Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
    Kuinkas olette kytkeneet Can-väyläiseen vehkeeseen lisä laitteita kuten autocomia, naveja ja muut virran ulos-otot...

Kysyy: epätietoinen

Siis releitten heräte paikkoja ja sen sellaisia....
    Miehen voi saada pois Lapista, Mutta Lappia ei saa pois miehestä.-LORDI-

Läskillä on aina lämmin.

TouringTurbo
    Itse kytkin lisävarustesähköjä ohjaavan releen vetopiirin takavaloon. Varsinaisen releiden ohjaaman työvirran otin ylimääräisen sulakerasian kautta suoraan akulta. Kaikki toimi hyvin - CAN-ohjaimet jopa huomasivat takavalon rikkoutumisen vaikka releen vetovirran voisi ajatella ehkä tuota haittaavan. Virta oli tarpeeksi pieni.

Jotkut ovat kytkeneet lisävarusteita (ja niitä ohjaavia releitä) virran ulosottoon. Noiden kohdallahan ongelmia kuitenkin on. Niissä on max-Amppeerirajoja, töpselit jäävät ~kymmeneksi minuutiksi päälle virtojen sammutuksen jälkeen ja ainakin joissain firmis-versioissa liian pieni virta (releen ohjaus) aiheutti töpselin sulkeutumisen joidenkin minuuttien kuluttua.
    <p>2002-2014</p>
    On oikeastaan kolme vaihtoehtoa ja riippuu viirran tarpeestasi. CAN-väylästä suoraan ottamalla 7A taitaa olla max.

1. Johdotus suoraan akulta ja laitteet sulakkeen taakse. Näin saat aina virtaa, mutta saatat myös tyhjentää vahingossa akkusi.
    2. Otat virran varustepistokkeesta, joko siihen sopivalla töpselillä tai johdotat virran rinnalta -toteutus kunnon abikoilla. Lisävirtapistokkeita voi saada pyörääsi lisää lisävarustejohtosarjalla.
    3. GT:ssä ainakin on lisävirralle liitin akun vieressä, johon voi ostaa johtosarjan ilman istukkaa -pelkkä liitin ja johdot. Siiheen sitten liitäntä suoraan laitteelle tai laitat johdotuksen ohjaamaan relettä, jonka takana on sulakkerasia. Sulakerasialle virta tulee suoraan akulta ja siitä sitten lisälaitteille. Sulakerasiassa voi olla yksi tai useampi sulake.

2. ja 3. vaihtoehdossa virranohjaus on virtakytkinen takana. Pienempi riski tyhjentää akku kaikenmaailman turhuuksilla *.
    Mää otin GT:stä virrat Autocomille ja Zumolle pistokkeelle menevistä johdoista (tinasin johdot rinnalle). Näin ollen laitteista virta katkeaa n 30 sekunnin jälkeen kun on avaimeista kääntänyt virrat pois. Hyvin on toiminut ainakin toistaiseksi. Pistoketta voi kuormittaa 8A:n verran.
    Olin miten oli, mutta näin on!

BMW K1200GT -07
    Kawa ZX-10 -88 (ei liiku omin voimin)
    Honda CBX 750 -84
    BMW K1 -90
    Kawa GPZ 900 -85 (vaihteisto prakaa)
    Kawa KZ 1300 -79
    Suitsa GSXR 1100 -97
    Lainaa (Motoristi @ Heinä. 06 2007,20:59) kirjoitti
    On oikeastaan kolme vaihtoehtoa ja riippuu viirran tarpeestasi. CAN-väylästä suoraan ottamalla 7A taitaa olla max.

1. Johdotus suoraan akulta ja laitteet sulakkeen taakse. Näin saat aina virtaa, mutta saatat myös tyhjentää vahingossa akkusi.
    2. Otat virran varustepistokkeesta, joko siihen sopivalla töpselillä tai johdotat virran rinnalta -toteutus kunnon abikoilla. Lisävirtapistokkeita voi saada pyörääsi lisää lisävarustejohtosarjalla.
    3. GT:ssä ainakin on lisävirralle liitin akun vieressä, johon voi ostaa johtosarjan ilman istukkaa -pelkkä liitin ja johdot. Siiheen sitten liitäntä suoraan laitteelle tai laitat johdotuksen ohjaamaan relettä, jonka takana on sulakkerasia. Sulakerasialle virta tulee suoraan akulta ja siitä sitten lisälaitteille. Sulakerasiassa voi olla yksi tai useampi sulake.

