Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 51:een 51:sta
    Täällä eräs kyseisessä ammatissa toimiva suosittelee öljysaippuaa lämpimästi Satulasaippuat ja valjasrasvatkin toimivat aivan loistavasti kaikissa nahkavarusteissa, auton valkoisiin nahkapenkkeihin asti. Kunhan tarkistaa ettei osta värillistä rasvaa

PS. Lihaskipuihin kannattaa ostaa Valmentajan treenimenttiä, Porista saa litran 18 eurolla, kun vastaava määrä esim. Ice Poweria maksaa maltaita..
    Onko kellään kokemusta Bilteman nahanpesuaineesta ja nahkarasvasta (en nyt muista tarkkoja tuotenimiä)? Hinta näkyi molemmilla olevan 4,90€ pullo.
    Kawa ZXR750H1 (Green Meanie)
    Bilteman nahkarasvasta kyllä, tai öljyähän tuo on. Melko notkeaa tavaraa, imeytyy yön aikana nahkoihin niin että kiilto häviää.. eli eiköhän ihan kunnon tavaraa ole
    Kuva käsittelyn jälkeen
    Irstas kiilto..
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
    Lainaa (Pyjis @ Heinä. 27 2007,10:44) kirjoitti
    Mulle yks tuttu suutari neuvoi nahkojen rasvauksesta nimenomaan buutsien, että kun laittaa rasvaa reilusti ja sulattaa rasvan föönillä, niin se imeytyy nahkaan kunnolla ja suojaa paremmin kosteudelta.
    Toimii!
    Tämä muuten toimii.
    Ajeltiin euroopan reissu tulvavuonna 2001 (vai 2002??), kolmen viikon aikana oli 2 päivää ettei satanut lainkaan.

Ajokenkinä tavalliset nahkasaappaat, joille tein ennen lähtöä 5 kertaa rasvaus/kuivaus käsittely. Vettä tuli kenkiin viimeisellä viikolla kun pohjaan oli kulahtanut reikä.

Parhaat "viralliset" ajosaappaat kestivät kuivina 4 päivää

Vähän viä jähnätään tästä aiheesta... Sopiiko tuo valjasrasva myös sellaiselle "matta"pintaiselle nahalle? Tai ns antiikinahalle? Hommasin nimittäin Sweepin Chopper takin ja saman valmistajan Skipper housut, takki on tuota antiikkinahkaa ja housut mustat matat.
    ...and music? Well, it's just entertainment folks.
    Lainaa (freerider70 @ Elo. 23 2007,15:17) kirjoitti
    Sopiiko tuo valjasrasva myös sellaiselle "matta"pintaiselle nahalle? Tai ns antiikinahalle?
    Veikkaisin, että sopii. Sama tökötti, jota itse käytän on väritön eikä jätä nahkaa kiiltäväksi tai mattapintaiseksi. Ja eikös ne valjaatkin ole aika vintagea useimmiten?

Kokeile pieneen ja huomaamattomaan kohtaan ja katso miten käy.
    Lainaa (Turder @ Elo. 23 2007,16:52) kirjoitti
    Sopiiko tuo valjasrasva myös sellaiselle "matta"pintaiselle nahalle? Tai ns antiikinahalle?
    Veikkaisin, että sopii. Sama tökötti, jota itse käytän on väritön eikä jätä nahkaa kiiltäväksi tai mattapintaiseksi. Ja eikös ne valjaatkin ole aika vintagea useimmiten?

Kokeile pieneen ja huomaamattomaan kohtaan ja katso miten käy.
    Näinhän se on tehtävä, Sweepillähän on noita litkuja omalla merkillä mutta taitaa hintakin olla suhteutettu sen mukaan....
    Itse Tallipoikaa paikallisesta Maximakasiinistä etsiessäni huomasin samalla hyllyllä olevan Effaxin "Leder Combi" puhdistusaine & "Leder Balsam" mehiläisvahapurnukat ja ostin ne. Eivät olleet kuin euron kalliimpia eli n. 5 - 6 euroa purkki. Hyviä tuntuvat olevan. Käsittelin nahkahanskat ja takin (musta/valko) niillä, lopputulos aivan loistava.
    Ihmeekseni huomasin vielä, että Lousilla Saksassa samat purkit tarjouksessa kalliimpia kuin meidän halapahalleissa:
    10059025
    Kawasika ZZR-1400 2006 | jyppe.jalbum.net/ZZR1400
    ex-Suzuki GSX 750 F 2003
    Lainaa (jyk4 @ Elo. 13 2007,23:15) kirjoitti
    Bilteman nahkarasvasta kyllä, tai öljyähän tuo on. Melko notkeaa tavaraa, imeytyy yön aikana nahkoihin niin että kiilto häviää.. eli eiköhän ihan kunnon tavaraa ole
    Kuva käsittelyn jälkeen
    Irstas kiilto..
    Saattaapi tuollaisen öljyuiton jälkeen nahkapöksyt vähän käytössä venähtää. Runsas öljyäminen edesauttaa nahan venymistä, suosittelen kohtuukäyttöä. Kiva kiilto kuitenkin!

