Terves.
Prätkästä etugummi tyhjänä. Tulin sateella kotia töistä ja ihmettelin et ei perkele en meinaa pystyssä pysyä et ottaako tää näin pahasti liukasta tiestä. No kotipihalla huomasin et ei meinaa tanko kääntyä ollenkaan ja ei meinaa saada prätkää eteenpäin työnnettyä. Lopulta huomasin et on kumi tyhjä.
Mitä teen? Kelle soitan? En saa rengasta millään itse irti eikä ole kuljetusvehkeitä.
Rengasliike hakee koko pyörän? Huolto?
Apuja kaivataan, loma alkoi juuri![]()
Tarkista ensiksi, että onko siinä kumissa naulaa, ruuvia tms, jonka takia kumi tyhjenee. Jos on, niin ota vieraat esineet irti, hanki ja laita paikkausvaahto siihen renkaaseen. Sitten ajat huoltamolle lisäämään ilmaa ja arjen tultua korjaamolle. Ainakin itse olen saanut avun tuosta paikkausvaahdosta, niin autoon kuin pyöräänkin. Autossa ja pyörässä kulkee mukana vaahtopurkki. Toivottavasti sinä huoltamolle pääset vaahtoa hakemaan.
Kahteen asiaan maailmassa ei voi luottaa, eli mennään vaan yhdelle ja minä vaan kokeilen vähän sormella.
Sinun puheet on kuin Iitan pieru, puolet paskaa.
Suosittelen myös tuota purkin mukana pitämistä. Ei ole kiva jos sama sattuu ns. keskellä ei mitään(Juusokki @ Heinä. 07 2007,19:53) kirjoitti
![]()
KaKKaa PuKKaa
Hayabusa -08
ZX-10R -04
TL 1000 R -98
ER-5 -97
+1 Penkin alle mahtuu paikkaus pullo. (ainakin kawa z750)
-Honda CBR 600 F4
-Suzuki GSX-R 600
-Honda CBR 600 F2
-Yamaha FZ6-S
-Honda CRF250R
-KTM 125 EXC
-GasGas EC 125
-Suzuki Hayabusa
-Kawasaki Z750
Uskaltaako tyhjällä kumilla ajella huoltikselle?
Toimiiko vaahto TUBELESS-renkaassa?
Vaihdetaanko koko rengas? Tais tulla kalliiksi.
Kiitoksia jo vastauksista.
Älä aja. Voi olla että tuhoat renkaan rakenteen lopullisesti.
Vaahto käy tubeless renkaille ja niillä voi ajaa tuon ns. paikkauksen jälkeen. Kunhan toimit purkin ohjeiden mukaan.
Muistaakseni on kuitenkin niin että kun kumi on kerran vaahdolla paikattu ei sitä voi enää korjaamolla varsinaisella paikalla paikata.![]()
KaKKaa PuKKaa
Hayabusa -08
ZX-10R -04
TL 1000 R -98
ER-5 -97
Joo, tyhjällä nakilla ajaminen tuhoo sen alta kilsan.(trollen @ Heinä. 07 2007,20:22) kirjoitti
Mits siitä, ne laittaa sisägummin ja taas menoks![]()
maxiskootteri
-Punainen on edelleen väreistä nopein -
Hakeeko huolto prätkän pihalta sit?
Oon vähän ymmällään. Voiko tubelesin paikata huollos?
Mikä tahansa rengasfirma paikkaa sen alta aikayksikön. Ja huolto hakee sen varmasti pihasta. Kovaa korvausta vastaan tietty.
Omasta vaahtopurkista on ohjeet jo kulunu pois joten en muista tarkkaa toimintatapaa, mutta kyllä se vaahdon käyttö on se halvin ja helpoin ratkaisu, jos et saa pelkkää rengasta vanteineen vietyä korjaamolle.
