Tuosta http://gixxer.fi/galleria/albums/use...03/kartiot.jpg(unnah @ Huhti. 14 2008,20:58) kirjoitti
Mutta pitää itte väkästellä
Ja tuon puuhastelussa paloi 8€ aineisiin.....siis tarvikkeisiin
http://gixxer.fi/galleria/albums/use...5032008238.jpg
Löytyykö muuta vastaavaa rengaskonetta,kun mitä on savenmaalla myynnissä,jolla onnistus kätevästi renkaan irroitus /paikaalleen laitto *![]()
Renkaanvaihtomasiina
Kokemuksia ei tuosta laitteesta ole, näyttää kyllä pätevältä. Kyseisestä puljusta olen kyllä renkaita tilaillut ja kaikki sujui moitteetta.
Ihan pätevän näköinen laite *(Keddu @ Huhti. 18 2008,13:22) kirjoitti
Ilmeisesti toimii,ja vissiin ei naarmuta renkaita.Minkähän kokoiset renkaat mahtuvat kyseiseen laitteeseen *![]()
Tulipa tuossa mieleen että tuonhan vois vaikka itse tehdä.Pitäisi vaan jostain löytää tuo pää joka irroittaa renkaan vanteelta (kuvassa musta osa)(unnah @ Huhti. 18 2008,15:13) kirjoitti
Löytyyköhän mistään *![]()
Mulla on tuo GP305 ja sillä vaihta naarmutta kummin noin 2minuutissa...
427,00€ kotiovelle... ja toimii, ei kantsi tehdä itte...
Autovero pois moottoripyöristä PERKELE!
Onhan tuollakin hintaa.Tuplahinta verrattuna savenmaan laitteeseen.Onko kekemuksia savenmaan laitteesta *(lanat @ Huhti. 18 2008,16:24) kirjoitti
Rengas irroitetaan näköjään tuolla raudalla,mutta onko siinä nylon pää,vai onko ihan rautaa *
Entäs miten tuoola laitetaan sitten rengas paikalleen *![]()
Savenmaan musta rauta on kuullemma täyttä rautaa(ei ole päissä mitään muovia) *(unnah @ Huhti. 18 2008,22:10) kirjoitti
Jos tekis tuon raudan siten että päissa olis jotain muovia,niin mistä muovista kannattas tehdä *
Pitäisi olla kestävää,hyvin työstettävää ja liukasta
Tuolta valitsemaan. PTFE olisi ainakin liukasta, mutta kenties hieman edullisempi vaihtoehto voisi olla myös vaikka polyasetaali. Muovien työstö tähän sovellukseen on vaikeusasteeltaan milteipä triviaalitapaus.(unnah @ Huhti. 20 2008,17:32) kirjoitti
-Jay
Sota on rauhaa. Vapaus on orjuutta. Tietämättömyys on voimaa.
Tulipa sitten tilattua tuo savenmaa heavy rengaskone *
(ei ole vielä tullut) Pitää sitten muuttaa tuo rengaanirroitus/asennusrauta sen tyyliseksi kun no-marin rauta on.Onko kukaan tehnyt vastaavaa rautaa(jossa on nuo nyloniset päät) *![]()
Saapa nähdä tuleeko koko savenmaan rengaskonetta *(unnah @ Huhti. 27 2008,12:54) kirjoitti
Savenmaan nettisivuilla maininta:tuote loppu,tuotette ei saatavissa *
Mistähän nyt löytäs vastaavan koneen *
Onhan tietenkin olemasa tuo no-marin rengaskone,mutta sen hinta on aika korkea *![]()
Soitin tänään savenmaalle,ja kysyin onko tulossa tuo rengaskone,jonka tilasin noin 2 viikkoa sitten.Ei ole tulossa,eikä ole saatavissa *(unnah @ Touko. 01 2008,12:02) kirjoitti
Ei viitsitty ilmoittaa ilmoittaa ettei ole saatavilla,sattumoisin kävin savenmaan sivuilla,jossa ilmoitettiin asiasta *
Mistä löytyy vastava kone *
Auttakaa *![]()
Tuli sitten tilattua tuolta tuo kyseinen rengaslaite *(Juuzoppi @ Heinä. 25 2007,17:29) kirjoitti
Siis yläosa ja alaosa.Toivotaan että tulee mahdollisemman pian.En kyllä löytänyt suomesta tuollaista konetta,enkä vastaavaa *![]()
Rengaslaite sitten tuli *(unnah @ Touko. 13 2008,22:55) kirjoitti
Pieniä muutoksia pitää tehdä.Pitää tehdä nylon palat renkaan kiinnitystä varten ettei tule jälkiä vanteeseen.Rengasraudan tein uuden jossa on nylonpäät.
