Sivu: 1 / 5:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 146:sta
  1. #1
    Talous-Sanomat:

    "Onnettomuuksien hurja lisääntyminen luo paineita vakuutusmaksujen korottamiselle."

    br, Mikko
    KTM 1290 SAS. Suits You, Sir!
  2. #2
    Hmm... saas nähä mitä käy. Luulen kyl että parin vuoden sisään vakuutusmaksut kasvaa noitte koheltajien ansiosta. Just noissa kuolonkolareissa tulee se helkkarin henkivakuutusmaksu maksettavaks vakuutusyhtiöille. Veikkaanpa, että ne vie leijonaosan tosta koko potista, minkä mopo-onnettomuuksissa vakuutusyhtiö maksaa.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  3. #3
    Ihme juttu ettei ne ole huolissaan hukkumiskuolemien räjähdysmäisestä kasvusta, ilmeisesti sillä ei pysty rahastaan niin se ei kiinnostakkaan.
    Eikös se ole vielä melko huokea korvaus jos henki lähtee, siis jos vertaa halvaantuneena elämiseen vaikka 40-50 vuotta?
    Purkaan sen joutuu kumminkin...
  4. #4
    "Suhteessa moottoripyöräkantaan vahinkojen lisääntyminen on kuitenkin pyörien määrän kasvua maltillisempaa"

    Eikös tämä tarkoita että vakuutusmaksut pienenee...
  5. #5
    Lainaa (Sepi @ Heinä. 05 2007,21:10) kirjoitti
    Eikös se ole vielä melko huokea korvaus jos henki lähtee, siis jos vertaa halvaantuneena elämiseen vaikka 40-50 vuotta?
    näin minäkin olen asian ymmärtänyt...
    -Yamaha YZF600R Thundercat-
  6. #6
    Lainaa kirjoitti
    Jopa 97 prosenttia moottoripyöräonnettomuuksien korvausmenoista on henkilövahinkoja. Keskimääräinen henkilökorvaus oli viime vuonna 31 000 euroa, yli puolet enemmän kuin henkilöautojen onnettomuuksissa.

    (Johanna Pohjola, Taloussanomat 5.7.)
    Noi on aika hurjia lukuja molemmat, sekä tuo 97% että tuo 31 kiloeuroa. Vähän vaikeita uskoa.

    Toisin sanoen, rautavahinkoja (ja muovi-) kohti maksetaan 32-kertainen määrä henkilövahinkoja. Olen elänyt siinä uskossa että rauta maksaa. Lisäksi tuo 31 kiloeuroa per vahinko on mielestäni todella hurja rahasumma.

    Tuon täytyy perustua pelkästään liikennevakuutuksiin, jotta tuossa olisi mitään järkeä. Yleensähän kaatojen ja ulosajojen rauta (ja muovi) maksetaan kaskosta, ja henkilövahingot liikennevakuutuksesta. MP-korvauksia maksetaan liikennevahingoista vain kun se toinen osapuoli on syyllinen...

    Mutta hurjia lukuja silti. Olisi hauska nähdä tilastot mihin nuo luvut perustuvat.
    Yamaha XJ 600 - Suzuki GSX-R 1000 K7 - Triumph Daytona 675 - Triumph Street Triple 765
  7. #7
    Olipas taas niiiiin bullshittiä!

    Lähteenä taas vaan vakuutusyhtiöiltä tulleet tiedot ja taas kerran vakuutusyhtiöt tekevät pelkkää tappiota. Ihan kauheeta!

    Ja sitten jutussa sanotaankin, että vakuutettavien määrään suhteutettuna onnettomuudet ovat vähentyneet. Ja aina vaan ne jaksaa tappioista huolimatta kilpailla asiakkaista ja pudottaa vakuutusmaksuja!

    Jos tiedemaailmassa puhutaan nollatutkimuksista niin kyllä tää oli nollauutinen! Toimittajan sietäis hävetä!
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  8. #8
    Lainaa (oukkis @ Heinä. 05 2007,21:26) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Jopa 97 prosenttia moottoripyöräonnettomuuksien korvausmenoista on henkilövahinkoja. Keskimääräinen henkilökorvaus oli viime vuonna 31 000 euroa, yli puolet enemmän kuin henkilöautojen onnettomuuksissa.

