Tervehdys tänne Ducati-poppoolle!
Olen tässä "viittä-vaille" Ducati 999:n omistaja ja pyörä haetaan lähipäivinä AVK:lta. Kyseessä on vuoden 2004 malli ja pyörällä on ajettu alle 12 Tkm. Kuvista päätellen kyseessä lähinnä kosmeettiset vauriot ja korjauskustannukset pysyisivät näin kohtuullisina.
Olisinkin tässä tiedustellu, onko täällä kenelläkään tietoa kyseisen pyörän historiasta/missä kippaus on tapahtunut? Jotenkin jäljistä voisi päätellä että radalla on menny nurin, mutta pelkistä kuvista paha sanoa.
Mitä muuta mielestänne kannattaa ottaa huomioon, kun tuollaisesta alkaa itselleen pyörää tekemään. Mitkä asiat tulee tarkastaa (venttiilien säädöt jne. jne.).
Mistäköhän saa kyseiseen laitteeseen esim. lasikuitukatteita ja muuta tilpehööriä mieluusti sopuhintaan.![]()
No olisko kuvia laittaa tapauksesta?
Kannattaa varautua yllättäviin kuluihin, ja kaikki vauriot ei välttämättä näy päällepäin.
Ainakin nokkahihnat/jako kannattaa tarkastaa että ei ole jako hypännyt tai ylimääräistä romua hihnojen välissä.
Minulta voisi löytyä jotakin osaa, kysele enemmän YV:llä. Laita lähinnä mitä tarvitset niin katson mitä löytyy...
Venttiilit olisi pitänyt tarkastaa/säätää 10 tkm kohdalla ja hihnat 20 tkm/2 vuoden välein. Hihnat siis olisi pitänyt jo vaihtaa kertaalleen viime vuonna.
Ulkomaisista nettikaupoista kannattaa metsästää noita katteita. Ducati-Kaemna, Sebimoto jne...
Onnea uuden pyörän johdosta!![]()
Tässä yksi AVK:n kuva, toista en peijakas enää koneelta löytänyt.
Kuva
Toisella puolella vauriot ovat huomattavasti vähäisemmät/juuri mitään laitettavaa, paitsi peilit on menneet kummatkin ja etukate suht. räjähtänyt. Olen tässä kovin siinä uskossa, että tein hyvät kaupat kun maksan tuosta 8 K€? Parilla tonnilla kuntoon ja alla todella makea ajopeli, jollaista ei ihan joka mutkassa puske vastaan..
Täytyy tosiaan katsella noita osia, jahka haen laitteen kotio ja tutkin nuo vauriot tarkemmin.
Miltähän tuo näyttäisi katteettomana, momsterina?![]()
Huono tie, parempi mieli
999S Radikale(R@gdoll @ Heinä. 19 2007,00:20) kirjoitti
S 620 FF, 999S
Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
Ei muuten paskemman näköinen![]()
Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
Sain sen verran tiedusteltua, että pyörä on kaadettu radalla ja se on kaadon jälkeen ajettu takaisin varikolle. Näin ollen voisi olettaa, että kyseessä on ihan soiva peli ja vauriot ovat enemmän tuolla kosmeettisella osastolla.
Rungon mittaus tietysti sitten kertoo jotain, muttei uskoisi noin kevyen mällin laittaneen runkoa vinoon?
Mitenkä muuten tuosta perus ysistä on saatu noin alitehoinen verrattuna S:ään? Teknisiä speksejä kun kattelin, niin moottori on ilmeisesti aivan sama. Onko tuo tehovaje siis tehty vain muuttamalla ruiskunohjauksen mappia, vai/ja onko jotain eroa esim. tuolla pako-osastolla?
Vastauksista jo etukäteen kiittäen..![]()
Ruiskukartoilla ei tehoeroja tehdä. Eri malleissa on erilaisia nokka-akseleita ja venttiilien koko saattaa olla erilainen. Niistä ne pienet erot tehoissa sitten tulevat.(dabster @ Heinä. 19 2007,15:22) kirjoitti
Ei kannata ihan uskoa mitä tehdas lupaa. Joskus noista tulee enemmän ja joskus vähemmän... riippuu mallista, yksilöstä ja huollon tasosta.
Ruiskukarttoja ei pysty sitten muuttamaan ellei vaihda koko moottorinohjausboksia. Käytettyä ei voi käyttää jos se on koodattu edelliseen pyörään.
Siitä tulikin mieleeni:
Muista, että sinun on saatava, HUOM! siis on_välttämättä_saatava punainen avain ja koodikortti, sekä kaksi mustaa avainta pyörän mukana. Muuten esimerkiksi uuden mittariston vaihto ei onnistu ja joutunet hankkimaan kaikki sähkövehkeet uudestaan.
Täytyy noita boksi+putkivirityksiä varmaan katsella sitten tuonempana jahka laite alkaa olla muuten täydessä iskussa.
Sen verran keskustelinkin tuon AVK:n myyjän kanssa, että kolme avainta laitteeseen löytyy. Täytyy muistaa vielä pyytää tuo koodikortti, jos vain jostain moinen löytyy.. tarvitaanko tätä muuhunkin, kuin esim. tuon mittarin vaihdon yhteydessä?.
En kuulu Ducati poppooseen, mutta täytyy sanoa että hieno peli. Tosta 999 mallista tuli piirrettyä kaikensortin kuvia silloin 2003 kun oma motokuume oli kovimmillaan. Täytyy toivoa ettei mitään ylläreitä tule korjauksen yhteydessä.
Millainen prosessi on tuo ECUn vaihto:(Jyri @ Heinä. 19 2007,21:32) kirjoitti
vanha irti ja uusi tilalle, ajot jatkuu
vai
vanha irti, uusi tilalle, paritus tms. Mathesiksella ja sitten liikenteeseen.
Kyselee tietämätön.
S 620 FF, 999S
Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
Ecun vaihto: vanha irti ja uusi kiinni. Testerilla TPS nollaus ja co säätö. Voi sen vaan laittaa suoraan paikalleenkin, jos käynnissä häikkää niin sitten testeri kehiin.
Jatketaanpas vielä vähän.(Jyri @ Heinä. 21 2007,22:11) kirjoitti
Oliko se sitten vielä niin että kun käyttää sen punaisen avaimen lukossa ECUn vaihdon jälkeen, niin ECU on koodattu pyörän ajonestolaitteesen eikä ECUa voi käyttää muissa pyörissä ?
S 620 FF, 999S
Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
Juurikin näin. Ihan varmaa tietoa ei tästä asiasta ole, mutta mikäli et käytä punaista avainta ajonesto jää pois käytöstä ja ecun voi käyttää muissa samoissa malleissa. Muuten tomii kai normaalisti?(IlDuce @ Heinä. 22 2007,08:51) kirjoitti
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
Noniin, nyt on Ducati saatu vihdoin kotiin ja vauriot vaikuttavat edelleenkin suhteellisen pieniltä. Runkokin mitattiin ja se on ok.
Mittaristokin toimii, lamput vaan taitavat olla palaneet. Pyörän mukaan sain punaisen ja mustan avaimen, yksi avain on kuulemma vielä vakuutusyhtiöllä, joten soittoa sitten vaan sinne suuntaan. Tuo koodikorttikin oli mukana, samoin huoltokirja joka osoitti pyörän käyneen tarvittavissa huolloissakin.
Tällä hetkellä tunnelma on väsynyt, mutta onnellinen. Pyörä näyttää upealta ilman katteitaankin ja niiden hankinta alkaa tästä heti kun vain muilta kiireiltäni ehdin. (alttarille perjantaina)
Tässä vähän listaa osista mitä minulle voi tarjota joko yv:n tai sähköpostin kautta:
-etukate
-katteen pleksi
-vaihdepoljin
-vasen sivukate
-penkin aluskate (peräkate ok)
-(pelkääjän penkki, hyvin pieni skrudu -hankitaan jos saa halvalla)
-peilit vilkkuineen
Hyvä homma, että ei ole suurempia vahinkoja. Selailin päivällä www.desmoworldia ja siellä oli angebote osiossa katesarjoja myynnissä, maalaamattomia mutta kuitenkin. Hinta taisi olla 400€ vähän reilu...(dabster @ Heinä. 24 2007,20:09) kirjoitti
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
Punainen pelkääjänpenkki löytyy tarpeettomana. Samoiten keltaiset vilkut ja polttimot. Todennäköisesti kannattaa katsoa noita peilejä kuitenkin ebaysta. Siellä on välillä kokonaisia katesarjojakin myynnissä, kun ihmiset ostavat ilmeisesti ratapelejä ja sitten riisuvat originaalit osat pois.(dabster @ Heinä. 24 2007,20:09) kirjoitti
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Mites tuo ebaysta ostaminen käytännössä onnistuu ja suostuvatko esim. nuo sakemannit lähettämään noita osia Suomeen asti?kirjoitti
Löytyykö muuten 999:n jo jonkinlaista korjaus/huolto manuaalia, kun Haynesilta en ainakaan moista löytänyt?
Vasemmanpuoleiselle vilkunkopalle/lasille olisi kanssa tarvetta, jos jollain tuollainen orkkis jossain nurkissa lojuu..
Kaikenlaisia osia saa edelleen tarjota rohkeasti(mitään ei ole vielä tilattu mistään) YV:llä tai s-postilla, tai heittää vinkkiä/linkkiä jos tietää että jollain kaverilla on ylimääräisiä osia kyseiseen pyörään.
Kannattaa kysyä myyjältä ensin, paljonko on toimituskulut Suomeen, ennenkuin alkaa tekemään tarjouksia. Oman kokemuksen mukaan toimituskulut heittelevät yllättävän paljon.
Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
Meiltä uudet alkuperäiset osat hintaan:(dabster @ Heinä. 24 2007,20:09) kirjoitti
Etukate 475,00 €
Pleksi 149,00 €
Vasen sivukate 454,00 €
Penkin aluskate 403,00 €
Peilit 128,00 €/kpl
Pelkääjän penkki 120,00 €
Vaihdepoljin 114,00 €
Hinnat erikseen ostettuna. Jos ostat kerralla enemmän, niin on pienen pientä tinkaamisen varaa.
Tänään olin taas pyörää säätämässä ja tutkimassa, niin pitihän sitä vihdoin koittaa saada käyntiin.
Ensin kun olin tarkistanut, että öljysilmästä näkyy hyvät öljyt ja syylärissä on nestettä pistin tankkiin abouttia litran bensaa. Sitten vaan suurimmat kilkkeet kiinni ja starttinappia painamaan -ei minkään maailman reaktiota.
Sitten muistin, että olin rungonmittausta varten irroittanut pari piuhaa ja kappas, kaasukahvan piuhanippu liittimineen oli kokonaan irti
Liitin kiinni ja uudelleen virrat päälle -starttia ja kone lähti käymään kuin palmun alta! Sitten pikkuhiljaa kaasua lisäämään ja voi että olisin halunnut nähdä sen "hullu keksijä" -ilmeen joka minulla selkeästi oli korvasta korvaan
Kone jylisi todella komeasti vakioputkillakin ja kytkin piti aikamoista ääntä. Jonkin aikaa piti konetta lämmitellä vaikka pakokaasut alkoivat kirveltää silmiä ja korvat huusivat hoosiannaa, mutta oli se vaan niin hienoa. Annoin koneen käydä kaasutuksen jälkeen vielä tyhjäkäyntiä, jota se kävi todella nätisti ja sammutin moottorin. Ulos ihmettelemään ja voi sitä fiilistä - edelleen sellainen pesemätön hullu hymy naamalla, korvat soivat ja hikikarpalot olivat huomaamattomasti valuneet silmiä kirveltämään. Suoraan sanottuna aika "saanut" olo ja nyt ei malttaisi millään odottaa, että pääsee oikein tien päälle tuon punaisen paholaisen kanssa
Hohhoijaa, tulipahan hehkutettua
Asiaan, tuli tuota etujarrua ilmattua kun oli nesteet sieltä jossain välissä kadonneet, mutta en kyllä saanut läheskään kaikkia ilmoja sieltä pihalle. Riittääkö yleensä jos ilmaa siitä satulasta jossa letkut yhtyvät, vai pitääkö ilmata myös sieltä toisesta satulasta?
Tilannepäivitystä:
Tilasin saksan ebay:sta alkuperäisen sivukatteen ja etukatteen plekseineen. Mielestäni vielä aika kohtuulliseen hintaan hyvän näköisistä ja vähän käytetyistä osista. Hieman oli minulla ja tuoreella vaimolla ihmettelemistä tuon saksan kielen kanssa, minä kun en ole sitä opiskellut ja vaimolla taidot pahasti ruosteessa. Rekisteröinti kuitenkin onnistui ja sitten rekisteröin tuollaisen PayPal-tilin samalla, niin onnistuin maksamaan osat samantein ja suht kivuttomasti. Toivottavasti kaikki menee nyt vaan ok ja osat tulevat perille hyväkuntoisina.
Täältä tähän tällä kertaa...
Et muuten saa 999:in jarrujärjestelmästä ilmoja pois jos et ilmaa sitä molemmista jarrusatuloista ja pääsylinterin yläpäästä säiliön sisältä olevasta ilmausruuvista.(dabster @ Elo. 09 2007,21:01) kirjoitti
Vinkkinä muillekin saksa-rajoitteisille, että kannattaa rekisteröityä esim. englanninkielisillä sivuilla, jos se sujuu paremmin.(dabster @ Elo. 12 2007,14:12) kirjoitti
Kerrotko vielä sellaisen jutun, miten tuota säiliön sisältä löytyvää ilmausruuvia käytetään? Normaali jarrujen ilmaus on mielestäni hyvin hanskassa, mutta tuo mystinen ruuvi on täysin vieras.kirjoitti
Ihan normaalisti painetaan kahvaa samalla kun avataan sieltä nesteen seasta hylsyllä se pieni pultti - olisko se nyt ollut 7 mm kokoinen. Siten saa radiaalisylinterin sisältä turhat ilmat pois. Jos sitä et tee niin jarrut eivät tule koskaan toimimaan kunnolla.(dabster @ Elo. 13 2007,11:54) kirjoitti
Helppo homma!![]()
Kiitoksia Jyrille hyvästä neuvosta!
Nyt etujarru tuntuu oikein hyvältä ja uskoisin saaneeni sen ilmattua kokonaan. Ennen noi jarrujen ilmaukset on ollut sellaista ihme taistelua, mutta täältä ja parilta how-to-do sivulta ohjeet luettuani oli tuo jarrujen ilmaus oikeastaan ihan hauskaa puuhaa
Vaihdepolkimen korjaus alkaa olla loppusuoralla. Isäukko vanha metallimies hitsasi vissiin tigillä sen polkimen kasaan ja minä olen sitä rälläkällä ja dremelillä tässä hionut oikeaan muotoonsa. Vielä viimeiset hionnat ja kiillotukset niin poljin on parempi ja hienompi kuin uusi![]()
..sitä jarrunestesäiliön sisällä olevaa ilmausruuvia ei kande kirrata kauheen piukkaan, ruuvi on tosi heikko.
nimim. kokemusta on
...ja sama pätee kygäpuolen ilmausruuviin, jota ainaski ite jouduin availeen aikas tiuhaan vakio työsylinteriä käytettäessä. Vapaata ku joutui "etsimään" ni ilmausruuvista yks kupla ulos, ja laatikko tuntu taas ku uudelta.
Katselin tuolta Desmoradosilta peilejä pyörään, kun taitavat nuo vakiopeilit olla tuhottoman arvokkaat. Miten on, onko tuo miten tarkkaa kun vilkuissa pitäisi olla noita e-hyväksymisiä jne. ja tuossahan ne sijaitsevat peileissä. Jotenkin ymmärsin noista peileistä, ettei mitään hyväksymisiä niistä löydy?
Tuo babelfish käännös on kyllä uskomatonta luettavaa, eli joku saksankielentaitoinen ymmärtäisi varmasti tuosta enemmän.
Siispä, mistä sopivat peilit pyörään ja miten tarkkaa mahtaa olla katsastuksessa noiden kanssa?