Hanski vois tänne laittaa dokumenttia uusimmasta viritelmästään.. On meinaan komia motorisoitu rengaskone itsetehtynä.
Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
Tuota, oletteko hommanneet noita rengaskoneita kimpassa ?
Mietitytää vain että jos renkaanvaihto irtovanteelle maksaa 15 € ( siis 30 € setti), niin mikähän on takaisinmaksuaika ?
Kannattaako normikuskille ?
Rataketut on eri asia, koska renkaanvaihtoja tulee useampi kesässä.
Minulla on kaksi pyörää, mutta vaihtoja ei tule kovin usein. Ei siis kannata sijoittaa rengaskoneeseen.
Itse olisin valmis maksamaan jollekin esim. 10 €/rengas tukeakseni jonkun harrastusta.
S 620 FF, 999S
Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
En ole laskenut mitään kuoletus aikaa, kun halusin koneen vain sen takia et rengas kaulassa ajaminen rupes kyllästyttämään. Meillä kolmen mopon renkaat vaihtuu nyt TÄLLÄ
Onko RIMMONilla tarkoitus tarjota renkaanvaihtopalvelua muillekin tuolla uudella hienolla koneella - vai ihanko omaan käyttöön hommasit?(RIMMON @ Touko. 29 2008,07:12) kirjoitti
Trust your instincts, be yourself!
Kawasaki Z750 -04 --> Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08--> Kawasaki ZZR1400 -12 --> Kawasaki H2SX SE -18
No ei todellakaan, leikin sillä vain ja ainoastaan itse. *(Vmatti @ Touko. 29 2008,07:53) kirjoitti
Kyllä sekin onnistuu vaikka en sitä sen takia hommannut(jos tarvista niin privaa), kyllästyin vaan ajamaan rengas kaulassa, meillä kun noita renkaita kuitenkin jokunen vuodessa menee 3 omaan mopoon.
Riippuu koneesta/varusteista jne. yleisesti 2 000-3000 luokkaa. Itellä sattui sopivasti ja satuin saamaan reilusti alle *2 000 mp-sarjan kanssa.(scuuba @ Touko. 29 2008,12:19) kirjoitti
Hienot on vehkeet, mutta onhan tota hintaa "hieman" enemmän kuin kahdella rengasraudalla, joilla renkaanvaihdon myös hoitaa... eikä aikaa mene juuri enempää. No vanhan kumin tiputtamiseen vanteelta tarvii vielä jonkun puristimen.(RIMMON @ Touko. 29 2008,12:24) kirjoitti
"If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
Laittakaapas kuvia omista rakennelmistanne?
Voisi harkita tuollaisen tekemistä nyt kun on lomalla...
Onkos täällä kellään kokemuksia tuollaisesta rengaskoneesta?
On noi renkaanvaihto hinnat täälläpäin jo niin pilvissä että kannattaa alkaa tehdä jo itse!!
