Tulokset 1:stä 3:een 3:sta
  1. #1
    moro olen tauon jälkeen palaamassa takaisin mp harrastukseen. olen katsellut bmw k75 sekä 100 ja olisin kiitollinen jos joku valistaisi minua noista laitteista. esin kilometrit, jos k75 ajettu 140 tuhatta -89 niin onko järkevää ostaa ko pyörää. eli millaiset koneiden kestävyydet ovat. ajatuksena alkuun ostaa joku käytetty iäkkäämpi pyörä.

    Kari
  2. #2
    Varmaan ihan hyvä ajatus aloittaa edullisemmalla pelillä. Noissa kilometreissä kuitenkin pitää jo olla valmis kaikkeen. Jos peukalo on keskellä kämmentä, saattaa vanhemmasta pyörästä tulla kallis harrastus. Tosiasia kuitenkin on, että iäkkääseen pyörään alkaa vuosien mittaan tulla erilaisia pieniä vikoja (stefat, hapettumien aiheuttamat virtahäiriöt, jarru- ja kytkinhäiriöt, laakeriviat etc...)

    Noilla kilometreillä tietty olennaisinta on jo se miten pyörää on pidetty - etenkin öljyt vaihdettu ajallaan. Sinänsähän K75 on ikiliikkuja, mutta pari kiusallista tyyppivikaa siihen vanhetessaan saattaa ilmestyä.

    1. Kardaanin poorit saattavat mennä, jos tuota ei ole silloin tällöin avattu ja rasvattu
    2. Mittaristo on altis hapettumiselle ja saattaa vanhetessaan alkaa toimia miten sattuu. Etenkin nopeusmittari.
    <p>2002-2014</p>
  3.  
  4. #3
    Kilometrejä ei kannata tuijottaa vaan nimenomaan yleiskunto ratkaisee. Koneen puolesta ei huolta tarvitse kantaa. K 75:ssä lymyilee erittäin hyvä allround-pyörä ja jos peukalo ei ole aivan keskellä kämmentä niin mahdolliset píkkurempat on erittäin helppo tehdä.

    Ajelin viime kesänä ´89 K 75 S:llä noin 17 tkm ja aikaa edellisestä K 75 -kesästä oli aikaa jo 10 vuotta. Yllätyin kuitenkin kuinka hyvin pyörä on kestänyt aikaa.

    Noillakaan kilometreillä en osaa sanoa mitään erityistä muuta mitä C-A-D ei olisi jo sanonut. Jos jotakin todella pientä niin huohottimen letku voi olla pykinyt. Takaiskari ei ole ollut uutenakaan mikään ihmeellinen joten ainakin suuniteltaessa kaksinajoa niin sen kuntoon kannattaa kiinnittää huomiota.

    Missähän hinnassa ko. pyörä mahtaa olla ja millä varustein. Oman S:n möin viime syksynä hintaan 4 t€. Se oli parhaasta päästä ikäisiään ja mielestäni yläraja 80-lukuisille.

    Maalaus on helppo ja halpa uusia ja alkuperäisten 6-koloruuvien uusiminen eripuolilla pyörää vaikka vaan sinkityillä puhumattakaan kiillotetusta rosterista tekee hyvän säväyksen.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45