Sivu: 5 / 9:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 121:stä 150:een 248:sta
  1. #121
    Lainaa (akuraaraa @ Huhti. 14 2008,22:42) kirjoitti
    Jos tuollalailla tasapainottaa vanteen (staattinen tasapainotus) niin se on tasapainossa vain "levossa" vanne voi olla epätasapainossa molemmilla reunoilla eri kohdassa ainakin teoriassa.
    En sitten tiedä minkä verran se vaikuttaa..
    Ittekkin vaihdoin renkaan taakse tuossa viikonloppuna, mutta en jaksanu tasapainottaa kun ihan hyvältä tuntu ajaa.

    Onko kukaan huomannu eroa dynaamisen ja staattisen tasapainotuksen välillä?
    Leveessä esim. auton renkaassa ehkä vaikuttaa, prätkässä en ole huomannut mitään... Painon kikkailen aina keskelle...
    F = dp / dt
  2. #122
    Lainaa (wizard11 @ Huhti. 06 2009,19:23) kirjoitti
    Lainaa (akuraaraa @ Huhti. 14 2008,22:42) kirjoitti
    Jos tuollalailla tasapainottaa vanteen (staattinen tasapainotus) niin se on tasapainossa vain "levossa" vanne voi olla epätasapainossa molemmilla reunoilla eri kohdassa ainakin teoriassa.
    En sitten tiedä minkä verran se vaikuttaa..
    Ittekkin vaihdoin renkaan taakse tuossa viikonloppuna, mutta en jaksanu tasapainottaa kun ihan hyvältä tuntu ajaa.

    Onko kukaan huomannu eroa dynaamisen ja staattisen tasapainotuksen välillä?
    Leveessä esim. auton renkaassa ehkä vaikuttaa, prätkässä en ole huomannut mitään... Painon kikkailen aina keskelle...
    minkäs levynen vanne ja mikä pyörä?

    kattelin kyl tossa et omassa on orkkis kumi ja siinä samanmoinen paino kanssa vanteen keskinystyrässä mitä autojen peltivanteisa käytetään.
    - If you risk nothing, you gain nothing -
  3. #123
    Lainaa (Marshal @ Huhti. 05 2009,22:06) kirjoitti
    Jahas, innostuin tosta renkaiden vaihtamisesta itte niin paljon, että kävin ostamassa ton puuilon rengaskone de luxe- värkin. En oo kerinny viel kasaamaan, mutta ku liikkeessä sitä ihmettelin, vaikutti ihan laadukkaalta ja pätevältä vehkeeltä. Saas nähä miten tää homma päättyy...
    Noniin, päivitetääns hieman. Eli kasasin ton rengaslaitteen ja totesin että eihän siihen edes mahdu 17" vanne. Mainoksessa sanovat sen olevan 18" vanteelle asti, mutta toisin on. Se vanteeltapuristuslaippa toimi oikein hyvin, mutta ei pelkästään sen käytöstä viitti maksaa 119 euroa. Palautin laitteen kauppaan ja otin tilalle sen halvemman laitteen, jossa toi puristuslaippa kiinni. Muista ominaisuuksista en tiedä, eikä oo niin välikskään, kun raudoilla ajattelin vaihdella.

    Nyt lähen kasaamaan sen toisen laitteen, josko vaikka löytys jotain extra ominaisuuksia.



    Don´t call me stupid, i´m insane!!
    Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
  4. #124
    Lainaa (Marshal @ Huhti. 07 2009,18:18) kirjoitti
    Lainaa (Marshal @ Huhti. 05 2009,22:06) kirjoitti
    Jahas, innostuin tosta renkaiden vaihtamisesta itte niin paljon, että kävin ostamassa ton puuilon rengaskone de luxe- värkin. En oo kerinny viel kasaamaan, mutta ku liikkeessä sitä ihmettelin, vaikutti ihan laadukkaalta ja pätevältä vehkeeltä. Saas nähä miten tää homma päättyy...
    Noniin, päivitetääns hieman. Eli kasasin ton rengaslaitteen ja totesin että eihän siihen edes mahdu 17" vanne. Mainoksessa sanovat sen olevan 18" vanteelle asti, mutta toisin on. Se vanteeltapuristuslaippa toimi oikein hyvin, mutta ei pelkästään sen käytöstä viitti maksaa 119 euroa. Palautin laitteen kauppaan ja otin tilalle sen halvemman laitteen, jossa toi puristuslaippa kiinni. Muista ominaisuuksista en tiedä, eikä oo niin välikskään, kun raudoilla ajattelin vaihdella.

