Tulokset 1:stä 27:een 27:sta
    Kysymys teille joilla on Suupertin potta. Tai ehkä jopa J1-malli.

Ovatko Schuberth:in kypärät jotenkin ahtaampia kuin muiden valmistajien ruukut? Siis jos ilmoitettu koko on sama... Kävin taas eilen kokeilemassa tota J1 mallia ja 58/59 kokoinen tuntui poskilta ihan helvetin pieneltä ja tuntui ettei kypärä mennyt ihan "perille" saakka, eli yhdellä sanalla sanoen: pieneltä. 60/61 kokoinen tuntui sitten taas mielestäni pikkasen liiankin väljältä, mutta oli muuten ok, mm. hiljaisempi, koska kypärä meni syvemmälle. Mun kuulan ymp.mitta on 59,5cm ja aikaisemmat kypäräni ovat olleet L-kokoisia. Sinänsä hupaisaa kysyä tällaista, koska kypäriä olen itelleni ostanut useampia...

Aikomukseni ois tilata Schuberth Saksasta, mutta investointi on sitä luokkaa, etten viittis tilata liian suurta tai pientä kypärää. Roofin Boxer V olis toinen vaihtoehto, mutta pidän kuitenkin tuota J1:stä parempana(laadukkaampana)...
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

H-D Road King Custom 2004
    Oma S1 kokoa S, muista merkeistä lähes poikkeuksetta oikea koko on XS. Eli vastaus kysymykseesi mielestäni on; luultavasti.
    Toi J1 on sisämalliltaan jotenkin kummallinen, tai ainakin erilainen kuin C2. Mulla on kummatkin ja eri kokoa keskenänsä. Se J1:n erilaisuus on nimenomaan siinä että se painaa posket pullolleen, jos on leukaa (ja poskissa yhtään ylimääräistä läskiä).

C2 olisi enemmän omaan kalloon osuva, mutta J1 on muuten niin hyvä käytössä että C2:sta ei tule enää pidettyä lainkaan.
    Life's pretty straight without motorcycling
    Lainaa (Agentti @ Heinä. 06 2007,16:03) kirjoitti
    Toi J1 on sisämalliltaan jotenkin kummallinen, tai ainakin erilainen kuin C2. Mulla on kummatkin ja eri kokoa keskenänsä. Se J1:n erilaisuus on nimenomaan siinä että se painaa posket pullolleen, jos on leukaa (ja poskissa yhtään ylimääräistä läskiä).

C2 olisi enemmän omaan kalloon osuva, mutta J1 on muuten niin hyvä käytössä että C2:sta ei tule enää pidettyä lainkaan.
    Mun pää on vähän niinku ovaalin mallinen ja poskia löytyy... Kumpi noista sun ruukuista on isompaa kokoa? J1?
    -Hannibal-

Jos tohtii vielä agentilta kysäistä, onko J1 kovinkin paljon meluisampi verrattuna C2:seen?
    SPK_1978:n avatar
    Liittyi Apr 2007
    Dubai, Yhdistyneet Ählämit
    Itsellä S1, ostaessa se oli tosi jämäkkä poskista, mutta aika nopeasti muotoitui kohdalleen.

Yleensä ajellut myssyn kanssa, ja kesällä kun lyhyill elenkeille menee ilman myssyä niin tuntuu jopa väljältä.
    Eli muotoutuu aika paljon käytössä ainakin tuo S1.
    "Kukas v**tu sä oot?"
    -Angus Young-
    S1 on sopiva L-kokona 59cm nuppiin, eli niin kuin kait pitääkin ja erikoisen sopiva minun ovaalin muotoiseen ja varsin leukavaan kuulaan.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
    Tälle ois tyrkyllä sopuhintaan S1, koko ois 54/55 ja mun kuula rullamitattuna 56... Onko toivookaan sopivuudesta? ...minnee kauppaan ei ny pääse kokeileen..
    maxiskootteri

