Kyllä
Ei
Miksi pitäisi katsastaa? Alkuperäistä "vastaavan" saa vaihtaa ilman muutoskatsastusta. Ja alkuperäinen on tallessa,kun tuo katsastus-pakko tulee.
Vuokraan putkea myös muille katsastuksen ajaksi...
Mitäpä sitä muutoskatsastamaan kun äänet on asiallisella tasolla![]()
Vakio, vakio putki eli EI![]()
ei ole eikä tarvii. on sen verran vanhaa kalustoa![]()
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
Vaihda katsastusasemaa , Hakuninmaa kun on tunnettu ennenkaikkea entisestä monopoliasemastaan ennen katsastusten vapauttamista ja lähestulkoon kaikki siellä työskentelevät ovat vuosien saatossa kasvattaneet miesten sukupuolielimen otsaansa ....(vertauskuvallisesti siis)...(Putte^ @ Elo. 21 2007,13:36) kirjoitti
![]()
Ai vanha Laser sellainen kullanvärinen. HAHAAAAAAAAAAA........
Kun se on niin vanha ajalta ennen noita - hyväksymismerkintöjä?
Isosilmäisen EFE:n kuski
Myin moponi uuden edestä muutama päivä sitte eikä ollu katsastettu.
Drive like a DEVIL......feel like a GOD!!!
Appi ukkoni on polliisis mies ja oli heti kovin tarkkaavainen kun vaihdoin pelkät vaimentimet....ilmoitti vain yks kantaan että noi pitäs muutoskatsastaa muuta en tuosta tiedä ja syytä katsastukselle en sitten saanutkaan ..... olen myös kuullut jos joskus tulee eteen että vakuutusyhtiön pitäis korvata jotain pyörästä ... jos pyörässä jotain muuta kuin alkuperäistä tai ei ole katsastettu eipäs korvaa (ilm. aika harvinaista)..
t:JL
Näillä mennään mitä on saatu !
Lainaus "kopterilaista":
kirjoitti
Suomeksi tämä tarkoittaa, että kaikki pakoputkistoon liittyvät muutokset on katsastettava riippumatta pyörän iästä tai muutoksen laadusta. Käyttöönottoajankohdan päästö- ja meluvaatimukset on täytettävä, mutta hyväksyntämerkkiä (e-merkintää) ei (vielä) vaadita. Se tosin helpottaa katsastuksen läpäisemistä yllättävän paljon...kirjoitti
![]()
High Stuck Are Wit To
Ei ole katsastettu ja siitä on virkavallan huomautus rekisteriotteen takana. Lisäksi tuli 300E sakko puuttuvasta E hyväksynnästä![]()
Hidas ollakseen nopea.
Suzuki GSX-R 1000 K6
Kiinnostaa edelleen.(AimoPamaus @ Elo. 06 2007,22:02) kirjoitti
Menisikö tuo selityksenä jos tienpäällä puuttuvat asiaan?
"Tuli Saksasta ja katsastivat sen tuollasena."
Muutenkin rekisteriotteeni mukaan pyöräni on yksipaikkainen kun oli kuomu penkin päällä katsastuksessa. Jalkatapit oli paikoillaan.
Mullakin e-merkitty Leovince Versyksessäni. Olen ajatellut laillisuutta, kun katti lähti alkuperäisen mukana. Onko -07 vm. moottoripyörissä katalysaattoripakko?
Kyllä, ahdin on katsastettu![]()
Suzuki Bandit 1200T -97
KTM 690 Enduro R -15
Ex: Suzuki GSX 1100 T (-89), Yamaha YZ 450 F (-08), KTM 640 LC4 Supermoto -03, Suzuki Bandit 1200N -05, Kawasaki ZZR 1100 -97, Kawasaki GPX 750R -89, Kawasaki KX 125 -90, Yamaha YZ 80 -89, Helkama Raisu -??
Eipä taida tosta moriwakista löytyä leimaa jotta katsastas![]()
Katsastettu, ilman kummenpia ongelmia. Kunhan oli paprut ja E-leimat pöntöissä,acrat- ni ei mitään sanottavaa(ei edes kuunnellut pyörää)![]()
Yamaha XT660X
Sama juttu täällä; mopossa Laserin e-merkitty putkisto ollu vehkeessä kiinni Suomeen tuotaessa, mutta ei oo mitään merkintää papereissa.(TwinTenox @ Elo. 05 2007,23:22) kirjoitti
Kaipa tuon luulis ok olevan, kun pyörä on -96 vuosimalliltaan ja putki e-merkattu.
Ei kai autoakaan erikseen viedä leimalle jos sattuu harakiri-putken vaihtamaan, eikä vuosikatsastuksessa mitään putken e-merkkejä tarkkailla ohtajorma kovana ja desibelimittarilla meluja??![]()
Ei auta poru eikä selite, kun käyntiin lähtee Homelite
Bitit on pc:stä...
Tähän pakko sanoa sen verran että ei ole aivan sama. Jos otteessa ei lue putkesta mitään se ei sillon ole laillinen, vaikka pöntössä kuinka lukisi E. Eikä silläkään ole mitään merkitystä jos putki olisi katsastettu ja siitä esim poistettu db-killerit ni se on jälleen laiton... On kokemusta ainakin pääkaupunki seudulla!(-ShadowMan- @ Marras. 28 2007,12:16) kirjoitti
Ja laitan kyllä infoa heti kun saan päätöksen käräjäoikeudesta menikö valitus läpi.
superjopo
Tämä onkin mielenkiintoinen asia.(yusub @ Marras. 28 2007,12:53) kirjoitti
Oma pyöräkin on katsastettu mökäpönttö paikallaan ilman mitään noisekillereitä ja siitä ei ole muutettu mitään sen jälkeen mutta otteeseenkaan ei leimarisetä merkinnyt pöntöstä mitään.
