+1 Varsin mainio ja yksinkertainen systeemi(AimoPamaus @ Heinä. 22 2009,16:02) kirjoitti
Honda CBR1000F -99
ex Honda CBX750F -85
Kokemuksia Tokimoton laitteesta?
Tokimoto
Jälleen kerran rengaskoossa on sivuutettu ratailijat, eli koot ovat 18-21 tuumaa
17 on kyllä lähellä..
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Taas kaksi kumia vaihdettu Nomar kopiolla ja nyt oli kyllä sen verran hankalat vanteet (melko matala ura keskellä) että laitoin välittömästi Mojoleveristä tarjouspyynnön.(AimoPamaus @ Huhti. 13 2009,11:45) kirjoitti
Saa nähdä pitääkö taas ruveta itse tekemään... *![]()
No niin renkaat vahdettu .hyvin pelittää kone .Toi nomarin kopio sauvan päät oli liian paksut.Täytyi tehdä toi (mojoveri) niin rupesi menemään renkaat päälle (toimii)(Teme65 @ Heinä. 22 2009,18:28) kirjoitti
![]()
Jäihän tuolle Mojoleverille hintaa enemmän kuin koko härvelilleni, mutta tilasin sen silti.(AimoPamaus @ Heinä. 26 2009,22:13) kirjoitti
Kehtuuttaa niin pirusti ruveta tekemään itse sellaista jonka saa ostettua ja säästö ei ole kovin merkittävä.
Näytti uudessa Bilteman luettelossa olevan rengaskone 59 euroa. Äkkiä joku kokeilemaan, niin ei minun tarvitse..
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
jokos tää on testattu? 3x renkaan vaihto paikallisessa halvimmassa kattaisi ton hinnan... Kyllä tarvisi ite alkaa veivaan noi kumit paikoilleen.(scuuba @ Elo. 26 2009,11:07) kirjoitti
- Almost legal but 110% fun! -
Honda CBR600F '89 -> Yamaha YZF-1000R '00 -> Kawasaki ZX-10R '05 (MCN: "The psycho C-model Kawasaki ZX-10R of 2004/05") -> R.I.P.
Bilteman vekotinta voisi hintansa puolesta kokeilla, mutta eikö tuohon tarvita vielä hikoilua rengasrautojen kanssa.. Tai sitten jokin tuollanen taikasauva millä kierretään kumi vanteelta?
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
jep. tolla "kuokalla" vaan painetaan rengas irti vanteelta..(jyk4 @ Elo. 31 2009,11:44) kirjoitti
Juu vähän näytti siltä että mikä ton masiinan rooli on, mut sillä siis vaan painetaan vanha rengas irti ja loppu jää taas säädöksi(juhisr1 @ Elo. 31 2009,15:02) kirjoitti
Onko toi rengas rautavääntely paha mp:n renkaille eli saako vanha ja uuden menee riittävällä rasvalla ?
Honda CBR600F '89 -> Yamaha YZF-1000R '00 -> Kawasaki ZX-10R '05 (MCN: "The psycho C-model Kawasaki ZX-10R of 2004/05") -> R.I.P.
Kyllähän ne menee mutta kahden renkaan vaihtokokemuksella voin kertoa että hikistä puuhaa on(Miq @ Syys. 01 2009,09:27) kirjoitti
Miltei maksaa mieluusti 30e jos joku tekee tämän kunnon työkaluilla ja itse voi keskittyä kattelemaan vierestä.
Minä ajelen touringkumeilla jotka kestää 20tkm niin ei ole iso kustannus maksaa joka 3. vuosi muutama kymppi renkaanvaihdosta.
