Onkos kukaan koittanut tummentaa pyörän vilkkuja vaikkapa tollasella motonetin tummennusspaylla? Kuinka on onnistunut? Muita ideoita miten valkoset orginaalit vilkut saa "savuksi"?
ZX-6R 2007 ex
ZX-10R 2007 ex
Husqvarna wr 250 2001
tummennus o laitonta hommoo.. siinä voit sitte ihmetellä, kun oot jonkun auton kupeessa.. ei ne vilkut muutenkaa näy kunnolla motskareissa ni miks niitä vielä huonontamaan?
Kahvankääntäjä
Olet peruskamaa! Hallitset pyörän ja ajotapasi on tyylikäs ja eleetön. Noudatat liikennesääntöjä ja ajat vain harvoin ylinopeutta. Pyöräsi on todennäköisesti peruspyörä.
Just näin on, kun eivät näy vaikka kuinka suuret pollot laittais,en suosittele tuota tummennusta en...jokainenhan saa tehdä tietenki omalleen mitä vain,mutta tuo on tieliikenteen vaarantamista tietoisesti......SORRY oli pakko kun olen niitä tummennettuja manannut aivan tarpeexi tuolla tien päällä melkein päivittäin,ne ei kerta kaikkiaan NÄY,,,,etenkään päiväsaikaan.(Paso @ Heinä. 17 2007,22:04) kirjoitti
![]()
KEPPI-G
Kuinkas paljon se nyt käytännössä himmentää? Itsekin olen ajatellut etuvilkkujen tummennusta, kun ovat peileissä kiinni ja näyttäisi varmaan paremmalta. Mopo oli pässin kanssa puskukisoissa ja hävisi. Aiemmin oli kirkkaat etuvilkut kromisilla polttimoilla. Kai se kromaus ja sen alla oleva maalikin vähän himmentää. Nyt voisi alkuperäiset suhauttaa mustiksi vaihtelun vuoksi.
Dixi et animam levavi
onnettomuuden sattuessa tutkitaan ajoneuvoja ja osoittautuu laittomaksi niin voi itse joutua myös maksumieheksi vaikka kuin ois syytön osapuoli. tummennus on saattanut vaikuttaa onnettomuuden syntyyn tms...
Kahvankääntäjä
Olet peruskamaa! Hallitset pyörän ja ajotapasi on tyylikäs ja eleetön. Noudatat liikennesääntöjä ja ajat vain harvoin ylinopeutta. Pyöräsi on todennäköisesti peruspyörä.
Olen maalannut V-Rodista tummennusmaalilla päältä päin ja ei se himmennä huomattavasti. Ongelma on vain maalin pysyminen. Kirkkaat linssit voisi varmaan maalata sisäpuolelta ja tulisi hyvä.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Itse asiassa esim uudemmissa hondissa on tehtaalta tummat lasit vilkuissa. Itse vaihdoin uudemmasta hondasta vilkun lasit 954:rr:ään. sai tummat lasit ja ne on orggikset.
ne on vähän semmoiset tumman savun näköiset. periaatteessa tärkeintä on oranssin värin puuttuminen. niissä pitää sitten käyttää oransseja lamppuja.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Bladessa on kevyesti savun väriset kirkkaat vilkun lasit jo vakiona. Saa kait noita muihinkin pyöriin jostain ostaa jälkiasenteena? Tummennusspray
...
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
tummentaminen on aina niin ja näin... osta suoraan uudet vilkut jotka on savunväriset niin voit vaihtaa sitten alkuperäiset takaisin joskus jos sille tuntuu. itsellä tummat etuvilkut ja aivan mainiosti näkyy, tosin ne o sellaset hehtaari mollukat ettei niitä voi olla näkemättäkään... suosittelen tarkastamaan whitelights, itse tilasin noin vuosi sitten kamaa tuolta ja hyvin pelittää...
Suki Suki GSX-R 1000 k8
<s>Kiwakasa Z750 -08</s>
<s>Suki Suki GSX750F -03</s>
Mitään järkeä tummentaa vilkkuja, niiden pitää näkyä. Vähän sama, jos tummentaisi ajovalon.![]()
Erilainen "nuori".
