Moi motoristit kautta maan!
Kysyisin josko joku tietäis, onko Lohjan alueella paikkaa, missä harjoitella pyörän käsittelyä. Mulla on paussia 20 v. siitä kun viimeksi olen pyörällä ajanut, on toi ajaminen vähän kankeeta vielä. Hankin tollasen pikku intikan ja tiedetäänhän customin ajo-ominaisuudet muutenkin, joten olisi järkevää päästä harjoittelemaan muualle, kuin heti liikenteen sekaan.![]()
Eikös nyt täällä Lohjalla ole noita isoja parkkipaikkoja missä vois ajella aluks? Esmes citymarketin parkkis sulkemisajan jälkeen? Tai si se kirppusetin parkkis siinä vieressä? Ei muuta kun kovaa, kyllä se siitä muistuu mieleen...
![]()
Tein itse ja YRITIN säästää.
Lohjaa lainkaan tuntematta yleisenä vinkkinä voisi mainita, että monilla paikkakunnilla on katsastuskonttorin luona yleensä jokin pikku asfalttikiekura tai takapiha, jossa saattaapi olla jokunen keilakin. Niillä voi virka-ajan jälkeen yleensä pikkuisen siivosti pöristellä ja treenata erilaisia kävelynopeus+:n tasoisia jarruja, väistöjä, mutkitteluja ja hidasajoa etc. Joillakin ammattikoulujen yms. pihoilla suvaitaan iltaisin myös pientä rauhallista kurvailua.
-hh-
PS. Tervetuloa vaan remmiin - maltilla alkuun![]()
Jos kuitenkin menisit kysymään paikalliselta ajokoululta muutaman ajotunnin, laittaisi oppimiskäyrään kivasti vauhtia. Monille ottaa useammankin yrityksen saada asiat menemään oikein, vaikka kouluttaja olisi koko ajan vieressä katsomassa ja ohjaamassa. Mitä se harjoittelu sitten olisi jos kukaan ei olisi näkemässä niitä virheitä ja käskemässä tekemään oikein? Ulkopuolinen kun näkee niin paljon enemmän kuin kuski itte.
1000