    Nyt lähen kasaamaan sen toisen laitteen, josko vaikka löytys jotain extra ominaisuuksia.
    Saako sitä konetta muokattua mitenkään sellaiseksi, että saisi 17" vanteen siihen kiinni? Voitko laittaa isommat kuvat kyseisestä värkistä jakoon (tai sähköpostiini), niin voisin hahmotella tarvitsenko tuollaista vai en...
    täältä näet mitä milloinkin harrastelen... www.youtube.com/jabe84
  5. #125
    Lainaa (Zeipii @ Huhti. 07 2009,21:08) kirjoitti
    Lainaa (Marshal @ Huhti. 07 2009,18:18) kirjoitti
    Lainaa (Marshal @ Huhti. 05 2009,22:06) kirjoitti
    Jahas, innostuin tosta renkaiden vaihtamisesta itte niin paljon, että kävin ostamassa ton puuilon rengaskone de luxe- värkin. En oo kerinny viel kasaamaan, mutta ku liikkeessä sitä ihmettelin, vaikutti ihan laadukkaalta ja pätevältä vehkeeltä. Saas nähä miten tää homma päättyy...
    Noniin, päivitetääns hieman. Eli kasasin ton rengaslaitteen ja totesin että eihän siihen edes mahdu 17" vanne. Mainoksessa sanovat sen olevan 18" vanteelle asti, mutta toisin on. Se vanteeltapuristuslaippa toimi oikein hyvin, mutta ei pelkästään sen käytöstä viitti maksaa 119 euroa. Palautin laitteen kauppaan ja otin tilalle sen halvemman laitteen, jossa toi puristuslaippa kiinni. Muista ominaisuuksista en tiedä, eikä oo niin välikskään, kun raudoilla ajattelin vaihdella.

    Nyt lähen kasaamaan sen toisen laitteen, josko vaikka löytys jotain extra ominaisuuksia.
    Saako sitä konetta muokattua mitenkään sellaiseksi, että saisi 17" vanteen siihen kiinni? Voitko laittaa isommat kuvat kyseisestä värkistä jakoon (tai sähköpostiini), niin voisin *hahmotella tarvitsenko tuollaista vai en...
    Sorry, en kerinny ottamaan kuvia, sen verran hätäsesti lähti värkki takaisin Puuiloon.



    Saishan tuohon sen 17" menemään, jos noita kolmea vaakatasossa olevaa tankoa jatkaisi, jolloin noi pidikeholkit pääsis liikkumaan vielä ulommas. Pikkusen vaikee selittää, mutta toiv. jotain selvää saa. Noissa kolmessa tangossa on sellaset liikuteltavat koukut, joista kaksi kiinnitetään sokkatapilla paikoilleen ja yhtä liikutellaan veivin avulla ulos/sisäänpäin. Laajimmassa asennossa noi tapit ottaa sisäänsä n. 16,5" vanteen, joten paljoa ei tarttis jatkaa. Noi tangot on sellasta 20mm pakusa neliskulmaista putkea, joihin kiinniketapin runko pujoitetaan.

    Kävin nyt hakemassa tällaisen

    http://www.puuilo.fi/cat/images/rengaskone_0801_d5c.jpg

    Toimii periaatteessa samalla idealla, mutta tuossa rengas pujotetaan tosta keskellä olevasta pystytolpasta sisään ja kiristetään kierretangolla. Ainoa ongelma on se, että tuo pystytanko on niin paksu, ettei prätkän akselinreikä mahdu siitä läpi.

    Noi molemmat laitteet on tarkoitettu alunperin auton renkaiden vaihtoon ja ohjekirjassakin vaihdetaan vaan auton renkaita. Toi vanteen irtipainaja toimii kuitenkin ihan hyvin. Täytyy ajan kanssa kattoo, saiskohan tähän jälkimmäiseen viriteltyä jotain systeemii, että sais prätkän vanteenki mahtumaan.

