Ei peilit vaikuta mihkään muuhun ku ulkonäköön![]()
maxiskootteri
-Punainen on edelleen väreistä nopein -
Kertokaas miten tuo etukolmion/laakerin kiristyshomma oikein menee, kun pyörästä oli etupää irti rungon mittauksessa ja nyt mietityttää onko se sopivan kireällä.
Tuolta rungonmittauspaikasta antoivat oikein lapun, että he eivät vastaa mistään etupään/vempeleiden kiinnityksistä vaan ne jäävät asiakkaan huoleksi.
Miten on, onko tuo etupää nyt avattava uudelleen vai tunteeko tuon tiukkuuden jotenkin muuten ja jos on avattava, niin siinä ilmeisesti tarvitsee jonkun erikoisavaimen?
Ei siinä välttämättä erikoisavainta tarvi, etsit sopivan paksuisen alumiini palasen joka mahtuu mutterissa olevaan uraan ja kääntelet jakarilla kireemmälle. Sitten lukitus kiinni siitä yläolmiosta.
750SS,900SS,749,998,S4
Laakerin tiukkaamiseen Ducatilla on ollut hyvänä käytäntönä antaa kiristysmomentti, johon ohjauslaakeri pitää vetää. Olikohan omassa Multissa luokkaa n. 35 Nm (huono muisti, tuota arvoa käytän kyllä myös KTM:ssä). Joka tapauksessa huoltokässäristä löytynee 999:n arvot. Momenttiarvolla tiukkaaminen hakkaa aina käsituntuman. Saa vakioitua homman aina samaan arvoon, niin voi tiukata vaikka kerran kuussa jos niin lystää.
ST3 manuaalissa 30 Nm, varmaan lähellä samaa tuossa 999:ssä.
Manuaalissa on tuon erikoistyökalun kuva jossa näkyisi olevan neljä pientä tappia jotka sopivat siinä mutterissa oleviin reikiin.
Scuderia Schiamazzo
-----------------------------
Ducati 1198S | 749R | Monster S4RS
Nyt on kaikenlaista pikkuosaa tullut hankittua, tänään tuli peilit jotka pitäisi käydä vielä hakemassa postista.
Olen miettinyt tuollaista seat-cowlin hommaamista ja italian ebaystä löysin aikasta hienon eikä ole hinnalla pilattu.
Olisiko täällä joku italiankielen taitoinen, joka ymmärtäisi tuosta jotain.
Linkki
Sitten varmasti tyhmä kysymys, mutta millä tuo on tarkoitus tuohon takaritsiin kiinnittää![]()
Käännä se tuollakääntäjä
jos lontoo sujuisi paremmin.
750SS,900SS,749,998,S4
Eiköhän se mene siihen samaan kiinnikkeeseen, johon se nahkapenkkikin kiinnitetään.(dabster @ Loka. 02 2007,17:19) kirjoitti
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
<table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="0" cellspacing="0"><tr><td>Koodi esimerkki </td></tr><tr><td id="CODE">SADDLE COVER DUCATI 999 or 749 models from
2003 to 2006
WHITE WOMAN
READY TO PAINT IF YOU WANT, OTHERWISE PUO' TO BE MOUNTED DIRECTLY Or SIMPLY ADDING ONE WRAPS OF RED COLOR, ETC. ETC.
it is necessary alone to fix it with two lives, in the posterior part and the game is made,
your motion will become single-seat.
REALIZED WITH PARTICULAR WOVEN And GEALCOAT And RESIN VINILESTERE
IN CASE OF SCRATCHES (MUCH FREQUENT ON THIS PIECE) NOTHING FEAR, ENOUGH TO CORRESPOND LIGHT And TO POLISH And RETURNS OF NEW To MIRROR AS IT IS LOOKED AT From the PHOTO. [/QUOTE]
Hehe "White woman"nämä on aina niin hauskaa englantia, mutta sen verran tuosta ymmärsin, että vaatii pari kiinnikettä että saa kiinni siihen satulan paikalle.
