Katso äänestykset tulokset: Onko tehoputkesi muutoskatsastettu? -

Äänestäjät
1136. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • Kyllä

    79 6,95%
  • Ei

    1057 93,05%
Sivu: 2 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 165:sta
  1. #31
    Miksi pitäisi katsastaa? Alkuperäistä "vastaavan" saa vaihtaa ilman muutoskatsastusta. Ja alkuperäinen on tallessa,kun tuo katsastus-pakko tulee.
    Vuokraan putkea myös muille katsastuksen ajaksi...



  2. #32
    Mitäpä sitä muutoskatsastamaan kun äänet on asiallisella tasolla
    Yamaha FZR 1000 EXUP

    ...aina sattuu ja tapahtuu, kun tarpeeksi sattuu niin siihen tottuu...
  3. #33
    Vakio, vakio putki eli EI
  4. #34
    ei ole eikä tarvii. on sen verran vanhaa kalustoa
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  5. #35
    ei oo
    Fun is not a straight line
  6. #36
    Lainaa (Putte^ @ Elo. 21 2007,13:36) kirjoitti
    Yritin muutos katsastaa, turhaan. kuulemma ei riittänyt paperit mitä putken mukana tuli.

    Selvitys päästötasosta& melusta puuttuu
    todistus säädöstenmukaisuudesta puuttuu ?!

    Siis ai että että otti pattiin, sitten toinen inssi siinä vieressä vaan vittuilee että moottoripyörä on kokonaisuus, eikä sitä pidä mennä muuttamaan.Se on laiton. Tämä siis hakuninmaan katsastus asemalla.

    ei siis riittänyt että putki e hyväksytty + kaikki paperit mitä putken mukana tuli.

    Slipparin malli Leovince
    LEOVINCE EVOLUTION II Honda CBR600F i.e KAT ’01-05. leo-6344

    Neuvoja ?
    Vaihda katsastusasemaa , Hakuninmaa kun on tunnettu ennenkaikkea entisestä monopoliasemastaan ennen katsastusten vapauttamista ja lähestulkoon kaikki siellä työskentelevät ovat vuosien saatossa kasvattaneet miesten sukupuolielimen otsaansa ....(vertauskuvallisesti siis)...
    No mitä sitte ...en se minä ollut ....

    http://www.bikepics.com/members/puppe9r/01zx9r/
  7. #37
    Ai vanha Laser sellainen kullanvärinen. HAHAAAAAAAAAAA........
    Kun se on niin vanha ajalta ennen noita - hyväksymismerkintöjä?
    Isosilmäisen EFE:n kuski
  8. #38
    Myin moponi uuden edestä muutama päivä sitte eikä ollu katsastettu.
    Drive like a DEVIL......feel like a GOD!!!
  9. #39
    Appi ukkoni on polliisis mies ja oli heti kovin tarkkaavainen kun vaihdoin pelkät vaimentimet....ilmoitti vain yks kantaan että noi pitäs muutoskatsastaa muuta en tuosta tiedä ja syytä katsastukselle en sitten saanutkaan ..... olen myös kuullut jos joskus tulee eteen että vakuutusyhtiön pitäis korvata jotain pyörästä ... jos pyörässä jotain muuta kuin alkuperäistä tai ei ole katsastettu eipäs korvaa (ilm. aika harvinaista)..

    t:JL
    Näillä mennään mitä on saatu !
  10. #40
    Lainaus "kopterilaista":

    Lainaa kirjoitti
    7 §
    Pakoputken ja äänenvaimentimen muutokset
    1. Moottoripyörän alkuperäisen pakoputkiston tai äänenvaimentimen saa korvata toisella pakoputkistolla tai äänenvaimentimella tai moottoripyörän pakoputkistoa ja äänenvaimenninta muulla tavalla muuttaa. Muutoksen edellytyksenä on, että korvatun tai muutetun pakoputkiston ja äänenvaimentimen suuntaus ja mitoitus vastaavat katsastushetkellä voimassa olevia määräyksiä ja että moottorin äänenvoimakkuus ja pakokaasupäästöt eivät muutoksen jälkeen ylitä moottoripyörän käyttöönottoajankohtana Suomessa voimassa olleita rajoituksia.
    Lainaa kirjoitti
    11 §
    Muutoskatsastus
    1. Muutettu moottoripyörä on esitettävä ajoneuvojen katsastuksesta annetun asetuksen (843/89) 22 §:n mukaisesti muutoskatsastukseen, jos rekisteriin merkityt tiedot ovat muuttuneet tai jos moottoripyörään on tehty edellä 2, 3, 5-7 taikka 9 §:ssä tarkoitettuja muutoksia.
    Suomeksi tämä tarkoittaa, että kaikki pakoputkistoon liittyvät muutokset on katsastettava riippumatta pyörän iästä tai muutoksen laadusta. Käyttöönottoajankohdan päästö- ja meluvaatimukset on täytettävä, mutta hyväksyntämerkkiä (e-merkintää) ei (vielä) vaadita. Se tosin helpottaa katsastuksen läpäisemistä yllättävän paljon...
    High Stuck Are Wit To
  11. #41
    Ei ole katsastettu ja siitä on virkavallan huomautus rekisteriotteen takana. Lisäksi tuli 300E sakko puuttuvasta E hyväksynnästä
    Hidas ollakseen nopea.