    Melko huteria on pysymään pystyssä, eli pitäis saada pultattua betonilattiaan kiinni. Ittellä ei sellasta ole, joten ajattelin tehä sellaset jatkopalat metallista noihin jalkoihin, ni pysyy pikkusen paremmin pystyssä. Ainahan ois parempi jos sen sais johonki kiinni.
    Don´t call me stupid, i´m insane!!
    Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
  6. #126
    Kattelin, että myyvät aivan samaa vehettä jenkeissä. Tuolta sais tollasen lisäosan tohon Puuilon halvempaan laitteeseen. Alaosa täysin sama, kuin tossa suomesta ostetussa. Pitää viel tutkailla saisko jostain euroopan liikkeestä moista. Tossa sanovat riittävän 22" vanteelle asti. Hintaa ois 59 USD. Näyttäs toi alaosa olevan 49 USD, eli ei nyt hirveen kalliiks voi Puuilossa moittia.



    Tossa sivun alhaalla pikkusen kuvia kuinka toimii. Tossa halvemmassa tuli mukana toi kakspäinen asennustanko. Paljon parempi muuten ku siinä kalliimmassa De luxe mallissa.

    Kliks



    Don´t call me stupid, i´m insane!!
    Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
  7. #127
    Perhana nyt ois innovaatioiden jälkeen kaikki valmista, mutta toi saakelin taikasauva puuttuu. En oo koskaan käyttänyt sorvia, saatika edes nähnyt sellaista. Mistä pirusta saan tollasen sauvan nailonpäillä. Jos joku osaava sellasen valmistaa, olen valmis siitä maksamaan.
    Don´t call me stupid, i´m insane!!
    Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
  8. #128
    Tässä isompi kuva puuilon koneesta, vähän ahtaassa raossa oli. Helppo tuosta ois muokata isommalle vanteelle kun vaihtais nuo kolme kantti putkia pitempiin, ihan jämerän olonen oli.

    rengaskone



    Honda Fmx 650 vm:2005
  9. #129
    Itte väkästelin kotitekosen renkaanvaihtoaseman. 2"/4" pätkistä tein alustarallin 80cm x 140 cm. Toiseen päähän pulttasin Puuilon halvemman koneen kiinni. Tämä siis ainoastaan vanteelta irtipainamista varten. Vanhasta 15" peltivanteesta pehmustin toisen reunan ja pulttasin sen alustan toiseen päähän kiinni 20mm kierretangolla. Tanko on sen mittanen, että tarvittaessa sitä vasten pystyy myös pyöräyttämään renkaan irti tollasella silikonipäisellä sauvalla (jos vaan jostain prkl sellasen sais). Muuten vanne toimii hyvänä kiinnitysalustana rengastöille pelkillä raudoilla. Vaihdettavan kumin vanne siis kirrataan tuohon peltivanteeseen samaisen kierretangon avulla. Välissä puinen suojalevy.

    Eiköhän noilla rupee kumit vaihtumaan. Louissilta on tulossa tasapainotusvehe, ku ei jaksanu enää itte väkästää.

    Pikkusen modasin paremmin suojatuks tota Puuilon laitteen painolaippaa, kun on pelkkää metallia.

    edit:typo



    Don´t call me stupid, i´m insane!!
    Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
  10. #130
    ite se pitää tehdä kun tuota rautaa löytyy nurkista
    Honda Fmx 650 vm:2005
  11. #131
    Juuri näin. Tosin joutu hakemaan parilla kympillä lisää...
  12. #132
    Lainaa (Marshal @ Huhti. 08 2009,15:43) kirjoitti
    Mistä pirusta saan tollasen sauvan nailonpäillä. Jos joku osaava sellasen valmistaa, olen valmis siitä maksamaan.
    Jos isompaa kiinostusta löytyy niin voin sorvailla nylonpäitä ja siihen sopivaa akseliteräs istukkaa.
    Honda CBR1000F -99
    ex Honda CBX750F -85
  13. #133
    Lainaa (RC17 @ Huhti. 09 2009,23:28) kirjoitti
    Lainaa (Marshal @ Huhti. 08 2009,15:43) kirjoitti
    Mistä pirusta saan tollasen sauvan nailonpäillä. Jos joku osaava sellasen valmistaa, olen valmis siitä maksamaan.
    Jos isompaa kiinostusta löytyy niin voin sorvailla nylonpäitä ja siihen sopivaa akseliteräs istukkaa.
    Jos nyt ensin kokeilis tehä ite kun tarvikkeet on jo hommattu. Jollei onnistu niin hyvä tietää että voi palata häntä koipien välissä pyytämään apuja.
    R1 + FJR
    + lelut monttuun ja mönkimiseen sekä tonkimiseen
  14. #134
    Lainaa (RC17 @ Huhti. 09 2009,23:28) kirjoitti
    Lainaa (Marshal @ Huhti. 08 2009,15:43) kirjoitti
    Mistä pirusta saan tollasen sauvan nailonpäillä. Jos joku osaava sellasen valmistaa, olen valmis siitä maksamaan.
    Jos isompaa kiinostusta löytyy niin voin sorvailla nylonpäitä ja siihen sopivaa akseliteräs istukkaa.
    Hep, yksi kiinnostunut ostaja. Ilmoittele jos alat väkertelemään tankoja.
    täältä näet mitä milloinkin harrastelen... www.youtube.com/jabe84
  15. #135
    Lainaa (Zeipii @ Huhti. 11 2009,10:47) kirjoitti
    Lainaa (RC17 @ Huhti. 09 2009,23:28) kirjoitti
    Lainaa (Marshal @ Huhti. 08 2009,15:43) kirjoitti
    Mistä pirusta saan tollasen sauvan nailonpäillä. Jos joku osaava sellasen valmistaa, olen valmis siitä maksamaan.
    Jos isompaa kiinostusta löytyy niin voin sorvailla nylonpäitä ja siihen sopivaa akseliteräs istukkaa.
    Hep, yksi kiinnostunut ostaja. Ilmoittele jos alat väkertelemään tankoja.
    Tänne kans jos hinta pysyy järkevällä tasolla.
    Sepe

