Itselläni on Suzuki GSX 1400 vuosimallia 2003 ja kierrosalueella 2500-3500 kuuluu nakuttava ääni, jota ei kuulu suuremmilla kierroksilla. Kyseinen nakutushan on jotakuinkin ominaista Suzikin koneille (ainakin GSX 750F:ssä on hyvin samantapainen).
Niinpä kysymys kuuluukin muille vastaavan pyörän omistajille, että onko Tedän pyörissä samanlainen "ominaisuus"
Kiitoksia tiedon jakamisesta!!
Vaihda Öljyt 10/40 ei mitään kisa ööliä vaan perus öljyt koneeseen (Delvac)
Ei sieltä mitään nakutusta normaalisti kyllä kuule.
Suzuki GSX 1400
Hayabusa Gen 2
MY OTHER FAVOURITE TOY HAS TITS ..
Onhan venttiilit säädöissä
poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
Ei mulla ainakaan vielä kuulu mitään nakutusta. Pyörä on 05-mallinen, ajettu 17tkm. Öljynä käytän kendall victory 10w-40.
Suzuki A100
Suzuki GT250
Honda VF 750F
Honda CBR1000F
Yamaha virago 1100
Honda CBR1000F
Suzuki GSX 600F
Suzuki Gsx 1300R
Suzuki Gsx 1300R gen2
Suzuki GSX1400
Harley Davidson flstci
Kawasaki VN 1700
Honda ST1300A
Honda GL1800
oma -05, ajettu noin 10000km. *Itse ajanut siitä noin 2000km ja on alkanut pitää *nakuttavaa ääntä juuri noilla kieroksilla ja tyhjäkäynillä lämpimänä.
venttiilit säätämäänkö jo näillä kilsoila?
Ja vielä kun löytyis joku paikka porvoon lähettyvillä jolla olis aikaa säätää et ei tarvis odottaa 3 viikkoo. Uskaltaako edes ajaa sillä kun noin pitää ääntä.
Suzuki GSX 1400 -05
Tuskin, omassa vesirosvossa nafti 5t enkä aio venttiileihin koskea tällä ajokaudella, katsotaan sitten talvella miten kävi. Meistä jokainen reagoi ääniin eritavoin.![]()
poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
Sama ääni kuuluu täälläkin, luulisin sen tulevan ruutan suuttimista. Nakutus vaan resonoituu jostain noilla kierroksilla. Venoissa tuskin on välykset pielessä noilla kilsoilla, kun ei kyseessä ole Kawa GPZ tai vast. Omallani oon ajanut n.16000 km ja nakutus on tainnut kuulua aina, kun ei ole tullut siihen huomiota kiinnitettyä ennenkuin luin tän jutun.
1,4:sen kone käy muutenkin vähän karkeammalla soundilla kuin monen muun Suikan kone.
Putkesta vaan huilu mettään, niin ei nakutus kuulu.
Ja menoksi tietty. Jos asia alkaa hirveesti vaivata, niin Hyvinkäällä toimii Fastbike Oy, puh. 040-5446414 joka tuntee Suikat aika hyvin, sieltä voi kysyä onko syytä huoleen.
Jos ois mitä jois, niin jois pois.................
Minulla nyt vasta 1500km ajettu ja eihän tuo mikään silkkisen pehmeästi käyvä laitos ole. Aika raaka on käyntiääni ja ykkönenkin rytkähtää sillee päälle että oksat pois! Joskus (mielestäni vähän kelistä riippuen) käyntiääni tasoittuu ajossa oikein pehmeäksi mutta yleensä aika "roheet" äänet.
Mutta eipä kai tuon voi olettaakaan käyvän kovin mopomaisesti. Ei ole ihan sitä viimeistä tekniikkaa tuo moottori. Naapurin xx blackbird on aika "sivistynyt" tuohon verrattuna. Pieni sirinä ja tuhina vaan kuuluu kun naapuri päräyttää pyörän käymään.
HD flhtcui, Trapper XL400 irs, Sea-Doo RXP215 ym...
------------------------------------------------------
--en ole latomaalari--
koneet on säädetty niin laihalle et tuppaa nakuttaan