Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 33:sta
  1. #1
    Kertokaas vähemmän tähän tietotekniikkaan perehtyneelle miten saan kartat näkyviin commanderin sivuilta?
    Tarviiko komentaja olla kytketty tietokoneeseen että saa kartat näkyviin netistä vai tuo komentajan mukana tullut levy vai mitä?
    Nettisivulla kun menen karttojen erittelyyn eri virien mukaan niin niitä ei voi aukaista,siinä karttojen yläpuolella on kohta mistä ladataan kaikki kartat ks. pyörälle,sitä kun klikkaa niin tulee että tallenna tiedosto ja siihen loppuu meikäläisen osaaminen.
    Voisko joku opastaa step by step..
    Suzuki Hayabusa L0
    Kawasaki ZZR1400 L1
    Exät:
    Kawasaki er6n
    Honda CB500
    Suzuki GSX-R 1000 L1
    GSX-R 1000 K7
    B-king
    GSX-R 1000 K7
    suzuki gsf1200 k2
    suzuki gsf1200 k3
    suzuki hayabusa k8
    yamaha R1 04
    yamaha fz6s 06
    yamaha fzs600 98
    tzr125
  2. #2
    Minulla ei ole mitään kokemusta PC:stä, mutta uskallan väittää, että homma menee seuraavasti:
    1. Asennat CD:ltä ohjelman koneellesi
    2. Lataat ja tallennat haluamasi kartan koneellesi
    3. Avaat asentamasi ohjelman
    4. Kytket PC:n koneeseesi kiinni
    5. Siirrät ohjelmalla haluamasi kartan PC:iin
    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
  3. #3
    Lainaa villho kirjoitti Katso viesti
    Minulla ei ole mitään kokemusta PC:stä, mutta uskallan väittää, että homma menee seuraavasti:
    1. Asennat CD:ltä ohjelman koneellesi
    2. Lataat ja tallennat haluamasi kartan koneellesi
    3. Avaat asentamasi ohjelman
    4. Kytket PC:n koneeseesi kiinni
    5. Siirrät ohjelmalla haluamasi kartan PC:iin
    Näin se menee, yksin kertainen vast
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  4. #4
    Se kaikki kartat sisältävä tiedosto on itsestään purkautuva pakattu tiedosto. Eli sun pitää avata (tuplaklikata) se tiedosto ja valita mihin se puretaan. Lisäksi sulla pitää olla se Power Commanderin softa asennettuna. Sen saa joko tuolta Power Commanderin sivuilta tai sit siitä sun CD:ltä. Tuolla PC:n softalla sitten voit availla niitä karttoja sieltä hakemistosta mihin aiemmin purit ne karttatiedostot.

    Sitten jos haluat siirtää kartan siihen PC:hen se täytyy liittää tietokoneeseen kiinni. Lisäksi täytyy olla se 9V patteriadapteri kiinni että se saa virtaa. Joidenkin pyörien Power Commanderit eivät ota karttaa sisään ellei PC ole pyörässä kiinni ja pyörä käynnissä. Siinä tapauksessa joudut siirtää joko tietokoneen pyörän lähelle tai pyörän tietokoneen lähelle.
  5. #5
    Lainaa Spede1 kirjoitti Katso viesti
    Se kaikki kartat sisältävä tiedosto on itsestään purkautuva pakattu tiedosto. Eli sun pitää avata (tuplaklikata) se tiedosto ja valita mihin se puretaan. Lisäksi sulla pitää olla se Power Commanderin softa asennettuna. Sen saa joko tuolta Power Commanderin sivuilta tai sit siitä sun CD:ltä. Tuolla PC:n softalla sitten voit availla niitä karttoja sieltä hakemistosta mihin aiemmin purit ne karttatiedostot.