    (Johanna Pohjola, Taloussanomat 5.7.)
    Noi on aika hurjia lukuja molemmat, sekä tuo 97% että tuo 31 kiloeuroa. Vähän vaikeita uskoa.

    Toisin sanoen, rautavahinkoja (ja muovi-) kohti maksetaan 32-kertainen määrä henkilövahinkoja. Olen elänyt siinä uskossa että rauta maksaa. Lisäksi tuo 31 kiloeuroa per vahinko on mielestäni todella hurja rahasumma.

    Tuon täytyy perustua pelkästään liikennevakuutuksiin, jotta tuossa olisi mitään järkeä. Yleensähän kaatojen ja ulosajojen rauta (ja muovi) maksetaan kaskosta, ja henkilövahingot liikennevakuutuksesta. MP-korvauksia maksetaan liikennevahingoista vain kun se toinen osapuoli on syyllinen...

    Mutta hurjia lukuja silti. Olisi hauska nähdä tilastot mihin nuo luvut perustuvat.
    tuli taas vaan mieleen kun noista henkilövahingoista puhutaan, kuinka kallista se on vakuutusyhtiöille. Totta helvetissä se on kallista kun lääkäri veloittaa kymmenen minuutin konsultaatiosta puolen tunnin tai tunnin liksat.. vakuutusyhtiöt eivät puutu näihin taksoihin ja ylihinnoitteluun lainkaan vaan siirtävät kustannukset suoraan vakuutusmaksuihin. Että kysyn vaan..
    Suomi on kukkahattujen terrorisoima maa, jossa muille ei jää kuin kasa kylttejä, joissa lukee "ei saa!"

    Rakentavaa palautetta, eli konstruoivaa feetbackiä voit antaa: *Iisalmen OP 506806-43594
  9. #9
    Lainaa (pronka @ Heinä. 05 2007,21:34) kirjoitti
    Lainaa (oukkis @ Heinä. 05 2007,21:26) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Jopa 97 prosenttia moottoripyöräonnettomuuksien korvausmenoista on henkilövahinkoja. Keskimääräinen henkilökorvaus oli viime vuonna 31 000 euroa, yli puolet enemmän kuin henkilöautojen onnettomuuksissa.

    (Johanna Pohjola, Taloussanomat 5.7.)
    Noi on aika hurjia lukuja molemmat, sekä tuo 97% että tuo 31 kiloeuroa. Vähän vaikeita uskoa.

    Toisin sanoen, rautavahinkoja (ja muovi-) kohti maksetaan 32-kertainen määrä henkilövahinkoja. Olen elänyt siinä uskossa että rauta maksaa. Lisäksi tuo 31 kiloeuroa per vahinko on mielestäni todella hurja rahasumma.

    Tuon täytyy perustua pelkästään liikennevakuutuksiin, jotta tuossa olisi mitään järkeä. Yleensähän kaatojen ja ulosajojen rauta (ja muovi) maksetaan kaskosta, ja henkilövahingot liikennevakuutuksesta. MP-korvauksia maksetaan liikennevahingoista vain kun se toinen osapuoli on syyllinen...

    Mutta hurjia lukuja silti. Olisi hauska nähdä tilastot mihin nuo luvut perustuvat.
    tuli taas vaan mieleen kun noista henkilövahingoista puhutaan, kuinka kallista se on vakuutusyhtiöille. Totta helvetissä se on kallista kun lääkäri veloittaa kymmenen minuutin konsultaatiosta puolen tunnin tai tunnin liksat.. vakuutusyhtiöt eivät puutu näihin taksoihin ja ylihinnoitteluun lainkaan vaan siirtävät kustannukset suoraan vakuutusmaksuihin. Että kysyn vaan..
    No siis tuo on kyllä niin totta kun vain voi olla! "Vahvistamattomat huhut" kertoo, että yksityispuolella on lekureita, joilla on eri hinnastot riippuen siitä, maksaako asiakas itse vaiko vakuutusyhtiö. Toinen normikäytäntö on tosiaan tuo 10min työ = 1h laskutus, kun maksajana vakuutusyhtiö.