    Suzuki GSX-R 1000 K6
  12. #42
    Lainaa (AimoPamaus @ Elo. 06 2007,22:02) kirjoitti
    Lainaa (TwinTenox @ Elo. 05 2007,23:22) kirjoitti
    Mulla on mopo maahantuontikatsastettu ja rekisteröity Bossin slipareilla. Ei ne kyllä missään lue otteessa...
    Miten toimitaan tässä tapauksessa jos pyörille tulee vuosittainen katsastus?

    Muutenhan tuohon ei kukaan puutu. *
    Kiinnostaa edelleen.
    Menisikö tuo selityksenä jos tienpäällä puuttuvat asiaan?

    "Tuli Saksasta ja katsastivat sen tuollasena."

    Muutenkin rekisteriotteeni mukaan pyöräni on yksipaikkainen kun oli kuomu penkin päällä katsastuksessa. Jalkatapit oli paikoillaan.
  13. #43
    Mullakin e-merkitty Leovince Versyksessäni. Olen ajatellut laillisuutta, kun katti lähti alkuperäisen mukana. Onko -07 vm. moottoripyörissä katalysaattoripakko?
  14. #44
    Kyllä, ahdin on katsastettu
    Suzuki Bandit 1200T -97
    KTM 690 Enduro R -15
    Ex: Suzuki GSX 1100 T (-89), Yamaha YZ 450 F (-08), KTM 640 LC4 Supermoto -03, Suzuki Bandit 1200N -05, Kawasaki ZZR 1100 -97, Kawasaki GPX 750R -89, Kawasaki KX 125 -90, Yamaha YZ 80 -89, Helkama Raisu -??
  15. #45
    Eipä taida tosta moriwakista löytyä leimaa jotta katsastas
  16. #46
    Katsastettu, ilman kummenpia ongelmia. Kunhan oli paprut ja E-leimat pöntöissä,acrat- ni ei mitään sanottavaa(ei edes kuunnellut pyörää)
    Yamaha XT660X
  17. #47
    Lainaa (TwinTenox @ Elo. 05 2007,23:22) kirjoitti
    Mulla on mopo maahantuontikatsastettu ja rekisteröity Bossin slipareilla. Ei ne kyllä missään lue otteessa...
    Sama juttu täällä; mopossa Laserin e-merkitty putkisto ollu vehkeessä kiinni Suomeen tuotaessa, mutta ei oo mitään merkintää papereissa.
    Kaipa tuon luulis ok olevan, kun pyörä on -96 vuosimalliltaan ja putki e-merkattu.
    Ei kai autoakaan erikseen viedä leimalle jos sattuu harakiri-putken vaihtamaan, eikä vuosikatsastuksessa mitään putken e-merkkejä tarkkailla ohtajorma kovana ja desibelimittarilla meluja??
    Ei auta poru eikä selite, kun käyntiin lähtee Homelite