    Sitten jos haluat siirtää kartan siihen PC:hen se täytyy liittää tietokoneeseen kiinni. Lisäksi täytyy olla se 9V patteriadapteri kiinni että se saa virtaa. Joidenkin pyörien Power Commanderit eivät ota karttaa sisään ellei PC ole pyörässä kiinni ja pyörä käynnissä. Siinä tapauksessa joudut siirtää joko tietokoneen pyörän lähelle tai pyörän tietokoneen lähelle.
    Mikä näistä levykkeellä olevista tiedostoista on se asennettava power commanderin softa?

    fscommand

    acroreader505exe

    autoruninf

    cd.ico

    lpflash.ex.as

    power commander.exe

    shockwave.installer

    ful.exe

    thumbs.db
    Suzuki Hayabusa L0
    Kawasaki ZZR1400 L1
    Exät:
    Kawasaki er6n
    Honda CB500
    Suzuki GSX-R 1000 L1
    GSX-R 1000 K7
    B-king
    GSX-R 1000 K7
    suzuki gsf1200 k2
    suzuki gsf1200 k3
    suzuki hayabusa k8
    yamaha R1 04
    yamaha fz6s 06
    yamaha fzs600 98
    tzr125
  6. #6
    Lainaa busai kirjoitti Katso viesti
    Mikä näistä levykkeellä olevista tiedostoista on se asennettava power commanderin softa?
    Tuolta sen softan saa ainakin ladattua: http://www.powercommander.com/downlo....1%20Setup.zip
  7. #7
    Varmasti viimosimman version saa yleensä internetistä:

    Tältä sivulta käyt lataamassa tuon "PC III USB Control Center Software "

    Purat tuon zip paketin ja käynnistät asennuksen siitä tiedostosta jonka purit.

    Sen jälkeen voit seikkailla tälle sivulle: --Click-- josta löytyy valmiita karttoja sinun pyörääsi (rullaat sivun alalaitaan niin löydät listan).

    edit. Vaikka nuita valmiita karttoja löytyy melko monelle perus-tuuninki-paketille niin suosittelen viemään pyörän oikeaan penkkiin jossa tehdään kartta justiinsa sinun pyörälle.
    Viimeksi muokannut: uiop; 16.04.2012 klo 14:46.
    -Gsxr 1000 K2 --> KTM 450 exc 2004-
  8. #8
    [QUOTE=uiop;6041029]Varmasti viimosimman version saa yleensä internetistä:

    Tältä sivulta käyt lataamassa tuon "PC III USB Control Center Software "

    Purat tuon zip paketin ja käynnistät asennuksen siitä tiedostosta jonka purit.

    Sen jälkeen voit seikkailla tälle sivulle: --Click-- josta löytyy valmiita karttoja sinun pyörääsi (rullaat sivun alalaitaan niin löydät listan).

    edit. Vaikka nuita valmiita karttoja löytyy melko monelle perus-tuuninki-paketille niin suosittelen viemään pyörän oikeaan penkkiin jossa tehdään kartta justiinsa sinun pyörälle.[/QUOTE

    Kävin nyt tuolta linkistä lataamassa jotain ja ruutuun läjähti komentajan tyhjä kartta,mutta vielä ei aukee ne kartat toisen linkin takaa,toimii vain se "avaa kaikki kartat ja kun sitä klikkaa niin lukee että tallenna???
    Suzuki Hayabusa L0
    Kawasaki ZZR1400 L1
    Exät:
    Kawasaki er6n
    Honda CB500
    Suzuki GSX-R 1000 L1
    GSX-R 1000 K7
    B-king
    GSX-R 1000 K7
    suzuki gsf1200 k2
    suzuki gsf1200 k3
    suzuki hayabusa k8
    yamaha R1 04
    yamaha fz6s 06
    yamaha fzs600 98
    tzr125
  9. #9
    Lainaa busai kirjoitti Katso viesti
    Kävin nyt tuolta linkistä lataamassa jotain ja ruutuun läjähti komentajan tyhjä kartta,mutta vielä ei aukee ne kartat toisen linkin takaa,toimii vain se "avaa kaikki kartat ja kun sitä klikkaa niin lukee että tallenna???
    Juu, tallenna ne kartat eka koneelles.
    Ja sit saat ne auki sillä PCsoftalla minkä juuri asensit koneelles.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  10. #10
    Nyt on zip paketti purettu ja vissiin käynnistetty ja työpöydällä on kuvake.
    Suzuki Hayabusa L0
    Kawasaki ZZR1400 L1
    Exät:
    Kawasaki er6n
    Honda CB500
    Suzuki GSX-R 1000 L1
    GSX-R 1000 K7
    B-king
    GSX-R 1000 K7
    suzuki gsf1200 k2
    suzuki gsf1200 k3
    suzuki hayabusa k8
    yamaha R1 04
    yamaha fz6s 06
    yamaha fzs600 98
    tzr125
  11. #11
    VÄÄRÄ linkki edellisessä viestissä. Ne kartat oli powercommander vitoselle ja minun käsittääkseni sinulla on PC3USB.