No, kerroppa sitten mistä löytyy savuvilkut pyörääni? Ebaysta kattelin ja ainut pulju jolla noita oli myynnissä ei englantia puhunut. Sen lisäks tarttisin käsittääkseni jonkin muun kortin kun visa electronin ja ulkomaan maksumääräyksellä menee yksien vilkkujen hommaaminen vähän liian vaikeaksi + kalliiksi. Ei taida hirveäsi jäädä vaihtoehtoa...(Imppu @ Heinä. 18 2007,09:54) kirjoitti
Niin ja tosiaan tarkoituksena ei ole maalata vilkkuja mustiksi, vaan tehdä niistä savunharmaat, juuri kuten uudessa cbr:ssäkin on.
edit
Ai perhana kun tuli taas hyvin luettua! Täytyy tarkastaa tuo pulju löytyykö. Kiitti vinkistä!
ZX-6R 2007 ex
ZX-10R 2007 ex
Husqvarna wr 250 2001
Millä "imppu" hoidit maksun tuonne puulaakiin?
ZX-6R 2007 ex
ZX-10R 2007 ex
Husqvarna wr 250 2001
Tilasinpa sit whitelightsista kirkkaat linssit rääräähän. Saa nähdä kuinka homma pelaa *![]()
Suomessa sokeat tekevät pärekoreja, Italiassa moottoripyöriä.
"Ei sun kannata
ei kai kannata
pitää päällä vilkkua
jos oot jo ojassa"
Tuoltakin voi löytyä ja on Suomessa.
Samaa mieltä, ja toinen juttu nää minivilkut *(Sini-68 @ Heinä. 18 2007,11:25) kirjoitti
Luulis että mitä paremmin itse näyt ja toiset näkee mitä olet tekemässä niin olis turvallisempaa, en tiedä ite ainakin ajattelen näin. *
![]()
Jaa-a. Enpä tiedä. Edelliseen 6r:ään laitoin minivilkut taakse(ledit) ja ainakin omasta mielestäni näkyivät paremmin kuin orginaalit. Sama juttu on kaverin cebarissa. Perässä kun ajelee niin kyllä ne lediminivilkut näkyy paremmin kuin orginaalit, vaikka pienemmät ovatkin.(jarierkki @ Heinä. 18 2007,16:17) kirjoitti
ZX-6R 2007 ex
ZX-10R 2007 ex
Husqvarna wr 250 2001
Tämä olikin hyvä linkki!(Meisseli_007 @ Heinä. 18 2007,16:13) kirjoitti
![]()
ZX-6R 2007 ex
ZX-10R 2007 ex
Husqvarna wr 250 2001
Mikseiköhän viestini näy? Siis mitä minä noita lediminivilkkuja olen katsellut, niin näkyvät kyllä paremmin kuin orginaalit vilkut vaikka ovatkin pienemmät. Mitään tusinavilkkuja ei tietysti pyörään kannata asentaa.
Tuosta dragracin linkistä syvä kiitos!![]()
ZX-6R 2007 ex
ZX-10R 2007 ex
Husqvarna wr 250 2001
Itse tein mopoon tummemman takavalon laittamalla lakan sekaan mustaa maalia. Lopputulos oli erinomainen. Eli joku automaalari tekee varmasti ihan parillakympillä, jos itsellä ei ole vehkeitä.
Honda CBR600f
Blaa,blaa,blaa..O ainaki ite tummentanu peilivilkkuni ja hyvin onnistuu ja o pysynytkin.Kevyesti kannattaa aluks suihkutella,et ei ala valuttaan ja ei mee liian tummaks. Jos jotain moinen haitta,ni tummennan sen "vilkut" kans.