-Punainen on edelleen väreistä nopein -
    Lainaa (Köpi @ Heinä. 06 2007,15:27) kirjoitti
    Jos tohtii vielä agentilta kysäistä, onko J1 kovinkin paljon meluisampi verrattuna C2:seen?
    Mielenkiintoinen kysymys: Guzzin Norgella ajaessa tuo J1 on itse asiassa hiljaisempi kuin C2, mutta perstuntuma on etta Monsterin kanssa tilanne kaantyy aika vahvasti toisinpain. Toistaiseksi olen kuitenkin vetanyt pelkkaa J1:sta paahan myos Ducilla ajaessa, kun on niin kuumaa, etta ei paljon umpikoppa kiinnosta. Anyway, monsterin ajoasento kun on mita on, niin J1:een tuntuu tulevan aika paljon ilmaa ja kohinaa alhaalta.
    Life's pretty straight without motorcycling
    Just kanssa pari viikkoa sitten hain J1:sen jo kolme kautta ajetun Caberg Justissimon rinnalle.
    On se J1 ihan törkeän hiljainen ainakin Cabergiin verrattuna (joka ei kylläkään ole koskaan ollut minkään hiljaisen maineessa..). Finfonicin korvatulppakajarit on kyllä pitäneet pahimmat kohinat poissa.

Niinhän siinä sitten kävi, että neitsytmatkalla H:kää - Loimaa oli ekan vartin jälkeen pakko kiskaista se leukasuoja irti. Tämä helpotti pikkuisen poskilihasten puristamista. Seuraavan vartin jälkeen lähti se irroitettava hikirengas/ pehmuste kypärän sisältä, mutta mukavuus / istuvuus meni tietysti huonommaksi.

Intercomin kajari / mikkiasennuksen yhteydessä ohensin sitten samalla hieman niitä poskipalojen pehmusteita ja se hikinauhakin on takaisin paikallaan. Nyt toimii ihan OK kun on buffi kypärähuppuna. Jos taas on Windstopperin (oikea) kypärähuppu päässä niin alkaa jonkun ajan kuluttua puristaa päälaelta.

t. pozo

-04 K 1200 LT

Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
    Ainakin itse jouduin ottamaan S1:n pykälää isomman, kuin muut kokeilemani merkit.
    Edellinen Shoein potta oli kokoa pienempi, eli kyllä suupertti on ahtaampi.
    Lahjattomat treenaa
    Eilen Berliinin Louisilla sovitettiin emännän kanssa toista tuntia eri kypäriä ja Schubertin kypärät piti olla järkiään numeroa suurempia mitä muiden valmistajien. Toinen mielenkiintoinen pointti Schubertista oli se että kaksi saman kokoista kypärää oli käytännössä eri kokoisia. Esim. sinininen, harmaa ja punainen 62/63-koon kypärä ei mahtunut päähän ollenkaan, mutta mattamusta sopi kuin hanska käteen ja se yksilö olikin ainut Schubert, joka ylipäätään meni mun moloon... ja pakkohan se oli ostaa.
    Lainaa (compact_d @ Heinä. 07 2007,17:09) kirjoitti
    Eilen Berliinin Louisilla sovitettiin emännän kanssa toista tuntia eri kypäriä ja Schubertin kypärät piti olla järkiään numeroa suurempia mitä muiden valmistajien. Toinen mielenkiintoinen pointti Schubertista oli se että kaksi saman kokoista kypärää oli käytännössä eri kokoisia. Esim. sinininen, harmaa ja punainen 62/63-koon kypärä ei mahtunut päähän ollenkaan, mutta mattamusta sopi kuin hanska käteen ja se yksilö olikin ainut Schubert, joka ylipäätään meni mun moloon... ja pakkohan se oli ostaa. *
    MUlla C1 ja C2 välillä koko 57/58 oli passeli., C2 mallissa kuitenkin potan muoto tai sisustus sellainen, että C2:ssa leukatilaa vähemmän kuin C1:ssa. Mutta kaikki Schuberthille.
    Minä mittasin pääni olevan 58-59 eli L ja tilasin sovittamatta Saksasta mattamustan S1:sen.