    Täältä löytyy kolmosen kartat.

    Tuolta sivulta kun sen paketin mikä sisältää kaikkki kartat, pura se johonkin paikkaan x. Sen jälkeen avaat tuon asennetun Powercommander 3 USB ohjelman.

    Katsot listalta jonkun kartan mikä mahdollisesti on lähellä sinun mopon asetuksia. esim 333-512 European model, Akrapovic Evolution full exhaust, twin silencer., Stock or aftermarket air filter

    Panet merkille tuon numerosarjan ja sen jälkeen klikkaat powercommander softasta "open map file" ja navigoit sinne kansioon mihin purit tuon paketin ja valitset tiedoston m333-512.djm ja klikkaat open. Nyt sulla pitäs olla siinä ohjelmassa tuo kartta auki.

    Mikäli haluat tuon kartan lähettää pyörän komentajalle. Yhdistät usb piuhan komentajan ja tietokoneen väliin, pyörän virrat päälle (softan pitäisi tunnistaa komentaja ja näet komentajan sarjanumeron oikealla yläkulmassa logon alla ja klikkaat "send map".

    Minun pyörässä pitää olla joko pyörä käynnissä tai lisävirtaa 9 voltin patterista komentajalle. En tiedä miten se on noitten 2007 mallien kans.
    Viimeksi muokannut: uiop; 16.04.2012 klo 14:47.
    -Gsxr 1000 K2 --> KTM 450 exc 2004-
  12. #12
    Lainaa busai kirjoitti Katso viesti
    Nyt on zip paketti purettu ja vissiin käynnistetty ja työpöydällä on kuvake.
    Mihin sä purit sen zip paketin missä on niit karttoja?
    Mene sinne, ja tuplaklikkaa yhtä karttaa, niin se aukasee sulle automaattisesti sen kartaan siinä PCsoftassa.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  13. #13
    Lainaa uiop kirjoitti Katso viesti
    Minun pyörässä pitää olla joko pyörä käynnissä tai lisävirtaa 9 voltin patterista komentajalle.
    Noin se taitaa olla kaikissa PC3USB vehkeissä.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  14. #14
    No riittää että pyörässä on virrat päällä, ei tarvii olla käynnissä...
  15. #15
    Lainaa hidas57 kirjoitti Katso viesti
    No riittää että pyörässä on virrat päällä, ei tarvii olla käynnissä...
    Ei riitä kaikissa, esim. mulla pitää olla moottorin käynnissä.
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  16. #16
    Samoin täällä, ei onnistu jos ei kone ole päällä.
    Moto Guzzi Breva V850
    Vespa GTS 250ie
  17. #17
    Lainaa uiop kirjoitti Katso viesti
    VÄÄRÄ linkki edellisessä viestissä. Ne kartat oli powercommander vitoselle ja minun käsittääkseni sinulla on PC3USB.

    Täältä löytyy kolmosen kartat.

    Tuolta sivulta kun sen paketin mikä sisältää kaikkki kartat, pura se johonkin paikkaan x. Sen jälkeen avaat tuon asennetun Powercommander 3 USB ohjelman.