KaKKaa PuKKaa
Hayabusa -08
ZX-10R -04
TL 1000 R -98
ER-5 -97
Kyllähän mp huollot hakee pyörän kotoa jos niin sovit,ja korjaavat tubeles renkaan tai jos ei pysty enää korjaamaan laittavat hetikin mielellään varastosta uuden...(Torpedo @ Heinä. 07 2007,21:16) kirjoitti
KEPPI-G
Tubelessin sisään voi heittää sisärenkaan, mutta vaatii sitten varmaankin aika paljon painoja vanteeseen.
Niitä vulkanoitipaikkauksia tehdään kyllä, mutta itse olen huolinut niitä vain autoon. On vähän ikävä jos tuo paikka pettää +++vauhdeissa. Jollekin on niin käynyt.
Eli vaahtopurkilla rengasliikkeeseen, ja sitten uusi nakki alle sanon minä.![]()
"Tavara tykkää, että sitä käytetään."
-Ohjeistamispäällikkö Jaakko Parantainen
Onko pitkä matka lähimpään rengasliikkeeseen?(Torpedo @ Heinä. 07 2007,21:16) kirjoitti
Pyörä irti moposta ja kainaloon ja siellä liikkeessä ne paikkaa sen.
Tai sitte haet lähimmältä huoltikselta tai varaosaliikkeestä paikkapullon ja suhautat renkaaseen painetta ja ajat lähimpään liikkeeseen.
Kun tuota paikkapulloa käyttää, niin sisärenkaallisiiin ei sitten enää paikka tartu, vaan menee sisärengas uusiksi. No sisärengas ei paljoa maksa.
Tubelesin voi helposti paikata ihan itsekkin, ja aikaa menee muutama minuutti, jos on selkeä vuodon aiheuttaja, kuten naula, ruuvi tms.
Tietysti, jos on hinausvakuutus, niin soitto hinausliikkeeseen ja mopo huoltavan liikkeen pihalle.
muoks: jaha, tuossahan nää jo tulikin.
Ei ole huonoja kelejä, on vain vääriä varusteita.
Enpä ole minäkään noita paikkoja mopoon laittanut. Ei kyllä ole ollut tarviskaan. Sama vaahtopurkki on vaan satulan alla pyörinyt. Mutta kyllä niiden paikkojen pitäis meidän maltilliset nopeusrajoitukset kestää.(iama @ Heinä. 07 2007,21:30) kirjoitti
![]()
KaKKaa PuKKaa
Hayabusa -08
ZX-10R -04
TL 1000 R -98
ER-5 -97
Muuten hyvä mutta tuo mopohan on omalla pihalla. Ei taida vakuutus korvata kun pyörä on omalla pihalla.(Pedaali @ Heinä. 07 2007,21:33) kirjoitti
Eri asia sitten jos löytyy hinuri, joka kirjottaa jonkun muun lähtöpaikan laskuun. Itse en ole löytänyt vaikka on kyllä auton kanssa yritetty.
KaKKaa PuKKaa
Hayabusa -08
ZX-10R -04
TL 1000 R -98
ER-5 -97
Kyllä se hinataan omaltakin pihalta ihan ilman mukinoita, nimim. kokemusta on.(trollen @ Heinä. 07 2007,21:42) kirjoitti
Ei sillä lähtöpaikalla ole mitään merkitystä.
No hyvä jos on näin ollut. Itse olen joskus erehtynyt asiaa kysymään ja minulle kerrottiin siis toisin.(Pedaali @ Heinä. 07 2007,21:49) kirjoitti
Vetoavat tähän:
Vapaaehtoiseen Isokasko-autovakuutukseen kuuluu myös Autopalveluturva. Autopalveluturva korvaa kuluja, jos moottoripyörä jää tielle konevian, kolarin tai muun syyn vuoksi.
Siis jää tielle ei omaan pihaan.
KaKKaa PuKKaa
Hayabusa -08
ZX-10R -04
TL 1000 R -98
ER-5 -97
[quote
Lainaa (trollen @ Heinä. 07 2007,22:00)
Kyllä se hinataan omaltakin pihalta ihan ilman mukinoita, nimim. kokemusta on.
Ei sillä lähtöpaikalla ole mitään merkitystä.
No hyvä jos on näin ollut. Itse olen joskus erehtynyt asiaa kysymään ja minulle kerrottiin siis toisin.[/quote]
Käsityksesi on oikea. Muista sanoa, että "matka oli alkanut", jolloin huomasit renkaan tyhjenneen...
Jos rengas on tyhjä kotiparkkiksella, eikä matka ole alkanut, ei hinausta/kuljetusta makseta.
Kuka kusettaa ketä?
... jotain piti muistaa
Käsityksesi on oikea. Muista sanoa, että "matka oli alkanut", jolloin huomasit renkaan tyhjenneen...(seku @ Heinä. 07 2007,22:08) kirjoitti
Jos rengas on tyhjä kotiparkkiksella, eikä matka ole alkanut, ei hinausta/kuljetusta makseta.
Kuka kusettaa ketä?[/quote]
No kato tyhmä kyselee ku ei haluu joutuu vaikeuksiin
Silloin tosiaan oli kyseessä jo edesmennyt kotilo ja sitä kun ei siirrellä parkkiruudusta ihan noin vaan.
Ja kyselyt hinausfirmoista tuottivat tyhjän tuloksen. Kaikki ilmoittivat että se paikka laitetaan mistä se on haettu
Varmaan luuli että olen joku vakuutusyhtiön tsekkari.
KaKKaa PuKKaa
Hayabusa -08
ZX-10R -04
TL 1000 R -98
ER-5 -97
Siis mitä ihmettä? Jos mopon kone räjähtää starttinappulaa painaessa, niin vakuutus lakka olemasta? Eikös se ole juuri sitä varten, että saadaan vakuutuksen kohde lähimmälle korjaamolle?
Aika harvalla on korjaamoa kotiparkkiksella.
Näin se on ainakin minulla toiminut. Ei kai sillä voi olla merkitystä, että oletko ajanut metrin vai et.
Minulta ei ole koskaan hinuri kysellyt mitään hakiessaan kulkuneuvoa, vaan hinauksen syyksi on aina tullut "tekninen vika".
Elikkäs ajoneuvo lähimmälle korjaamolle ja kuski kotiin tai majoitukseen.
muoks:
Tällainen löytyi: Autopalveluvakuutus eli ns. hinausvakuutus kattaa auton hinauksen tapahtumapaikkaa lähimmälle sellaiselle korjaamolle joka korjauksen pystyy suorittamaan, sekä matkanjatkokuluja kotiin tai määränpäähän.
Tubless renkaita voidaan myös paikata. Tosin, jos rengas on jo kuluneisuutensa (ajettu yli 6000km) puolesta finaalissa, on selkeintä laittaa uutta rengasta alle.
Nimimerkki: "odotelen renkaanvaihtoa kun 10K km palvellut Metzeler meni puhki 5" naulasta"
Siis kuten aiemmin todettiin - vakuutus on voimassa kun matka keskeytyy tiellä.(Pedaali @ Heinä. 07 2007,23:49) kirjoitti
Ja minun aikaisempi kotilo esimerkkini oli vähän vastaava kuin viestissäsi. Menin parkkikselle ja startti paukahti. Ei suostunut yksikään hinausfirma laittamaan edes 100m sivuun sitä lähtöpaikkaa. Vaan sanoivat että kirjoittavat laskuun osoitteen ja että haettu parkkipaikalta. Jos ei vakuutusyhtiö huomaa tätä niin sehän on vaan hyvä asia. En vaan itse viitsinyt kokeilla.
pikku lis.
Ajomatkan keskeytyminen (autopalvelu)
Autopalveluturva korvaa ajoneuvon hinauksen lähimpään hyväksyttävään korjaamoon ajon keskeytyessä välittömästi ajoneuvon vaurioitumisen tai vian vuoksi.
Tässäkin "ajon keskeytyessä"
KaKKaa PuKKaa
Hayabusa -08
ZX-10R -04
TL 1000 R -98
ER-5 -97
No minulla on juuri päinvastaista esimerkkiä.(trollen @ Heinä. 08 2007,00:05) kirjoitti
Kotiloni automaattiloota paukahti kotiparkkiruudussa, ja hinuri vei ihan suosiolla korjaamolle. Vieläpä pari kertaa. En ymmärrä, että miksi sitä hinauksen aloituspaikkaa pitäisi saada siirretyksi?