Hemmetti sentään että ois halpa. Kokemuksia kehiin, että tietää kannattaako pistää tilaukseen!!(Huuru Petteri @ Maalis. 22 2009,17:36) kirjoitti
täältä näet mitä milloinkin harrastelen... www.youtube.com/jabe84
On niin pieni kuva että ei saa selvää mitä tuolla tehdään? =)(Huuru Petteri @ Maalis. 22 2009,17:36) kirjoitti
Onko tuo vain renkaan irtipainamiseen vanteelta vai saadaanko myös rullattua rengas irti kokonaan vanteelta?
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Kliks
tuolla onnistuu vaihdot kivuttomasti ja nopeesti...
rosteria ja laatua...eikä näytä siltä että olis niinku itte väsätty autotallinperällä ja ei oota ne ei myy ees ilmatteeks...
Autovero pois moottoripyöristä PERKELE!
Hiano ja näyttää toimivalta!!! *(lanat @ Maalis. 22 2009,18:57) kirjoitti
Kiitos vinkistä tilaukseen menee!!! *![]()
Moro
Lahjat viittaa enemmin keksintöihin ja vaikkapa renkaanvaihtoon ajamisen sijasta, joten tietty piti pohtia renkaanvaihtoa hiukan raudoilla jumppaamista kehittyneemmin.
Kuuntelin ja katselin, luin näitä viisaita foorumeita ja tutkin ammattikoneita ja sitten viime talvena, siis vuosi sitten rakensin piharomusta laitteen, jossa perusajatus on tuosta 503:sta.
Saksalaisen koneen heikkoutena on lähes säälittävä palikkarakenne terävine kulmineen ja täydellinen ergonomian puute. Kumin vaihdossa ongelmana on laitten paikoillaan pysyminen. 503:lla olen vaihdellut jokusen renkaan, ikävä ei ole.
Muutamat sepät ovat rakentaneet samalla periaatteella auton koukkuun tai pakun takatilaan lukittavia laitteita, erittäin paljon parempia, jopa hyviä ovat näkemäni olleet.
Päätin kuitenkin pyrkiä hiukan eteenpäin ja rakensin kuvan koneen, jossa pystyakseli toimii vanteen keskityksen ohella myös työkappakeen vaimansiirtoakselina. Alapäässä on alennusvaihde (1:43 kierukkavaihde) ja voimanlähteenä voi käyttää ainakin hyvää akkuporakonetta, verkkovirtaporakonetta, paineilmaräikkää ja pulttipyssyä lihasvoiman lisäksi. Alennusvaihteen tuloakselilla on vain puolen tuuman kolo. Kuvassa on tavallinen 2-vaihteinen porakone.
Vaihtelin pari vuotta vanhaa Dunloppia kehittelyvaiheessa parisataa kertaa ympäri ja sain tuon muoviosan muodon aika kohdilleen, kunnes kuulin, että sen voisi kohtuuhintaan ostaakin. Tuo kone tuli tehtyä romusta, edes takapihalle ei tarvinut vielä kajota. Uusilla osilla kustannukset menisivät 300-400 euroon. Kallein on alumiinirunkoinen alennusvaihde.
Kauden mittaan meni reilu 120 rengasta paikoilleen tai ympäri. Aikaa kääntöön menee suunnilleen senverran, että 2 minuuttiin ehtii sekä vaihtaa renkaan, että kiertää Motoparkin radan.
Laite painaa hiukan vajaa 10 kg. Materiaalina kierrätysrosteri ja vedetty akseli pystyakselina. Hiomaharjassa oli näemmä ruostuvaa materiaalia, kun juuri pihavarastosta kuvaamista varten tupaan haettuuun koneeseen oli ilmestynyt ruostehilsettä viimeisiin kiillotuskohtiin.
Lähes valmiina on erittäin kevyt, alumiinitekoinen käsikäyttöinen kone, jossa mahdollisimman monta 503:n epäkohtaa on poistettu, mm. varrella kierrettäessä on toiselle kädelle kahva, joka estää laitteen pyörimisen. Uusi malli menee myös todella pieneen tilaan kokoontaitettavuuden takia.
t. Hanski
http://www.mp-foorumi.com/gallery....285.jpg
possujono pilaa elämän