    Katsot listalta jonkun kartan mikä mahdollisesti on lähellä sinun mopon asetuksia. esim 333-512 European model, Akrapovic Evolution full exhaust, twin silencer., Stock or aftermarket air filter

    Panet merkille tuon numerosarjan ja sen jälkeen klikkaat powercommander softasta "open map file" ja navigoit sinne kansioon mihin purit tuon paketin ja valitset tiedoston m333-512.djm ja klikkaat open. Nyt sulla pitäs olla siinä ohjelmassa tuo kartta auki.

    Mikäli haluat tuon kartan lähettää pyörän komentajalle. Yhdistät usb piuhan komentajan ja tietokoneen väliin, pyörän virrat päälle (softan pitäisi tunnistaa komentaja ja näet komentajan sarjanumeron oikealla yläkulmassa logon alla ja klikkaat "send map".

    Minun pyörässä pitää olla joko pyörä käynnissä tai lisävirtaa 9 voltin patterista komentajalle. En tiedä miten se on noitten 2007 mallien kans.
    Ok,yritän tätä kun pääsen töistä kotiin.
    Suzuki Hayabusa L0
    Kawasaki ZZR1400 L1
    Exät:
    Kawasaki er6n
    Honda CB500
    Suzuki GSX-R 1000 L1
    GSX-R 1000 K7
    B-king
    GSX-R 1000 K7
    suzuki gsf1200 k2
    suzuki gsf1200 k3
    suzuki hayabusa k8
    yamaha R1 04
    yamaha fz6s 06
    yamaha fzs600 98
    tzr125
  18. #18
    Lainaa hidas57 kirjoitti Katso viesti
    No riittää että pyörässä on virrat päällä, ei tarvii olla käynnissä...
    Oukei, eroja on, voi tarvitakin.
  19. #19
    Ei onnistu vittu menee hermot,se on nyt työpöydällä se softa vissiin kun saan sen tyhjän kartan näkyviin kun klikkaan open map fale,sit tulee pikku ruutu ja siihen vissiin pitäs saada se osoite tai jotain ja sit avaa,ne kartat on työpöydällä,kun niitä klikkaan avaa,sit painan unzip tulee teksti 57 files unzipped successfully,eli nyt softa ja kartat kai,mitäs sitten?
    Viimeksi muokannut: busai; 16.04.2012 klo 23:51.
    Suzuki Hayabusa L0
    Kawasaki ZZR1400 L1
    Exät:
    Kawasaki er6n
    Honda CB500
    Suzuki GSX-R 1000 L1
    GSX-R 1000 K7
    B-king
    GSX-R 1000 K7
    suzuki gsf1200 k2
    suzuki gsf1200 k3
    suzuki hayabusa k8
    yamaha R1 04
    yamaha fz6s 06
    yamaha fzs600 98
    tzr125
  20. #20
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  21. #21
    Lainaa busai kirjoitti Katso viesti
    Ei onnistu vittu menee hermot,se on nyt työpöydällä se softa vissiin kun saan sen tyhjän kartan näkyviin kun klikkaan open map fale,sit tulee pikku ruutu ja siihen vissiin pitäs saada se osoite tai jotain ja sit avaa,ne kartat on työpöydällä,kun niitä klikkaan avaa,sit painan unzip tulee teksti 57 files unzipped successfully,eli nyt softa ja kartat kai,mitäs sitten?

    Eli sitten kun se on unzipannut ja kertoo että 57 filua purettu, menet sinne paikkaan mihin purit ne, siellä pitäisi olla kaikki 57 tiedostoa. Navigoit tuonne kyseiseen paikkaan sieltä power commander ohjelmasta sen jälkeen kun olet valinnut "open map" ja se kysyy mikä avataan.

    Sitten valitset sen numerosarjaisen tiedoston joka vastaa lähinnä pyörääsi kuten aikaisemmassa viestissä ohjeistettiin.

    Ja sitten pyörä johdon päähän, käyntiin ja send map.