Ja Jyppendaalin viestiin viitaten: Oletko huomannut Effaxin Leder Balsamista (vai oliko Combi ) jäävän sellaisen "kähmän" nahan pintaan? Kaverini vannovat tuon tökötin nimeen ja se saa nahasta kyllä mukavan pehmeän. Itse olen käyttänyt Effaxin nestemäistä Leder Combia (keltainen pullo 500 ml) puhdistukseen ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Jos on hifistely-tuulella, voi nahan vielä viimeistellä öljyllä tai rasvalla. Noissa Combeissa puhdistus ja hoito/kosteutus hoituu kyllä samalla kertaa, eikä erillistä öljyämistä varsinaisesti tarvitse. Mutta on se kiva kuitenkin... *
    Sopiiko tuo valjasrasva myös sellaiselle "matta"pintaiselle nahalle? Tai ns antiikinahalle? Hommasin nimittäin Sweepin Chopper takin...
    Mulla on Sweepin "antiikkinahkainen" rotsi, eli se on semmoisen harjatun ja karkean oloista nahkaa.

Käsittelin pienelle alueelle W-Valjasrasvalla, ja vaikka muihin nahkoihin toi on hyvää käsittelykamaa, niin tähän antiikkinahkaan se ei sopinut ollenkaan:
    - väri muuttui huomattavasti tummemmaksi
    - nahka menetti täysin ryhtinsä, siitä tuli lähes kuin puuvillainen T-paitakangas.

Eli kannattaa kokeilla johonkin pienelle alueelle, kuten muut jo neuvoivatkin.
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
    Lainaa (Bren @ Elo. 28 2007,08:55) kirjoitti
    Ja Jyppendaalin viestiin viitaten: Oletko huomannut Effaxin Leder Balsamista (vai oliko Combi ) jäävän sellaisen "kähmän" nahan pintaan? Kaverini vannovat tuon tökötin nimeen ja se saa nahasta kyllä mukavan pehmeän. Itse olen käyttänyt Effaxin nestemäistä Leder Combia (keltainen pullo 500 ml) puhdistukseen ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Jos on hifistely-tuulella, voi nahan vielä viimeistellä öljyllä tai rasvalla. Noissa Combeissa puhdistus ja hoito/kosteutus hoituu kyllä samalla kertaa, eikä erillistä öljyämistä varsinaisesti tarvitse. Mutta on se kiva kuitenkin... *
    Ensteks putsailin sillä "Combilla" ja sitten kuivumisen jälkeen laitoin "Balsamia" pintaan. En muuta kähmäisyyttä huomannut, kuin että vielä seuraavana aamuna oli nahkatakissa paikoitellen vähän vielä balsamin kiiltoa jäljellä niissä kohdissa mihin sain tököteltyä vähän enemmän sitä. Muualta oli imeytynyt hyvin ja nuo loputkin imeytyivät parissa vuorokaudessa näkymättömiin.
    Kyllä se combikin varmaan riittää nahan hoitoon, mutta piti nyt kuitenkin myös sitä toista lotrata, kun siinä balsam-purkissa oli päällä hehkutus, että "perfect teamwork" ja molempien purkkien kuva * Mainonnan uhri...