    <span style='color:blue'>*BMW G450X*</span>
    <span style='color:orange'>*Suzuki GSX-R1000 K8*</span>
  16. #136
    Lainaa (Sepe @ Huhti. 11 2009,11:12) kirjoitti
    Lainaa (Zeipii @ Huhti. 11 2009,10:47) kirjoitti
    Lainaa (RC17 @ Huhti. 09 2009,23:28) kirjoitti
    Lainaa (Marshal @ Huhti. 08 2009,15:43) kirjoitti
    Mistä pirusta saan tollasen sauvan nailonpäillä. Jos joku osaava sellasen valmistaa, olen valmis siitä maksamaan.
    Jos isompaa kiinostusta löytyy niin voin sorvailla nylonpäitä ja siihen sopivaa akseliteräs istukkaa.
    Hep, yksi kiinnostunut ostaja. Ilmoittele jos alat väkertelemään tankoja.
    Tänne kans jos hinta pysyy järkevällä tasolla.
    Täällä myös kiinnostunut. Viskasin jo PM:ää.
    Don´t call me stupid, i´m insane!!
    Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
  17. #137
    Nooh, vapaapäivät ja kaupat auki = pitihän se käydä tarkistamassa rengaskone tarjonta lähiseudulta. Säästötalosta löytyi tuo puuilon rengaskone, jonka deluxemallista olisi saanut ihan OK värkin muokkailemalla sitä jonkun verran. Hintaa on kuitenkin 149€.

    Lopputulos oli, että haimme tarvikkeet carlsonilta ja rupesimme isoveljeni Patu78 kanssa värkkäilemään omaa rengaskonetta.

    Carsonilta tarttui mukaan
    - 230cm- ** 30 x 30 x 1,5 mm rautaputkea
    - 25mm putkea kahvaksi n. metrin pätkä
    - 28mm putkea 10cm pätkä
    - 25mm akselia 40cm pätkä (mahtuu 28putken sisään...)
    - "lapioon" käytimme tallista löytyvää kulmarautaa

    Ja lopputulos on jotain kuvan kaltaista, tai ei mitään sinne päin (pari kaljaa alla ja paintin käyttö luonnistuu paremmin kuin osasin odottaakkaan):



    ps. rengaskone ei siis ole aivan valmis vielä
    pps. ja kohta katsomaan motogp aika-ajoja...!!
    ppps. eli koneen sivuttaistuki ja vääntövarsi irtoavat ruuvilla, joten mahtuu pieneen tilaan kuljetettaessa.
    pppps. tuli kevyt.



    täältä näet mitä milloinkin harrastelen... www.youtube.com/jabe84
  18. #138
    Ja tänne eli niitä päitä