    (Useimmissa pyörissä vain PC5 toimii käynnistämättä pyörää, kolmonen vaatii erillisen virtalähdeadapterin esim patterille jos haluaa ohjelmoida ilman että pyörä käy. Laittamalla virrat päälle commanderiin tulee vain hetkeksi virta kun pyörä suorittaa diagnostiikkaa.)
    '96 Laverda Custom 125 -> '94 CB500 -> '97 CBR 600F -> '06 ZX-6R -> '05 ZX-10R -> '03 RSV-R 1000 -> '08 CBR 600RR
  22. #22
    No nyt sain kartat näkyviin,iso kiitos kaikille vaivannäöstä,en ole siirtämässä mitään karttaa komentajalle vaan lähinnä vertaan karttoja omaani ja tais löytyä syy tyhjäkäynnin seilaamisella,mun kartassa on laitettu plussaa tyhjäkäynnille eikä ainakaan noissa valmiskartoissa ole missään säädetty tyhjäkäynnin aluetta.
    Tuota tukis myös se että seilaa enemmän kylmällä koneella ryypyn kanssa.
    Suzuki Hayabusa L0
    Kawasaki ZZR1400 L1
    Exät:
    Kawasaki er6n
    Honda CB500
    Suzuki GSX-R 1000 L1
    GSX-R 1000 K7
    B-king
    GSX-R 1000 K7
    suzuki gsf1200 k2
    suzuki gsf1200 k3
    suzuki hayabusa k8
    yamaha R1 04
    yamaha fz6s 06
    yamaha fzs600 98
    tzr125
  23. #23
    Lainaa busai kirjoitti Katso viesti
    No nyt sain kartat näkyviin,iso kiitos kaikille vaivannäöstä,en ole siirtämässä mitään karttaa komentajalle vaan lähinnä vertaan karttoja omaani ja tais löytyä syy tyhjäkäynnin seilaamisella,mun kartassa on laitettu plussaa tyhjäkäynnille eikä ainakaan noissa valmiskartoissa ole missään säädetty tyhjäkäynnin aluetta.
    Tuota tukis myös se että seilaa enemmän kylmällä koneella ryypyn kanssa.
    Sitähän varten täällä ollaan.

    Jatketaan tässä otsikossa tämän sinun komentajakokeilun kanssa (itse olen aika noviisi tuon komentajan kanssa ja ihan mielenkiinnosta itekkin luen ja testailen) ja jätetään nuo muut kuolemaan vanhuuttaan. Ok?


    Lainaa busai kirjoitti Katso viesti
    Seilaaminen alkoi juurikin komentajan asennuksen jälkeen,sain komentajan edullisesti ja ostin lähinnä siks että komentajassa on viaberin harrin räätälöimä kartta saman vuotiselle kilogiksulle sinkkupiipulla ilman kattia,vakiofilsu,läppä eliminoitu.
    penkkiin vien tarkastetavaksi,mutta luulen että ei tartte paljoa säädellä,olis vaan kiva vertailla tuota karttaa commarin valmiskarttoihin,juurikin siks että näkisin mitä niihin on laitettu tyhjäkäynnillä.
    Muista ottaa tosiaan varmuuskopio siitä jo komentajassa olevasta kartasta (get map ja sitten save as ja tallennat vaikka useampaan paikkaan), ettei häviä mikäli testailet muita karttoja.

    Sen jälkeen asennat tuon nolla kartan (333-000) ja kato miten toiminta muuttuu. Jokanen kone on kuitenkin yksilö ja nuo anturiarvot mistä komentaja laskee syötöt heittää jokaikisessä pyörässä ja sen vuoksi se kartta ei toimi 100% samanlailla pyödässä 1 ja 2 vaikka muuten putkistot ja muut kilkkeet on samanlaiset.