Jos kuitenkin Gyyt alkavat paremman puutteessa itkeä putkesta herää kysymys onko:
a) leimari tehnyt virkavirheen kun on laskenut pelin läpi tai jättänyt sinällään asianmukaisen mutta ei alkuperäisen pytyn merkkaamatta papereihin.
b) Onko Gyy vai leimari suurempi auktoriteetti määrittelemään eri osakokonaisuuksien määräystenmukaisuutta.
Itse kuvittelisin että leimari.
c)Jos leimarin toiminnan puutteellisuudesta tulee seuraamusta asiakkaalle niin mitäs sitten ?
Joskaan kärmekset eivät ole perin hiljaisesta kiposta kertaakaan huomauttaneet mitään ei se suinkaan tarkoita sitä etteikö luonnevikaisempi kollegansa voisi turhautuneena alkaa nillittämään aiheesta.
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
Eipä ole katsastettu ei.. Pyörä tuotu 90-luvun loppupuolella kanadasta putkineen (vance&hines kokoputkisto). Sen verran pahat äänet on että mivv:n joutu tilaamaan..
Jos otteessa ei lue putken/vaimentimen vaihdosta ei se myöskään sillon ole muutoskatsastettu. Eli katsimies tehnyt virkavirheen ja jättänyt merkkaamatta ja jos sattuu olemaan virkaintonen gyy niin parhaassa tapauksessa kilvet pois ja katsiin. Itse joutuu kaiken maksaa mikäli ei tahdo lähtee rosiksee tappelee mikä tuskin kannattaa...(Teuwo @ Marras. 28 2007,15:06) kirjoitti
![]()
superjopo
Eipä tuo nykypyörä taida mennä nykypäästönormeista kovin helpolla läpi ilman katalysaattoria. Tehtaalta lähtiessä ainakin uusissa pyörissä tuppaa olemaan katti. Jos poistat sen, pyörä ei varmasti ole laillinen, vaikka sliparin äänipuoli olisikin kunnossa.(dakar @ Loka. 27 2007,22:04) kirjoitti
Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
Kattipakkoa ei suoranaisesti oo, mutta Euro 3 raja-arvoista ei ilman kattia selviä. Yleensä ei Euro 2 arvoistakaan, eli viimeistään vuosimallista 2004 alkaen katti pitäisi olla.
High Stuck Are Wit To
Kyllä on katsastettu. Eivät kyllä niin äänekkäät olekaan että ketään häiritsevät.
Mitään e-kirjaimia ei kyllä ole stanssattuna kummankaan mopon putkissa. Lafranconin aikoihin ei semmosta merkintää kai kukaan edes tiennyt olevan tulossakaan, ja Vance&Hines taas usa.n maalla ei varmaan jaksa edes kiinnostua mitä euroopan unionin pellet päättävät. Mulle taas riittää että kelpaavat täällä leimaa hakiessa, muu on täysin yhdentekevää.
Yamaha XV1600 WildStar
Moto Guzzi 1000 SP III
BMW K100 RS
Moto Guzzi V65 Lario
Yamaha FJ1100
Moto Guzzi V35III
Suzuki GR650
Honda CB400N
Solifer Speed
"Bara döda fiskar följer strömmen"
"Your crash, is my cash"
Mitenkäs asiasi meni??(yusub @ Marras. 28 2007,12:53) kirjoitti
Miten noihin viriputkiin puututaan nykyään?
Taas itsellä alkaa arpajaiset kun mopo vaihtui ja putkea tekisi mieli... *
kirjoitti
Lähde MMAF
Vanhemmissa vekottimissa ei vaan tarvitse olla sitä E tai e leimaa. En sitten tiedä voiko tuohon dokumenttiin uskoa kun on vaan MMAF:m sivuilla, mutta eiköhän tuo löydy jostain hyvästä pykälästä tai asetuksesta kanssa.
Mitenkäs muuten on, jos käyt muutosleimalla eikä mopo mene siitä läpi, niin onko siellä käytävä uudestaan näyttämässä sitä mopoa että se olisi laillinen?
Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
Eipä olis menny läpi maahan tuodessa tuo teho putki, ei ollu e-merkintää ja äänet/tehot ylitti sallitun. Niinpä katsastusta varten oli hommattava alkuperänen putki. En tiedä kuinka täällä kontrolloidaan katsastuksen jälkeiset muutokset...?
Tuo on muuten hauska homma tosiaan että vaikka vaimentimessa on e-hyväksyntä ja vaikka äänitasot olisivatkin ok (italialaisten normien mukaan yleensä), niin silti saattaa tulla ongelmia esimerkiksi päästöjen kanssa jos siitä ei ole esittää papereita (esim. omassa pyörässäni sliparin kanssa ei ole katalysaattoria, mutta tämä on asia erikseen - siinä kun ei välttämättä sitä kuulukaan olla). Oma putki on toki muutoskatsastettu ja leimoja taitaa riittää ihan kaikesta melusta, päästöstä ja taitaa ce-sähköhyväksyntäkin löytyä jostain kulmasta.
- joko kohta saadaan se kukkahattulogo tuonne valikoimaan?
Mitäs jos käyttää muutoskatsastuksessa, eikä syystä tai toisesta menekään läpi niin tuleeko merkintä johonkin, uusinta näyttöpakko tmv?
![]()
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
ei ole enkä meinaa katsastaa!!tosin eipä kukaan virkapukuisista ole mitään kysellytkään.turha homma.
hiljaa hyvä tulee!!! gsx-r 1000 k7