Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
    Mitä mieltä ootte tuosta Pilot Road renkaasta, ostin pyörän(speed triplen) ja siinä on lähes priima tommonen alla. Nyt pitäs radalla mennä. uskaltaako sillä edes ajaa? vähän rampissa kun kallistaa, niin ei kyllä hirveesti vakuuta. pito vaikutti hetkittäin samalta kuin sateella?

yleensä oon aina ajellut rennsporteilla....

mistä mää nyt rennsportit tähän hätään saan....
    we cannot tolerate zero tolerance!

BMW R1200GS & Speed triple 1050
    Omassa on eessä ja takana Pilot Roadit. Ei mitään ongelmia mutkissa... Enemmän nuo pitää, kuin mitä minä uskallan ajaa. Baanalle vaan!
    Retired
    Omassa triplessä on edessä roadi. Ikinä ei oo pidon kanssa ollu ongelmia kadulla/sateella/mutkapätkillä. Radalla en oo kokeillu.

Tarkotus olis taakse laittaa samanlainen seuraavaks. Aikasemmat oli bridgestone 010 ja nyt dunlop 208. Jos vaihdat rensportteihin myy mulle toi takanen sopivaan hintaan
    1300cc Suzuki
    Rengas osoittautui varsin oivaksi ratarenkaaksi. Ei nyt ihan reikäpäiseen tykitykseen, mutta polvimaassa voi ajaa ja ihan mukavaa kyytiä voi pitää. Pito on vähän semmoinen pehmeämpi verrattuna rennsporttiin, mutta varsin oivallinen rengas kaikenkaikkiaan.

Itse asiassa yllätyin, että ns touring rengas voi olla noinkin hyvä radalla.

Lainaa (jaket @ Heinä. 18 2007,21:10) kirjoitti
    Rengas osoittautui varsin oivaksi ratarenkaaksi. Ei nyt ihan reikäpäiseen tykitykseen, mutta polvimaassa voi ajaa ja ihan mukavaa kyytiä voi pitää. Pito on vähän semmoinen pehmeämpi verrattuna rennsporttiin, mutta varsin oivallinen rengas kaikenkaikkiaan.

Itse asiassa yllätyin, että ns touring rengas voi olla noinkin hyvä radalla.
    Kiitos näistä sanoista, kun aloittelit topicin aloin jännittään, millasia kommentteja tulee, mun pitäs parin viikon päästä mennä kans radalle ekaa kertaa elämässä ja mietin jo että onko mulla heti eka ongelma renkaiden kanssa...

Ehkei sitä muutenkaan ekalla kerralla niin ole vielä renkaiden väliä... Voi olla muutenkin tekemistä laitteen kanssa siellä...
    HD Electra Glide Ultra Limited
    Tempore Nihil Sanat
    ei perkala... onko mun ajamissa pyörissä pilot roadit olleet aina jotain eri renkaita vai miten ne on mulla luistelleet jopa 2-pyöräluisua vonkunan kera...
    jaket ihanko tosiaan meinasit pilot road renkuloilla ajella polvi maassa?!? Pilot sport/power joo hyvin mutta että roadilla?
    pakko kylla sanoa että road kuuluu luokkaan bridge bt020/mezeler z6 ja ne eivät pidä mitenkään paljoa.

Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
    Lainaa (Cterror @ Heinä. 18 2007,21:21) kirjoitti
    ei perkala... onko mun ajamissa pyörissä pilot roadit olleet aina jotain eri renkaita vai miten ne on mulla luistelleet jopa 2-pyöräluisua vonkunan kera...
    jaket ihanko tosiaan meinasit pilot road renkuloilla ajella polvi maassa?!? Pilot sport/power joo hyvin mutta että roadilla?
    pakko kylla sanoa että road kuuluu luokkaan bridge bt020/mezeler z6 ja ne eivät pidä mitenkään paljoa.