    Bitit on pc:stä...
  18. #48
    Lainaa (-ShadowMan- @ Marras. 28 2007,12:16) kirjoitti
    Lainaa (TwinTenox @ Elo. 05 2007,23:22) kirjoitti
    Mulla on mopo maahantuontikatsastettu ja rekisteröity Bossin slipareilla. Ei ne kyllä missään lue otteessa...
    Sama juttu täällä; mopossa Laserin e-merkitty putkisto ollu vehkeessä kiinni Suomeen tuotaessa, mutta ei oo mitään merkintää papereissa.
    Kaipa tuon luulis ok olevan, kun pyörä on -96 vuosimalliltaan ja putki e-merkattu.
    Ei kai autoakaan erikseen viedä leimalle jos sattuu harakiri-putken vaihtamaan, eikä vuosikatsastuksessa mitään putken e-merkkejä tarkkailla ohtajorma kovana ja desibelimittarilla meluja??
    Tähän pakko sanoa sen verran että ei ole aivan sama. Jos otteessa ei lue putkesta mitään se ei sillon ole laillinen, vaikka pöntössä kuinka lukisi E. Eikä silläkään ole mitään merkitystä jos putki olisi katsastettu ja siitä esim poistettu db-killerit ni se on jälleen laiton... On kokemusta ainakin pääkaupunki seudulla! Ja laitan kyllä infoa heti kun saan päätöksen käräjäoikeudesta menikö valitus läpi.
    superjopo
  19. #49
    Lainaa (yusub @ Marras. 28 2007,12:53) kirjoitti
    Lainaa (-ShadowMan- @ Marras. 28 2007,12:16) kirjoitti
    Lainaa (TwinTenox @ Elo. 05 2007,23:22) kirjoitti
    Mulla on mopo maahantuontikatsastettu ja rekisteröity Bossin slipareilla. Ei ne kyllä missään lue otteessa...
    Sama juttu täällä; mopossa Laserin e-merkitty putkisto ollu vehkeessä kiinni Suomeen tuotaessa, mutta ei oo mitään merkintää papereissa.
    Kaipa tuon luulis ok olevan, kun pyörä on -96 vuosimalliltaan ja putki e-merkattu.
    Ei kai autoakaan erikseen viedä leimalle jos sattuu harakiri-putken vaihtamaan, eikä vuosikatsastuksessa mitään putken e-merkkejä tarkkailla ohtajorma kovana ja desibelimittarilla meluja??
    Tähän pakko sanoa sen verran että ei ole aivan sama. Jos otteessa ei lue putkesta mitään se ei sillon ole laillinen, vaikka pöntössä kuinka lukisi E. Eikä silläkään ole mitään merkitystä jos putki olisi katsastettu ja siitä esim poistettu db-killerit ni se on jälleen laiton... On kokemusta ainakin pääkaupunki seudulla! Ja laitan kyllä infoa heti kun saan päätöksen käräjäoikeudesta menikö valitus läpi.
    Tämä onkin mielenkiintoinen asia.

    Oma pyöräkin on katsastettu mökäpönttö paikallaan ilman mitään noisekillereitä ja siitä ei ole muutettu mitään sen jälkeen mutta otteeseenkaan ei leimarisetä merkinnyt pöntöstä mitään.

    Jos kuitenkin Gyyt alkavat paremman puutteessa itkeä putkesta herää kysymys onko:
    a) leimari tehnyt virkavirheen kun on laskenut pelin läpi tai jättänyt sinällään asianmukaisen mutta ei alkuperäisen pytyn merkkaamatta papereihin.
    b) Onko Gyy vai leimari suurempi auktoriteetti määrittelemään eri osakokonaisuuksien määräystenmukaisuutta.
    Itse kuvittelisin että leimari.
    c)Jos leimarin toiminnan puutteellisuudesta tulee seuraamusta asiakkaalle niin mitäs sitten ?

    Joskaan kärmekset eivät ole perin hiljaisesta kiposta kertaakaan huomauttaneet mitään ei se suinkaan tarkoita sitä etteikö luonnevikaisempi kollegansa voisi turhautuneena alkaa nillittämään aiheesta.
    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
  20. #50
    Eipä ole katsastettu ei.. Pyörä tuotu 90-luvun loppupuolella kanadasta putkineen (vance&hines kokoputkisto). Sen verran pahat äänet on että mivv:n joutu tilaamaan..
  21. #51
    Lainaa (Teuwo @ Marras. 28 2007,15:06) kirjoitti
    Lainaa (yusub @ Marras. 28 2007,12:53) kirjoitti
    Lainaa (-ShadowMan- @ Marras. 28 2007,12:16) kirjoitti
    Lainaa (TwinTenox @ Elo. 05 2007,23:22) kirjoitti
    Mulla on mopo maahantuontikatsastettu ja rekisteröity Bossin slipareilla. Ei ne kyllä missään lue otteessa...
    Sama juttu täällä; mopossa Laserin e-merkitty putkisto ollu vehkeessä kiinni Suomeen tuotaessa, mutta ei oo mitään merkintää papereissa.
    Kaipa tuon luulis ok olevan, kun pyörä on -96 vuosimalliltaan ja putki e-merkattu.
    Ei kai autoakaan erikseen viedä leimalle jos sattuu harakiri-putken vaihtamaan, eikä vuosikatsastuksessa mitään putken e-merkkejä tarkkailla ohtajorma kovana ja desibelimittarilla meluja??
    Tähän pakko sanoa sen verran että ei ole aivan sama. Jos otteessa ei lue putkesta mitään se ei sillon ole laillinen, vaikka pöntössä kuinka lukisi E. Eikä silläkään ole mitään merkitystä jos putki olisi katsastettu ja siitä esim poistettu db-killerit ni se on jälleen laiton... On kokemusta ainakin pääkaupunki seudulla! Ja laitan kyllä infoa heti kun saan päätöksen käräjäoikeudesta menikö valitus läpi.
    Tämä onkin mielenkiintoinen asia.

