Sivu: 8 / 9:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6789 ViimeinenViimeinen
Tulokset 211:stä 240:een 248:sta
  1. #211
    Lainaa (Rekku86 @ Marras. 15 2009,01:36) kirjoitti
    Tähänkin kysymykseen varmaan olis vastaus löytyny mikäli viitsis vaan lukee tarpeeks. Elikä olen ihmetellyt seuraavaa: kun moottoripyörän vanne tasapainotetaan niin onko sillä merkitystä minne sen painon laittaa, keskelle vannetta puolien väliin, pelkästään toiselle reunalle vai pitääkö tarvittava painomäärä pistää puoliks vanteen molemmille reunoille? Auton aluvanteita kun oon katsellu niin joissakin näkee että keskellä vannetta on tarrapainoja ja sitten ulko sekä sisäreunoissa perinteisiä ''hakkaamalla'' kiinnitettäviä, tämä *havainto herätti moisen kysymyksen. Noilla kotitallin painotuskoneilla kyllä löytää sen painavimman kohdan mutta ei se kyllä kerro minnepäin se paino laittaa tarvii. Rengasliikkeessä kone näyttää laitetaanko paino ulko vai sisäreunaan vaiko keskelle, tässä siis kyseessä auton vanne.
    Moottoripyörän vanteet on niin kapeita että staattinen tasapainotus riittää ja siihen ei "oikeita" koneita tarviita.
    Olen laittanut tarrapainot aina tasaisesti molemmin puolin vannetta.


    Kerro ihmessä missä laitetaan noita auton peltivanteisiin tarkoitettuja reunaan lyötäviä painoja, niin muutkin osaavan kiertää sen paikan.
  2. #212
    Lainaa (AimoPamaus @ Marras. 15 2009,12:49) kirjoitti
    Lainaa (Rekku86 @ Marras. 15 2009,01:36) kirjoitti
    Tähänkin kysymykseen varmaan olis vastaus löytyny mikäli viitsis vaan lukee tarpeeks. Elikä olen ihmetellyt seuraavaa: kun moottoripyörän vanne tasapainotetaan niin onko sillä merkitystä minne sen painon laittaa, keskelle vannetta puolien väliin, pelkästään toiselle reunalle vai pitääkö tarvittava painomäärä pistää puoliks vanteen molemmille reunoille? Auton aluvanteita kun oon katsellu niin joissakin näkee että keskellä vannetta on tarrapainoja ja sitten ulko sekä sisäreunoissa perinteisiä ''hakkaamalla'' kiinnitettäviä, tämä *havainto herätti moisen kysymyksen. Noilla kotitallin painotuskoneilla kyllä löytää sen painavimman kohdan mutta ei se kyllä kerro minnepäin se paino laittaa tarvii. Rengasliikkeessä kone näyttää laitetaanko paino ulko vai sisäreunaan vaiko keskelle, tässä siis kyseessä auton vanne.
    Moottoripyörän vanteet on niin kapeita että staattinen tasapainotus riittää ja siihen ei "oikeita" koneita tarviita.
    Olen laittanut tarrapainot aina tasaisesti molemmin puolin vannetta.