Ei mitään hämminkiä, istuu hyvin ja on mukava päässä.
    Lainaa (oili @ Heinä. 06 2007,17:26) kirjoitti
    S1 on sopiva L-kokona 59cm nuppiin, eli niin kuin kait pitääkin ja erikoisen sopiva minun ovaalin muotoiseen ja varsin leukavaan kuulaan.
    Oma kuuppa mittanauhalla penkitettynä n. 59cm ja oikean kokoinen suupertti 56/57. Pää jalosti muotoa pallo.

Toisaalta huomasin myös, että C2 tuntuu istuvan kohtuullisen hyvin, mutta s1 ei niin hyvin. Eli ilmeisesti näissä on myös mallikohtaista muotoeroa.
    QM1 Street tuntuu kans "ahtaalta" vaikka sitä on ajelutettu vaikka kuinka paljon...

Tuntuu kuin korvat lähtis irti ko potan ottaa pois päästä. Ei sinne korviin enään mitään EAR:eja uskalla laittaa. Sattuu niin saata*nasti.
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

"Si vis pacem, para bellum"
    raikuli:n avatar
    Liittyi Jul 2006
    Missä millonkin huvittaa olla .
    Nyt kun joku otti asian puheex, niin tosiaan kyllä ON. Ja juuri tuosta poskien kohalta, puristaa niin, että esim. nappikuulokkeita ei tarvi käyttää. Mulla malli Concept.

Toisaalta ainoa kypärä mitä en ole joutunut kuumalla lusikalla ja kuulapäävasaralla muotoileen, eli muuten on "kuulalle" tilaa hyvin, mutta poskien ja korvien kohalta puristaa vähä liikaa.

Saattaa iän myötä muotoutua ?
    Viimoset 7 tauon jälkeen.

1200 GSF *Bandit *-02

Suzu GS 500 E *-99 *( Mimmalle )

Suzu Hayabusa -04 ( Liekkari )

Suzu Hayabusa -08 ( Valkkari )

HD *V - ROD * -06 *( Street )

HD *Electra Glide 1600*-09

HD XL 1200 Low Sportster -10
    Mulla oli aikaisemmin HJC:n kypärä kokoa 58/59 ja kun vaihdoin sen Schubertin C2 pottaan niin sopiva koko oli 56/57. Pään ympärys on tällä hetkellä noin 58.
    Suzuki GSF 1250SA -08
    Lainaa (isojussi @ Heinä. 07 2007,23:19) kirjoitti
    Lainaa (oili @ Heinä. 06 2007,17:26) kirjoitti
    Oma kuuppa mittanauhalla penkitettynä n. 59cm ja oikean kokoinen suupertti 56/57. Pää jalosti muotoa pallo.

Toisaalta huomasin myös, että C2 tuntuu istuvan kohtuullisen hyvin, mutta s1 ei niin hyvin. Eli ilmeisesti näissä on myös mallikohtaista muotoeroa.
    Oho Varmistin äsken ruukun koon ja se on 58/59 cm ja olen ihan aamen, että jos tunkisin kaalini 56/57.aan, niin irti se ei lähtisi ilman palokunnan apua
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
    Itse hankin kanssa J1:n kesä/kaupunki/lähialue ajeluihin. C2:lla ajelen edelleenkin pidemmät matkat ja kevät/syksy ajelut.

Ajelin J1:llä viime viikonloppuna kaatosateessa ja silloin ilmeni ettei se oikein sovellu tällaiseen ajoon kun visiiri oli märkänä sisäpuoleltakin. Näkyvyys tuppasi olemaan välillä hiukka heikkoa *

J1:n käyttö näyttäisi vaativan kohtuullisen pleksin kovemmilla sade keleillä ja moottoritie nopeuksilla kovassa tuulessa.
    Moto Guzzi Nevada Classic, Moto Guzzi California EV, Moto Guzzi Norge
    Lainaa (klain @ Heinä. 11 2007,12:31) kirjoitti
    Itse hankin kanssa J1:n kesä/kaupunki/lähialue ajeluihin. C2:lla ajelen edelleenkin pidemmät matkat ja kevät/syksy ajelut.