Kawasika ZZR-1400 2006 | jyppe.jalbum.net/ZZR1400
    ex-Suzuki GSX 750 F 2003
    Topicista innostuneena rasvasin valjasrasvalla uudet 3+2+1 nahkasohvat. Hyvin tuntuu pelittävän ja seuraavana päivänä ei tunnu tarttuvan mitään ylimääraistä mekkoon. Ainoa vaan, että jäi vähän töhnää saumoihin, mutta täytyy harjata pois, kun pääsee taas pääkallopaikalle.
    Dixi et animam levavi
    Lainaa (Jyppendaal @ Elo. 28 2007,13:02) kirjoitti
    Katsos mokomaa, tuo Combi näyttäisi olevan samaa ainetta, jota minultakin löytyy (nestemäistä siis). Kavereillani oli jotain vastaavaa, mutta se oli kiinteää ja myytiin samanlaisessa purkissa kuin Balsam. (Edit. Googletuksen myötä löytyi Effax Leather Cream Soap. Sekoitin siihen.)

Effax Combi on hyvä puhdistusaine, saa valkoisestakin nahasta taas valkoisen. Ja tosiaankin rasvat laitan vielä perään. Tarvis tai ei... *
    Lainaa (Koris @ Elo. 28 2007,11:21) kirjoitti
    Sopiiko tuo valjasrasva myös sellaiselle "matta"pintaiselle nahalle? Tai ns antiikinahalle? Hommasin nimittäin Sweepin Chopper takin...
    Mulla on Sweepin "antiikkinahkainen" rotsi, eli se on semmoisen harjatun ja karkean oloista nahkaa.

Käsittelin pienelle alueelle W-Valjasrasvalla, ja vaikka muihin nahkoihin toi on hyvää käsittelykamaa, niin tähän antiikkinahkaan se ei sopinut ollenkaan:
    - väri muuttui huomattavasti tummemmaksi
    - nahka menetti täysin ryhtinsä, siitä tuli lähes kuin puuvillainen T-paitakangas.

Eli kannattaa kokeilla johonkin pienelle alueelle, kuten muut jo neuvoivatkin.
    Kaapin kätköistä löytyi vajaa pullo Ekol-Olja nimistä öljyä jossa ruåtsin hemmo kijoittaa MC-overaller, remmar, bälter... No emäntä on tuolla omaa takkiaan öljynny joten kokeilin, tuntu toimivan. Tietty käsiteltäessä tummeni hieman mutta kunhan tuo imeytyi kunnolla ja kuivi niin väri normalisoitui.
    kehutaampa taas noita Bilteman tuotteita,ostin kokeeksi
    ko:firmasta nahankyllästys rasvaa,ja nyt olen 2-kertaa tänäkautena
    tuota käyttänyt,ja ainakin vajaan tunnin piti kaatosateen
    pois "iholta" itsellä on varmaan norsun nahkaa tuo 2-osanen
    puku,ja toinen plussa tulee siitä että notkisti tuota nahkaa
    sopivasti, miinusta tulee siitä että tulee liian kiiltävä pinta,mutta
    se korjautuu kun pyyhkii pinnan frotee pyyhkeellä.

ja plussan puolelle menee se,että kun käytin noita mehiläis
    vaha pohjaisia tuotteita,ne jäi persuksista liukkaaksi,mutta
    tässä aineessa tulee pinta nihkeeksi (löytyy pitoa )
    toisaalta tuo ei ole hyvä asia jollei satulassa pääse "elämään".

hintaa en kyllä muista eikä tuo peltipurkki mikään hirveän
    iso ole,mutta siitä ei kenenkään talous varmaan kaadu,sillä
    sitä tarvitsee laittaa sentään aika havoin.

ja vielä yksi huomio,lähti kohtuu hyvin ötökät pois,viimeistään
    sitkeimmät silloin,kun pyyhki liiat rasvat pois,joten tuon perusteella voin sitä suositella,ainoa mikä askarruttaa on se,
    kun tuo pehmensi oman paksun asuni,niin mitä se tekee noille
    ohkaisille puvuille (tuleeko lökärit),joku tuolla neuvoi että
    föönillä lämmittää kun käsittelee puvun,eipä tarvinnut lämmitellä
    kun tein tuon homman 30 asteen kuumuudessa ,
    itse käytän superloonin palaa noita rasvoja levitellessä
    joten tuo sama sieni on ollut käytössä jo kauan,ja sillä
    saa tehty pika kiilloituksen esim. limunaadi kenkiin,eikä
    tarvitse otta purkista lisää tavaraa.
    Äsken sipaisin oman ajotakkini Horse Power merkkisellä valjasrasvalla. Prismasta ostin ja olisiko 7e maksanut. Ylihintaa ehkä, mutta sattui vastaan tulemaan hyllyllä ja päätin napata mukaan.