    br, Mikko
    KTM 1290 SAS. Suits You, Sir!
  10. #10
    Kyllä jos kattoo firmojen tilinpäätöksiä niin tuskin on paineita. Vaikka ois kuinka paljon mällätty tänä vuonna niin siellä perseet kestää.
  11. #11
    Nyt taas viilataan mopokansaa silmään, vuoden alussa tilastot näyttää hetkellisesti synkemmiltä vaikka keskimäärin suhteessa pyöräkantaan on onnettomuuden laskeneet. Sit kun niitä uutisoidaan kuin 9/11 tapahtumaa niin hyvä siinä on vakuutusyhtiöiden puhua täyttä potaskaa. Toi 31 k€ vaikuttaa kyllä niin älyttömältä luvulta, että jos tossa ei ole ollut paria outoa tapausta mille on maksettu miljoonakorvauksia niin en kyllä usko tohon. Julkaisisivat kaikki myönnetyt korvaussummat niin vois kattoa missä mennään.

    Turha sitä on toisaalta valittaa, tekee ne mitä lystää kumminkin.
  12. #12
    Eiks se nyt ole kaikkien tiedossa että korjaamotkin laskuttaa eritavalla yksityistä kuin vakuutusyhtiötä Ei puhuta kympeistä vaan satasista...
    Kawasaki ZXR750 -95 R.I.P
  13. #13
    Lainaa (mikta @ Heinä. 05 2007,22:36) kirjoitti
    Eiks se nyt ole kaikkien tiedossa että korjaamotkin laskuttaa eritavalla yksityistä kuin vakuutusyhtiötä * Ei puhuta kympeistä vaan satasista...
    Takuukorjauksissakin laskutus on maahantuojalle lähtevissä laskuissa aivan tolkuton verrattuna yksityiselle osoitettavaan laskuun...

    Esimerkki autopuolelta (pakko laittaa näin kun omassa mopossa ei tietenkään ole mitään vikaa, vaan aina autoissa ):
    Avensiksen etupolttimoiden vaihto yli 160€. Lasku lähti maahantuojalle.. Työssä meni alle 20 minuuttia ja tietysti polttimot.
  14. #14
    Potilas on kenties sen 10min lekurissa, mutta sen jälkeen lääkäri sanelee "raportin" vakuutusyhtiölle, sairaanhoitaja puhtaaksikirjoittaa raportin, arkistoi potilaan tiedot, lopuksi sihteeri tekee laskun ja toimittaa laskun ja raportin vakuutusyhtiöön. Kyllä tuosta on ihan oikeutettua se 1h laskuttaa. Muutenhan lääkäri pyytäisi potilasta huutamaan seuraavan sisään astuessaan huoneesta ulos? Pitäisikö lääkärikeskuksen laskuttaa vain lääkärin palkka esim. 30€/h eli 5€?
    Tuossa muutamavuosi sitten kun teloin olkapääni potkulaudalla, pääsin muutaman olkapään sijoiltaan menon jälkeen magneettikuvaukseen. Arvatkaa mitä maksoi, 8000mk! Puolentunnin operaatio! No onneks oli kunnallinen eikä maksanut kun sen poliklinikkamaksun, 50mk. €korotusten myötä tuokin lysti varmaan maksais 8000€! Ei siis mikään ihme että vakuutusyhtiöt saavat yli 30.000€ laskuja...
    <p><strong>&nbsp; </strong></p>
  15. #15
    kyllä meilläpäin takuuhuollot on halvempia, vakuutukseen menevät kalliimpia ja normaali asiakkaalta normaali hinta 1h minimi.



    Yamaha xv1100 -89
  16. #16
    Ei tuo nyt ihan pelkkää vedätystä ole, tietääkseni ne kulut on tuota luokkaa ja ovat kasvusuunnassa. Rauta on halpaa lihaan ja luuhun verrattuna...