    Kerro ihmessä missä laitetaan noita auton peltivanteisiin tarkoitettuja reunaan lyötäviä painoja, niin muutkin osaavan kiertää sen paikan. *
    Esim: Suzukin tehtaalla.. En nyt muista missä päin se on, mutta älkää siis siellä käykö painottamassa noita mp:n renkaita
  3. #213
    Lainaa (Rekku86 @ Marras. 15 2009,01:38) kirjoitti
    Tuolla näyttäis olevan ''oikea' painotuskone http://www.pratkapaja.fi/huollot.html
    Kuin myös varmaan jokaisessa muussakin mp-korjaamossa. Käsität varmaan, että sellaisella ei-elektronisella tasapainotuskoneella painottaminen kestää suhteettoman kauan verrattuna tuollaiseen elektroniseen.
  4. #214
    Lainaa (NgkR @ Marras. 15 2009,20:47) kirjoitti
    Lainaa (Rekku86 @ Marras. 15 2009,01:38) kirjoitti
    Tuolla näyttäis olevan ''oikea' painotuskone http://www.pratkapaja.fi/huollot.html
    Kuin myös varmaan jokaisessa muussakin mp-korjaamossa. Käsität varmaan, että sellaisella ei-elektronisella tasapainotuskoneella painottaminen kestää suhteettoman kauan verrattuna tuollaiseen elektroniseen.
    Kyllä noilla "laakerikoneilla" saadaan varmasti tasapainoon kun aikaa on käytettävissä ja näinhän se kotioloissa on. Rengasliikkeissä kun urakkahinnoittelulla tehdään niin usein jää hommat puolitiehen. Olen noissa liikkeissä käynyt vaihdattamassa renkaat joissa ollut "laakerikoneet" ja vasta Kumiveikko sai takasen tasapainoon "oikealla" tasapainotuskoneella. Vaati vielä toisen pyörityskierroksen ja pikkupainon lisäyksen toiseen paikkaan, tämähän tietysti johtuu luokattomasta alkuperäisvanteesta mutta nyt voi ajaa kohtuu kovaa eikä ala jumputtamaan.
    Aion elää ikuisesti, toistaiseksi päätökseni on pitänyt.
  5. #215
    Olisko kenelläkään mittoja tuosta "purkutyökalusta", eli siitä nylon kappaleesta akselin päässä?
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  6. #216
    Lähtisikö rengas vanteelta tavallisella (isohkolla) puristimella? Vai onko vinkkejä millä lähtee kotikonstein

  7. #217
    Lainaa (holger @ Maalis. 27 2010,09:49) kirjoitti
    Lähtisikö rengas vanteelta tavallisella (isohkolla) puristimella? Vai onko vinkkejä millä lähtee kotikonstein

    Sopiva alusta ja vaikka pistolapio toimii.
  8. #218
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Laskeskelin tässä että taidan hakea piilteemasta sen prässin millä saa renkaan painettua vanteelta, pari rengasrautaa ja tasapainotus härpäkkeen, pääsiäisen pyhinähän tässä on sitten aikaa painia tossa lattialla renkaiden kanssa. Molempiin pitäis uudet vaihtaa kumpaankin päähän, ja kun kumifirmat haluaa noin 30 euroa per/ rengas, niin halvemmaksi tulee hommata romut kotiin ja hikoilla itse. Saa vähän liikuntaakin, eikä jonotella aikoja rengasliikkeisiin.
    Jotta semmosta tänään.

    Puimuriin kumit vaihdettu. Eikä edes tarvinu kiroilla. *
    Nyt kun vielä jaksais tallissa käydä Guzzin kimpussa, niin pääsiäisen voiskin uhrata ajelun merkeissä.



    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed


    "Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
  9. #219
    Lainaa (holger @ Maalis. 27 2010,09:49) kirjoitti
    Lähtisikö rengas vanteelta tavallisella (isohkolla) puristimella? Vai onko vinkkejä millä lähtee kotikonstein

    Tuota kierrettä on tarpeeksi (~10 cm), niin kyllä lähtee - ainakin enskan nappula ja touring-kumit. Vastapuolelle (puristimen kiinteän puolen alle) laittaa puupalikan joka vastaa vanteeseen ja renkaaseen, niin se puoli ei jousta ja rengas painuu ainoastaan tuolta ruuvattavalta puolelta.

    Sitten kun ruuvaa, niin tuo ruuvi alkaa painua vanteen reunaa vasten - vanteen reunaan jotain suojaa siis tarvitaan.
  10. #220
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Lainaa (scuuba @ Maalis. 28 2010,13:05) kirjoitti
    Lainaa (Moto guzzi @ Maalis. 28 2010,09:27) kirjoitti
    Laskeskelin tässä että taidan hakea piilteemasta sen prässin millä saa renkaan painettua vanteelta, pari rengasrautaa ja tasapainotus härpäkkeen, pääsiäisen pyhinähän tässä on sitten aikaa painia tossa lattialla renkaiden kanssa. Molempiin pitäis uudet vaihtaa kumpaankin päähän, ja kun kumifirmat haluaa noin 30 euroa per/ rengas, niin halvemmaksi tulee hommata romut kotiin ja hikoilla itse. Saa vähän liikuntaakin, eikä jonotella aikoja rengasliikkeisiin.
    Jotta semmosta tänään.
    +Tasapainotuspainoja? Biltema yksittäinen liuska 5gr painoja 82352 1,69e, tai kilon(?) kasa 5&10gr liuskoja 33950 23,90e.+Rengasrasva? 2kg 36000 17,99e.
    Häh?
    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed


    "Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
  11. #221
    Lainaa (Fastline @ Marras. 06 2009,21:04) kirjoitti
    Oisko kellään piirrustuksia tästä värkistä ---> GP503

    Alko kiinnostaan tuollasen teko, jos tuon asennuspään saa tilattua erikseen.
    Kylläpä melkein tästä mallista on lähdettävä liikkeelle.

    Tuo "työkalukappale" on nyt hakusessa. Hintaa ei ole vielä selvillä, mutta rengaskoneiden varaosina noita jokatapauksessa on saatavilla. selvinnee alkuviikosta?

    Muutenhan tuo on aika simppeli rakennelma, eli haukkuu kyllä panoksensa muutaman kaverin porukassa varmasti..
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  12. #222
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Lainaa (scuuba @ Maalis. 28 2010,14:51) kirjoitti
    Lainaa (Moto guzzi @ Maalis. 28 2010,13:54) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Maalis. 28 2010,13:05) kirjoitti
    Lainaa (Moto guzzi @ Maalis. 28 2010,09:27) kirjoitti
    Laskeskelin tässä että taidan hakea piilteemasta sen prässin millä saa renkaan painettua vanteelta, pari rengasrautaa ja tasapainotus härpäkkeen, pääsiäisen pyhinähän tässä on sitten aikaa painia tossa lattialla renkaiden kanssa. Molempiin pitäis uudet vaihtaa kumpaankin päähän, ja kun kumifirmat haluaa noin 30 euroa per/ rengas, niin halvemmaksi tulee hommata romut kotiin ja hikoilla itse. Saa vähän liikuntaakin, eikä jonotella aikoja rengasliikkeisiin.
    Jotta semmosta tänään.
    +Tasapainotuspainoja? Biltema yksittäinen liuska 5gr painoja 82352 1,69e, tai kilon(?) kasa 5&10gr liuskoja 33950 23,90e.+Rengasrasva? 2kg 36000 17,99e.
    Häh?
    Nii sitä vaan muistutin ett tarviks noitakin?
    Nix, töistä kannan taskussa, paitti tota rasvaa.
    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed


    "Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
  13. #223
    Olikos täällä Suomessa nyt joku, joka teki noita renkaanvaihtokoneita ihan myytäväksi asti? Sellainen missä on se käpälä, millä painetaan kumi vanteelta irti+varsi suojatulla päällä, kumin huulen nostoa varten...
    xz6r-636->gsxr1000k6->KTM SM 950->Gsx-r 1000K7->Bmw f800r"tuned"
  14. #224
    Kesän alussa ostin tuollaisen yllä mainitun laitteen. Toimii ainakin mulla erittäin hyvin.

    jake



    ex. YZF-R6R -06 kilpuri
    ex. GSX-R600 -05
    ex. ZX-9R -96
    ex. GSX600F -00
    ex. RD125LC -83
  15. #225
    Lainaa (AimoPamaus @ Huhti. 13 2009,11:45) kirjoitti
    Ennen kuin jokainen väkertää oman No-mar tangon on hyvä tutustua myös tähän.




    Olen aikeissa värkkäillä itselleni tuollaisenkin kunhan saan aikaiseksi. Vaikuttaa kaikin puolin paremmalta ja ei pyri kiertymään kumia asennettaessa kuten nomar.
    Nomar ratkaisi asian sivukahvalla jota minä en tee.