    TPS sensorit sinun kannattaa tarkistaa, koska noista kahdesta asentoanturista komentaja lukee aika paljon tietoa ja käynnin heittelyt yleensä johtuu noitten kahden anturin antamista arvoista.
    -Gsxr 1000 K2 --> KTM 450 exc 2004-
  24. #24
    Mites jos annan koneen käydä lämpöseks ja kun tyhjäkäynti tasottuu niin painelis kommarin -fuel nappulaa,eikös seos laihene aina yhden yksikön per painallus?
    Suzuki Hayabusa L0
    Kawasaki ZZR1400 L1
    Exät:
    Kawasaki er6n
    Honda CB500
    Suzuki GSX-R 1000 L1
    GSX-R 1000 K7
    B-king
    GSX-R 1000 K7
    suzuki gsf1200 k2
    suzuki gsf1200 k3
    suzuki hayabusa k8
    yamaha R1 04
    yamaha fz6s 06
    yamaha fzs600 98
    tzr125
  25. #25
    Mulla kävi -05 ZX-6R pc-penkissä ja nollakaasu ja alakierrokset meni todella rikkaalle.
    Kylmänä ei tahtonu pysyy käynnissä ja alakierroksilla tökki iha perkeleesti.
    Kävi uudestaankin pc-penkissä, mutta edelleen tökki, vaikka numerot laiheni selkeesti.

    Otin kartan PCstä koneelle, nollasin nollakaasun kokonaan, 2% 2500 asti nollaa, 5% 2250 asti nollaa, 10% 2000 asti nollaa, 20% 1750 asti nollaa.
    Sit toimi kylmänäkin tyhjäkäynti ja alakierrokset.
    Muutoin kartta muistuttaa aika pitkälle samaa karttaa mikä löyty akran tai pcn sivulta.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  26. #26
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Mulla kävi -05 ZX-6R pc-penkissä ja nollakaasu ja alakierrokset meni todella rikkaalle.
    Kylmänä ei tahtonu pysyy käynnissä ja alakierroksilla tökki iha perkeleesti.
    Kävi uudestaankin pc-penkissä, mutta edelleen tökki, vaikka numerot laiheni selkeesti.

    Otin kartan PCstä koneelle, nollasin nollakaasun kokonaan, 2% 2500 asti nollaa, 5% 2250 asti nollaa, 10% 2000 asti nollaa, 20% 1750 asti nollaa.
    Sit toimi kylmänäkin tyhjäkäynti ja alakierrokset.
    Muutoin kartta muistuttaa aika pitkälle samaa karttaa mikä löyty akran tai pcn sivulta.
    Epäilisin, että tuossa on ongelman syynä ollut se, että Commander yrittää korjata Closed-loop-aluetta, jota taas ECU korjaa lambdan perusteella. Tämä ristiriitaisuus voi aiheuttaa hassua käytöstä. Luulisin, että tuosta pääsee eroon muissakin pyörissä juurikin noin, että laittaa Commanderin kartan nollaksi koko closed-loop alueella ja säätää vain open-looppia.

    Edit. Ainiin, unohdin, että tuossa tulee mukana se O2-eliminaattori, jolla lambdan signaali korvataan. Tuo yllä oleva ei siis päde Commanderin ja lambda-eliminaattorin kanssa.

    Onhan busailla se lambda-eliminaattori asennettuna, ettei tuo seilaaminen johdu lambdasta?
    Superbike #7
  27. #27
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Epäilisin, että tuossa on ongelman syynä ollut se, että Commander yrittää korjata Closed-loop-aluetta, jota taas ECU korjaa lambdan perusteella. Tämä ristiriitaisuus voi aiheuttaa hassua käytöstä. Luulisin, että tuosta pääsee eroon muissakin pyörissä juurikin noin, että laittaa Commanderin kartan nollaksi koko closed-loop alueella ja säätää vain open-looppia.

    Edit. Ainiin, unohdin, että tuossa tulee mukana se O2-eliminaattori, jolla lambdan signaali korvataan. Tuo yllä oleva ei siis päde Commanderin ja lambda-eliminaattorin kanssa.

