Tulokset 1:stä 18:een 18:sta
  1. #1
    Turun Sanomat tietää kertoa että Raumalla kolisi. Tuo "eikä havainnut" taitaa olla vähän liian yleistä nykyään. Tietämättä mitään Rauman liikennejärjestelyistä, oletan että sivutieltä valtatielle tullessa on joko kolmio tai stop-merkki.
  2. #2
    Toivotaan taas paranemisia kuskille ja vastapuolellekin yöunia ilman painajaisia.

    Jotain tarvis ihan oikeasti keksiä millä näkyvyyttä vois parantaa.
  3. #3
    Lainaa (xs2jammu @ Heinä. 06 2007,21:49) kirjoitti
    Jotain tarvis ihan oikeasti keksiä millä näkyvyyttä vois parantaa.
    Joo, mutta kun kaikki ne ideat on joko kukkahattuilua tai muuten vaan perseestä!

    No, jokainen taaplatkoon tyylillään.

    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  4. #4
    Mitenköhän törmäyksien vähentämisestä keskustelu on kukkahattuilua...

    Mutta tähän kyseiseen ongelmaan ei kyllä ole muita ratkaisuja kuin ottaa ne silmät päähän. Tää a-pilarin katvealue on olemassa mutta kyllä sen taakse on aika helposti katsottavissa jos ei mikään älytön kiire ole risteyksessä lähtiessä. Se mitä minä olen autolla ajanut niin en kyllä yksinkertaisesti voi ymmärtää miten näitä onnettomuuksia sattuu, ellei autokuski ole aivan täysin nollat tauluissa tai välinpitämätön, mitä kyllä näyttää liikenteessä olevan harmittavan paljon.
  5. #5
    Ihan konkreettisena ehdotuksena tuollaisiin tilanteisiin omaa näkyvyyttä parantava konsti:

    Itse teen muutaman työntöohjausliikkeen edestakas ennen risteystä, mikäli auto lähestyy sivutieltä risteystä vähänkään sen näköisenä, että voisi olla ongelmia havaita meikäläistä. Ideana tässä on se, että itse tekee sen verran sivuttaisliikettä ajoradalla, että ei jäisi sen a-pilarin katveeveeen ja samalla ehkä valot välkähtävät autoilijalle, kun suunta äkisti muuttuu muutaman kerran.

    Ainahan tällaista operatiota ei tule tehneeksi, kun tilanne tulee vastaan, mutta yleensä siis ainakin silloin, kun omat hoksottimet ovat mukana tilanteessa.
  6. #6
    Lainaa (Mezza @ Heinä. 07 2007,09:58) kirjoitti
    Mitenköhän törmäyksien vähentämisestä keskustelu on kukkahattuilua...
    Ei minun mielestäni olekaan, mutta suurin osa ketjuista missä on keskusteltu pienistäkin näkyvyyttä parantavista asioista on mennyt ihme väännöksi ja vittuiluksi (esim. keskustelu turvaliiveistä tai xenoneista). Harva oikeasti on valmis mitään tekemään oman turvallisuutensa eteen, näköjään, vaan sitä syytä ja syyllistä haetaan aina autoilijoista ja keskustellaan mitä _muiden_ pitäisi tehdä.
    Tämä on aina ollut hankala keskustelunaihe


    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  7. #7
    Heh, se oliskin hyvännäköstä ku kaikki motoristit menis turvaliivit päällä vilkkuen liikentees.. loppuis ainaskin iteltäni ajelut turvaliivipakon tullessa. Itsetunnolle liian kova paikka sellanen pelleily
    Before Yamaha R6, Now Husse TE 450cc
  8. #8
    Nuo huomioliivit kyllä huomataan monet polkupyöräilijät käyttää.
    Monet on ajelleet pitkillä vastaan.. se kyllä vähän häikäsee päivälläkin.
    Pyörän ja varusteiden värikin varmasti vaikuttaa.
    Musta custompyörä mustat ajokamppeet päällä ilman valoja tullut pari kertaa vastaan niin sellaista ei kovin äkkiä huomaa.
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  9. #9
    Juu varmaan huomataan liivit. Ja jos silti kolisee kun "ei huomattu" niin laitetaan sitten potan päälle pyörivä keltainen varotusvalo. Jos ei auta niin palataan autoilun alkuaikoihin ja laitetaan ukko lippu kourassa kävelemään jokaisen moottoripyörän edelle. Saattaahan olla että sitten ajetaan sen lippumiehen päälle Eli liivit sillekin jne.

    Ikävä kyllä huomaamiseen ei ilmeisesti vaikuta muu kuin kunnon näyttävästi uutisoidut sanktiot näille "en huomannut" kuskeille. Saattaa ehkä pysyä hetken mielessä muillakin kuljettajilla. Ja huom. en nyt puhu pelkästään autoilijoista.


    KaKKaa PuKKaa

    Hayabusa -08
    ZX-10R -04
    TL 1000 R -98
    ER-5 -97
  10. #10
    Lainaa (Junnu85 @ Heinä. 07 2007,18:45) kirjoitti
    Heh, se oliskin hyvännäköstä ku kaikki motoristit menis turvaliivit päällä vilkkuen liikentees.. loppuis ainaskin iteltäni ajelut turvaliivipakon tullessa.
    Jep, liivit kuuluvat naisten alusvaateosastolle. Sinänsä huvittaa Turun Sanomien kielenkäyttö, jonka mukaan prätkäkuski törmäsi sivutieltä tulleeseen henkilöautoon. Kyllähän se oli sivutieltä päätielle tullut ja väistämisvelvollisuutensa laiminlyönyt puusilmänaarasautokuski, joka törmäsi prätkään. No, lehtineekereitähän ei ole tähänkään asti voinut objektiivisuudesta syyttää.
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
  11. #11
    Lainaa (Bomber @ Heinä. 07 2007,19:31) kirjoitti
    Jep, liivit kuuluvat naisten alusvaateosastolle.
    Käypä tämä kertomassa eräiden järjestöjen HD-harrastajille ...

