittyi Jun 2009
    Helsinki / Skinnarilan vapaavaltio
    MotOrg ry jäsen
    Eikös sillä Bilteman "bead breakerillakin" saisi homman hoidettua tällä tavalla. Pelivälineenä videolla taitaa olla samainen kepukka jota AimoPamaus tossa aikasemmin esitteli. Näyttäis homma sujuvan luvattoman helposti. Toki tossa tulee hinkattua vannetta tolla tavalla, mutta kun vanteeseen osuva osa taitaa olla muovia tai vastaavaa, niin ei siitä kai pahemmin jälkiä pitäisi jäädä kunhan vaan pitää huolen että vanne on puhdas kun hommaan ryhdytään.
  25. #205
    Lainaa (Waille @ Marras. 09 2009,03:30) kirjoitti
    Eikös sillä Bilteman "bead breakerillakin" saisi homman hoidettua tällä tavalla. Pelivälineenä videolla taitaa olla samainen kepukka jota AimoPamaus tossa aikasemmin esitteli.
    Olet aivan oikeassa.

    Minun "rengaskone" tekeleeni on periaatteessa ihan vastaava kuin bilikan vehje ja kuvat löytyy tästä ketjusta.

    Videon taikasauva kulkee nimellä mojolever ja tuo on kyllä yksinkertaisen nerokas. Valkoiset osat ovat nylonia ja suojaavat mainioisti puhtaan vanteen.
    Pieni virhe tuolla videolla tapahtuu ja esim. omalla vanteella ja touring kumilla olisi ollut kova vääntö edessä.
    Tuossa 1.33 kohdalla pitää rasvaa sipaista myös kumin sisäpintaan että se ei tahmo ihan lopussa vanteen reunaan ja vääntäessä kumi ei saisi paeta toiselta puolelta noin koska lopetus menee rasvaamattomaan kohtaan. Tuo on helppo estää vaikka puukiilalla.

    Pääsin viimein testaamaan mojoleveriä syksyllä ja kumi vaihtui vanteelle noin minuutissa.



  26. #206
    Minkä näköinen tuo Mojoleverin "asennuspää" on?
    Tuolla samalla taktiikalla olen itse vaihtanut renkaita, tosin ihan vain rengasraudalla pyöräyttämällä, akselinreiässä on ollut joko akseli tai joku hylsyn jatko tms.
    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
  27. #207
    Lainaa kirjoitti
    Lainaa (samamies @ Marras. 09 2009,00:28)
    Lainaa (Fastline @ Marras. 07 2009,11:25)
    Aattelin tehä tollasen värkin millä saa myös uuden renkaan paikoilleen. Eihän tuolla Bilteman vehkeellä saa ku painettua renkaan irti vanteelta. Aika yksinkertanen tuo on tehä, mutta jos jollain ois jotain mittoja nii ei tarvis aivan päästä keksiä. Asennuspään oon jo tilannu.

    voinko udella mistä kyseisen asennuspään tilasit?

    Veikkaisin; tuolta:
    http://gp503.de/000001986709fa002/03...608/index.html
    Lähetin tonne Saksaan sähköpostia tuosta asennuspäästä, mutta vastasivat viestiin saksaksi enkä tajua siitä mitään
    mutta löytyy nuita Suomestakin ainaki eurovulkilta.
    FZ1-N 2008
  28. #208
    Jep tuolta löytyy! Hintaa tuli rapiat 45€.
    FZ1-N 2008
  29. #209
    Tähänkin kysymykseen varmaan olis vastaus löytyny mikäli viitsis vaan lukee tarpeeks. Elikä olen ihmetellyt seuraavaa: kun moottoripyörän vanne tasapainotetaan niin onko sillä merkitystä minne sen painon laittaa, keskelle vannetta puolien väliin, pelkästään toiselle reunalle vai pitääkö tarvittava painomäärä pistää puoliks vanteen molemmille reunoille? Auton aluvanteita kun oon katsellu niin joissakin näkee että keskellä vannetta on tarrapainoja ja sitten ulko sekä sisäreunoissa perinteisiä ''hakkaamalla'' kiinnitettäviä, tämä *havainto herätti moisen kysymyksen. Noilla kotitallin painotuskoneilla kyllä löytää sen painavimman kohdan mutta ei se kyllä kerro minnepäin se paino laittaa tarvii. Rengasliikkeessä kone näyttää laitetaanko paino ulko vai sisäreunaan vaiko keskelle, tässä siis kyseessä auton vanne.
    Joo joo ja jousista pois...
  30.  
  31. #210
    Tuolla näyttäis olevan ''oikea' painotuskone http://www.pratkapaja.fi/huollot.html
    Joo joo ja jousista pois...
Sivu: 7 / 9:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 56789 ViimeinenViimeinen