Tuskin on mikään paha homma, jostain alumiinista vääntää sopivat liuskat ja sitten liimaa ne jollain epoksiliimalla tuohon kiinni..
Jumaleisson!
Lueskelin täällä muita juttuja ja huomasin, että tämän vuoden loppuun mennessä on joku erikoisraja noille euro-2 luokan moottoripyörien rekisteröinnille. Ymmärtääkseni Ducati 999 on päästöiltään luokkaa euro 2.
Vaikuttaako tämä myös pyörän uudelleen rekisteröintiin, vaiko ainoastaan uuden mallin tyyppikatsastuksessa?
Pystyn kyllä pyörän saamaa katsastettavaan kuntoon nopeastikkin tarpeen tullen, mutta alunperin suunnitelmissa oli katsastaa vasta ensi vuoden puolella.
Kertokaa nyt joku asioista perillä oleva, ruvetaanko pukemaan katteita päällä ja kiireenvilkkaa suuntaamaan konttorille vaiko ei..?
Käsittääkseni koskee "uusia" ylivuotisia pyöriä.
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
Jos asia huolettaa, kannattaa mennä sinne konttorille.(dabster @ Loka. 09 2007,13:49) kirjoitti
Täällä tuppaa mutu tietoa riittävän joskus enemmän kuin tarpeeksi.
Enkä tarkoita tuota jaken kommenttia.
750SS,900SS,749,998,S4
Uudelleenrekisteröinnissä ensirekisteröintipäivä säilyy (se kolaripyörähän on ollut kilvissä, onhan?). Joka tapauksessa, konttorilta saat oikean vastauksen varmaan hyvinkin kivuttomasti. Oma veikkaus on myös tuo, että mitään ongelmia ei tule.
On tärkeää erottaa terve innostus ja addiktio. Terve innostus tuo jotain elämääsi, mutta addiktio vie jotain pois.
-prof. Mark Griffiths
Onhan tuo rekisterissä ollut juu. Täytyy varmasti ottaa luuri kauniiseen käteen ja kysyä asiasta konttorilta. Siellä voi tietysti olla sitten joku "asiantuntija"puhelimessa joka ei ole kuullutkaan asiasta, tai sitten puhuvat muuten vaan puutaheinää.
Jos kunnon vastauksia ei tuolta löydy, kiikutan pyörän konttorille jo tämän vuoden puolella..
Jos se on ollut suomessa kilvissä, nin ei ongelmaa.
m583"s"
Heti kun kädet tulevat rasvaisiksi, nenää alkaa kutittaa!
Euro 3 määräys koskee ensirekisteröintiä.Euro 2 pyörää ei enään saa Suomessa rekisteröityä(siis ensirekisteröinti).Sinulla ei ole ongelmia koska pyöräsi on ollut rekisterissä.
Saa sen vielä tänä vuonna jos sulla on siihen hankittuna lupa ja todistus että ko pyörää on myyty alle 5000 kpl EU:ssa.(Pirelli @ Loka. 09 2007,19:34) kirjoitti
Pitää paikkansa mutta tehdas ei kyseistä lupaa yksityiselle kirjoita nimimerkillä kokemusta on.
Minulla oli sama ongelma oman euro2- normin täyttävän pyörän ensirekisteröinnissä tänä kesänä, sillä poikkeuksella että kyseessä oli eri merkki mutta magaroonimaan pyöriä kuitenkin.(Pirelli @ Loka. 10 2007,11:41) kirjoitti
Kuitenkin, tiedustelin asiaa pyörän valmistajalta ja he sanoivat etteivät tee/luovuta ko. todistusta yksityishenkilöille. Tämän jälkeen otin yhteyttä Suomen maahantuojaan, eikä heillä kuulema ole olemassakaan kyseistä todistusta. Yhteydenpito ja jatkui viikkoja eri henkilöiden kanssa maahantuojalla ja parin viikon väännön jälkeen heiltä yth`äkkiä löytyikin paperi. Pistivät ihan maililla liitteenä tulemaan.