    Ja jotta jokainen ymmärtää tuon toiminnan niin tässä käyttöohje

    Saako noita renkaanvaihto keppejä mistään ostettua suomesta? No-mar raudan mallinen renkaanirroitus/laitto keppi olisi myös toinen vaihtoehto.Onko kukaan ostanut noita rautoja?Paljonko maksaa toimituskuluineen?
    Saako noita renkaan poisotto/laitto keppejä ostettua mistään suomesta *
    No-mar mallinen renkaan irroitus/laitto mallinen rauta olisi myös toinen vaihtoehto.Mitähän maksaa toimituskuluineen,vai löytyykö jostain päin suomea tuollaisia keppejä *
  16. #226
    Onkos kellään kokemuksia tällaisestä ?
    Hidas ollakseen nopea.

    Suzuki GSX-R 1000 K6
  17. #227
    Lainaa (hoo @ Maalis. 29 2011,23:17) kirjoitti
    Onkos kellään kokemuksia tällaisestä ?
    Vieläkun joku tekis tuollaisen raudan kohtuuhintaan täällä suomessa *
  18. #228
    Nostetaan mielenkiintoista aihetta eli mistä tuon Nomad asennusraudan saa tilattua? Pikaisesti etsimällä vaan jenkeistä ja eivät taida edes tänne peräpohjolaan toimittaa... Olisi kyllä ihan näppärä vekotin omaan talliin
  19. #229
    Tässä kuvassa taitaa ainoastaan vaan tuon punaisen saada suomesta ja sitten noita rengaskoneen teriä.Rengaskoneen muovisesta tai metallisesta palikasta vois yrittää rakentaan kun laittaa sen 90 asteen kulmaan tangon päähän



    https://skydrive.live.com/?cid=e0585...20AD%21113&v=3


    http://www.jussinmaki.net/verkkokaup...n-p-16049-951/

    en tiedä millainen toi jussimäen rengas rauta tanko on;sehän on just tuon renkaan laiton tärkein käsityökalu
    Viimeksi muokannut: zzr1100kawa; 01.01.2014 klo 20:23.
    Kawasaki H1 500 1972
    Suzuki EF 750 1985
    Kawasaki ZZR1100 1991
    kawasaki ZX12R 2002
    hayabusa 2008
    Honda Blackbird 2002
  20. #230
    Mulla on GP503:n tekemä kumin vaihtolaite, mikä tuolla zzr1100kawa:n tekemässä kuvakoosteessakin näkyy. Ihan ollut ok härveli. Aiemmin mulla oli jonkun omavalmisteinen rengastyökalu, mutta siinä tuo rengasta vasten oleva musta muovipää oli autonrengasmalli ja ei ollut niin hyvä kuin tässä GP:n tekeleessä, jossa tuo ohjuri on pienempi.
    -Bmw S1000RR 2021-
    http://www.jaha.fi/
  21. #231
    Lainaa Tomber kirjoitti Katso viesti
    Nostetaan mielenkiintoista aihetta eli mistä tuon Nomad asennusraudan saa tilattua? Pikaisesti etsimällä vaan jenkeistä ja eivät taida edes tänne peräpohjolaan toimittaa... Olisi kyllä ihan näppärä vekotin omaan talliin
    Tilasin lopulta omani valmistajalta.
    Useita kumeja on jo vaihtunut kivutta. Suosittelen.
  22. #232
    Onko porukalla kiinnostusta kimppatilaukseen, sain valmistajalta (NoMar) tarjouksen jossa hinta 8:lle asennusraudalle jää 78 $ + shipping (joka tietenkin per lärvi alhaisempi kuin yksittäin). http://www.nomartirechanger.com/prod...-mdbar-std.htm
    Viimeksi muokannut: Tomber; 08.01.2014 klo 22:41. Syy: Linkki
  23. #233
    Moro!

    Kiinnostusta on. Haluaisin vielä nähdä videon tms tuon käytöstä. Lähinnä kiinnostaa, että sopisiko se omatekoisen renkaanvaihtokoneeni kanssa.

    Tässä vaiheessa vielä alustava ehkä, vaikka kiinnostaa toki.

    Edit: typo
    Edit: Video löytyi. Ei sovi suoraan omaan renkaanvaihtokoneeseen. Harmi.
    Yama80cc&100-Honda125x2/450Dohc/750-SuzyT500-KawaZ1903/1135cc
    Paused '87-'05 Ex XX'99/'05-'21 Tickets '75 '84 '14
    Now '14 VFR1200F
    161.6mph/LPR'09
    175.8mph/Halli'10&SS1000
    177.1mph/Halli'11&SS1600K
    167,2mph/Halli'13&SS1000
    168.4mph/LPR'14&SS1600K
  24. #234
    Lainaa xx99jkl kirjoitti Katso viesti
    Moro!