Rasva on tollasta valkosta tököttii, joka on kyllä todella riittoista. Takkiin meni se ruokalusikallinen. Eka pistin vähän liikaa, mutta otin vähän ylimääräsiä pois ja nyt se tuossa kiiltelee ja kuivaa. Värit säilyi myös.
    Triumph Daytona 600 -04
    Lainaa (tanelii @ Tammi. 16 2010,13:24) kirjoitti
    Äsken sipaisin oman ajotakkini Horse Power merkkisellä valjasrasvalla. Prismasta ostin ja olisiko 7e maksanut. Ylihintaa ehkä, mutta sattui vastaan tulemaan hyllyllä ja päätin napata mukaan.

Rasva on tollasta valkosta tököttii, joka on kyllä todella riittoista. Takkiin meni se ruokalusikallinen. Eka pistin vähän liikaa, mutta otin vähän ylimääräsiä pois ja nyt se tuossa kiiltelee ja kuivaa. Värit säilyi myös.
    Kerroppa miten kävi. Ostin itekkin äsken purkin samaa tahmaa ja vois joskus takkiin sitä kokeilla. Jääkö mitään laikkuja ja toimiiko kans valkosiin tai muun värisiin kohtiin?

Onkos takin käsittelyssä noilla valjasrasvoilla jotain erityistä huomioitavaa? Liikaa ei saa laittaa mutta onko muuten varottava erityisen varovaisesti esim. muusta materiaalista kuin nahasta tehtyjä kohtia?
    Ducati Streetfighter 1098 '10
    ex Ducati Monster S2R 1000 '07
    Bilteman nahkaöljyä on käytetty täälläkin. Nopea levittää esim. sienenpalalla ja kun on kuivanut niin voi pyyhkäistä vielä rätillä niin ei jää ainakaan mitään laikkuja - eripaksuiset nahkat eri osissa takkia esim. imee hiukka erilailla tuota öljyä. Saappaat oon pyyhkiny samalla aineella, Ihan tyytyväinen oon ollu. Oon kokeillu myös noita paksumoia rasvija, mutta ne ei oo yhtö nopeit alevittää ja ei imeydy mielstäni yhtä hyvin, joten ölpällä mennään jatkossakin.
    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
    Aineen nimi on Satulasaippua, saa ihan melkein mitä marketista vaan! Ja halpaa kun Saippua!

Lainaa Joopa kirjoitti Katso viesti
    Tämä muuten toimii.
    Ajeltiin euroopan reissu tulvavuonna 2001 (vai 2002??), kolmen viikon aikana oli 2 päivää ettei satanut lainkaan.

Ajokenkinä tavalliset nahkasaappaat, joille tein ennen lähtöä 5 kertaa rasvaus/kuivaus käsittely. Vettä tuli kenkiin viimeisellä viikolla kun pohjaan oli kulahtanut reikä.

Parhaat "viralliset" ajosaappaat kestivät kuivina 4 päivää
    Olen käyttänyt nahkaisiin talvisaappaisiin samaa metodia ja kestävät vettä miltei kuten kumisaappaatkin.
    Huolellisesti vetää reilusti vahaa, erityisesti saumoihin ja tikkeihin ja sitten kuumailmapuhallinta perään.
    Kestävät ~12h seisoa räntäsateessa ja hangessa.
  21.  
    Taitaa olla käytännössä mehiläisvahaa nuo nahanhoitoaineet.

Mulla on jotain nahkabalsamin nimellä myytävää tavaraa, haju on ihan selkeä mehiläisvaha. Sillä kun vetää takin niin se kiiltää kuin paavin pallit. Kaupanimi taitaa vaihdella, mutta pohjalla on se sama vaha.

Yleensä on riittänyt kun olen nahkatakin käsitellyt joka syksy puhdistuksen jälkeen kerran. Se on sitten talven mittaan imenyt vahan sisäänsä ja on vielä keväälläkin liukkaan tuntoinen. Tänä kesänä näytti tulevan poikkeus, juuri käsittelin takin uudelleen kun tuntui menevän koppuraksi. Sateessa sillä on kieltämättä jouduttu ajamaan useammankin kerran, mutta kummasti parani taas.
    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12