Eli kannattaa kysellä maahantuojalta tuota "- alle 5000 myyty EU alueella"- todistusta. Kyllä niiltä se löytyy, kun vaan halua löytyy ja osaa oikealla tavalla kysyä.
Minkä taakseen jättää, sieltä sen löytää...
Projekti ei ole työ ja opiskelukiireiden takia paljoa edennyt, mutta yksi murhe on poissa päiväjärjestyksestä eli huoltomanuaali on vihdoin löytynyt.
Jenkkilän ebayssä yksi kaiffari myy 2003-2004 manuaalia .pdf -tiedostona 15 $ hintaan ja päätin koittaa onneani ja ostaa moisen. Manuaali oli tosiaan se mikä pitikin olla ja sisältää 545 sivua ja kaikki mahdolliset huoltotoimenpiteet jne.
Jos jollain täällä on tarvetta kyseiselle manuskalle, voin tuosta yhden kopion myydä "asevelihintaan" omia kulujani jakamaan.![]()
Joo... www.duc.nu-sivustolta kyseisen manuaalin saa ladattua myös 2 € hintaan.![]()
Jaa.. Voisitko ystävällisesti kertoa mikä noista manuaaleista on vuosimallien 2003-2004 999:n Workshop Manual?
Sitä paitsi hinnat ovat tuolla 2,5€ pilk. nus nus.![]()
Esim. tätä voi aivan hyvin käyttää:(dabster @ Marras. 06 2007,11:40) kirjoitti
Workshop Manual 749, 749 Dark, 749 S 2006 (IT, UK)
Toimii 999:in 04-malleissa. Eipä sieltä nyt tarvita kuin momentit, miten tietyt koneenosat on kasattu ja venttiilinsäätöjutut yms tiedot. 749 ja 999 ovat rakenteeltaan täysin samankaltaisia.
Onhan se tietysti kivampi jos löysit kuitenkin tosi pienellä rahalla täsmälleen oikean manuaalin.
Katos perhana, sehän oli 0,50 € kalliimpi kuin muistin.![]()
Ei liity jarruihin vaan kytkimeen.(Jyri @ Elo. 12 2007,16:07) kirjoitti
En löydä korjaamomanuaalista mainintaa säiliön sisällä olevasta ilmausruuvista !
Tarve ilmata kytkintä tuli eilen kun alkoi kahva painua pohjaa ja kytkin lopetti irroittamisen. Ilmaillaan ensin ja etsitään vikaa sitten muualta.
Toinen ihmetyksen aihe on että mikä ihmeen mikrokytkin on kytkinkahvassa (Clutch swith wire)?
S 620 FF, 999S
Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
Varmaan samanlainen kuin kawassakin. Katkaisee sytytysvirran jos jalka maassa, vaihde päällä ja koittaa lähteä liikenteeseen.
MB C220 CDI
Ducati SS1000
KTM Superduke
Siellä nesteen seassa on 7 mm (muistaakseni sen kokoinen) pultti, josta saat ilmattua myös pääsylinterin. Avaat sitä hieman varovasti niin saat kaiken ilman järjestelmästä pois. Työsylinterissä on normaali ilmausnippa.(IlDuce @ Kesä. 17 2008,14:46) kirjoitti
Mikrokytkin on sitä varten, että saat laitteen käymään vaihde päällä.
Menee ohi alkuperäisen aiheen, mutta tuolla ei taida olla aivan kaikkia korjausmanuskoja? Ainakaan mikään otsikko ei tuntunut viittaavan tonniseen ei SR-sarjan näköiseen monsteriin.(Jyri @ Marras. 05 2007,21:57) kirjoitti