Moi,
Onko kellään kokemuksia näistä putkista 4-venttiiliboksereissa? Tekis mieli laittaa tollanen LeoVince *
R1100R:ään. Hintaa näyttäis olevan about 300 euroa vähemmän ku Remuksen vastaavalla. *LeoVincen saa lisäksi vielä ihan kotomaasta (samaan hintaan ku germaniasta tilaamalla)
StuG III Ausf. G
Remusta myy ilmeisesti Viaperi Suomessa.
MP-maailman vaimennin testissä Leo taisi Remuksen piestä.
BMW 1200 GS ADV 14
Aiemmat:
MV Agusta 312RR 1078 09 Triumph Tiger 800 XC11
Ktm 400Exc 06
MV Agusta 312R 08
Yamaha R1 08
Suzuki GSXR1000R k7
Suzuki GSXR1000R k4
Kawazaki RX1000R 86
Honda MBX125 84
Suzuki RM125 81
Suzuki PV50 82
Tässä linkki Motorrad Auspuff -testiin jossa ainakin käppyröiden mukaan (Leistung und Drehmoment) Remus pesi LeoVincen...(Kassu2 @ Heinä. 04 2007,14:52) kirjoitti
Tosin pyörä oli R1200GS.
"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
Meillä on vaimon 600 Banditissa halpa Leo Vince, joka palvelee aivan riittävästi. Tuskin se BMW-mallikaan nyt ihan rojua on. Remuksesta pahat kielet kertovat, että äänet sillä tulevat paremmiksi, koska Remuksella tunnutaan kesityttävän enempikin vain äänipuoleen.
Ottanet myös huomioon, että ilman katalysaattorin poistamista ei 4v. boxerin äänissä tai tehoissa tapahdu juuri mitään muutosta, vaikka perässä olisi mikä pönttö.
Itselläni on r1150gs:ssä Laserin y-putki (lambdalla) ja slipari, joku Deeptone tms. Toimii hyvin ja äänet on kohdallaan. Molempia saanee Allrightista. Samaan settiin kuuluu vielä powerchip for Motronic, jonka hankkimista aioskelen.
Laitoin toissa talvena LeoVincen R1100GS:ään. Takapuolituntumalla tehoa tuli pikkuisen lisää, mutta talven jälkeen saattaa mikä tahansa pönttö saattaa tuntua samalta. Äänet ovat miehekkään mureat pörinät, makuuni jopa hiukan liian kovat. Moottorijarrutuksessa joskus paukuttaa, olo kuin bomberilla, saattaisiko ruiskun säädättäminen auttaa.
Kiitoksia, taitaa mennä Leon hankinnaksi. 500 euron hintaero esim. Laseriin vaikuttaa ainakin meikäläisen päätöksentekoon.
Toiveena olis, että putken vaihdolla sais lisää herkkyyttä alakierroksilla ja sen verran teinipoikaa mussa on, että pieni äänten lisäyskään ei olis haitaksi. *Kattia mopossa ei ole ollenkaan, joten sitä ei tarvii miettiä.
StuG III Ausf. G
Mulla on LeoVince kiinni K1200 ässässä.
Paremmuudesta en tiedä. Ostin sen lähinnä sen takia, että se oli halvin slipari minkä onnistuin löytämään.
Tehon lisäystä en etsinyt vaan jotain millä korvata se alkuperäinen kammottavan näköinen "Termospullo".
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
Mahtuuko vasen laukku vielä paikalleen*putken vaihdon jälkeen?
StuG III Ausf. G
Katittomaan R1100R:ään tulee muuten mahtipörinät tollasella avoimella sliparilla. Nimim. kokemusta on, kaverin pyörässä muuttu onpelukonesurinat kunnon törinäksi!(Kojiro @ Heinä. 05 2007,13:47) kirjoitti
"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
Hyvä uutinen(tapjar @ Heinä. 05 2007,14:04) kirjoitti
. Olin pari päivää sitten ajelemassa "HD-miehen" kanssa ja kun seistiin rinnakkain liikennevaloissa, niin puimurin käynnissäolon huomasi vain pokserin tärinästä ja rundimittarista. Mainoksen sanoin: siitä se ajatus sitten lähti (lapasesta *
)
StuG III Ausf. G
Juu. Kaveri otti ärrästä pakokäyrien jälkeisen katalysaattorin näköisen välivaimentimen ja loppupään pois ja korvasi laatikon alla olevan pömpelin pyörän oikealta puolelta laatikon alla vasemmalle menevällä mutkaputkella ja perään suht avoin slipari. Kivasti paukkuu mootttorijarrussa ja kaasua avatessa raikaa mureesti.(Kojiro @ Heinä. 05 2007,15:00) kirjoitti
"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
Leon mukana tuli sopiva väliputki. Asennuksessa meni vajaa tunti (vaikein ja aikaavievin homma oli avata vanhan putken kiinniruostuneet pultit) ja jopas muuttui ääni pöntössä. Ihan ku ois saanu mitalin: Nyt ei v***ta enää yhtään!(tapjar @ Heinä. 06 2007,13:18) kirjoitti
StuG III Ausf. G