Viisarimittari
Digitaalimittari
Ei mitään väliä
Uusissa moottoripyörissä on jo aika yleistä että perinteisen mittarin (viisarinäytöllisen) sijasta on mikropiiriohjattu mittari jossa on numeronäyttö. Kumpaa kannatat?
Tyhmästä päästä kärsii koko toinen pää.
Nopeus digitaalisena mutta kiekat viisarilla. Itse olen ainakin todennut tuon toimivimmaksi.
100% paremmin havainnollistavia nuo viisarit ku digitaalihömppä.Onhan minullakin sentään viisarit...Kello voi olla digitaalinen
![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Autossani olen kyllä tuohon numeronäyttöön tottunut (siis nopeus), mutta kyllä mopossa viisarit on poikaa...ja sitä paitsi nää nyky mittaristot (diginopeus keskellä ja sitten siinä ympärillä ne leluvalot kierroksille) esim. osa kawoista ja fasuista: ne on varmaan ihan leikillään joku suunnitellut![]()
![]()
Kawa kun pärähtää, niin VIISARIT värähtää.![]()
Peilistä näet parhaan kaverisi, elä niin, että pysytte ystävinä.
Sekä että...viisari kierrokset ja digi nopeus
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Kun uusi kawa pärähtää, niin DIGITAALIT värähtää.(aaltotar @ Maalis. 24 2004,17:33) kirjoitti
Dikitaali on POP![]()
"Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
viisari, sitä kannatan. havainnollisempi ja nopeampi hahamottaa kierrosalue tai nopeusalue missä mennään. aurinkoisen häikäistessä digi myös katoaa helpommin, vaikka tottuuhan siihennii.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Tyylijuttu se ainakin mulle on enemmän, viisarit näyttää kivemmalta ku digitaalinäyttö.![]()
Digitaali nopeusmittarina OK, mutta varvit pitää ehdottomasti lukea analogiselta!![]()
Talutan bokseria. Ajan rivinelosta. Wuf!
Just näin! Kyllä ne viisarit on paljon selkeemmät!(aaltotar @ Maalis. 24 2004,17:33) kirjoitti
Mahdollisuus, että joku katselee sinua, on suoraan verrannollinen toimintasi typeryyteen.
*Aprilia RSV Mille ´01*
Kyllä olisi digitaalimittari customissa pellen näköinen.
Viisarimittari, ehdottomasti pyöreä, valkoinen pohjaväri mittaritaulussa.
Ei muita vaatimuksia.![]()
"Tavara tykkää, että sitä käytetään."
-Ohjeistamispäällikkö Jaakko Parantainen
Mitkä mittarit???![]()
FZS 600 -99 ->
R1 -05
Viisarit on paremmat. Nykysessä on nopeus digitaalinen ja perinteinen viisari kierroksille. Noissa digitaali hässäköissä pitää katse kohdistaa mittariin, mutta viisarit osaa lukea jostain näkökentän laidaltakin sen kummemmin vilkuilematta.
Viisarit olla pitää, tosin nopeus voisi olla digitaalisena..
Tein itse ja YRITIN säästää.
Viisarit on selkeemmät, ei tarvi hunteerailla sitä lukemaa päässä, et onko oikee nopeus / kierrokset.![]()
Suzuki rg125R
Kawasaki gpx600R Ninja
Kawasaki ZX9R Ninja
Yamaha YZF1000R Thunderace
Suzuki 1300R hayabusa
Ehkä seuraavaksi kawasaki *
Ei mitään väliä! Tosin nuo muutamassa mopossa nopeusmittarin ympärillä oleva rundimittari vaikuttais epämiellyttävältä. Kokemusta niistä ei ole mutta luulo voi olla tiedon väärtti...![]()
- vesku -
"viestintä epäonnistuu aina - paitsi sattumalta"
Customiin kuuluu viisarimittari![]()
Faijakin aikoinaan sano digikelloista ettei niistä näe paljonko kello on, vaan miten se kirjoitetaanEhkä se on sama nopeus- & kiekkamittareissakin. Autokokemuksella voin sanoa että molempiin kyllä käytössä tottuu
![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Kustomiin sopii mielestäni vain viisarimittari![]()
(...sillon kun sinä taputtelit lattialla paskaa, niin minä poljin fillarilla naisiin...)
Ehdottomasti digiä.
Ensinnäkin, kiekkamittarilla yleensäkään ei tee yhtään mitään. Korva oppii nopeesti että missä se rajotin on ja lisäksi vaihtovalon näkee sivusilmällä. Toisekseen kierroksia ei tod kerkee tutkailla sillon kun mennään isoa kovaa.
Digi taas on erinomaisen selkeä nopeudennäyttäjänä. Ei tarvii tihrustaa, että mitä siellä oikeen lukeekaan. Kerran eräällä mopolla ajaessani piti laskea niitä paksuja viivoja kello kahdestatoista alkaen, että pystyi sitten jälkikäteen selvittämään paljonko kävi vauhtiaNe viivat näky selvästi, numerot ei, ja ei oikeen viittinyt niitä numeroita pitkäksi aikaa jäädä tähystelemään
Omasta mittarista näkee kertavilkaisulla tilanteenMutta se onkin digi
![]()
![]()
Pannuttaminen syntyy yrittämisen halusta.
Kyllähän tuo riippuu pyörän luonteesta, en voisi millään kuvitella että jossain isossa customissa olisi digimittari tankin päällä kun taasen toisaalta tuntuu ihan luontevalta että tehotykki muoviluodissa se nopeus on näytetty diginä, mutta kiepit pitää olla viisarilla.
Diginäyttöinen nopeusmittari on liikenteessä selkeempi hahmottaa nopeasti.
Sun faijas vaikuttaa tervejärkiseltä.(HiTec @ Maalis. 24 2004,21:23) kirjoitti
![]()
Vuodesta 1971 ATK-hommissa ja silti vierastan noita digikamoja.
Kun tyylikkyyttä ajatellaan ja designia, niin ei se digitaalisuus
ihan jokapaikkaan näytä käyvän - sitten kumminkaan.
![]()
![]()
![]()
![]()
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
TÄSMÄLLEEN SAMAA MIELTÄÄÄÄÄ.....!!!!(Make80 @ Maalis. 25 2004,03:15) kirjoitti
![]()
noppeutta digistä... kiekat AIVAN SAMA!!!![]()
ärrää sen olla pittää...
Tosta puuttu kokonaan vaihtoehto, että molemmat!!![]()
aina noit menee...noit menee aina.
Kyllä viisarit on paremmat. Omasta mielesta huomattavasti havainnollisemmat![]()
2017 SuperDuke GT 2018-
1996 Kawasaki ZZR-1100 2008-2018
1993 Honda CBR 600 F 2000-2008