    Muistakaas, että siitä liikennevakuutuksesta korvataan paljon muutakin kuin vain ne "10min lääkärikäynnit". Omasta kokemuksesta voin luetella: matkakorvaukset, sairaalamaksut (sis. vuodemaksut, testit, kuvat, jne kaiken mahdollisen), lääkkeet, sairasloman palkka jne... niin ja vielä myöhemmin tulee korvaukset kivuista, säryistä ja kosmeettisesta haitasta (esim. arvet).
    Pitäisköhän kysyä vakuutusyhtiöstä, että mitä tuo viime toukokuun pikku kippaus (1 vrk sairaalassa + viikon sairasloma) tuli maksamaan, jos vaikka maksais sen takaisin ettei menis bonukset... eipä taida kannattaa.
    Tuli pohdittua, että jos olisin vaikka katkonut luita ja ollut esim. 8 viikkoa sairaslomalla ja kuntoukset päälle: liikennevakuutuksen korvaukset olisivat olleet ihan eri luokkaa kuin esim. nyt kaskosta korvatut n. 8 keur.
    Toinen asia mikä monesti unohtuu arvostelijoilta, että ne "vakuutuspäivät" joista maksetaan eivät kasva samaan tahtiin kuin rekisterissä olevien pyörien määrät.
  17. #17
    "Suhteessa moottoripyöräkantaan vahinkojen lisääntyminen on kuitenkin pyörien määrän kasvua maltillisempaa, arvioi Liikennevakuutuskeskus (LVK)."

    Nonni. Olipa taas raflaava otsikko. Huolettaa juu mutta rapatessa aina roiskuu. Semmost seo.
    Good to the bone
    ...
  18. #18
    Lainaa (zpete @ Heinä. 05 2007,23:02) kirjoitti
    Ei tuo nyt ihan pelkkää vedätystä ole, tietääkseni ne kulut on tuota luokkaa ja ovat kasvusuunnassa. Rauta on halpaa lihaan ja luuhun verrattuna...

    Muistakaas, että siitä liikennevakuutuksesta korvataan paljon muutakin kuin vain ne "10min lääkärikäynnit". Omasta kokemuksesta voin luetella: matkakorvaukset, sairaalamaksut (sis. vuodemaksut, testit, kuvat, jne kaiken mahdollisen), lääkkeet, sairasloman palkka jne... niin ja vielä myöhemmin tulee korvaukset kivuista, säryistä ja kosmeettisesta haitasta (esim. arvet).
    Pitäisköhän kysyä vakuutusyhtiöstä, että mitä tuo viime toukokuun pikku kippaus (1 vrk sairaalassa + viikon sairasloma) tuli maksamaan, jos vaikka maksais sen takaisin ettei menis bonukset... eipä taida kannattaa.
    Tuli pohdittua, että jos olisin vaikka katkonut luita ja ollut esim. 8 viikkoa sairaslomalla ja kuntoukset päälle: liikennevakuutuksen korvaukset olisivat olleet ihan eri luokkaa kuin esim. nyt kaskosta korvatut n. 8 keur.
    Toinen asia mikä monesti unohtuu arvostelijoilta, että ne "vakuutuspäivät" joista maksetaan eivät kasva samaan tahtiin kuin rekisterissä olevien pyörien määrät.
    Joopajoo. Samanlaisia ne luunmurtumat on muistakin harrastuksista joissa voi sattua.

    Niitä ei vaan voi rahastaa samalla lailla mitä MP harrastusta voi (ja autoilua) ja laki vielä vaatii sitä..
    Energy of the gods, adrenalin surge
    Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
    Up here in the air, this will never hurt
    I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
  19. #19
    Lainaa (PrivateeR @ Heinä. 05 2007,21:06) kirjoitti
    Hmm... saas nähä mitä käy. Luulen kyl että parin vuoden sisään vakuutusmaksut kasvaa noitte koheltajien ansiosta. Just noissa kuolonkolareissa tulee se helkkarin henkivakuutusmaksu maksettavaks vakuutusyhtiöille. Veikkaanpa, että ne vie leijonaosan tosta koko potista, minkä mopo-onnettomuuksissa vakuutusyhtiö maksaa.
    Jaa parin vuoden sisällä. Ainakin mulle tuli kirje Pohjolasta laskun mukana: *kasko nousee 17 % per heti *
    Perusteluna nopeasti nousseet korvaukset. Käviköhän niin, että Pohjola haali asiakkaita edullisella vakuutuksella ja nyt huomanneet että perhana nehän mällää niitä koneita ja joutuu vielä maksamaan





    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  20. #20
    Tämä on aihe, josta varmaan eniten kirjoitetaan potaskaa. Toimittajien ei oo syytä hävetä, ne kirjoittaa just niinku vakuutusyhtiöiden kartelli, eiku keskusjärjestö, haluaa ja siitä maksetaan.

    Jos Smoto saa henkiin uudestaan vakuutustyöryhmän, niin ne, jotka oikeasti haluaa asiasta tietää: ”Osallistukaa siihen!”

    Ihan oikeasti: Tässä on jotain todellisen tutkimuksen arvoista! Tutkimus tehdään Suomessa joko vakuutusyhtiöiden toimeksiannosta tai ministeriön. Näiden tutkimusten tekotapa ja tulokset on todella kiintoisaa tutkittavaa. Energiset ryhtykää!

    Kerran tiesin näistä jotain minäkin, vaan ”up to date”, se vaatii elämistä ajan hermolla ja intoa, motivaatiota…
    ... jotain piti muistaa
  21. #21
    Lainaa (sakuc @ Heinä. 05 2007,23:25) kirjoitti
    Joopajoo. Samanlaisia ne luunmurtumat on muistakin harrastuksista joissa voi sattua.

    Niitä ei vaan voi rahastaa samalla lailla mitä MP harrastusta voi (ja autoilua) ja laki vielä vaatii sitä..
    Meinaatko oikeasti, että niillä on eri hinnat sairaalassa jos saavat tietää, että korvaus tuleekin esim. tapaturmavakuutukseen?

    No, se mun pointti olikin että nimenomaan liikennevakuutuslaki vaatii kunnon turvaa, siis että nuo kaikki mutkin mainitsemani jutut korvataan sairaalakulujen lisäksi.
    Yksi invalidi voi siis helposti maksaa vakuutusyhtiölle sen 0,5-1 milj euroa elinaikanaan... muissa vapaaehtoisissa vakuutuksissa on yleensä kattorajat, jotka rajaa tuollaiset kustannukset pois.
  22. #22
    Lainaa (Sepi @ Heinä. 05 2007,21:10) kirjoitti
    Ihme juttu ettei ne ole huolissaan hukkumiskuolemien räjähdysmäisestä kasvusta, ilmeisesti sillä ei pysty rahastaan niin se ei kiinnostakkaan.
    Eikös se ole vielä melko huokea korvaus jos henki lähtee, siis jos vertaa halvaantuneena elämiseen vaikka 40-50 vuotta?
    Köyhät voi hukkua,mutta eivät voi ajaa mopoa! Vakuutusyhtiöt ottavat niiltä joilla on maksukykyä. Uimiseen ei voi laitta pakollista uimavakuutusta,ja jos voisi niin milläs se hukkuja sen maksaa?Simpukankuorilla taivaanpankista?
    -on samantekevää,rakastavatko he meitä,kunhan kunnioittavat.On samantekevää,vihaavatko he meitä,kunhan pelkäävät-

    -Casere weold Creacum ond Caelic Finnum-
  23. #23
    juuri näin.

    Esim. kolarin jälkeen tarkastuksessa käynti maksaa vakuutus yhtiölle paljon enemmän, kuin tavallinen poliklinikka maksu. Maksu perustuu todellisiin kuluihin. Omalla kohdalla sairaalassa tehty "nilkan vääntely ja käärintä ideal-siteeseen" maksoi vakuutus yhtiölle 132€.
  24. #24
    tää eri maksaja, eri hinta, pätee meillä kun käydään lekurilla. eli kysyvät kuulutaanko kassaan? ennen ku lasku kirjotetaan.
    Mutta oikeasti tavallinen käynti jossain keskussairaalassa on aivan hillittömän kallis prosessi, jossa asiakas ei todellakaan maksa listahintaa. missään tapauksessa. Jasiitä taas vakuutusyhtiöltä kaiketi veloitetaan listahinta. Olisi mielenkiintoista nähdä tuo laskennallinen hinta vaikkapa synnytyksestä? tai jostain kolariuhrin murtuman kipsaamisesta, jälkihoitoineen.
    Aattelin vaan,...kun olen jotain lukuja nähnyt.
    <p>gubbe</p>
  25. #25
    Uusimmassa Moto1:ssä juttua vakuutusmaksuista. Tai no olettehan te tietty sen jo kaikki lukeneet...



    Moon oikias, sinoot vääräs - Moomma oikias, tootta vääräs...
    Opinions are like assholes, everybody got one.
    Honda XL 125 R -82 --> Kawasaki Z 650 -77 --> Honda CM 400 T -84 --> Honda NTV 650 Revere -90 --> Triumph Thunderbird 900 -00 --> Triumph Tiger 955i -05
  26. #26
    Lainaa (zpete @ Heinä. 05 2007,23:47) kirjoitti
    Lainaa (sakuc @ Heinä. 05 2007,23:25) kirjoitti
    Joopajoo. Samanlaisia ne luunmurtumat on muistakin harrastuksista joissa voi sattua.

    Niitä ei vaan voi rahastaa samalla lailla mitä MP harrastusta voi (ja autoilua) ja laki vielä vaatii sitä..
    Meinaatko oikeasti, että niillä on eri hinnat sairaalassa jos saavat tietää, että korvaus tuleekin esim. tapaturmavakuutukseen?

    No, se mun pointti olikin että nimenomaan liikennevakuutuslaki vaatii kunnon turvaa, siis että nuo kaikki mutkin mainitsemani jutut korvataan sairaalakulujen lisäksi.
    Yksi invalidi voi siis helposti maksaa vakuutusyhtiölle sen 0,5-1 milj euroa elinaikanaan... muissa vapaaehtoisissa vakuutuksissa on yleensä kattorajat, jotka rajaa tuollaiset kustannukset pois.
    Hyvä kysymys itseasiassa. Pitääkin tutkia vähän.
    Energy of the gods, adrenalin surge
    Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
    Up here in the air, this will never hurt
    I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
  27. #27
    Lainaa (peepee @ Heinä. 06 2007,00:39) kirjoitti
    Mutta oikeasti tavallinen käynti jossain keskussairaalassa on aivan hillittömän kallis prosessi, jossa asiakas ei todellakaan maksa listahintaa. missään tapauksessa. Jasiitä taas vakuutusyhtiöltä kaiketi veloitetaan listahinta.
    Näin juuri.

    Ja jos 31 000 € tuntuu paljolta per vahinko, voi laskea kuinka monen mopon vakuutukset tarvitaan esim. 2000 €/kk eläkkeen maksamiseen vaikka 40 v. ajalle.

    Ja jos vakuuttaminen olisi NIIN hyvää bisnestä, niin varmaan fiksummat perustaisivat uusia vakuutusyhtiöitä ja ulkomaiset yhtiöt tulisivat myös kuorimaan kermat pois. Jostain syystä näin ei näytä tapahtuvan...
    "Minulla ei ole mitään sitä vastaan, jos tiellä välillä vauhti nouseekin, vaikka sitä enemmän mitä mukavampi tie, ja yhtä hyvin silloinkin, jos tie on yksitoikkoinen, ja jos on mukavia näkymiä, ajetaan hiljalleen." (Keijo Virtanen: Tielle tuuleen)
  28. #28
    Kyllähän täällä voidaan jeeseustella suuntaan ja toiseen. Se tosin on aivan turhaa niinkauan kun vakuutusyhtiöt eivät ilmoita pelkän moottoripyörävakuuttamisen tarkempia lukuja.

    Voihan se olla että mopovakuuttamista pitää tukea muiden vakuutusten tuloista...tai sitten ei. Liikennevakuutus kaiketi on lakisääteinen, eli se pitää myöntää, mutta miksi noita kaskoja myydään *

    edit: siellähän se sanottiin "Moottoripyörien liikennevakuuttaminen on viime vuosina ollut alijäämäistä.". ja kaskojen hinnat nousee siinä sivussa mukana kivasti.



    Who is this clown? Unfortunately no one can be told, you have to see him for your self...
    kotisivuräpellys
  29. #29
    Lainaa (hondamania @ Heinä. 05 2007,23:38) kirjoitti
    Lainaa (PrivateeR @ Heinä. 05 2007,21:06) kirjoitti
    Hmm... saas nähä mitä käy. Luulen kyl että parin vuoden sisään vakuutusmaksut kasvaa noitte koheltajien ansiosta. Just noissa kuolonkolareissa tulee se helkkarin henkivakuutusmaksu maksettavaks vakuutusyhtiöille. Veikkaanpa, että ne vie leijonaosan tosta koko potista, minkä mopo-onnettomuuksissa vakuutusyhtiö maksaa.
    Jaa parin vuoden sisällä. Ainakin mulle tuli kirje Pohjolasta laskun mukana: kasko nousee 17 % per heti
    Perusteluna nopeasti nousseet korvaukset. Käviköhän niin, että Pohjola haali asiakkaita edullisella vakuutuksella ja nyt huomanneet että perhana nehän mällää niitä koneita ja joutuu vielä maksamaan
    Vakuutusyhtiöt ovat kautta aikojen tehneet bisnestä sillä, että myydään halpoja tarjouksia asiakkaille, ja sitten vaivihkaa korotellaan hintoja "lisääntyneiden vahinkotapahtumien" varjolla. Sillä varjolla helposti menee läpi tuollaiset 5-8 pinnan korotukset, joskus isommatkin. Sitten kun väki pitää niitä vakuutuksia 10+ vuotta, niin lopputulos onkin aika ylläri...

    Uusia asiakkaita haalitaankin sitten tarjouksilla, jotka ovat yllättävän halpoja siihen 10+ vuotta vanhaan verrattuna. Itelle kävi samoin, vaihdoin vakuutusyhtiötä pari vuotta sitten, ja noin puolen vuoden päästä vanhasta yhtiöstä soitettiin jotta kiinnostaisiko tarjous (ilmeisesti uusmyyntiä). Sanoin jotta lähetä vaan, jolloin postista kolahti noin 30 pinnaa alkuperäistä halvempi vakuutustarjous.

    Yamaha XJ 600 - Suzuki GSX-R 1000 K7 - Triumph Daytona 675 - Triumph Street Triple 765
  30.  
  31. #30
    Jännä miten aina niin vakuutusyhtiöissä kuin yrityksissäkin palastellaan asioita.

    Jos otan esimerkkinä työelämän eli ennen oli suuria yrityksiä joissa eri osastoja. Sitten keksittiin että on tehotonta, joten eriytetään osastot omiksi yrityksikseen. Jokaisella yrityksellä tulosvastuu. Näin oli sitten helppo hieman hiljaisempaan aikaan potkia porukkaa pihalle vedoten ettei yritys kannata ja taas kun "emolla" oli tilauksia niin tämä "lapsi" yrityskin sai töitä ja taas palkattiin lisää.

    Jos olisi ollut yksi iso firma niin oltaisiin katsottu kokonaistulosta ja huomattu että kausivaihtelut ne hieman heittelee mutta vuoden tulos on joka tapauksessa reilusti voitollinen.

    Asiassahan ei olisi mitään pahaa jos näin tekisi oikeasti tiukassa taloustilanteessa olevat firmat eikä muita haittapuolia olisi. Trendinä on ollut kuitenkin se että myös kannattavat ja erittäin hyvin kannattavat yritykset tekevät näin. Koska lapsifirmojen työt on paljolti sidottu emon tuotantoon niin seurauksena on ollut vain helpompi työvoiman irtisanominen/palkkaus. Haittana työntekijäosapuolen turvattomuuden lisäksi on tietysti ollut lisääntynyt laskutus ja paperityö firmojen välillä. Lisäksi on paljon ulkoistettu toimia jonka seurauksena esim. korjaustoiminta on ollut monesti tehottomampaa kun asiat, koneet ja tilat tunteva huoltomies puuttuu ja joka vauriotilanteessa on joutunut huoltofirma tekemään paljon töitä paikallistaakseen vian. Ja tietenkin näissä korjaustilanteissa tuotanto seisoo joten huoltofirma vetää niin korkeeta liksaa kuin vain kehtaa. On paljon tutkittu ettei ulkoistusvimmalla loppujen lopuksi säästetäkään - ainakaan rahaa. On puhuttu jopa talonmiesten palauttamista taloyhtiöihin. Kiinteistönhuoltofirmat hutiloi, ei tiedä mm. missä on istutuksia, aitoja ja työntää lumien mukana aidat nurin ja nurmikot rullalle. Toiminta on kasvotonta kun tekijän ei tarvitse joka aamu sanoa päivää asukkaille.

    Olen joskus vitsaillut että yrityksissäkin voisi palastella niin pieniksi palasiksi että jokainen työntekijä olisi oma firma. Kun graafikkoa tarvitaan vain epäsäännöllisesti maksetaan hänelle vain niistä tunneista kun on töitä. Loppuajan olkoon työtön tai pyörittäköön peukaloitaan. Lisäksi pystyisi katsomaan paljonko graafikko tuottaa eli paljonko veloittaa töistään ja paljonko firma saa hänen tekemisistään asiakkaaltaan. Tällä logiikalla olisi helppo irtisanoa kannattamattomat yksiköt (yksilöt). Unohdetaan vain miten paljon hyötyä on kun graafikko tuntee firman työntekijät, asiakkaat, on luotettava tekijä, työn laatu tunnetaan, on käytettävissä heti, jne... Eli sujuisiko asiat mahdollisimman jouhevasti ja kustannustehokkaasti sittenkin kun pidetään oma graafikko eikä ulkoisteta häntä.



    Jos et jaksanut lukea ylläolevaa niin voit aloittaa tästä. Siirrytään vakuutusalalle.

    Eli on vakuutusyhtiö joka vakuuttaa monenlaisia asioita. On kotivakuutusta, henkivakuutusta ja liikennevakuutusta. Jonkin verran selvää on ettei kotivakuutuksen ottajat halua maksaa liikennevahingoista. Mutta liikennevakuutus on jaettu lisäksi moniin pieniin palasiin. Esim. moottoripyöriin, mopoihin ja autoihin. Kuitenkin kaikki liikkuu samoilla teillä. Moottoripyörät on jaettu vielä nykyään tehopainosuhteisiin sekä vakuutuksenottajan kotikuntaan.

    Tästä voisi pilkkoa vielä pienemmäksi eli otetaan kaupunginosat mukaan. Siellä missä kaupunginosassa sattuu eniten vahinkoja saisi maksaa eniten vakuutusmaksuja. Tai ottaisko vaikka yksittäiset kadut? Lopulta voisi pilkkoa niin pieniin palasiin että jokainen vakuutuksenottaja maksaisi yksilöityä maksuaan ja vahinkotapauksessa saisi korvauksen jonka jälkeen todettaisiin että sinun vakuutusmaksuasi joudutaan nyt hiukka korottamaan kun tuo vahinkokehitys on ollut niin rajua.

    Koko vakuutuslaitoken ideahan on kerätä rahaa, SIJOITTAA sitä ja tasata yksilöiden vahingoista syntyviä kuluja muille vakuutuksenottajille. Kuitenkin halutaan tehdä niinkuin yritysmaailmassa eli pilkkoa niin pieniin palasiin että on helppo "irtisanoa" palasia ja jättää vain kannattavat jäljelle. Esim. pääkapunkiseudulla asuva nuori mies jolla tehokas ja kevyt pyörä. Kallis korjata. Nostetaan maksut niin korkeaksi että sälli vaihtaa yhtiötä tai lopettaa mopoilun. Vastaavasti painavalla matkalehmällä rauhallisesti ajavalta keski-ikäiseltä mieheltä halutaan kyllä mieluusti hänen rahansa.

    Pitäisi katsoa kokonaisuutta eli koko liikennettä ja tasata maksut kaikkien kesken. Voi olla että suistumisonnettomuus on johtunut vastaantulevan auton ajautumisesta väärälle kaistalle mutta tätä ei voida todistaa. Maksut menee moottoripyöräilijöiltä. Toisaalta jos jotkut yksilöt toistuvasti aiheuttavat kuluja vakuutusyhtiölle pitäisi heidän maksaa jatkossa reilusti enemmän kuin nyt. Naurettavaa että bonukset tipahtaa tietyn verran oli vahinko 300e tai 3000e. Pitäisi olla niin että pikkuvahingoissa bonukset tippuu pykälän ja isommissa vastaavasti enemmän ja jos ajaa pyörän lunastuskuntoon niin bonukset tipahtaa lähes kokonaan. Idea että vaikka tulisi pahakin mälli on mahdollisuus jatkaa harrastusta mutta maksat vain suurempaa vakuutusmaksua. Toisaalta noita pieniä vahinkoja ei porukka niin helposti laittaisi kaskoon ja maksattaisi muilla harrastajilla.
Sivu: 1 / 5:sta 123 ... ViimeinenViimeinen