    Kiinnostusta on. Haluaisin vielä nähdä videon tms tuon käytöstä. Lähinnä kiinnostaa, että sopisiko se omatekoisen renkaanvaihtokoneeni kanssa.

    Tässä vaiheessa vielä alustava ehkä, vaikka kiinnostaa toki.

    Edit: typo
    http://www.youtube.com/watch?v=N80C7eEOyMY

    siinä on video NoMarin käytöstä
    x
  25. #235
    Lainaa Tomber kirjoitti Katso viesti
    Onko porukalla kiinnostusta kimppatilaukseen, sain valmistajalta (NoMar) tarjouksen jossa hinta 8:lle asennusraudalle jää 78 $ + shipping (joka tietenkin per lärvi alhaisempi kuin yksittäin). http://www.nomartirechanger.com/prod...-mdbar-std.htm
    Minulla on tällainen manuaalinen renkaanvaihtohärveli: http://www.youtube.com/watch?v=bUas5LIY_ok
    Eikö tuo tanko sovi tämän käyttöön kuin nenä päähän?

    Siinä tapauksessa laske minut mukaan kimppaan.
    Honda CBR600F -90 --> Honda VFR800FI -98
    Suzuki GT125R -76
  26. #236
    Lainaa Tomber kirjoitti Katso viesti
    Onko porukalla kiinnostusta kimppatilaukseen, sain valmistajalta (NoMar) tarjouksen jossa hinta 8:lle asennusraudalle jää 78 $ + shipping (joka tietenkin per lärvi alhaisempi kuin yksittäin). http://www.nomartirechanger.com/prod...-mdbar-std.htm
    Minut voisi kanssa laskea mukaan tähän
    Scuderia Schiamazzo
    -----------------------------
    Ducati 1198S | 749R | Monster S4RS
  27. #237
    Jees kun kiinnostusta ilmeisesti löytyy niin avaan oman ketjun missä tarkempaa infoa, jenkkihintoihin sitten lisätään alv 24% + 3 % tulli (muistaakseni 3 % oli mp-osille).
  28. #238
    Lainaa Tero-75 kirjoitti Katso viesti
    Minulla on tällainen manuaalinen renkaanvaihtohärveli: http://www.youtube.com/watch?v=bUas5LIY_ok
    Eikö tuo tanko sovi tämän käyttöön kuin nenä päähän?

    Siinä tapauksessa laske minut mukaan kimppaan.
    Käy hyvin sun renkaanvaihtohärveliin
  29. #239
  30.  
  31. #240
    Tässä ketjussa on nyt puhuttu lähinnä mekaanisista renkaanvaihto apuvälineistä jotka itseltäkin löytyy tallista mutta onko porukoilla kokemuksia näistä motonet/biltema tuotteista 800€ lluokassa?

    kuinka käytännössä toimii prätkän renkaan kanssa
    laadukas ei varmasti ole mutta tarve on noin 6-8 rengasta vuodessa tollakin määrällä maksaa kyllä ittensä takas jos vain menee helpommin paikalle kun raudoilla vääntäen

    mahtaako näissä koneissa moottori pyöriä molempiin suuntiin?
    motonet peruskone
    http://www.motonet.fi/fi/tuote/80770...en-asennuskone
    muutama ominaisuus lisää
    http://www.motonet.fi/fi/tuote/80770...-automtornilla
    tähän saisi hyvin lisävarusteita
    http://www.vannetukku.fi/rengaskone-st1200-p-44247.html
    esim http://www.vannetukku.fi/rengaskonee...n-p-13732.html

    tasapainotus kone jo löytyy
    tallissa nyt
    yamaha rd125 -80
    Pitbro 125 -07 4t crossi
    hondacbr 1100xx -05
    yamaha fz1 -10
    ex
    cbr600 -99
Sivu: 8 / 9:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6789 ViimeinenViimeinen