Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
  1. #1
    Avasin tuossa kannen ja tarkastelin välykset 2005 mallin 600 Hornetista. Ajettu nyt 30tkm.
    Hieman ihmetyttää, kun lähes kaikki välykset on toleranssin ylärajalla tai jopa yli (=liikaa välystä).
    Mitä näitä tarinoita olen lukenut, niin yleensä on toisinpäin. Eli välys pienenee...
    Eka mopo ja eka venan tarkastus, joten aikaisempaa kokemusta ei ole.
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
  2. #2
    olet ajanut liian hiljaa ja kaupunkiajoa, niin venttiilit on karstoittuneet ja kantavat.

    hornetti on semmoinen peli, kuten muutkin 600:set, että rajoittimen pitää laulaa..



    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  3. #3
    No tuo ajatus mullakin tuli mieleen, että kantaako.
    Kyllä tuo kone on myös runtua saanut, mutta ei nyt sentään joka kiihdytyksellä rajoittimella...
    Nyt ei kuitenkaan jaksa/ehdi/viitsi alkaa säätämään. Lomat ja retket painaa päälle. Kattellaan vaikka syssymmällä.
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
  4. #4
    No niin, tähänkin olisi pätenyt hyvä ohje "ÄLÄ HÄTÄILE".
    Kun tuo saha oli jäähtynyt yön yli, eli kone oli oikeasti kylmä, niin välykset oli ihan OK!

    Olipa hieno tunne ruuvata romut kiinni, vaihtaa öljyt ja lähteä koeajolle... ToimiiiiiiIIIIIIIIIIIII-I-I-I
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
  5. #5
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  6. #6
    Lainaa (Baltic @ Heinä. 25 2007,07:07) kirjoitti
    No niin, tähänkin olisi pätenyt hyvä ohje "ÄLÄ HÄTÄILE".
    Kun tuo saha oli jäähtynyt yön yli, eli kone oli oikeasti kylmä, niin välykset oli ihan OK!

    Olipa hieno tunne ruuvata romut kiinni, vaihtaa öljyt ja lähteä koeajolle... ToimiiiiiiIIIIIIIIIIIII-I-I-I *
    ööö?
    kuumana / lämpimänä koneessa oli liian SUURET välykset?
    ja kylmänä välykset olikin sopivat?

    mä kun olen aina ollut vähän sitä mieltä että lämpimänä välykset on PIENEMMÄT kuin kylmänä... *



    Yamaha FZ1-N -07

    www.salonen-motorsport.fi
  7. #7
    yksi syy tuohon välyksien muuttumiseen suuntaan tai toiseen
    on että lähdetään ns: kylmillä öljyillä liikkeelle,ja sitten vielä
    kunnolla kierroksia,niin eipä tuo muut sitten tarvitsekkaan, tällä
    tarkoitan että välykset muuttuvat esim. ennen kun on edes
    tarkistus (12tkm) tulee täyteen,aivan liian usein näkee (kuulee)
    kun laitetaan pyörä käyntiin ja heti vaan menoksi,tässä(kin)
    asiassa on tietysti kaksi kuppikuntaa,ja edelleen pätee se sama
    sanonta, että "jokainen taaplaa tyylillään" ei taida olla vaikea arvata kumpaan "kuppikuntaan" itse kuulun.
  8. #8
    välys on varmasti pienempi superkuumana, kun venttiili venyy kuumettuaan tulikuumaksi. Mutta jäähtymisen määrätyssä pisteessä voi välys varmaan olla väljäkin, koska alumiinikansi venyy kanssa ja 'nostaa' nokkia suhteessa venttiileihin.

    eli luulisi siinä kohtaa kun vena ei ole enää hirveän kuuma, mutta kansi yhä lämmin, niin säätö voi olla löysempi.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  9. #9
    Tähän voisi vielä lisätä, että tuota konetta ei ole ikinä koskaan kierrätetty ennenkuin lämmöt on nousseet normaaliin (=yli 60C).
    Delvaccia vaihdettu öbaut 5tkm välein. Ai niin, mutta siinä syy, sehän väljistää moottoripyörän moottorin...
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
  10. #10
    Lainaa (Jay @ Heinä. 27 2007,16:33) kirjoitti
    kuumana / lämpimänä koneessa oli liian SUURET välykset?
    ja kylmänä välykset olikin sopivat?

    mä kun olen aina ollut vähän sitä mieltä että lämpimänä välykset on PIENEMMÄT kuin kylmänä...
    Ladassa myöskin käy näin päin että kuumana välykset on suuremmat kuin kylmänä. Johtuen alumiinisesta kannesta ja alumiinisesta nokkapukista. Alumiinilla kun on tapana laajeta enemmän lämmetessään kuin raudalla.
  11. #11
    Yks rr mekaanikko just totes, ettei Hondissa ikinä oo mitään säätämistä venttiileiden osalta !
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  12. #12
    Mielenkiintoisia teorioita välyksien synnystä...

    Aiheen aloittajalle kysymys, että kuinka KUUMA se kone oikeasti oli ensimmäisessä mittauksessa.. sillä ei nuo välykset muutu esim. 20 asteessa suuntaan jos toiseen mitenkään radikaalisesti...
    - "No! It's not a Harley" -
  13.  
  14. #13
    Mittaustekniikka saattaa olla syynä tuohon välysten "muuttumiseen"
    kannattaa hommata sellainen rakotulkki jossa on taivutettu se kärki niistä lehdistä.