Joo et ole ainoa....niin kävi meilläkin viime kesänä. Ei auttanut vaikka kyseinen pysäköintilappu käytiin toimistolla näyttämässä. Ei edes kirjallisen valituksen jälkeen. Ja koska kyseinen pysäköintivirhemaksu maksettiin myöhässä sen takia, kun odotettiin kirjalliseen valitukseen vastausta, niin tuli vielä korotettu pysäköintivirhemaksulaskukin pysäköintivirhemaksun lisäksi.... *(GSX1400K6 @ Huhti. 16 2008,15:37) kirjoitti
![]()
"Älkää huoliko siskot, ne on munat jotka vanhenee, eivät kanat"
(hammaskeiju @ Kesä. 05 2008,13:46) kirjoitti
Tänään tuli Turun hallinto-oikeuden päätös pysäköintivirhemaksun valituksesta, joka tehtiin viime kesänä. Päätös on seuraavanlainen:
Turun kaupungin pysäköinnintarkastaja oli 15.5.07 antanut mp xx-123 kuljettajalle kehotuksen pysäköintivirhemaksun suorittamiseksi, koska ajoneuvo oli pysäköity Turun kaupahallin pihalla maksulliselle pysäköintipaikalle maksua suorittamatta.
Pysäköinninvalvoja on 29.5.07 hylännyt henkilön XX esittämän vatalauseen pysäköintivirhemaksun määräämisestä.
Koska maksukehoitusta ei ollut noudatettu määräajassa, pysäköinninvalvoja on 28.9.07 antanut henkilölle XX maksumääräyksen suorittaa maksu 20 eurolla korotettuna.
Pysäköinninvalvoja on 30.10.07 hylännyt myös henkilön XX maksumääräystä koskeneen vastalauseen.
PÄÄTÖS: Pysäköinninvalvojan päätökset on kumottava ja pysäköintivirhemaksu korotuksineen on poistettava. Valitukseen liityneestä ylimääräisestä työstä aiheutuneet kulut 200 euroa on korvattava.
Henkilö XX oli maksanut pysäköinnistään ja ottanut pysäköintilipukkeen poliisin ja Liikenneturvan ohjeiden mukaisesti mukaansa estääkseen sen häviämisen. Lipuke on liitetty vastalauseeseen. Pysäköintivirhemaksu ja sen korotus on määrätty väärin perustein.
RATKAISUN PERUSTELUT:
Henkilö Xx on asiasta esittämänsä selvityksen perusteella sekä esittämällä maksun suorittamista osoittavan pysäköintilipun saattanut uskottavaksi, että hän oli suorittanut pysäköinnistään maksun. Henkilön Xx maksettavaksi ei näin ollen voida märätä pysäköintivirhemaksua sillä perusteella, että hän on rikkonut kieltoa pysäköidä maksulliselle pysäköintipaikalle maksua suorittamatta. Henkilön XX maksettavaksi ei myöskään voida määrätä pysäköintivirhemaksua pelkästään sillä perusteella, ettei hän ole noudattanut määräystä pysäköintilipun asettamisesta näkyvälle paikalle ajoneuvoon. Pysäköintivirhemaksu on näin ollen määrätty virheellisin perustein."
![]()
![]()
![]()
![]()
että näin tuli ennakkotapaus Turusta. Että valitusta vaan kehiin kaikki virheellisesti ja väärin perustein pysäköintivirhemaksun saaneet!!! Joskus Suomikin on oikeusvaltio.
Upee homma
Jo toinen hyvä uutinen samalle päivälle... (toinen oli se poliisin antama korotus sakkoon ku oli "toimitusjohtaja" aukonu päätään)
Toivottavasti ei näitä hyviä uutisia enempää tuu, ettei vahingossa ala palaamaan usko valtioon ja poliisiin![]()
Hyvä että olette yhdellä virhemaksulla selvinneet.
Mulle tuli vappua ennen korotettu pysäköintivirhemaksu, missä uhattiin ulosotolla.
Olin (viranomaisten mukaan) pysäköinyt kotilollani xx päivänä, xx aikaan, xx osoitteeseen Vantaalla. (Vantaalla ei edes löydy po. osoitetta).