Vaihda nyt ihmeessä vakuutusyhtiötä.
No kotilohan on edesmennyt eli ongelma on jo poistunut.
Ja mopovakuutus eri firmassa.![]()
KaKKaa PuKKaa
Hayabusa -08
ZX-10R -04
TL 1000 R -98
ER-5 -97
Mun mielipide on jos pyydetään apua eikä kukaan tiedä kuka ja missä niin pitkä piiiiiiiit![]()
poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
...ok.(poku @ Heinä. 08 2007,01:24) kirjoitti
Mulla ainakin oli se juuri vakuutuksen tarjonnut yhtiö, joka tarjosi apua ensimmäisenä.
Eikö sitä pyörää voi työntää 100 metriä kodista poispäin ja soittaa sitten hinuria paikalle? Kaikki vaaditut merkit täyttyy ja pärrä saadaan korjaamoon?
Honda ST1300A
Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
Eivät vaan rengasliikkeen perkeleet ilman reilua painostusta suostu enää korjaamaan moottoripyörän renkaita, on kuulema "laitonta". En tiedä mihin lakipykälään tuo perustuu eivätkä tietäneet liikkeessäkään, mutta uusia renkaita on tällä tavalla helpompi myydä.
PS samoissa liikkeissä näkyi olevan pöydillä kuulakärkikyniä, vaikka niihin tukehtumalla kuolee maailmassa vuosittain satoja lapsia. Kuinkahan monta menee tubeless paikkojen pettämisiin (siis prätkän renkaassa)? Vaikka paikka pettäisi, se on pahimmillaankin sama tilanne kuin alussa, eli renkaassa on reikä?
Kröhöm..Lykkää mopoa muutama sata metriä niin,että lappuun tulee eri osoite,kuin oma.Pohjola ei ainakaan maksa omasta pihasta haettujen romujen roudausta.Tämähän oli sitten vaan vitsi.Eihän kukaan noin tekisi...![]()
Hehehe. Melkoisia vastauksia on sadellut, kiitoksia kaikille. Olen muuten vahvasti samaa mieltä siitä, että jos vaikka kone parkkiruudussa käynnistäessä laukeaa niin se on saatava vakuutuksen piirissä huoltoon. Tässä kohtaa joutuu korkeintaan tappelemaan oikeuksistaan, jos vakuutusyhtiö ei ole samaa mieltä.
Kaikesta yllä olevasta hienosta vinkkien ja ohjeiden 'laarista' olen tullut seuraavaan johtopäätökseen.
1. Haen huoltsikalta paikkavaahdon ja ruiskutan sen renkaaseen.
Ymmärtääkseni renkaaseen tulee siitä myös painetta niin että sen kanssa voi ajaa vähän.
Tästä vielä lyhyt lisäkysymys: Onko vaahdolla vaikutusta vanteeseen TUBELESS-renkaassa? Eikö sitä vaahtoa sitten tule myös vanteeseen?
2. Ajan rengasliikkeeseen ja laitan uudet kumit alle eteen JA taakse.
Mun kumeilla on ajettu 7500km, joten lienee paikallaan vaihtaa molemmat, vaikkeivät niin kuluneilta vielä vaikutakaan.
Renkaasta ei muuten löytynyt mitään isompaa. Toivon vain, että tällä tapauksella ei ole asian kanssa tekemistä. Sen jälkeen olen ajanut tosin jo 2 viikkoa. En koskaan ottanut kaveriin yhteyttä, kun ei itselle mitään käynyt. No kai vieläkin on mahdollista tarvittaessa.
Kiitoksia kaikille.
No sit yks mahdollisuus on, että venttiili on rikki. Jos venttiilistä tulee ilmaa, niin uus venttiilin sisus tilalle ja paineet kuntoon.
buell xb12s -> ktm superduke