Ajelin J1:llä viime viikonloppuna kaatosateessa ja silloin ilmeni ettei se oikein sovellu tällaiseen ajoon kun visiiri oli märkänä sisäpuoleltakin. Näkyvyys tuppasi olemaan välillä hiukka heikkoa *

J1:n käyttö näyttäisi vaativan kohtuullisen pleksin kovemmilla sade keleillä ja moottoritie nopeuksilla kovassa tuulessa.
    Tuo onkin aika yllättävä havainto! Itselläni on HJC:n visiirillinen avopotta ja olen ajanut sillä kovassakin sademyräkässä ja toisinaan aika kovaakin, eikä vettä kyllä visiirin sisäpinnalle oo tullut. Ja pyörä siis tuo HD ilman pleksiä. Johtuiskohan just sitte pyörän matalasta pleksistä joka aiheuttaa pyörteillään pisaroiden nousun visiirin sisäpuolelle?

Vieläkin oon vähän kahden vaiheilla tuon J1:sen tilaamisen kanssa. Tänne on tullut erinomaisia, mutta hivenen ristiriitaisia vastauksia! Toisaalta se ei ole mikään ihme, koska eihän meillä kellään varmaan ihan identtistä kalloa löydy... Suurkiitos näistä ja lisääkin saa laittaa!
    -Hannibal-

Lainaa (SenioRR @ Heinä. 06 2007,11:48) kirjoitti
    Kysymys teille joilla on Suupertin potta. Tai ehkä jopa J1-malli.

Ovatko Schuberth:in kypärät jotenkin ahtaampia kuin muiden valmistajien ruukut? Siis jos ilmoitettu koko on sama... Kävin taas eilen kokeilemassa tota J1 mallia ja 58/59 kokoinen tuntui poskilta ihan helvetin pieneltä ja tuntui ettei kypärä mennyt ihan "perille" saakka, eli yhdellä sanalla sanoen: pieneltä. 60/61 kokoinen tuntui sitten taas mielestäni pikkasen liiankin väljältä, mutta oli muuten ok, mm. hiljaisempi, koska kypärä meni syvemmälle. Mun kuulan ymp.mitta on 59,5cm ja aikaisemmat kypäräni ovat olleet L-kokoisia. Sinänsä hupaisaa kysyä tällaista, koska kypäriä olen itelleni ostanut useampia...

Aikomukseni ois tilata Schuberth Saksasta, mutta investointi on sitä luokkaa, etten viittis tilata liian suurta tai pientä kypärää. Roofin Boxer V olis toinen vaihtoehto, mutta pidän kuitenkin tuota J1:stä parempana(laadukkaampana)...
    Täällä myöskin käytössä S1 ja oon kyllä ollu tyytyväinen.. Aluksi ainaki oma tuntu olevan jopa hieman pieni mutta äkkiä ainakin ittellä muotoutui kaaliin sopivaksi..

Toinen asia mikä tietenkin on maku asia mutta itte löysin oman S1:n halvemmalla suomesta kun että olisin tilannut sen saksasta..Jos on aikaa niin kannattaa käydä kaupoissa vähän pyörimässä ja juttelemassa omalla kohdalla olin ainakin positiivisesti yllättynyt kuinka paljon sitä hintaa saatiin viilattua siitä ovh:sta..
    No niin. Tuli sitten ostettua tuo J1 potta. Ja rahat menivät ihan suomalaiselle kaupalle. Jos oisin tilannut ruukun Saksasta oisin säästänyt noin viiskymppiä. Kypärällä on kuitenkin reilu takuu ja suomalaisen firman kanssa on helpompi asioida kuin jonkun saksalaisen, jos tarve takuuasioihin on...

Vajaat parisataa kilsaa ehdin tänään ajaa uus kypärä päässä. Koosta muuten sen verran, että ostin 58/59 (L) kokoisen, joka nyt tuntui jopa hivenen väljältä! Eli kuten tuossa aiemmin joku jo sanoikin; näissä taitaa olla pieniä kokoeroja numeron mukaan saman kokoisten, mutta eri väristen välillä!

