Onko normaalisti kaksipönttöisissä pyörissä mahdollisuutta muuttaa konseptia yksipönttöiseksi?
Toimiiko moottori, tai saako moottoria säädettyä toimivaksi muutoksen jälkeen?
Kyseinen asia tuli eteen, kun näin youtubessa pätkän, jossa VTR F oli yksipönttöinen. Tottakai, näkö ja VTR:n idea muuttuu aika radikaalisti.
Esimerkiksi tässä tarinaa kyseisestä modista:
http://www.superhawkforum.com/forums...ead.php?t=4259
Ex: KTM 990 SM R
Ex: VTR1000F FireStorm
Ex: VFR750F
Lainataanpa tätä, kun otsikko on jo kohdallaan. Eli onko kellään Leo Vinceistä kokemuksia Veturissa. Ainakin näyttäis äkkiseltään täällä Suomessa olevan Levinskit halvimmat. Entä jos tilaisi ulkomailta? Ehdotuksia? (Haulla olen jo katsellut vanhoja ja sieltä tietoa imenyt) Aiemmin olen onnistunut Louis:lta tilaamaan härpäkkeitä...mutta välillä tuo kielimuuri hankaloittaa asioita.
Alkusi meinasin ruveta noita alkuperäisiä vaimentimia rälläköimään. Pelkkä reikäputki ja villaa sisään, mutta enpä tiedä jaksaako...
Viisas pääsee vähemmällä!
Itse oon pähkinyt putkien kanssa suuntaan jos toiseen. Tällä hetkellä vakiopaikkoihin tulevat Leot mielessä, vaikkapa täältä. Sitten kun väsää vielä kyytiläisen jalkatappien yläosaan adapterit joilla ne nousee vähän niin on mun mielestä siisti, tässä esimerkki.
Ajatuksia asiasta:
-Monen valmistajan yläputkilla kantapäät ihan kiinni putkissa, ei kiva ainakaan radalla
-Ei jaksaisi siirtää vilkkujen paikkaa
-Tarviin toisinaan kyytiläisen jalkatappeja, yläputkien kanssa vaikka ne saa kyllä asennettua sellaisilla levityspaloilla niin niistä tulee rumat
-G.P.R. putket on myös halpoja mutta niissä on killerit pöntön ja väliputken välissä, turhan työlästä laittaa pois ja takaisin
-Leon alumiinipönttö on ihan siistin näköinen ja sopii VTR:n rungon väriin
-Haluan E-hyväksytyt putket
Ja niin eespäin. Vielä on aikaa muuttaa mielipidettä, syitä vaan kehiin![]()
Ex: KTM 990 SM R
Ex: VTR1000F FireStorm
Ex: VFR750F
Ittellä leon ovaalit high pipe putket ja tyytyväinen olen niinhin ollut. Oli valmiina pyörässä kun sen ostin..
Jälkikäteen mietein että on hieman hankalaa laittaa pehmeitä takalaukkuja sivuille high pipejen vuoksi. Onnneksi niitä tarttee harvemmin.
Hyvin pörisee, ja mielestäni ei kovin hiljaiset noi soundit
->
klicket i klick high pipet
"Dear Noah,
We could have sworn you said the ark wasn't leaving till 5.
Sincerely, Unicorns"
EX Honda VTR 1000 -01 " Veturi "
Yamaha Wild Star 1600 -01
Mulla oli omassa G&G:n hi-pipet ja olin kyllä tyytyväinen. 640€ oli toimituksineen, kun Italiasta tilasin.
Huono puoli oli just toi ajosaappaan sulaminen. Varsinkin radalla. Viritin siihen kantapään kohdalle alumiinista sellaisen noin sentin putkesta irti olevan suojan ja ongelma poistui. Noita suojiahan saa ostaa myös valmiina, mutta halvemmalla pääsi kun itse teki.
CBR1000F -87/90 -> CBR1100XX -99-> VTR1000F -05-> CBR1000RR Repsol -05 -> CB 350 -72
Leonardon Vinssit täällä. Ääntä piisaa, kun muistaa laittaa db-killerit varastoon. Eikä alumiiniputkiin sula kengätkään, toisin kuin housut orkkiksiin!![]()
Hornet 600 -99
VTR 1000 -99
ZRX1200R -06
SpeedTriple -08
Busa -09
FXDCI -06
FXS -11
No jospa jaksais leonardot jossain kohtaa laittaa. Ja killerit tottakai varastoon. Katellaan ny vielä, mistä kohtuu hintaan sais, minkäki merkkiset.
Viisas pääsee vähemmällä!
Moi!
Itse tuli hankkittua Veturi maaliskuussa. Mukava laite. Ennen ostoa juttelin kokeneen Veturi kuskin kanssa, ja hän sanoi että kun vaihtaa putket niin pitäisi vaihtaa suutinsarja ja syttypyörät samalla. Oletteko tehneet samaa, putkien vaihdon yhteydessä??
Suutinsarja on vaihdettu mutta syttypyörästä ei ole tietoa. Mitä syttypyörän vaihdolla saavutetaan?
