Jotkut roikottavat koipiaan.
Usseemmin tulee vastaan prutkuja, joiden kuskilla vain toinen käsi kiinni tangosta. Olisko merkki taitavasta ajajasta vai kyykyllä ranteet puutuneet.
![]()
"If a..holes could fly, this place would be an airport"
Ei ranteet vaan koko kroppa. Paikat puutuu samassa asennossa vaikka istuis lepolassessa.![]()
Tosimies saa salaatista ripulin.
Birra finito propello stoppo.
Kawasaki ZZR 1400 Turbo
Sipoo 260MPH club
Mä otin ainakin valokuvii reissulla silleen et kamera oikeessa kädessä.
Alpeilla oli vaan pikkasen tiukkoja mutkat ajaa yhdellä kädellä kaasu jumissa...
Purkaan sen joutuu kumminkin...
Mä ajan aikas usein noin, vain kaasukahvalla käsi, taitaa olla lähinnä tapa.
CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
Kyl tää ainakii röökinväleillä heiluttelee koipia ja ajaa yhel käel, saap oikoo selkää.. nii ja helppo moikata![]()
maxiskootteri
-Punainen on edelleen väreistä nopein -
Itseasiassa aika hassua tuo lepuuttaminen. Joskus nuorempana tuli loukattua aika ikävästi oikean käden ranne joten se aina välillä vähän kaipaisi lepuutusta. Siltikin se on tuo vasen käsi joka aika usein on irti kahvalta. Oikea käsi tuskin koskaan ajellessa irrottaa kahvasta kun ei ole noita kaasun jumiuttajia tai vakionopeudensäätimiä mopossa.
Tapa se taitaa kumminkin olla ja tarve olla hetkinen hivenen eri asennossa.
Olisi varmaan fiksumpaa opetella pitämään pieniä taukoja välillä niin saisi lepuutettua kunnolla.
Joskus tulee ajeltua vasen käsi irti tangosta, mutta harvoin ja vain kun on varmaa ettei ole tulossa mitään ylimääräistä ohjelmaa. Saa vähän lepuutettua kättä ja siirreltyä kehoa eri tavoilla. Ja elvistelyhän siinä on tärkeä tekijä myös, käsi tuohon polven päälle ja sitten sammakkomaista pullistelua ja paikallisten tyttöjen näyttävää katsastamista.
Oikeaa kättähän sitä useimmiten tarviisi lepuuttaa mutta se vaatii jo melkein tyhjän tien, siis ettei takana tule ketään, tai vähän kiihdyttelyä että saa sitten "lepuutusvaraa" ettei aja kukaan perään.
Kawa ZXR750H1 (Green Meanie)
Alpeilla en ole käynyt, mutta Norjassa olen samaa harrastanut.(Sepi @ Heinä. 03 2007,20:23) kirjoitti
Tasapainoharjoittelua,ja välillä tulee ajettua ilman käsiä ja ohjattua perslihaksilla ja reisillä.
Tuosta ilman käsiä ajosta tuli huonot(tai hyvät)kokemukset jussina,olin pakannut reilusti tavaraa takaboxiin ja satulaan,ja kohensin ajoasentoani irrottamalla kädet tangosta,alkoi hirveä womblaaminen tai mikä lie tärinä,mutta etupyörä rupesi vispaamaan oikein kunnolla! No minä siitä ensimmäiselle bussipysäkille ihmettelemään,että onko vanteissa tai kumeissa vikaa,kunnes päättelin että onkin liikaa tavaraa tarakalla.Loppumatkan ajoin keppi tankissa kiinni,eli etupainoisena,enkä irroittanut otetta tangosta.Kun lähdin paluumatkalle,jätin ylimääräiset romut kaverin autoon,ja sen jälkeen ei womblaillu.
-on samantekevää,rakastavatko he meitä,kunhan kunnioittavat.On samantekevää,vihaavatko he meitä,kunhan pelkäävät-
-Casere weold Creacum ond Caelic Finnum-
Näppärä mies pitää siittä kaasukahvasta kiinni kevyesti vasurilla, kun lepuuttelee oikeaa kättä.
Itse olen ajoittain harrastanut otetta kaasusta ihan sormenpäillä, jolloin saa selän mahdollisimman suoraan.
Honda ST1300A
Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
Omalla kohdalla se on ainakin vaan Elvistelyä...![]()
Moon oikias, sinoot vääräs - Moomma oikias, tootta vääräs...
Opinions are like assholes, everybody got one.
Honda XL 125 R -82 --> Kawasaki Z 650 -77 --> Honda CM 400 T -84 --> Honda NTV 650 Revere -90 --> Triumph Thunderbird 900 -00 --> Triumph Tiger 955i -05
Ja tosi näppärä mies ajaa kädet väärinpäin,eli vasemmalla kaasua ja oikealla kytkintä(Sjuggen @ Heinä. 03 2007,21:56) kirjoitti
![]()
tuota voi muuten koittaa autolla,kädet ristissä ohjaamista,siitä saa exremet fiilarit
![]()
-on samantekevää,rakastavatko he meitä,kunhan kunnioittavat.On samantekevää,vihaavatko he meitä,kunhan pelkäävät-
-Casere weold Creacum ond Caelic Finnum-
jepjep. Ja vasen käsi silleen käheesti lantionoja-asentoon(Myrskylintu @ Heinä. 03 2007,21:57) kirjoitti
Usein tulee kyllä itsellä ajettua tylsillä ja hitaahkoilla pätkillä kyynärvarrella tankkiin nojaten oikea luonnollisesti kaasulla, lähinnä sormenpäillä.
SDR1290
--me mutkan jälkeen käymme mutkaan vain huomataksemme, että olipas ihan v***n kivaa!--
Ja sitten ku se on hallussa niin seuraavaksi voi kokeilla vastaohjausta. Autolla siis.(adrenaliini @ Heinä. 03 2007,22:06) kirjoitti
![]()
Kawa ZXR750H1 (Green Meanie)
(hesekie1 @ Heinä. 03 2007,22:13) kirjoitti
Juuh ja keulimista etuvetoisella
![]()
Triumph Daytona 675 tornado red '07 (2007 - 2009)
Triumph Thunderbird '10 (2010-2021)
- Turvaton karkulainen -
Samat sanat(mopokuume @ Heinä. 03 2007,20:24) kirjoitti
Siinä pystyy samalla ajoasentoa muuttamaan, kun alkaa paikat puutumaan.
*** mopoton ***
Kun tehtailija on kerran siunannut mopoa säätimellä niin pitäähän sitä käyttää: molemmat kädet tangosta irti hartianrentoutusliikkeitä tekemään ja tukeva asento peräpenkille takalaukkuun nojaten. Paikka pitää tarkkaan valita, ei ole ihan niin stabiili tuo mopo kuin alkuun kuvittelin. -Vaan en ole vielä itseäni ojasta löytänyt, ainakaan tuon takia.
ET
fluctuat nec mergitur
BMW R1250 GSA -19
(BMW R1200 GSA -14, GS 650 Sertao)
(BMW R1200 GSA -10)
(BMW R1200 RT -05)
(BMW R1100 RT -99)
Ensin ajetaan yhdellä kädellä. Sitten ilman käsiä, jonka jälkeen ilman hampaita.
990 SM-T -11
FZ1-N -07
ZX-9R F2P -04
CBR 600 F4 -00
NSR 125R -94
Jep ja jalat, oikealla kytkintä ja vasemmalla kaasu/jarru. Ja tietty vasen käsi vaihteelle(adrenaliini @ Heinä. 03 2007,22:06) kirjoitti
![]()
Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään
>> PK-letkaohje <<
>> Veturin vinkit <<
Ducati SFV4S
Kertokaahan miten sais kaasun tilapäisesti kätevästi 'autopilotille' eli jumiin, juuri tätä veryttelyä varten pitkillä matkoilla.
Vasen käsi ei oikein 'synkkaa' tossa hommassa.
Miksi niistä stongista pitäisi puristaa molemmilla käsillä rystyset valkoisena?(FJ20 @ Heinä. 03 2007,20:15) kirjoitti
Kyllä se mopo taittuu mutkiin yhdelläkin kädellä aivan samalla tavalla normaali ajossa (rata ajo erikseen).
Vähän niinkuin autokin, pystyy sitäkin ajamaan eikä tarvi koko ajan kahdella kädellä rattia puristaa..........
R.I.P Jaska - Motoristi
Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
On tullut tavaksi speedmasterilla ajaessa haittää jalat tappien päälle sopivaksi katsomissani paikoissa. Tekkee hyvvää koiville. Samaten välillä tulee pidettyä hartiajumppaa ajossa, silloin tosin pyrin pitämään jalat tapeilla.
En tiedä sitten, olisiko tarvetta siirtosarjlle.
Honda CB 750 k7 (Tuutti) 1979 -> Triumph Speedmaster 2006 -> HD FXDB Streetbob 2007 -> Triumph Street Triple R 2010 -> Suzuki DR 650 R 1993
Tiedän kaverin joka lepuuttaa jalkojaan taka jalkatapeilla niin, että jalkapöytä lepää siinä tappien päällä. Järkevää/turvallista..? Kaveri on smurffin kokoinen. Itse jos yritän, tulee tuonelan lautturille töitä.
Aiheeseen... usein tulee lepuutettua vasenta kättä ajaessa. saa mukavamman asennon taajamanopeuksissa.
Kyllä tulee useinkin ajettua suoralla ja tasaisella tiellä yhdellä kädellä, siis oikea kaasulla ja vasen vapaana.
Warm and tender Devil's soul.
Honda CBR 600 F
+1(Jose @ Heinä. 03 2007,22:33) kirjoitti
Pitkillä taipaleilla, usein tulee lepuutettua toista kättä ja oikastua selkää, jotta paikat eivät pahasti puudu.
Suzuki Bandit 650
(Seeber @ Heinä. 03 2007,23:57) kirjoitti
Vai että ilman hampaita...Kyllä kai suurin osa noista vanhemmista motoristeista tekareita kuitenkin käyttää.. mutta onhan se tosiaan laji, joka vie mennessään loppuiän....*
Hitaassa köröttelyssä tulee ajeltua toisen käden sormenpäillä, että saa kropan pystyyn kyykyllä. Kärjessä ajaessa tuolla eleellä (vasen käsi vyötärölle) saa viestittyä takana tuleville, että nyt hidastetaan esim. saapuessa taajamaan. Jarruvalon olen pyrkinyt pyhittämään tiukkoihin tilanteisiin (gyyt) ja oikeisiin jarrutuksiin, ettei sen vaikutus häviä. Koskee siis letka-ajoja, joissa turhat vilkuttelut tai ylireagoinnit aiheuttavat hämmennystä.
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
Kyl mä joskus oon lepuuttanu niskoja/päätä niin et oon pitäny vasemman kyynärpään tankin päällä ja pitäny kädellä päätä pystys.. *ja tietenki oikee käsi kaasulla. *
Yamaha FZ6-S, vm 2004.