Jos ratailua harrastaa niin ihan ymmärrettävää että itse vaihdellaan
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Juu toi hömppä rataharrastus tuppaa syömaan kumeja kun vauhdit kasvaa ja toisaalta tarvi vähän eri seostakin kelin mukaan varsinkin taakse ku kybä polttaa harditkin liiallisilla avauksilla. Myös radat mitä kiertää kuluttaa yleensä toisen sivun, joten renkaan kääntökin olisi säästöö...(jyk4 @ Syys. 01 2009,09:36) kirjoitti
Mut palaten asiaan, niin toi bilteman vehje ei taida olla oikotie onneen vaan tarvis olla hieman kehittyneempi vehje?
Kuluva kesä on tullut itse ratakumeja vaihdeltua. Pari ekaa vaihtoa meni harjoitellessa, mutta sen jälkeen ei ole enää tarvinnut hikoilla renkaita vaihtaessa. Motonetin lyhyillä raudoilla vääntelen niin ei tule liialla voimalla ryskättyä.
Kumin irti painaminen vanteelta on se kaikkein tuskallisin operaatio kun ei ole vielä siihen laitetta. Pitänee hankkia.
jake
ex. YZF-R6R -06 kilpuri
ex. GSX-R600 -05
ex. ZX-9R -96
ex. GSX600F -00
ex. RD125LC -83
Oisko kellään piirrustuksia tästä värkistä ---> GP503
Alko kiinnostaan tuollasen teko, jos tuon asennuspään saa tilattua erikseen.
FZ1-N 2008
Tosta valmis aihio alle 60€ *kliks*(Fastline @ Marras. 06 2009,21:04) kirjoitti
Ei ole huonoja kelejä, on vain vääriä varusteita.
Ette taida nyt ymmärtää Fastlinen pointtia.
"Rengaskoneen" koko pointti on just toi ihme "mikä se nyt on" -pala jolla saat sen ...keleen kumin ulos sieltä vanteesta. Kaikki muu on iha pala kakkua.
En tässä liikuttuneessa tilassa osannut ottaa printskriiniä tosta "mikä se nyt on- palasta" mutta ymmärrätte varmaan mitä tarkoitan.
Eli "liukas mulkku" joka nostaa sen...
Edit: en nyt osaa selittää mut jokainen joka on itse vääntänyt renkaansa niin ymmärtää mitä tarkoitan...
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Mä voin vaikka myydä tollasen rengaskoneen "työpään". Oikeastaan lähes käyttämätön, käytin pari kertaa ja totesin etten tarvitse. Menee pelkillä raudoilla niin hemmetin paljon nopeammin ja helpommin sen jälkeen kun on kumi painettu irti.
Beta 350 RR -11 enskahärveli
R1 -08 ratahärveli *B1000 #78 (myyty 12.2.2012)
GSXR 1000 K7 Black #162 (myyty 19.8.2009)
R1 -06 + Akra Full + K&N + PCIII (R.I.P. 21.5.2007)
K1200R -05 (myyty -06)
CBR600F -90 (myyty -04)
Aattelin tehä tollasen värkin millä saa myös uuden renkaan paikoilleen. Eihän tuolla Bilteman vehkeellä saa ku painettua renkaan irti vanteelta. Aika yksinkertanen tuo on tehä, mutta jos jollain ois jotain mittoja nii ei tarvis aivan päästä keksiä. Asennuspään oon jo tilannu.
FZ1-N 2008
Saa sillä, tosin tarvitsee vielä rengasraudan. Käyttää tuota keskiakselia tukipisteenä, kun kiertää rengasraudalla ympäri.(Fastline @ Marras. 07 2009,11:25) kirjoitti
"Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
Kyllä kai silla sais, mutta tekee mieli vähän hifistellä *
Eikä tuu niin helposti naarmuja vanteisiin.
FZ1-N 2008
Renkaita on tullu vahdettua satoja,
Mites tuo tasapainotus oikein onnistuu kotikonstein??
Eli onkos jotain koti/ harrastalle sopivaa menetelmää , Kertokaa!