Ens alkuun kypärä tuntui oudolta. Jopa epämukavalta. Mutta jo jonkin ajan kuluttua potta alkoi tuntumaan paremmalta ja paremmalta. Epämukavuuden tuntu saattoi tulla siitäkin, että vanha kypäräni on kevyempi ja myös sopivaksi muokkaantunut... Visiiri tuossa Suupertissa on hyvä, mutta ihan helvetin iso ja etäämmällä leuasta kuin vanhan HJC:ni visiiri. Saas nähdä kuinka tarkenee, kun kelit viilenee...

Melu kypärän sisällä on matalaa huminaa, eikä esim. sellaista vittumaista vinkumista, mitä vanhassa on. Tulppia pidän kyllä tulevaisuudessakin. Pikalukko on...hmmm...no pikalukko. Enemmän pitäisin tupla-D lukituksesta. Se on helppo ja aina oikealla kireydellä. Vesisadettakin tuohon Tampesterin retkeen sisältyi ja kyllä vesi pysyi visiirin oikealla eli ulkopuolella. Tosin ajelin reilusti alle moottoritievauhtia kun satoi. Kypärän päälaki "ilmastointi" toimii ja taitaakin olla eka kypäräni, jossa se todellakin toimii! Kypärään sopivat myös S1:sen visiirit ja tummennetun sellasen aattelin hankkia. Ihan vaan turhamaisuudestani, eli ulkonäkö syistä kaupunkielvistelyyn... Aurinkovisiiri on ihan kiva, mutta sais tulla sentin-pari alemmaksi. Nyt sen alareuna on ikävästi lähes näkökentässä...

Summa summarum: Noin kolmen tunnin vaihtelevalla vauhdilla(kaupunkivauhti-170) suoritetun koeajon jälkeen ihan ok ensituntuma J1:stä! Laadukas ja turvallisen oloinen avokypärä, mutta kyllä 500€ on liikaa tosta. Ihan niin hyvä se ei musta ole....vaikka musta onkin.
    -Hannibal-

Lainaa (SenioRR @ Heinä. 12 2007,22:04) kirjoitti
    Summa summarum: Noin kolmen tunnin vaihtelevalla vauhdilla(kaupunkivauhti-170) suoritetun koeajon jälkeen ihan ok ensituntuma J1:stä! Laadukas ja turvallisen oloinen avokypärä, mutta kyllä 500€ on liikaa tosta. Ihan niin hyvä se ei musta ole....vaikka musta onkin.
    Täältä hopean värinen 430e .org:n alennuksilla. Musta pari kymppiä halvempi.
    Moto Guzzi Nevada Classic, Moto Guzzi California EV, Moto Guzzi Norge
    Lainaa (klain @ Heinä. 13 2007,12:28) kirjoitti
    Lainaa (SenioRR @ Heinä. 12 2007,22:04) kirjoitti
    Täältä hopean värinen 430e .org:n alennuksilla. Musta pari kymppiä halvempi.
    En mä maksanut siis tuota 500€ tuosta. Saman verran maksoin kuin tuo linkin alta löytyvä Suupertti...

Aikomuksenahan mulla oli kokeilla oikea koko täällä ja tilata potta sitten Saksasta, mutta aika tuurin kauppaa se sitten ois ollut, kun kypärissä koko vaihtelee näemmä aika paljon...
    -Hannibal-

Syyshinnoillahan noi kannattaa ostaa. Ei kenenkään pää yhdes talves niin paljoo muokkaannu.. S1 ostin ja hinta oli alle 400e
    Peili pleksiä/ tummennettua kaipailisin, ei täält satakunnasta oikeen meinaa löytyä..
  27.  
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Voipi olla merkeissä eroja ... mutta ...
    Ihan AINA kannattaa ja PITÄÄ kokeilla ruukkua omaan kaaliin.
    Ei missään tapauksessa voi ikinä olla varma, että erimerkkiset
    olisivat keskenään yhteismitallisia ...

Kyä jämpti o näi ..
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."