Ongelma on seuraava:
Takarengas tyhjenee kahdessa vuorokaudessa täydestä tyhjäksi. Koska tyhjeneminen on niin hidasta on vaikea löytää vuodon syy.
Silmin havaittavaa vuotokohtaa ei ole. Onko kotikonstia selvittää mistä rengas/venttiili vuotaa vai pitääkö kääntyä korjaamon puoleen?
Perin ärsyttävää.
Kiitos avusta
Laita vettä venttiilin päälle ja katso "kupliiko" vesi venttiilin vieressä/päällä. Nyt tiedät vuotaako venttiili vai joudutko hakemaan sen reijän renkasta...(Jeppe Jääkarhu @ Heinä. 18 2007,07:28) kirjoitti
Kawasaki 550 -83 Limited Edition
Grumpy Old Fart
"Si vis pacem, para bellum"
"kotikonstia" ne käyttää korjaamollakin, elikkä renkaaseen täysi paine ja vesipaljuun sillälailla se löytyy. Tietysti helpoin on tarkastaa ensiksi venttiili ettei siitä vuoda.
Yritetty on. Öljynkin kanssa. Vuoto on niin hidasta, että vesi haihtuu ja öljyt valuu pois ennen kuin mitään selviää.(Kawa LTD @ Heinä. 18 2007,07:39) kirjoitti
No tuota, kannattaisiko sijoittaa "pienehkö" summa uuteen venttiiliin ja tätäkautta karsia ainakin se pois laskuista??
Käsittääkseni huoltoasemilla (tai siis tienvarsien supermarketeilla) löytyy vielä venttiilejä/venttiilinavain eli homma hoituu huoltoaseman pihassa ilmakompuran tukemana nopeasti ja helposti.
Triumph Thunderbird 1700 -10
Yamaha FJR 1300 -13
Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
Ootko koittanut kattoa ettei vanne vuoda, niitäkin on ollut. Yks vaihto ehto on et laitat paikkaus vaahdon sisälle, tosin on sitten seuraan renkaan vaihdon yhteydessä putsaus hommia tiedossa.
Mulla oli autonrenkaassa joskus sellainen vuoto, että renkaanpaineet tippu 2 baarista => 1 baariin parissa viikossa. Siis toooosi pieni vuoto. Ja niin vain kuitenkin vesipaljussa löytyi renkaan pinnasta kasvava kupla.(Jeppe Jääkarhu @ Heinä. 18 2007,07:42) kirjoitti
Eli huolella ja rauhallisesti vain, kyllä se löytyy. Joku lasten uima-allas vois olla kova sana uittopaikkana.
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Se varmaan on seuraava vaihtoehto. Pyörä on sisällä hallissa nyt. Kompura ja paineilma löytyy. Ei kun venttiiliä hankkimaan.
Itellä vuotaa venttiilin juuresta. Laitettu vain 1 mutteri ja vaati 2 lukkomutteria. Kiristin niin paljon kuin uskalsin ja sain vuodon tyrehtymään (melkein). 2,3 bar tyhjenee 1,5 bar 2-3 vrk aikana. Antaa olla, vaihtuu rengas ja vuotava venttiili renkaanvaihdon yhteydessä. Mulla venttiilin juuressa vuoto ei siinä sisäosassa. Ja käyttäkää metallisia venttiilihattuja.
Kawasaki 550 -83 Limited Edition
Grumpy Old Fart
"Si vis pacem, para bellum"
Niin siis kunnolla vesipaljuun, koko rengas upoksiin ==> kyllä pitäisi näkyä mistä kuplii.(Jeppe Jääkarhu @ Heinä. 18 2007,07:42) kirjoitti
![]()
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
Kannattaa muuten todellakin käyttää noita metallisia!(Kawa LTD @ Heinä. 18 2007,08:02) kirjoitti
Hetken aikaa etsittiin syytä miksi kumi tyhjentyy kun kovempaa ajelee...![]()
Mc Kulkumulkut
Vesipaljuun vaan!
Kävipä viimeviikolla näin: Tarkistin renkaiden ilmanpaineet ehkä noin toissaviikolla. Sitten pyörä seisoi sadekelin takia muutamia päiviä. Lähdin sitten viimeviikolla töihin ja ihmettelin mutkassa että mopon massa on arviolta nelinkertaistunut, on jumalauta niin raskas kaartaa kurviin! Ja ei ku tarkistamaan ja etunen oli melkein tyhjä. Tätä sitten vesiastian kanssa tutkimaan ja venttiilistä näyttää porisevan, selvä juttu. Sitten kun otin hatun veks niin eipä enää vuodakaan. Minun upeat tuningalumiiniventtiilinhatut ovatkin perceestä. Kun mokomat kiristää liian lujaan ne alkavat painaa venttiilin-neulaa ja kumi alkaa vajua tyhjäksi. Noh, hienot mustat muovihatut paikalleen ja menoksi! *![]()
TRE 1130K
Mikäli renkaalla ei enää ole tarkoitus ajaa vuosia vaan se menee vaihtoon esim. talvella.. niin on olemassa yksi konsti. Eli venttiili irti, pienellä lääkeruutalla tai jollain letkunpätkällä luraus (joku puol desiä) glykolia renkaaseen, venttiili takasi ja ilmat sisälle.. vuodon pitäisi loppua koska glykoli tukkii reijät. Tätä konstia voi käyttää ainakin ruohonleikkurissa, mönkijöissä ym. Glykoli kun ei kumia sinällään vahingoita, mutta jos se imeytyy vuosien ajan renkaan kudoksiin niin silloin voi seurata mielenkiintoisia rengasrikkoja.