VTR ---> FireBlade --> CB1000R --> R1
Suuttimien vaihto ei ole välttämättömyys. Neulojen nostollakin pärjää. Ainakin aika monelle.(sininenkulma @ Elo. 22 2007,10:31) kirjoitti
![]()
Hornet 600 -99
VTR 1000 -99
ZRX1200R -06
SpeedTriple -08
Busa -09
FXDCI -06
FXS -11
Moi!
Löysin tälläisen selvityksen syttypyörästä.
Useimmissa sporttipyörissä alkuperäinen sytytysennakko on parhaan suorituskyvyn
saavuttamiseksi liian myöhäinen. Syy tähän löytyy USA:n tiukoista saastenormeista ja
korkeaoktaanisen bensiinin (99, 98E ja 95E) huonosta saatavuudesta. Suomalaisessa
bensassahan ei ole muuta vikaa kuin korkea hinta! Syttypyörä korvaa pyörän
alkuperäisen sytytyksen ajoituslevyn muuttaen sytytysennakon aikaisemmaksi. Tämä antaa
erityisesti ala- ja keskikierrosalueille lisää ruutia, parantaen kiihtyvyyden uusille lukemille.
Syttypyörä on suunniteltu antamaan juuri oikea sytytysennakko kullekin pyörätyypille,
tuloksena maksimaalinen kiihtyvyys ja huippunopeus. Asennus on erittäin helppoa ja onnistuu
kotioloissakin puolessa tunnissa. Jos pyöräsi polttoainesuositus on 95E suosittelemme
syttypyörän vaihdon yhteydessä siirtymään 98E bensiiniin.
olen Itseni antanut ymmärtää että toi syttypyörä juttu voidaan tehdä myös toisin.Eli pyöreällä viilalla. olenko väärässä?
Siis onko noissa Leovinceissä jotkut db killerit? Miten ne saa pois/Missä ne on?
Killerit löytyy sieltä putken takapäästä ja ne on helppo ottaa pois. Putken suuaukon alapinnalla olevat pienet ruuvit vaan irti, napakka veto killeristä samaan suuntaan kuin mihin pakokaasut virtaa ja äänet on kohdillaan. Muistaakseni ruuvien kanta on sellainen, että periaatteessa ne saa vain kierrettyä kiinni, mutta ainakin pihdeillä poisto onnistuu näppärästi. Ja kiertämistä helpottaa varmasti, jos ne ottaa heti uutena ja puhtaina pois...(letku @ Elo. 22 2007,21:52) kirjoitti
![]()
<span style='color:#000000'>Unidentical twins - RD 350 LC *& *VTR 1000 F</span>
Kerpele! Ei löydy mitään ruuveja vaikka fikkarilla katoin?
Vaimentajan kehällä on popareita mutta näistähän ei liene kyse.
Tämä jelppaa, dB killerissä näät ton kiinteän kierre osan..
..Kohti parempia... ääniä![]()
"Dear Noah,
We could have sworn you said the ark wasn't leaving till 5.
Sincerely, Unicorns"
EX Honda VTR 1000 -01 " Veturi "
Yamaha Wild Star 1600 -01
Vähän epäselvästi kirjoitin tossa aiemmin, mutta ruuveja on siis vain yksi per vaimennin. Tossa vielä toinen kuva, jossa ruuvin paikka on merkitty tekstillä "VITE T.C.E.I. M5 x 8".(letku @ Elo. 24 2007,10:05) kirjoitti
Poppareita ei kannata ottaa irti, ellet ole lyhentämässä pönttöä, tms.. Äänet tulee kuntoon muutenkin...
<span style='color:#000000'>Unidentical twins - RD 350 LC *& *VTR 1000 F</span>
Ei niin ei. Onkohan noi kannut jotain vanhaa/saksan mallia. Ei meinaan ole ruuveja. No pelaa se noinkin. Tää varmaan selitää matalahkon tehon(107 takaselta).
Mitä olen itse seurannut niin aika normaali teho takaselta toi 107hp perusmuutoksilla (sliparit,suuttimet)(letku @ Elo. 30 2007,20:32) kirjoitti
Pyörätön.
Joo ei tuo 107 hepoa kuulosta mitenkään normaalista poikkeavalta. Vakiossahan lupailevat KONEELTA sen 106. Pyörä-, penkki-, ja putkikohtaisia eroja toki on. Oma yskäisi penkkiin perusvirityksillä n. 110 hp, mutta kuten sanottu, penkeissä on eroja.
CBR1000F -87/90 -> CBR1100XX -99-> VTR1000F -05-> CBR1000RR Repsol -05 -> CB 350 -72
Katopa tämmönen www.motoinfo.info(gaspower @ Heinä. 17 2007,09:38) kirjoitti
![]()
Kun ite rakennat, se ole mithään sarjatuotantoa!
Hienot höpinät on yoshimurallakin...ääniä ja pyöräkin löytyy tuolta
http://www.nettimoto.com/viewVeh....eue.php