![]()
KTM - Ready To Go
Osta Biltemasta 4kpl rullaluistimen laakereita ja ruuvaat ne kahden laudan päähän kaksi laakeria vierekkäin niin, että laakerien ulkokehät tulevat vähän laudan pään yli. Sitten laitat laudat pystyyn ruuvipenkkiin laakerit toisiaan kohti käyttäen apuna kahta lyhyempää laudanpätkää. Laita pyörän akselin päät laakereiden varaan ja raskain kohta pyörässä asettuu alaspäin.
voinko udella mistä kyseisen asennuspään tilasit?(Fastline @ Marras. 07 2009,11:25) kirjoitti
Eikös sillä Bilteman "bead breakerillakin" saisi homman hoidettua tällä tavalla. Pelivälineenä videolla taitaa olla samainen kepukka jota AimoPamaus tossa aikasemmin esitteli. Näyttäis homma sujuvan luvattoman helposti. Toki tossa tulee hinkattua vannetta tolla tavalla, mutta kun vanteeseen osuva osa taitaa olla muovia tai vastaavaa, niin ei siitä kai pahemmin jälkiä pitäisi jäädä kunhan vaan pitää huolen että vanne on puhdas kun hommaan ryhdytään.
Olet aivan oikeassa.(Waille @ Marras. 09 2009,03:30) kirjoitti
Minun "rengaskone" tekeleeni on periaatteessa ihan vastaava kuin bilikan vehje ja kuvat löytyy tästä ketjusta.
Videon taikasauva kulkee nimellä mojolever ja tuo on kyllä yksinkertaisen nerokas. Valkoiset osat ovat nylonia ja suojaavat mainioisti puhtaan vanteen.
Pieni virhe tuolla videolla tapahtuu ja esim. omalla vanteella ja touring kumilla olisi ollut kova vääntö edessä.
Tuossa 1.33 kohdalla pitää rasvaa sipaista myös kumin sisäpintaan että se ei tahmo ihan lopussa vanteen reunaan ja vääntäessä kumi ei saisi paeta toiselta puolelta noin koska lopetus menee rasvaamattomaan kohtaan. Tuo on helppo estää vaikka puukiilalla.
Pääsin viimein testaamaan mojoleveriä syksyllä ja kumi vaihtui vanteelle noin minuutissa.
Minkä näköinen tuo Mojoleverin "asennuspää" on?
Tuolla samalla taktiikalla olen itse vaihtanut renkaita, tosin ihan vain rengasraudalla pyöräyttämällä, akselinreiässä on ollut joko akseli tai joku hylsyn jatko tms.
"Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
Lähetin tonne Saksaan sähköpostia tuosta asennuspäästä, mutta vastasivat viestiin saksaksi enkä tajua siitä mitäänkirjoitti
mutta löytyy nuita Suomestakin ainaki eurovulkilta.
FZ1-N 2008
Tähänkin kysymykseen varmaan olis vastaus löytyny mikäli viitsis vaan lukee tarpeeks. Elikä olen ihmetellyt seuraavaa: kun moottoripyörän vanne tasapainotetaan niin onko sillä merkitystä minne sen painon laittaa, keskelle vannetta puolien väliin, pelkästään toiselle reunalle vai pitääkö tarvittava painomäärä pistää puoliks vanteen molemmille reunoille? Auton aluvanteita kun oon katsellu niin joissakin näkee että keskellä vannetta on tarrapainoja ja sitten ulko sekä sisäreunoissa perinteisiä ''hakkaamalla'' kiinnitettäviä, tämä *havainto herätti moisen kysymyksen. Noilla kotitallin painotuskoneilla kyllä löytää sen painavimman kohdan mutta ei se kyllä kerro minnepäin se paino laittaa tarvii. Rengasliikkeessä kone näyttää laitetaanko paino ulko vai sisäreunaan vaiko keskelle, tässä siis kyseessä auton vanne.
Joo joo ja jousista pois...
Tuolla näyttäis olevan ''oikea' painotuskone http://www.pratkapaja.fi/huollot.html
Joo joo ja jousista pois...