02.05.2008 tuli Kotkan viranomaisilta korotettu pysäköintivirhemaksu, samalla päivämäärällä, ajalla ja paikalla. Lisäksi laskun nro ja viitenumerot olivat samoja, kuin Vantaan lähettämässä lapussa oli.
Nyt sitten alkoi mietityttämään, että kuinka olen voinut olla 3ssa mestassa samaan aikaan? Kun olin "tekoaikana" tietääkseni duunissa.
Joutui pikkasen avautumaan kyseisille viranomaisille....
Ja tämä tarina on tosi.
Herrasmies ei juokse dösään, eikä suutele savuke suussa...
No kuins siinä sit kävi?!(Rib@55 @ Kesä. 05 2008,18:23) kirjoitti
olitko ollut paikassa x vai y vai z? Ja mistä moinen pysäköintivirhemaksu oli sitte kehitelty? (kai niillä joku sika hyvä selitys oli asialle??? Vai oliko se "tietokonevirhe")
Hmmm...täytyyki varoa noita poliiseja kun Hamina-Kotka suuntaan ollaan viikonloppuna lähdössä![]()
Elkää hitossa menkö maksamaan noita laskuja. Niistähän oli jo joku aika sitten mediassakin kun erinäiset huijarit jakavat autoihin tai lähettävät rekkarinumeron perusteella postilla noita sakkoja muistuttavia lappuja rahan toivossa. Kuulostaa kyllä ihan silkalta huijaukselta.(Rib@55 @ Kesä. 05 2008,18:23) kirjoitti
Ex.
Ducati 1098 -07
Ducati 749s -03
Ducati Monster 750M -99
Turun sanomat kävi tekemässä jutun tänään. Ilmestymispäivästä ei vielä tietoa, kun parkkipirkon ja hallinto-oikeuden tuomarin haastattelut vielä tekemättä![]()
Loppu hyvin ja kaikki hyvin. Olin ilmeisesti paikassa Z (= duunissa).(hammaskeiju @ Kesä. 05 2008,20:43) kirjoitti
Kotkan viranomainen sanoi, että (yllätys) ei tarvitse maksaa.
Kaivoi vielä kyseisen maksumääräyksen esille. Rek nro oli oikein, mutta kotilon merkki väärä.
Eli siellä oli parkkipirkko säätänyt (rekkarin väärin) ja sitten kun olivat po. maksulapun koneelle syöttäneet niin oli tämä meille rakas ATK p-pirkon lisäksi tehnyt erheen. Yritti laskuttaa 2teen kertaan.
Tarkkana pitää näissäkin asioissa olla. Mut toisaalta on ihan kiva tietää, että voi olla Vantaalla, Kotkassa ja Helsingissä samaan aikaan.![]()
Herrasmies ei juokse dösään, eikä suutele savuke suussa...
(hammaskeiju @ Kesä. 05 2008,16:47) kirjoitti
Tässä vielä Turun Sanomien uutinen asiasta. Miten mua ei silti yhtään ihmetytä että pysäköinninvalvonta on edelleen eri mieltä. Mutta siinäpähän ovat. Mitään eivät mahda kun valitustietä ei ole.
Turun Sanomien artikkeli(Turun Sanomat @ Kesä. 07 2008 2:32) kirjoitti
Oitis poliisiasemalle ja pyydä tutkintaa tai syytettä huijauksesta niin saavatpa taas virkamiehet töitä ja poliisi pysyy senkin aikaa pöytänsä takana tekemässä oikeita töitä.(Rib@55 @ Kesä. 05 2008,18:23) kirjoitti
Ja ai video et tuntu hyvältä lukee iso juttu Turun Sanomista lauantaisella aamukaffella *(hammaskeiju @ Kesä. 06 2008,12:23) kirjoitti
Piti ihan sen takia kone avata vaikka aurinko paistaa *
OIKEUTTA! *![]()
![]()
![]()
Mitäs veikkaatte? Antavatko älykkäästi periksi ja relaavat Oulun malliin vai käydäänkö tämän jälkeen joka pysäköinnin päätteeks konttorilla??
Ei auta poru eikä selite, kun käyntiin lähtee Homelite
Bitit on pc:stä...