    Oma pyöräkin on katsastettu mökäpönttö paikallaan ilman mitään noisekillereitä ja siitä ei ole muutettu mitään sen jälkeen mutta otteeseenkaan ei leimarisetä merkinnyt pöntöstä mitään.

    Jos kuitenkin Gyyt alkavat paremman puutteessa itkeä putkesta herää kysymys onko:
    a) leimari tehnyt virkavirheen kun on laskenut pelin läpi tai jättänyt sinällään asianmukaisen mutta ei alkuperäisen pytyn merkkaamatta papereihin.
    b) Onko Gyy vai leimari suurempi auktoriteetti määrittelemään eri osakokonaisuuksien määräystenmukaisuutta.
    Itse kuvittelisin että leimari.
    c)Jos leimarin toiminnan puutteellisuudesta tulee seuraamusta asiakkaalle niin mitäs sitten ?

    Joskaan kärmekset eivät ole perin hiljaisesta kiposta kertaakaan huomauttaneet mitään ei se suinkaan tarkoita sitä etteikö luonnevikaisempi kollegansa voisi turhautuneena alkaa nillittämään aiheesta.
    Jos otteessa ei lue putken/vaimentimen vaihdosta ei se myöskään sillon ole muutoskatsastettu. Eli katsimies tehnyt virkavirheen ja jättänyt merkkaamatta ja jos sattuu olemaan virkaintonen gyy niin parhaassa tapauksessa kilvet pois ja katsiin. Itse joutuu kaiken maksaa mikäli ei tahdo lähtee rosiksee tappelee mikä tuskin kannattaa...
    superjopo
  22. #52
    Lainaa (dakar @ Loka. 27 2007,22:04) kirjoitti
    Mullakin e-merkitty Leovince Versyksessäni. Olen ajatellut laillisuutta, kun katti lähti alkuperäisen mukana. Onko -07 vm. moottoripyörissä katalysaattoripakko?
    Eipä tuo nykypyörä taida mennä nykypäästönormeista kovin helpolla läpi ilman katalysaattoria. Tehtaalta lähtiessä ainakin uusissa pyörissä tuppaa olemaan katti. Jos poistat sen, pyörä ei varmasti ole laillinen, vaikka sliparin äänipuoli olisikin kunnossa.
    Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
  23. #53
    Kattipakkoa ei suoranaisesti oo, mutta Euro 3 raja-arvoista ei ilman kattia selviä. Yleensä ei Euro 2 arvoistakaan, eli viimeistään vuosimallista 2004 alkaen katti pitäisi olla.
    High Stuck Are Wit To
  24. #54
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Kyllä on katsastettu. Eivät kyllä niin äänekkäät olekaan että ketään häiritsevät.
    Mitään e-kirjaimia ei kyllä ole stanssattuna kummankaan mopon putkissa. Lafranconin aikoihin ei semmosta merkintää kai kukaan edes tiennyt olevan tulossakaan, ja Vance&Hines taas usa.n maalla ei varmaan jaksa edes kiinnostua mitä euroopan unionin pellet päättävät. Mulle taas riittää että kelpaavat täällä leimaa hakiessa, muu on täysin yhdentekevää.



    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed


    "Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
  25. #55
    Lainaa (yusub @ Marras. 28 2007,12:53) kirjoitti
    Ja laitan kyllä infoa heti kun saan päätöksen käräjäoikeudesta menikö valitus läpi.
    Mitenkäs asiasi meni??
    Miten noihin viriputkiin puututaan nykyään?