2. ja 3. vaihtoehdossa virranohjaus on virtakytkinen takana. Pienempi riski tyhjentää akku kaikenmaailman turhuuksilla *.
    Kolmesta vaihtoehdosta puuttuu tuo releohjattu.

Jos nyt asioita tehdään kunnolla, niin tehdään sitten ohjausreleen kanssa. Eihän nyt kukaan erilaisten katkaisijoiden kanssa leiki, kun kaupasta saa parila eurolla homman hoitavan releen.
    <p>2002-2014</p>
    Mulla K12S:ssä rele, jota ohjattu takavalon rinnalta. Syöttö CAN väylältä lisäliittimen taustalta (taitaa olla sähkö paremmin häiriöiltä suojattua( ei röpise samallalialla kuin suoraan akusta)). Hyvin pelaa, paisti, että akkua pitää uusia vuoden välein, mutta tämähän on kai BMW:ssä paremminkin sääntö kuin poikkeus.
    MotOrgBike-vastaava, moderointivastaava, tapahtumavastaava riisor:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Moderaattori
    Hallitus
    Liittyi Apr 2007
    Kytäjä
    MotOrg ry jäsen
    Mä keksin ainakin omasta mielestäni loistavan virranottopaikan, kun otin autocomille virrat heti kahvalämppärin sulakkeen jälkeen.

Hyvin on toiminut, eikä tartte ylimääräisiä releitä.

Edit: Turha lainaus pois...

Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään

>> PK-letkaohje <<
    >> Veturin vinkit <<

Ducati SFV4S
    Onkos näissä can-väyläisissä Bemareissa vähän erilaisia virityksiä tuon lisävirtapistokkeelle tulevan virran aikakatkaisun kanssa? Täällä puhutaan minuutista tai vielä lyhyemmästä ajasta, minulla se on 3-5 minuuttia.
    Minun GS:ssä kaikille lisälaitteille( ja niitä on paljon!) tuleva virta on otettu suoraan akulta. Välissä tietenkin sulakkeet ja releohjaus tuon lisävirtapistokkeen avulla. Mukava mennä pimeässä sisälle, kun voi jättää lisävalot palamaan. Samalla lailla mukavaa kun ei puheyhteys matkustajaan katkea heti kun pyörän sammuttaa.
    Lainaa (Kunkku @ Heinä. 18 2007,08:15) kirjoitti
    Onkos näissä can-väyläisissä Bemareissa vähän erilaisia virityksiä tuon lisävirtapistokkeelle tulevan virran aikakatkaisun kanssa? Täällä puhutaan minuutista tai vielä lyhyemmästä ajasta, minulla se on 3-5 minuuttia.
    * Minun GS:ssä kaikille lisälaitteille( ja niitä on paljon!) tuleva virta on otettu suoraan akulta. Välissä tietenkin sulakkeet ja releohjaus tuon lisävirtapistokkeen avulla. Mukava mennä pimeässä sisälle, kun voi jättää lisävalot palamaan. Samalla lailla mukavaa kun ei puheyhteys matkustajaan katkea heti kun pyörän sammuttaa.
    Ihan mukavia ominaisuuksia, jos todella uskoo tuon tekniikan toimintaan. *

Minä uskon yhtä vähän kuin ikuisesti samoilla öljyillä kestävään peräänkin. Niin paskoja noi BMW:n akut ovat ja niin paljon saa lukea tarinoita yön aikana tyhjentyneistä BMW:n akuista (jopa itselle käynyt noin), että tuon lisävarustetöpselin toimintaan en luota (tietty henkilökohtainen ongelma *) pätkääkään.

Tietty jos nyt ovat jo lukemattomilla ohjelmistopäivityksillä saaneet tuon toimimaan suunnitellusti. Ammatin peruja ehkä on se, että sitä ei luota oikein mihinkään, joka on on kompuutterin / ohjelmiston varassa. * (joku voisi tietty sanoa, että väärän pyörän olen valinnut )

<p>2002-2014</p>
  10.  
    Itse päädyin gessussa ottamaan releen herätteen juurikin mainitsemastasi virran ulosotosta...

Vielä on tekemättä... ulosotot mittariston viereen ja syöttö tankkilaukkuun... noin niinkuin aluksi mitä tulee mieleen. Matkan varrella noita puutteita täytyy sitten täydentää.
    Miehen voi saada pois Lapista, Mutta Lappia ei saa pois miehestä.-LORDI-

Läskillä on aina lämmin.

TouringTurbo