Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Kävin tänään ostamassa sigma bc 1106. Vaihtoonhan tuo menee kyllä heti. Ensinnäkin nopeusnäyttö on vain 199km/h ja ei riitä ihan tuo johdon pituus.
    Mutta mihin hemmettiin olette kiinnitelleet niitä. Itse katselin ettei oikein mitään järkevää paikkaa löytynyt, missä saisi tuon magneetti osan ja vastaanottimen vaaditun 5mm sisään toisistaan.
    Pyöränä on 900cbr -97
    Jos jollain sattuisi olemaan samassa pyörässä joku mittari kiinni, niin kertokaa ihmeessä mikä malli, ja että mihin kiinnititte.
  2. #2
    Tere
    Elikä mun pyörässä on sigma, mallia en tiedä koska sen oli asentanut edellinen omistaja ja ohjekirjaa ei kaupan mukana siirtynyt. Tähän malliin oon ainakin kellottanut yli 200 lukemia, joten ei ole sitten varmaan sama kyseessä. Asennus on hoidettu siten että lähetin on jarrulevyssä kiinni nippusiteellä ja vastaanotin on jarrusatulan kiinnikkeissä teipillä *
    Kuulostaa patentilta mutta hyvin toimii ja on huomaamaton *

    Niin ja pyörähän ei nyt ihan sama ole mutta näin täälä...



  3. #3
    sillä kumi lenksukalla etu iskariin kiinni ja magneetti oli vanteeseen liimattuna, sellaisella liimateipillä millä laitetaan autojen listat paikoilleen. sitää kuumennettiin ensin ja sit magneetti kiinni ja pysyi kunnes vaihdoin renkaan ja en muistanut vaihtajaa huomautta. toimi hyvin ja mittas muistaakseni 300km/h saakka ja tarkasti, suuremmissa nopeuksissa pikku viiveellä.
  4. #4
    BC 1200 näyttö näyttää vain 199,9 mutta huippunopeuteen kirjautuu ainakin 220. Elikkä rekisteröi nopeuden ja kaikki toiminnot toimii kuten pitää, mutta hetkellistä nopeutta ei vaan näytä yli 200.
    GSR 600 -06
    XV 535 -92 Projekti
    ---------------------
    SV 650 S -03
    CB 500 -99
  5. #5
    Käyt hakemassa markantalosta tai jostain muusta sellaisen "antennikynämagneettijutskan"! Siis sellanen kynän kokoinen metalliputki, jonka saa vedettyä karttakepin näköiseksi ja jonka päässä on noin 10mm halkaisija magneetti. Otat sen pään poikki ja fiilalla tasotat sen taustan, pari kierrosta ohutta ja kovaa teippiä sen magneettinapin ympäri ni sopii niin saakelin timmisti siihen jarrulevyn kelluvan sinkilän reikään....ja pysyy. Lisänä voi laittaa yhen loctite pisaran siihen teippipinnan ja sinkilän väliin. Älä kuitenkaan uita liimassa kun on aikas hankala saaha veke jos joskus haluat

    Etupummppuun sen anturin saa siististi kiinni epoksilla. Pysyy tosi lujasti ja voi sen varmistaa vielä nipparilla. Johtoa voi muuten jatkaa millä tahansa sähköjohdolla, eli poikki vaan ja ne kaks johtoa jatkat sulavasti nii pitkäksi ku haluat.
    Säälin saa lahjaksi, kateus pitää ansaita!
  6. #6
    Eikös Sigman kaikki uudet mallit näytä vain 199km/h ?
    Omaan vääntelin pikkuisesta alumiinilevyn suikaleesta sopivan muotoisen palan joka tuli kiinni etuakselin varmistusmutterin taakse kytkinkahvan puolelle. Siihen anturi.
    6mm supermagneetti taas loctitellä kiinni jarrulevyyn.
    Johto tosiaan oli 10cm liian lyhyt - äkkiäkös siihen tinaa jatkopalan ...
    Just "nyt" ei bikeä...
  7. #7
    Lainaa (Blavatsky @ Heinä. 06 2007,19:43) kirjoitti
    Kävin tänään ostamassa sigma bc 1106. Vaihtoonhan tuo menee kyllä heti. Ensinnäkin nopeusnäyttö on vain 199km/h ja ei riitä ihan tuo johdon pituus.
    Mutta mihin hemmettiin olette kiinnitelleet niitä. Itse katselin ettei oikein mitään järkevää paikkaa löytynyt, missä saisi tuon magneetti osan ja vastaanottimen vaaditun 5mm sisään toisistaan.
    Pyöränä on 900cbr -97
    Jos jollain sattuisi olemaan samassa pyörässä joku mittari kiinni, niin kertokaa ihmeessä mikä malli, ja että mihin kiinnititte.
    Kylla sen johdon yleensa joutunee jatkamaan. Ei ole vaikeata, jos vahankaan osaa juotella. Liimasukkaa paalle ettei vesi mene liitokseen. Epoksiliimalla anturin ja magneetin saa hyvin kiinni. Liiman kuivumisen ajaksi roudariteippia ettei liiku vaaraan asentoon. Kannattaa kiinnittaa piuha siten, etta jos joutuu pyoraa purkamaan/huoltamaan ei tarvitse johtoa katkaista. Tankoon tulevan osankin olen yleensa liimannut epoksilla kiinni.
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
  8. #8
    Niitähän sigmoja saa nykyään langattomasttikkin ihan suht huokeaan hintaa.
  9.  
  10. #9
    Eikös noitten langattomien kans oo ollu vähä ongelmii mopojen kans. Liikaa sähköö ympäril vissiin.
    ex CBR 600 '05
    Yamaha YZF-R6 ´02 ratalelu