Noh, ny menee pohja koko hommalta. Mites toi, onko nuo nyt sitten täysin epätoivoset renkaat aloittelijalle radalle? Tai siis eihän ole, eihän
    HD Electra Glide Ultra Limited
    Tempore Nihil Sanat
    Lainaa (TeeVee @ Heinä. 18 2007,21:25) kirjoitti
    Noh, ny menee pohja koko hommalta. Mites toi, onko nuo nyt sitten täysin epätoivoset renkaat aloittelijalle radalle? Tai siis eihän ole, eihän *
    Ei toki
    Eiköhän noilla voi ajella ihan rauhassa sellaista Alastaro 1:35+ aikaa. Alle sen älä aja, ja varo kaasun nostoa mutkassa sekä reilumpia avauksia. Voihan sitä z6sellakin kyljellään ajaa, ainut vaan että ylimääräisiä hötkyilyjä se ei enää kyljellään kestä.
    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
    joo, polvi maahan voi ajaa kunnon roikkumisella, mutta ei joo kannata kaasua käyttää hirveesti, sehän se ero on ns rennsport renkaiisin, niillä pystyy avaamaan reilummin kallistuksessakin.

Mutta oma tyyli ajaa on kyllä erittäin pehmeä. jotain 1.43:sta ajelin. en viitsi tykittää pääsuoralla ajan perässä. Yksi kaveri ihmettelikin, että miten on mahdollista, että ajoin häntä selvästi nopeammin, mutta silti häneltä suli renkaat ja mulla on täysin tasainen siisti pinta. Mulla vaan on tyyli niin pehmeä. jarrutukset, kallistukset, kaasulle tule yms. pyörä ei kiemurra missään. lähinnä keskityn tarkkoihin ajolinjoihin ja tasaiseen 83% suoritukseen. En rupea katupyörää/itseäni rikkomaan, en ainakaan kesäloman alussa. eikä Ahvenisto ole se paikka hakea rajaa. teräskaiteet.

Toisilla luistaa rennsport luokan renkaat, joten kaikki ne liukuun saa holtittomalla kaasulla ja jarrukäytöksellä.

Pilot Road takanen tuntuu kylmänä erittäin yliohjaavalta. pito ei lähde yllättäen, vaan pyörä yliohjaa selvästi kaasulla loivassa mutkassa kylmällä renkaalla. lämmittyään tämä poistuu.

JT

Ihmiset on aina radalle tullessaan huolissaan pyöristään. Olisivan huolissaan itsestään. mitä niillä pyörillä on väliä?

Ja ensikertalaiselle vinkki, jätä se kiihdyttely suorille ja kovat jarrutukset pois. Keskity mutkiin ja ajolinjoihin, eilenkin siellä oli keskiryhmässä just näitä kuskeja, että taluttavat mutkat, mutta suoralla hirvee täyskiihdytys, sitten armoton jarrutus seuraavaan mutkaan, mutka pilalla, sitten sama uudestaan. Eivät tajua, että kun vähän rauhoittaisivat kaasukättä ja jarrutusta, niin mutkat menisi paljon paremmin ja vauhti olisi itse asiassa kovempi.

ja tässä tuli esiin yksi hyvä pointti rata-ajoon. pitää tajuta mitkä renkaat sulla on. Porukka ajelee toisten perässä ja luulee, että kyllä hän tuon perässä pysyy, edessä ajavalla voi olla rennsport luokan renkaat, ja perässä tullaan jollain touring rinkuloilla. Mutta kun tietää renkaidensa rajoitukset, niin probleemaa ei pitäisi olla. jos pyörä on epävakaa, niin ajat yli renkaiden, omien taitojen, jousitussäätöjen. älä aja epävakaudessa, se on asking for trouble.

täytyy myös sanoa, että jotkut ei saa rennsport renkaillakaan sitä polvea maahan puutteellisen roikkumisen johdosta. joten en anna mitään takuuta, että pilot roadilla voi ajaa polvi maassa. Itse kyllä ajoin.

10.  
    Mulla on ollut nyt zx10r:ssä pari tonnia Z6:nen takana (M-1 edessä) ja kaksi kertaa olen radalla noilla käynyt. Kyllä tosiaan pito itelle riittää. Muutaman naarmun sai polvipaloihin, mutta tasaisestihan niillä varmaan kannattaa ajella. Amatöörinä (liian hidas vauhti) en huomannut merkittävää eroa M-1 takaseen, jolla kävin kerran Ahvenistolla.

TeeVee:lle

Varmasti riittää pito ekakertalaiselle, kunhan ajat edes yhden kiekan lämmittelyksi ensin rauhallisesti. Itse asiassa jos käyt satunnaisesti radalla ei liene mieltä edes pehmeämpiä hankkia jos matkaa ajelee enimmäkseen.
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96