    Taas itsellä alkaa arpajaiset kun mopo vaihtui ja putkea tekisi mieli... *



  26. #56
    Lainaa kirjoitti
    Milloin moottoripyörä pitäisi muutoskatsastaa?

    Perusehto sille, milloin ajoneuvo on muutoskatsastettava täyttyy, jos:
    Ajoneuvon rakennetta tai käyttötarkoitusta muutetaan olennaisesti.
    Siihen liitetään tai siitä poistetaan osia tai varusteita, jotka muuttavat merkittävästi ajoneuvon ominaisuuksia tai käyttötarkoitusta.
    Ajoneuvoon kohdistuvan veron tai maksun edellytykset (esim. identiteetti) muuttuvat.

    Erikseen mainitut muutokset, jotka tulee L-luokan ajoneuvoissa muutoskatsastaa, ovat:
    Ajoneuvoluokan tai -ryhmän muutos. Esimerkiksi sivuvaunun asentaminen tai muutos trikeksi.
    Ajoneuvon massan tai akselimassan muutos. Tälle ei kuitenkaan ole moottoripyörien osalta määritelty tarkkoja rajoja, homma perustuu maalaisjärjelä arviointiin siitä mikä on merkittävä muutos ja mikä ei.
    Ajoneuvon akselisto- tai korirakenteen tai ulkomittojen muutos. Esimerkiksi jäykkäperä- tai akselivälimuutokset.
    Henkilöpaikkaluvun muutos; vähäiseksi muutokseksi, joka ei edellytä muutoskatsastusta, katsotaan kuitenkin ennen 17 päivää kesäkuuta 2003 käyttöön otetun L3e-luokan ajoneuvon istuinpaikkaluvun muutos. Tällä korjataan taannoin huomattuja virheitä rekisteriotteissa, osassa vanhempien pyörien otteissa kun lukee situmapaikkaluvun kohdalla virheellisesti ”yksi”.
    Ajoneuvon varustaminen iskutilavuudeltaan tai muutoin alkuperäisestä poikkeavalla moottorilla taikka ajoneuvon pakokaasujärjestelmän tai käyttövoiman muutos. Ahtimen asentaminen tai tehoputken eli ”sliparin” vaihtaminen vaatii siis muutoskatsastamista, sensijaan pelkkä ilmanputsarin tai kaasutimen mallin vaihtaminen ei.

    Lähde MMAF

    Vanhemmissa vekottimissa ei vaan tarvitse olla sitä E tai e leimaa. En sitten tiedä voiko tuohon dokumenttiin uskoa kun on vaan MMAF:m sivuilla, mutta eiköhän tuo löydy jostain hyvästä pykälästä tai asetuksesta kanssa.

    Mitenkäs muuten on, jos käyt muutosleimalla eikä mopo mene siitä läpi, niin onko siellä käytävä uudestaan näyttämässä sitä mopoa että se olisi laillinen?



    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
  27. #57
    Eipä olis menny läpi maahan tuodessa tuo teho putki, ei ollu e-merkintää ja äänet/tehot ylitti sallitun. Niinpä katsastusta varten oli hommattava alkuperänen putki. En tiedä kuinka täällä kontrolloidaan katsastuksen jälkeiset muutokset...?
  28. #58
    Tuo on muuten hauska homma tosiaan että vaikka vaimentimessa on e-hyväksyntä ja vaikka äänitasot olisivatkin ok (italialaisten normien mukaan yleensä), niin silti saattaa tulla ongelmia esimerkiksi päästöjen kanssa jos siitä ei ole esittää papereita (esim. omassa pyörässäni sliparin kanssa ei ole katalysaattoria, mutta tämä on asia erikseen - siinä kun ei välttämättä sitä kuulukaan olla). Oma putki on toki muutoskatsastettu ja leimoja taitaa riittää ihan kaikesta melusta, päästöstä ja taitaa ce-sähköhyväksyntäkin löytyä jostain kulmasta .

    - joko kohta saadaan se kukkahattulogo tuonne valikoimaan?



  29. #59
    Mitäs jos käyttää muutoskatsastuksessa, eikä syystä tai toisesta menekään läpi niin tuleeko merkintä johonkin, uusinta näyttöpakko tmv?
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  30.  
  31. #60
    ei ole enkä meinaa katsastaa!!tosin eipä kukaan virkapukuisista ole mitään kysellytkään.turha homma.
    hiljaa hyvä tulee!!! gsx-r 1000 k7
Sivu: 2 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen