Tulokset 1:stä 20:een 20:sta
    Eli uudet renkaat laitettu alle, samalla takajousitusta tiukennettu ja sen jälkeen tuntuu kuin suuntavakaus olisi heikentynyt. Eli pyörä hieman "kiemurtelee". Onko renkaissa ja niiden tuntumassa niin paljon eroja vai olisiko asennuksessa (tehty liikkeessä) jokin voinut mennä pieleen? Ei tuo iso ero vanhaan ole, mutta ero kuitenkin.
    xxx
    Kyllähän ajon pitäisi parantua uusilla renkailla, onko paineet oikein ja kun tiukensit takajousta niin nousiko perä.Ainakin Bridgestonet pitävät 0,2 isommasta paineesta.
    poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
    Oisko mahdollista että vanhat olivat niin keskeltä kuluneet jolloin niissä oli niin sanottu tasainen alue siinä ja uudet kun on pyöreämmät nii nkallistelee helpommin ja sitä myötä kiemurtelee?
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
    Tämähän on kuin omasta pärrästäni. Vanha takarengas oli keskeltä tasainen ja sen vaihdon, sekä ohjauslaakerin vaihtamisen jälkeen tuntuu siltä kuin pitäisi uudelleen opetella ajamaan. Kääntyy ja kallistuu niin helposti että tuntuu hieman epävakaalta koko pyörä...
    Suzuki RF 900R
    Lainaa (Kenguru @ Heinä. 05 2007,08:29) kirjoitti
    Tämähän on kuin omasta pärrästäni. Vanha takarengas oli keskeltä tasainen ja sen vaihdon, sekä ohjauslaakerin vaihtamisen jälkeen tuntuu siltä kuin pitäisi uudelleen opetella ajamaan. Kääntyy ja kallistuu niin helposti että tuntuu hieman epävakaalta koko pyörä...
    Minäkin veikkaisin tuota ilmiötä, varsinkin jos edellisen kumin profiili on ollut lättänämpi "touring" ja nyt sporttisempi malli.
    Pyörä saattaa tuntua "kiikkerältä" muutoksen jälkeen.

Ja perän nosto edes auttaa kääntyvyyttä.. Kulunut takarengas saattaa olla lähes sentin matalampi, mutta eturenkaassa ei ole yleensä niin paljon kulumisvaraa.

zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
    Kiitokset näistä vastauksista. Edelliset kumit oli kyllä aika loppu (varsinkin juuri keskeltä) joten voi hyvin olla mahdollista, että tuntuma on vaan niin erilainen uusilla kumeilla. Ja kuten totesitte, niin jousituksen säätö ehkä juuri edes auttaa tuntuman muutosta. Sain tänään yhden vinkin kiristää myös etujousitusta joka voisi auttaa asiaan. Pitääpä testata ja katsoa muuttuuko mikään.
    On tämä niin uusi maailma pyörän selässä yrittää tunnustella ajoa ja pyörää. Mutta pikku hiljaa sitä oppii tunnustelemaan menoa ja menopeliä satulastakin käsin.
    xxx
    Suattaapi johtua myös siitä, jos vaihdoit rengastyyppiä profiililtaan "pyöreämpään". Aikoinaan törmäsin itse samaan oloon vaihdettuani Bridgestonesta Metzeleriin.

<p>2002-2014</p>
    Suosittelen että kannattaa tehdä aina yksi 'modi' kerrallaan niin tietää sit helpommin mistä hakee vikaa...
    PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1
    Lainaa (C-A-D @ Heinä. 05 2007,20:43) kirjoitti
    Suattaapi johtua myös siitä, jos vaihdoit rengastyyppiä profiililtaan "pyöreämpään". Aikoinaan törmäsin itse samaan oloon vaihdettuani Bridgestonesta Metzeleriin.
    Itse vaihdoin Dunlopista Metzellerin Roadtec Z6:seen. Onko tuo Mezeller jotenkin "pyöreämpi" kuin keskimääräisesti renkaat?
    xxx
    Lainaa (Jalase @ Heinä. 05 2007,20:47) kirjoitti
    Suosittelen että kannattaa tehdä aina yksi 'modi' kerrallaan niin tietää sit helpommin mistä hakee vikaa...
    Tämä on niiiin totta. Sitä vaan aatteli, että nyt jos tässä samalla...
    xxx
    Lainaa (Streethawk @ Heinä. 05 2007,21:28) kirjoitti
    Itse vaihdoin Dunlopista Metzellerin Roadtec Z6:seen. Onko tuo Mezeller jotenkin "pyöreämpi" kuin keskimääräisesti renkaat?
    Ei kai. B-Stone kuitenkin oli huomattavasti "Touring"-tyyppinen tai automainen. Se siis ei ollut "normipyöreä". Kun vaihdoin Z4:een, niin tuntui hetken kuin takapää olisi ollut kuulalaakereiden päällä.
    <p>2002-2014</p>
    Aikanaan kun vaihdoin vanhaan kuussatku cebariin metzelerin (muistaakseni) z1:sen eteen, niin meni kun mato sen jälkeen. Olin ihan varma että jotain pahasti paskana, mutta kyllä se siitä sitten rauhottui kun vaan aikansa ajoi. Lieko profiili ja kuvio syyllinen
    - Almost legal but 110% fun! -
    Honda CBR600F '89 -> Yamaha YZF-1000R '00 -> Kawasaki ZX-10R '05 (MCN: "The psycho C-model Kawasaki ZX-10R of 2004/05") -> R.I.P.
    vähän samaan aiheseen liittyen niin tuntuu omassa pyörässä kuin olis tanko vinossa renkaan vaihdon jälkeen.. olen tosin kiristänyt eturenkaan akselin ja ne kiristyspultit renkaan ollessa ilmassa että voisiko moinen vaikuttaa asiaan?
    Yksinkertaisin ratkaisu olisi, että takarenkaassa on liian vähän painetta... Se selviää yhdellä potkaisulla (jos kiemurtelu johtuu löysästä renkaasta on se sitten niin löysä, että sen huomaa muutenkin).
    ZZR 1200
    Ei ihan oikeesti vesirosovossa 2,6 painetta ja tänään tuntuu että pitäiskö lisätä?
    Lainaa (Streethawk @ Heinä. 05 2007,18:49) kirjoitti
    Kiitokset näistä vastauksista. Edelliset kumit oli kyllä aika loppu (varsinkin juuri keskeltä) joten voi hyvin olla mahdollista, että tuntuma on vaan niin erilainen uusilla kumeilla. Ja kuten totesitte, niin jousituksen säätö ehkä juuri edes auttaa tuntuman muutosta. Sain tänään yhden vinkin kiristää myös etujousitusta joka voisi auttaa asiaan. Pitääpä testata ja katsoa muuttuuko mikään.
    On tämä niin uusi maailma pyörän selässä yrittää tunnustella ajoa ja pyörää. Mutta pikku hiljaa sitä oppii tunnustelemaan menoa ja menopeliä satulastakin käsin.
    Palatakseni tähän aiheeseen. Tuo etujousituksen kiristäminen paransi asiaa selvästi. Ajaminen on ollut sen jälkeen kuten ennen renkaidenvaihtoa / takajousituksen kiristystä *
    xxx
    Se on sellanen fiilis, joka mulla on tullut aina joka renkaan vaihdon jälkeen. Persaukisena, kun tulee ajettua kiekko melkein kankaille ja enimmäkseen aika suoria reittejä, kumi kuluu kulmikkaaks ja sit ku saa uuden pyöreäprofiilisen kumin alle, tuntuu kuin kallistelis ihan itekseen kurveihin ja muutenkin
    Mielestäni juuri päinvastoin. Itse vaihdoin aiempaan mopoon Bridgestonesta Z6:een ja pyörän käytös/ohjaus muuttui huomattavasti. Metzelerin etupyörän profiili on terävämpi, V-muotoinen verrattuna pyöreämpään kivisiltaan (mallia en muista). Ohjaus herkistyi huomattavasti ja pyörästä tuli näppärämpi käsitellä... eli jossain mopossa saattaa tulla terävämpi profiiilisella renkaalla liian levoton?
    Huono tie, parempi mieli
    Viime vastauksen jälkeen kilsoja +2tkm ja tuntuu että taas saa säätää, eli kun renkaat kuluu niin niitä ajotietoja pitää muuttaa.
  20.  
    Sulla on raasing -kumit alla. Meeppä koittaan mutkapätkälle miten pyörä taittuu mutkiin.
    990 SM-T -11
    FZ1-N -07
    ZX-9R F2P -04
    CBR 600 F4 -00
    NSR 125R -94