  19. #139
    Lainaa (Marshal @ Huhti. 11 2009,13:29) kirjoitti
    Lainaa (Sepe @ Huhti. 11 2009,11:12) kirjoitti
    Lainaa (Zeipii @ Huhti. 11 2009,10:47) kirjoitti
    Lainaa (RC17 @ Huhti. 09 2009,23:28) kirjoitti
    Lainaa (Marshal @ Huhti. 08 2009,15:43) kirjoitti
    Mistä pirusta saan tollasen sauvan nailonpäillä. Jos joku osaava sellasen valmistaa, olen valmis siitä maksamaan.
    Jos isompaa kiinostusta löytyy niin voin sorvailla nylonpäitä ja siihen sopivaa akseliteräs istukkaa.
    Hep, yksi kiinnostunut ostaja. Ilmoittele jos alat väkertelemään tankoja.
    Tänne kans jos hinta pysyy järkevällä tasolla.
    Täällä myös kiinnostunut. Viskasin jo PM:ää. *
    Pääsiäisen jälkeen todennäköisesti sorvi alkaa laulaa.
    Nythän olis tietysti joutilasta aikaa vaan tarvittavat värkit ovat kaupan hyllyllä.
    Honda CBR1000F -99
    ex Honda CBX750F -85
  20. #140
    Ensimmäinen rengas irroitettu vanteelta em. koneella. Hyvin toimii ja tuli tehtyä kerrasta sellanen, että sen saa purettua pieniin osiin kuljetusta varten. Biltemasta ostamani rengasraudat olivatkin loisto-ostos, renkaan vaihto noilla työkaluilla oli melkein jo kivaa. Tasapainoituspukkikin on jo valmiina, joten kesää odotellessa!!

    ps. ilmoittele rc kun niitä päitä/varsia saa!
    täältä näet mitä milloinkin harrastelen... www.youtube.com/jabe84
  21. #141
    Ennen kuin jokainen väkertää oman No-mar tangon on hyvä tutustua myös tähän.




    Olen aikeissa värkkäillä itselleni tuollaisenkin kunhan saan aikaiseksi. Vaikuttaa kaikin puolin paremmalta ja ei pyri kiertymään kumia asennettaessa kuten nomar.
    Nomar ratkaisi asian sivukahvalla jota minä en tee.

    Ja jotta jokainen ymmärtää tuon toiminnan niin tässä käyttöohje



  22. #142
    Taitaa tulla kilpailutilanne valmistajien kesken! Kumpi tahansa käy minulle, tuo vaikuttaa yksinkertaiselle ja toimivalle.

    Ohessa kuvat tehdystä rengaskoneesta.



    Ja kuljetuskunnossa:
    täältä näet mitä milloinkin harrastelen... www.youtube.com/jabe84
  23. #143
    HMM...
    Tyhmä kysymys nro 1.
    Mitenkäs tossa saa irroitettua esim. eturenkaan?
    Meinaan kun noi jarrulevyt taitaa tulla vähän eteen.
    Polta kumia, Älä sieluasi
    Biker Boyz
  24. #144
    Lainaa (PumpMan @ Huhti. 13 2009,14:23) kirjoitti
    HMM...
    Tyhmä kysymys nro 1.
    Mitenkäs tossa saa irroitettua esim. eturenkaan?
    Meinaan kun noi jarrulevyt taitaa tulla vähän eteen.
    Pieneen tilaanhan tuo menee, pikkuisen vielä viimeistelyä ja maali päälle niin johan kelpaa. *
    Käyttö tosin vaatii jarrulevyjen irroittamisen mutta ei tuo nyt iso vaiva ole. *

    Tässä omassa härvelissäni aloitin kuitenkin suunnittelun siitä että levyjen on sovittava olemaan paikoillaan ja tasapainotus pitää onnistua samalla vehkeellä.
    Tällä on jo vaihdettu XX:n renkaat levyineen ja rattaineen ilman ongelmia.




    Lisää juttua täällä.
  25. #145
    Lainaa (PumpMan @ Huhti. 13 2009,14:23) kirjoitti
    HMM...
    Tyhmä kysymys nro 1.
    Mitenkäs tossa saa irroitettua esim. eturenkaan?
    Meinaan kun noi jarrulevyt taitaa tulla vähän eteen.
    Eli noissa korokkeissa on liimattuna sentin kumitallukat, jotka ottavat renkaaseen/vanteen reunaan ja jarrulevy ei tapaa kehikkoon. Täytyy vielä katsella miten käytännössä onnistuu, jos alkaa jarrulevy ottamaan kiinni niin laittaa vaan lisää koroketta!

    Tuli tosiaan ensimmäiset renkaat tuolla jo vaihdettua ja hyvin homma toimii. Kaveri pyyhkäs vielä puukehikon tasapainoituspukille ja nyt kelpaa - pääsee tasapainottamaan renkaatkin.

