Sain teippisuojauksilla Bladen takakatteessa olevat "1000 RR" merkit sitten pilalle. Kokeilin, että teippi lähti hyvin irti vahatusta pinnasta. En sitten kuitenkaan kokeillut, että onko takapään tarrat lakan alla vai päällä ja lähteekö teippi siitä irti nätisti. Ei lähtenyt.
Eli kysymykseen: Teipit ovat vissiin lakan päällä? Ja siten helppo uusia? Orggistarrat taitavat maksaa vaan maltaita? Haulla löysin, että esim. "Hart" yms. taitaa tehdä tarroja kanssa. Ovat varmaan ihan "näköisiä"? Heillä on vissiin pohjia aika moneen vehkeeseen ja saavat tehtyä, jos ei löydy.
Olin kyllä ajatellut talvella lakata katteet, joten sinänsä ei maailman loppu. Samalla saa uudet tarrat tuon lakan alle...
PS: Alkaa pikku hiljaa tympiä oma tyhmyys. Aina olen periaatteessa pikkutarkka vehkeistäni, mutta sitten hölmöilyllä tulee kaikkea pientä. Edellisestä vehkeestä Kleenerillä alumiinipönttö paskaksi ja tuplakuplan kanssa auringossa mittaristo pilalle. Sitten "suojaan" perän uudesta vehkeestä rupiseksi. Taidan alkaa kiskoo kaljaa...
Harrikka
Joo hart-tapes teki ainakin mulle "orkkis"-tarrat R6:een ja tyytyväinen olin. Vanneteipit ei vaan p%#le riittäny mutta en ole vielä kerennyt reklamoimaan...![]()
<p>Tunturi Tiger - Honda 125 MTX - Honda 750 CBX - Suzuki GSX 750 R - Suzuki GSX 750 F - Suzuki GSX-R 600 - Suzuki GSX-R 600 kilvetön - Yamaha R6 kilvetön - Honda Fireblade 1000 - Ducati Hypermotard 1100-> ?</p>
Tekevälle sattuu(jannu @ Heinä. 12 2007,23:59) kirjoitti
![]()
<p>gubbe</p>
Kiitos! Pistin jo Hartille kyssärinkin menemään. Oliko tarrat muuten lakan alla vai päällä alunperin? Eli onko helppo homma vaihtaa?
Harrikka
jos minulta kysyt niin en tiedä kun tuli ratapeliin...
<p>Tunturi Tiger - Honda 125 MTX - Honda 750 CBX - Suzuki GSX 750 R - Suzuki GSX 750 F - Suzuki GSX-R 600 - Suzuki GSX-R 600 kilvetön - Yamaha R6 kilvetön - Honda Fireblade 1000 - Ducati Hypermotard 1100-> ?</p>
No, kiitos kuitenkin. Taitaa ne olla lakan päällä. Ehkä?
PS Ensimmäisen tölkin jälkeen tarrat ei näytäkään enää NIIN pahalta.
Harrikka
Ajattele miten monta tölkkiä alkuperäisten hinnalla saa!!!(jannu @ Heinä. 13 2007,00:14) kirjoitti
<p>Tunturi Tiger - Honda 125 MTX - Honda 750 CBX - Suzuki GSX 750 R - Suzuki GSX 750 F - Suzuki GSX-R 600 - Suzuki GSX-R 600 kilvetön - Yamaha R6 kilvetön - Honda Fireblade 1000 - Ducati Hypermotard 1100-> ?</p>
Alkuperäiset takakatteen tarrat maksaa muistaakseni 18e.(K1mble @ Heinä. 13 2007,00:15) kirjoitti
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
Pakko jakaa muille vielä omien hölmöilyjeni sarjan jatkoa. Tähän mennessä tappioksi on kirjattu yksi änkkäri, mittaristo ja takakatteen tarrat. Aloitin harrastuksen viime kesänä. Fiksumpi olisi tietty ihan hissukseen.
No, vihdoista viimein sain uudet takakatteen tarrat hankittua. Orkkikset olisivat maksaneet noin 40 euroa kappaleelta (Larun BW), joten päädyin Hartin teippeihin. Tarrat ovat oikein hienot.
Eilen iltasella päätin sitten vihdoin käydä toimeen ja ainakin irroitella entiset tarrat katteesta irti. Uudet tarrat varmaankin ehtisivät talveen. Tein oikein sabluunat vanhojen tarrojen paikoista, että uudet osuisivat kohdalleen.
Pesin pyörän huolellisesti ja kuivasin sen paksulla puuvillaisella pehmeällä pyyhkeellä. Kuivauksen jälkeen laskin pyyhkeen kuivumaan huggerin päälle. Siinä olisi hyvä. Sitten hiustenkuivaa hakemaan (tarrojen irroitukseen). No tietty johto ei yllä lämmitytolppaan, joten pyörä pitää kääntää perä katoksen takaseinää kohden...
Sitten alkoikin ihmettely. Saan pyörän katoksesta pihalle, mutta sitten meno tyssää. Ihmeelllisesti renkaat eivät enää pyöri vaan ihan kuin jarrut laahaisivat. Ensimmäisenä tulee tietty mieleen vasta tehty etupalojen vaihto. Siinä tovin tuumaillessa naapureitakin tulee ihmettelemään ympärille. Tarpeeksi pitkän ihmettelyn, neuvojen runsauden ja yleiusen vitutuksen seurauksena päädyn kuningasratkaisuun: kone käyntiin ja kyllä se siitä voimalla. Eipä lähtenyt vaan sammui. Lisää ihmettelyä ja surumielinen ajatus siitä, että laatikko on varmaan rikki. Samalla naapuri kuitenkin jo huomauttaa lakonisesti: "sulta roikkuu muuten joku pyyhe tuolta moottorin alta". Niin, näkyvissä oli sen kuivauspyyhkeen pää. Loput olivat eturattaan ympärillä ja ketjujen välissä... Vittu! Yön pimeydessä sitten revin Finlaysonia ketjujen välistä naapureiden kurkkiessa verhojen raoista. Fiksu olo.
Harrikka
![]()
![]()
Pakko nauraa
Säälin saa lahjaksi, kateus pitää ansaita!
Ei helvetti kyllä on yhdelle siunaantunu paskaa tuuria(anteeksi hymiö, mutta joskus huono tuuri alkaa saada koomisia piirteitä).
Ei se Finlaysonin ajonestolaite kuitenkaan onnistunu rikkomaan mitään?-)
Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
Kawasaki Z750 2004
Yamaha FZS1000 2005
KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
Ei onneksi rikkonut mitään. Pyyhkeen sain saksimalla ja rengasta pyörittämällä kuitenkin kohtuu nätisti pois. Aikaa kyllä tuhraantui. Toisaalta, nyt on eturattaan suojakoppa ja laahaimet oikein puhtaat ja kiiltävät![]()
Harrikka
HEH, HD-miesmäisiä piirteitä
Paskaa tuuria, voi sattua kenelle tahansa...
" Keep the streets safe, ride on the sidewalk! "
"Mercenaries never die, they just go to hell to regroup!" - Sahara
Varma tapa puhdistaa ketjut![]()
Kuljettajaksi todettiin paikallinen toimeton sekatyömies.
BMW F900R K23
BMW K1300S K15
BMW Nine T Pure K17
BMW K1300S K14
Suzuki GSX-R 1000 K9
Honda CB 1000R K8
Suzuki GSR 600 K6