    Pitkät päälle kirkkaalla säällä, tai oranssi / keltainen ajovalo.
    "Älä koskaan siirrä huomiseksi sitä, minkä voit tehdä ylihuomenna." (Mark Twain)
  12. #12
    Lainaa (Bomber @ Heinä. 07 2007,19:31) kirjoitti
    No, lehtineekereitähän ei ole tähänkään asti voinut objektiivisuudesta syyttää.
    Onneksi sinulla löytyy objektiivisuutta kaikkien asioiden suhteen.
    Ein Volk, Ein Reich, Ein Cartman
    Motorismi on perseestä, kuten kaikki muukin aatteellinen toiminta.
    Vain köyhillä on kiire.
  13. #13
    Lainaa (cartman @ Heinä. 08 2007,15:22) kirjoitti
    Lainaa (Bomber @ Heinä. 07 2007,19:31) kirjoitti
    No, lehtineekereitähän ei ole tähänkään asti voinut objektiivisuudesta syyttää.
    Onneksi sinulla löytyy objektiivisuutta kaikkien asioiden suhteen.
    Tässä ei ollut kysymys minun objektiivisuudestani, mutta täytyy kiittää kohteliaisuudesta kun oikein piirretyn elokuvan hahmo, lihava natsi Cartman kehuu objektiivisuuttani.
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
  14. #14
    Ajan autolla ja pyörällä. Tänään viimeksi auton pilareitten takaa kuikuillessa pyyhkäisi auto ohi nokan edestä ihan yllättäen. Jos sattuu nopeudet ja kulmat kohdalleen niin piilossa on ja silloin kolahtaa. En puolusta ketään, mutta kun ite ymmärtää, niin varoo enemmän...
    m-
  15. #15
    Lainaa (Junnu85 @ Heinä. 07 2007,18:45) kirjoitti
    Heh, se oliskin hyvännäköstä ku kaikki motoristit menis turvaliivit päällä vilkkuen liikentees.. loppuis ainaskin iteltäni ajelut turvaliivipakon tullessa. Itsetunnolle liian kova paikka sellanen pelleily *
    5 vuoden sisällä tulevia muutoksia: Ajovarusteet pakolliset + keltainen heijastava liivi, abs jarrut, katsastus, max. 75 kw. Sitten vaan muistellaan vanhoja hyviä aikoja
    Kawasaki H2 SX SE ja Mv Agusta Brutale dragster rr -16
  16. #16
    5 vuoden sisällä tulevia muutoksia: Ajovarusteet pakolliset + keltainen heijastava liivi, abs jarrut, katsastus, max. 75 kw. Sitten vaan muistellaan vanhoja hyviä aikoja * [/quote]

    "Ei niin paljon valetta ettei jotain totuuttakin" sanoisin tuohon noin niinkuin positiivissa mielessä. Toteutuuko nuo kaikki, tuskin, mutta uskokoon ken tahtoo niin jotain lakisääteisiä muutoksia on tulossa ihan varmasti seuraavien lähivuosien aikana. Mitä muutoksia ja mitä niillä voitetaan, onkin sitten ihan eri asia.
  17. #17
    Lainaa (Bomber @ Heinä. 08 2007,22:32) kirjoitti
    Lainaa (cartman @ Heinä. 08 2007,15:22) kirjoitti
    Lainaa (Bomber @ Heinä. 07 2007,19:31) kirjoitti
    No, lehtineekereitähän ei ole tähänkään asti voinut objektiivisuudesta syyttää.
    Onneksi sinulla löytyy objektiivisuutta kaikkien asioiden suhteen.
    Tässä ei ollut kysymys minun objektiivisuudestani, mutta täytyy kiittää kohteliaisuudesta kun oikein piirretyn elokuvan hahmo, lihava natsi Cartman kehuu objektiivisuuttani.
    Ein Volk, Ein Reich, Ein Cartman
    Motorismi on perseestä, kuten kaikki muukin aatteellinen toiminta.
    Vain köyhillä on kiire.
  18.  
  19. #18
    Ei kai sitä, että kuka törmää kehenkin, katsota sen perusteella, kumpi on oikeassa. Jos nimittäin taas haluaa pilkkua viilata...
    Mutta asiaan... autoilijoille pitäisi jotenkin saada mieliin iskostumaan enemmän sitä tarkkaavaisuutta.
    Ei se, ettei näe pyörää ole tosiaan mikään syy tai oikeutus ajaa päälle tai pyörän eteen.
    Kyllähän sitä aina puhutaan, miten mopoilijoiden on ajettava kieli keskellä suuta ja vainoharhaisena suhtauduttava kaikkiin nelipyöräisiin, mutta ei sitä vastuuta voi kuitenkaan kokonaan mopoilijalle sysätä. Miksei tosiaan vaikka rajummat rangaistukset, uutiskynnyksen reilusti ylittävät sanktiot. Silloin nämäkin tapaukset näkyisivät isosti jo aamun lööpeissä, eikä kahden rivin palstantäytteenä jossain sisäsivuilla.
    Kawasaki Er-5 -05
    Kawasaki Z750s -06
    Honda CBF1000S -08