![]()
2008 Yamaha R1
Suzuki GSXR 1000 K5
Yamaha Thunderace
Suzuki GSXR 750
Honda NSR 125
Suzuki TS125
visalla meni...(CeeCee @ Heinä. 18 2007,15:48) kirjoitti
Suki Suki GSX-R 1000 k8
<s>Kiwakasa Z750 -08</s>
<s>Suki Suki GSX750F -03</s>
Sellanen pieni savun värinen tummennus tuskin vilkun toimintaa oikeasti heikentää. Siis kun puhutaan todella pienestä tummennuksesta.
Kyl mun mielestä mustassa mopossa kirkkaan valkoiset vilkut (tyyliin suzuki gsx600f) on aika ikävän näköinen. Pikkasen kun tummentaa niin näyttää pyörä heti kivemman näköiseltä.
Mun ymmärtääkseni näissä vilkkujen tummennuksissa pointtina on se, että sen vilkun ei tarvii paistaa sieltä katteen kyljestä jos vilkku ei ole päällä. Eikös se riitä että vilkku näkyy silloin kun se on päällä?
Nykyisessä pyörässä takavilkku on juuri sopivasti valkoisten katteiden seassa niin kirkas vilkun kupu sopii siihen kohtaan kivasti. Peileissä olevien vilkkujen suhteen en ole vielä ihan varma mitä teen. Pikkasen niitä kyllä toisaalta voisi tummentaa.
Iha hyvin näkyy ainaki ledi vilkut, ei oo ollu mitää ongelmia näkyvyydessä..
Ikinä en oo juonu liikaa, enkä liian vähän..
Ihmisenä hieno, mutta miehenä ruma...
Tummensin V-Rodista ajovalonkin eikä valoteho heikentynyt niin että olisin huomannut. Näyttää sikahyvältä. Tiedän pari, jotka ovat maalanneet tavallisella maalilla ja sehänb vaikuttaa valotehoon. Että sellaisia "hulluja" on. Harmi kun maali ei pysynyt vaan raapiutui kun otti itikoita pois. Jos jostain saisi savun värisen lasin niin heti laittaisin. Ebayssa oli firma, joka tummentaa autojen lampun laseja, mutta eivät vastanneet kyselyyn jonka lähetin.(Sini-68 @ Heinä. 18 2007,11:25) kirjoitti
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
sen verran vielä vilkkujen tummentamisesta eli itsellä gigserissä katevilkut ja tummat kun ryssän perse eikä vielä ainakaan yhtään kolaria lähellä![]()
Itelle tilasin kirkkaan LED-takavalon ja kirkkaat etuvilkkujen kuvut tuolta: www.worldwidelights.de Homma toimi muuten moitteetta mutta etuvilkut eivä todellakaan olleet bolt on tavaraa. Piti leikata ja liimata huolella. "Jenkkiläisiä" clear alternatives tuotteita nuo myyvät.
edit. Niin joo aiheeseen... tuolta löytyy valoja ja vilkkuja savun sävyisinäkin.
Esa Turunen
Eikä tietenkää ollu suitsaan savuja vilkkuihin..(Meisseli_007 @ Heinä. 18 2007,16:13) kirjoitti
![]()
Kannattavuuteen / laillisuuteen kantaa ottamatta(daddy @ Heinä. 18 2007,18:25) kirjoitti
Tummensin auton ikkunoiden tummennus-sprayllä aikoinaan tzr:n vilkut. Hyvin toimi.
Vilkun lasi oli keltainen - lasi irti ja sisäpuolelle tosiaan noita ohuita kerroksia muutama - eka lasi toki valui testaillessa (vähän vielä...)
<p>TZR -91 -> CBR 1100 XX -02 -> ZZR 600 -91 -> CBR 1100 XX -03</p>
Täältä lisäinfoa![]()
Kawasaki 550 -83 Limited Edition
Grumpy Old Fart
"Si vis pacem, para bellum"
Jos turvallisuuden kannalta lähtee ajattelemaan niin etuvilkut kannattaa nyhtää kokonaan pois. Helpommin se auto sieltä sivutieltä eteen tulee, jos se näkee (siis jos näkee) että vilkku on päällä (unohtunut).(Paso @ Heinä. 17 2007,22:04) kirjoitti