Tuo älykkäästi sana kysymyksessä kertoo kaiken. Eipä taida tapahtua.(-ShadowMan- @ Kesä. 07 2008,10:56) kirjoitti
Paljon on tullut pysäköityä Turussa, enkä ole pysäköintivirhemaksuja keräillyt, vaikka yleensä pysäköin virallisten ruutujen ulkopuolelle. Yritän tehdä niin aina ja kaikkialla, sillä tavalla fiksusti, ettei se haittaa muuta liikennettä/pysäköintiä. Joko mulla on käynyt niin hyvä tuuri, että parkkipirkkoja ei ole sattunut paikalle, tai sitten puhuin itseni pussiin ja ko. ammatista löytyy järkeviä yksilöitä.
Norjassa käydessä oli jo Trondheimin pysäköintitäti kirjoittamassa meille sakkoja kun oltiin pysäköity mopot ruutuun *(Pectusfortuna @ Kesä. 07 2008,11:10) kirjoitti
Kysyttiin et mihinkäs ne pitäis, niin sanottiin et tohon jalkakäytävälle vaikka puiden viereen missä ne ei oo kenenkään edessä *
Vähän aikaa siinä sitten kehuttiin että täällä se on järjen käyttö sallittua, niin pirkko hymyili ja repi laput ja läks menemään *![]()
Ei auta poru eikä selite, kun käyntiin lähtee Homelite
Bitit on pc:stä...
Kyllä täälläkin on pakko viisastua ennen pitkää, ainakin suuremmissa kaupungeissa. Moottoripyörien ja skootterien määrät kasvavat koko ajan ja kaupunkien pysäköintiongelmat pahenevat. Ei ole järjen hiventä, jos pitää pyörällä viedä auton tila pysäköidessä.(-ShadowMan- @ Kesä. 07 2008,11:18) kirjoitti
Kohta varmaan keksitään kaupunkikohtainen pysäköintivuosimaksu, jolla saa 2-pyöräisen pistää fiksusti parkkiin sinne, missä se ei haittaa muita.![]()
On suomi köyhä ja siksi jää,sen vuoksi keksittävä kaikki mahdolliset rahastuskeinot..
Valkeakoskella (ainakin) on mielestäni erittäin fiksusti ajateltu,siellä ei ole parkkimaksuja missään!
-92 GSX-R 750W
taas vahvistuu se käsitys, että suomen turku on myös suomen persreikä, sieltä se kaikki paska pulpahtelee esiin. huom. ei koske kaikkia turkulaisia sentään.
mitä nyt ite olen pysäköinyt prätkällä, niin sakoilta olen välttynyt. kovin ahtaisiin paikkoihin ei tuolla nykyisellä systeemillä viitsi ajaakaan, pieni autoruutukin tahtoo jäädä lyhyeksi, vaikka leveys riittäisikin.
soolona olen pysäköinyt helsingissä sellaisiin mahdollisimman vähän haittaaviin kohtiin jalkakäytäville tai pientareille.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Öhhh...pidät siis tätä Turun Hallinto-oikuden päätöstä, että prätkissä ei tartte olla pysäköintilippua paikoillaan, jotenkin paskana?(kawabata @ Kesä. 07 2008,12:06) kirjoitti
Itse olen sitä mieltä, että tässä asiassa toimittiin juurikin oikeudenmukaisesti ja hyvin.
Tämä turkulainen päätös helpottaa koko Suomen kaikkien motoristien elämää lippulappuparkkien osalta.
Hienoa että jälleen yksi (useampi?) kusipäinen byrokraatti on saatu aisoihin. *(Turun Sanomat @ Kesä. 07 2008 2:32) kirjoitti
![]()
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Onko jollakulla ajankohtaista tietoa moottoripyörien parkkeerauksesta Oulun keskustassa? Työpaikalla muutto pian ja (maksulliset) autopaikat jaossa, eikä huvittais maksaa autopaikasta jota en autolle tarvi.
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
Kesällä mp parkki kauppatorilla sekä tuossa https://goo.gl/maps/TrpSXY4HPpA2
En muista, onko aikarajoituksia. Tuo Snelmanninpuiston parkki on kesälläkin usein täynnä autoja![]()
Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla
https://www.youtube.com/user/mtubeist
Kysyin pari viikkoa sitten (Oulu). Maksullisilla paikoilla ei tarvi maksaa moottoripyörällä. Kallioparkissa pitää.
Ready to race