Vielä on kesää jäljellä... mutta oon jo pähkäillyt akun ylläpitolaturin hankintaa. Bemarin omaa saa kaupasta tietty. Onhan noita muitakin valmistajia. Vaatikohan toi känniväylä laturilta jotain erikoisominaisuuksiaNäyttäs vaan Louis'sillakin olevan monelaista laturia johon saa hankittua töpseliin sopivan virtapistokkeen.
Olin miten oli, mutta näin on!
BMW K1200GT -07
Kawa ZX-10 -88 (ei liiku omin voimin)
Honda CBX 750 -84
BMW K1 -90
Kawa GPZ 900 -85 (lämpö murheita)
Kawa KZ 1300 -79
Suitsa GSXR 1100 -97
Jos et Bemarin omaa laturia hanki, niin unohda tuo pyörän oman virtapistokkeen käyttö. Känniväylä kun sulkee sen muutaman minuutin jälkeen eikä se herää ennen virtojen päällekytkentää.
Hyvä ja taatusti edullisempi vaihtoehto on esim. CTEKin laturi, jossa mukana tulee jo akun napoihin pultattava oma töpseli, johon laturin voi kytkeä.
<p>2002-2014</p>
Joo,näissä vanhoissa vielä voi ladata tarvikelaturilla oman pistokkeen kautta.
5x pikkutohtori,gixxeri ja cx500c
Jep... yksi ääni lisää CTEKille(C-A-D @ Heinä. 09 2007,06:11) kirjoitti
Parit talvet jo lataillut XS3600 laturilla ja hyvin pelittää.
dYNY
"Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
*David Jefferies 1972-2003
FEEL THE NOISE * *
* Kawasaki ZX-10R '07*
Kuten myös. CTEKissä tuli tosiaan mukana akkuun pultattava kaapelinpätkä jossa on toisessa päässä asiallinen vesitiivis suojattu liitin, jonka voi kaapeleineen jättää pyörään kiinni. Tällöin oma ikäänkuin oma virtapistoke laturia varten. Tietysti laturin mukana tulee myös isoilla hauenleuilla varustetut piuhat, joita voi käyttää muissa ajoneuvoissa oleviin akkuihin tms.
Latasin edellisenä talvena tarjoustalon laturilla ja keväällä pyöritti tosi laiskasti. Sama akku ja viime talven CTEK-lataukset niin jopa oli virtaa. Ilmeisesti ylläpito- ja herättelylataustoiminnot todella toimii.
"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
Kiitoksia vaan neuvoista ja kommenteistaVähän olen tota CTEK 3600 vilkuillut. Näyttäisi soveltuvan mp:stä-traktoriin.
Jos olen oikein käsittänyt niin tällä voi ladata akkua vaikka pyörän piuhat olisivat kiinni akussa? Ei aiheuta virtapiikkejä tai tms muuta murhetta?
Olin miten oli, mutta näin on!
BMW K1200GT -07
Kawa ZX-10 -88 (ei liiku omin voimin)
Honda CBX 750 -84
BMW K1 -90
Kawa GPZ 900 -85 (lämpö murheita)
Kawa KZ 1300 -79
Suitsa GSXR 1100 -97
Tyytyväinen *CTEC 3600 käyttäjä täälläkin. Zephyr, Kotilot, veneen akku. kaikissa olen käyttänyt nyt noin kaks vuotta. Ei ole ongelmia ollut, aina akku ollut kiinni virtapiireissä kotiloissa ja Zephyrissä.
GSX 1400 -06
CTEK 3600 on mullakin ollut mopo ja autokäytössä, ja hyvä on kaikin puolin.
Selv liittimellä annan pyörääni virtaa.
-Sergei-
- Sergei-
"Tiedättekö mitä siitä tulee kun risteyttää tiikerin ja kanarianlinnun??
En minäkään tiedä, mutta kun se laulaa sitä on parasta kuunnella."
Juuri noin. Itse pistän pyörän aina CTEK 3600:aan kiinni kun ajan sen talliin. Pyörä on siis aina seisoessaan tuossa kiinni. Pari kertaa olen pöräyttänyt pyörän käyntiinkin tuo kiinni, eikä CTEK'kään tuosta ole nokkiinsa ottanut.(Juha T @ Heinä. 10 2007,12:33) kirjoitti
<p>2002-2014</p>
En ole koskaan irroittanut akkua pyörästä tai pyörän johdoista latauksen takia...(Juha T @ Heinä. 10 2007,12:33) kirjoitti
"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
En minäkään.(tapjar @ Heinä. 11 2007,08:00) kirjoitti
-Sergei-
- Sergei-
"Tiedättekö mitä siitä tulee kun risteyttää tiikerin ja kanarianlinnun??
En minäkään tiedä, mutta kun se laulaa sitä on parasta kuunnella."