    Jos sitä kohta innostuis ja kävis maalaamassa kehikon mustaksi!

    Edit: rengaskone sai ensimmäisen kerroksen maalia pintaansa. eipähän ruostu niin herkästi. Ja ps. Hieno suoritus Mikalta!! loistokisa



    täältä näet mitä milloinkin harrastelen... www.youtube.com/jabe84
  26. #146
    Tuo meidän Zeipiin kanssa kasaama häristin nyt taitaakin ehkä olla kehitysversio 1.0 vasta... Tosin saattaa jäädä pysyväksikin...

    AimoPamauksen tekemästä laitteesta tosin vois ottaa hieman pientä mallia seuraavaan kehitysversioon... Etenkin tuon tasapainotuslaitteen puolelta. Järkevästi sijoitettu irrotuslaitteen yhteyteen. Kulkee aina irroituslaitteen mukana eikä tarvi erillistä pukkia tasapainotusakselia varten.
  27. #147
    Nyt olis kolme sarjaa sorvattuna nuppeja + istukkaa.

    Laitoin tuonne Huuto.netin puolelle (ostaheti hintaan) myyntiin.

    http://www.huuto.net/fi....&odir=A

    Hinta mielestäni sopuisa (yhden sarjan tekemiseen kului n. 3 tuntia).
    Honda CBR1000F -99
    ex Honda CBX750F -85
  28. #148
    Tulipa omakin viritys valmiiksi sopivasti ajokauden alkuun. Vielä pitäis saada hankittua vannerasvaa ja liimapainoja niin pääsisi värkkiä testaamaankin.

    Mutta eiköhän tuo kopiokin pelitä kun aidot laitteet on täällä jo testattu. AimoPamaukselle suuret kiitokset inspiraation sytyttämisestä. Myös tuo lattamallinen mount-sauva oli hyvä vinkki, oli paljon helpompi tehdäkin kuin kahdet nailonkartiot holkkeineen. Olen kahvit/drinkit/safkat tms velkaa, yritetäänpä törmätä jossain niin pääsen kuittaamaan.
    R1 + FJR
    + lelut monttuun ja mönkimiseen sekä tonkimiseen
  29. #149
    Jeesh!

    RC:n tapit ostettu. Olipa vaivatonta. Sitte enää tanko pitäs väkästellä. Luulenpa että joutuu kääntymään jonkun metallimiehen puoleen *

    Kiitos vielä RC17!! *



    Don´t call me stupid, i´m insane!!
    Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
  30.  
  31. #150
    Moro

    Ansiokasta kehittelyä havaittavissa rengaskonerintamalla, mutta jottei kaikkien tarvitsisi keksiä perusasioita uudelleen kannattanee tutustua tuohon.

    http://www.gp503.de/assets/gp503montageanleitung.pdf

    Laite on varikoilta tuttu kevyesti mukana kulkeva ja mielestäni muutamaa puutetta paitsi sangen hyvä kone. Toimintaperiaaten on sama kuin rengasliikkeiden ammattikoneissa. Rakenteesta, paikoillaan pysymisestä ja ergonomiasta sanoin sanottavani aiemmassa postauksessa.
    Mustia muoviosia myyvät ilomielin postin välityksellä, ellei ole itsellä halua jyrsiä blokista polyeteeniä tms. matskua.

    http://www.gp503.de/index.html

    Tuollainen työkappale irroittaa siis vanhan renkaan ainoastaan yhdellä nostolla "sormelle" ja kiertämällä ja paikoilleen menee vain kiertämällä. Ei pitkiä varsia eikä mitään muutakaan hilavitkuttimia. Tuon periaatteen mukaisen laitteen siis moottoroin. Uusi malli toimii lihasvoimalla, mutta pyöritys menee räikän kautta, joten koko ajan saa toisella kädellä väännölle vastetta ja työasento on hyvä, ei tarvitse pyöriä ympäri rengasta(ja konetta). Vanteeseen ei tule mitään merkkejä, sillä rengasraudalla kumin reunaa nostettaessa työkappaleen sormi on raudan ja vanteen välissä.

    Aivan salamannopeasti ei tavara tuolta tunnu kotiin tulevan, sillä uusinta lähetystä olen odotellut parisen viikkoa jo, vaan on tulossa, sanoivat, kun kyselin.

    Hanski
    possujono pilaa elämän
Sivu: 5 / 9:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567 ... ViimeinenViimeinen