    Onhan busailla se lambda-eliminaattori asennettuna, ettei tuo seilaaminen johdu lambdasta?
    02-eliminaattori on asennettu,mun kartassa on
    1000rpm 5
    1250rpm 5
    1500rpm 5

    Selasin kaikki kartat commanderin sivulta k7 giksuun eikä niissä missään ollut tyhjäkäyntiin laitettu mitään,mutta sitten kaikkiin karttoihin oli laitettu enemmän tai vähemmän miinusta 1750rpm-2750rpm kun ihmettelin oman kartan miinus röykkiötä noilla kierroksilla.
    Veikkaan että kun noi vitoset sais nolliks tyhjäkäynnilla niin käynti tasaantus.
    Suzuki Hayabusa L0
    Kawasaki ZZR1400 L1
    Exät:
    Kawasaki er6n
    Honda CB500
    Suzuki GSX-R 1000 L1
    GSX-R 1000 K7
    B-king
    GSX-R 1000 K7
    suzuki gsf1200 k2
    suzuki gsf1200 k3
    suzuki hayabusa k8
    yamaha R1 04
    yamaha fz6s 06
    yamaha fzs600 98
    tzr125
  28. #28
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Epäilisin, että tuossa on ongelman syynä ollut se, että Commander yrittää korjata Closed-loop-aluetta, jota taas ECU korjaa lambdan perusteella. Tämä ristiriitaisuus voi aiheuttaa hassua käytöstä. Luulisin, että tuosta pääsee eroon muissakin pyörissä juurikin noin, että laittaa Commanderin kartan nollaksi koko closed-loop alueella ja säätää vain open-looppia.

    Edit. Ainiin, unohdin, että tuossa tulee mukana se O2-eliminaattori, jolla lambdan signaali korvataan. Tuo yllä oleva ei siis päde Commanderin ja lambda-eliminaattorin kanssa.

    Onhan busailla se lambda-eliminaattori asennettuna, ettei tuo seilaaminen johdu lambdasta?
    Paitsi että mun mopossa ei oo lambdaa vakionakaan olleenkaan.

    Yksi arvaus miksi toi mun mopo meni liian rikkaalle tyhjäkäynnillä/pikkukaasuilla vois olla se että dynon sensoria ei saanu tarpeeks syvälle pakoputkeen jolloin se imi ilmaa syklien välissä?

    Tai toinen vaihtoehto, joka its as kuulostais sopivammalta diagnoosilta:
    Kuumana ecu käyttää eri seoksia kuin kylmänä. Ja kun kone säädettiin kuumana, eli tyhjäkäyntiseos oli laihaa, niin pc tuuppas sen rikkaaks. Ja sit kun koneen käynnistää kylmänä, niin ecu tuuppaa seoksen rikkaaks, ja siihen päälle vielä pc tuuppaa seoksen rikkaaks, niin sit se seos onkin ihan liian rikas, kylmänä.

    Ja toi kuulostais samalta ku toi busain ongelma.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  29. #29
    Lainaa busai kirjoitti Katso viesti
    Tuota tukis myös se että seilaa enemmän kylmällä koneella ryypyn kanssa.
    Ja ruiskukoneissahan tuo ei yleensä(? ainakaan ruiskumopoissa?) ole mikään ryyppy, vaan käsikaasu. Ts ko vipu vain hieman aukaisee kaasuläppiä.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  30.  
  31. #30
    Eipä tuossa gixxussa mitään vipua ole,kaippa se ecu sitten antaa rikastusta kylmällä koneella,kiekat ainakin nousee hieman tyhjäkäyntiä korkeemmalle ja pakokaasu tuoksahtaa bensalta vai miten sen nyt ilmaisis,kuiteskin erillaiselta kuin lämpimällä koneella.
    Suzuki Hayabusa L0
    Kawasaki ZZR1400 L1
    Exät:
    Kawasaki er6n
    Honda CB500
    Suzuki GSX-R 1000 L1
    GSX-R 1000 K7
    B-king
    GSX-R 1000 K7
    suzuki gsf1200 k2
    suzuki gsf1200 k3
    suzuki hayabusa k8
    yamaha R1 04
    yamaha fz6s 06
    yamaha fzs600 98
    tzr125
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen