Onko kellään tietoa onko olemassa näitä kahta asiaa yhdistävää tuotetta, eli sellaista reppua, jossa olisi jonkinlainen suoja selällekin? Selkäpanssarin kanssa ei viitsisi joka kevät- ja syyspäivä koululle ajella enkä tiedä kuinka mukava reppua on sen kanssa kantaa, joten tietty joku kompromissi pitäis löytää. Läppäri ja koulupapereita pitäis mahtua plus muuta roinaa, joten ihan pieni ei sais olla. Liian ison ryksäkin kanssa taas ei tahdo kyykyllä nähdä eteenpäin, kun ottaa kypärään kiinni. Tai mistä minä tiijän ku ei oo vielä pyörääkään alla, syksyllä vasta
Tällaisia oon jo kattellu, vaan nuo on tehty kyllä enemmän snoukkaheebot mielessä:
Deuter Edge 25
Deuter Razor 23
Deuterin iso rinkka löytyy jo ennestään, ja jos muotoilu on yhtä hyvä noissa, niin eihän niistä huomaakaan millon reppu on selässä![]()
Suzuki SV 650 vm. 2000
Ainaski urheilupuodissa olen nähnyt daineselta repun johon on integroitu selkäpanssari. Mallia en muista.
Tilavuus repussa oli jotain 18-20L.
Tuolta olen itse harkinnut reppua tilaavani. Kovakuorisia ja ilmeisesti vedenpitäviä. Tai sitten joku tällainen.
HD Sgs, Te300i, 748r, 990 Adv ,Hp2 Sport, S1000rr
Ex
Rsv Mille, 1200 GSA, R1250 GSA, Ss750ff, Monster S4r, 1098 sf, 999 Xerox, F6B, Fe450, Te300 Te300i, Zx6r, Zx10r, exc450, Superduke r x2, Supermoto 950, Gsxr 750, Rocket 3R, Fz1n, Yzf R1
Kiitos vastauksista! Harmi kun tuosta Dainesen (ilmeisesti Zaino Hard-malli) repusta on informaatiota melko hintsusti. Edes pehmusteista ei saa oikein kuvaa. Joulupukki sais kans mieluusti tuoda tällä kertaa pehmeän paketin, kun nuo kovat mallit ei oikein uppoa meikäläiseen. Reppu on reppu ja kovat laukut on sitten pyörän perässä *Ainakin 27cm leveät A4-kansiot pitäis saada kuskattua mukana. Eikö sellaiselle repulle oikeasti ole kysyntää!?! Ihime hommaa*
![]()
Suzuki SV 650 vm. 2000
Moi,
Itselläni on käytössä Haglöfsin hic 23 (tjsp.), johon mahtuu juuri ja juuri A4-kokoinen kansio ja jotain pientä tavaraa. Varsinaista selkäsuojaa tuossa ei ole, mutta repun pituinen muotoiltava alumiinituki löytyy vetoketjun takaa selästä.
Todella näpäkästi istuu selkään tuo reppu.
Mulla on tollanen Axion reppu. En usko, että siinä mitään selkäsuojaa korvaavia ominaisuuksia on vaikka onkin ihan hyvä selässä ja on kova kantinen. Läppäri ja paprut kulkee hyvin messissä duunimatkoilla siihen se on passeli.
T
Jussi
---
"Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
Useamman vuoden kokemuksella voin suositella Boblbeen reppua. Käytössä jatkuvasti ja reppu vaan kestää ja kestää. Oikeastaan saisi jo levitä, että saisi tekosyyn ostaa tuon moto-mallin. Oma on vanhempaa sarjaa.(Midas @ Heinä. 13 2007,09:15) kirjoitti
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Mulla on snoukkakäytössä toi Deuterin Edge sekä mopoillessa Axion Swift.
Edgen selkäsuoja on n. 1 cm paksu pehmeähkö levy, jonka materiaalista ei ole hajua, kun se on ommeltu repun sisään. Jotain suht taipuisaa se kumminkin on. Reppu on passeli tuohon käyttöön ja olisi kokonsa puolesta mopoiluunkin, mutta repussa on naruja ja muita kiinnikkeitä niin paljon, että ainakin mua ärsyttäisivät ajaessa.
Axion reppu taas on tilavuudeltaan mulle liian pieni päivittäisessä käytössä. Repussa on kova muovinen kuori, ei mitään selkään mukautuvaa suojaa. Enemmänkin luulisin tuon aiheuttavan kolarin sattuessa vahinkoa, kun kuoren reunat iskisivät selkään. Emmä tiedä.
Jostain syystä kumminkin tuosta Axiosta tykkään, istuu selkään loistavasti, eikä siinä ole mitään ylimääräisiä naruja roikkumassa...
Mutta jos selkäsuojaa kaipaat, niin en kyllä usko noista siihen hommaan olevan.
Honda Vfr Vtec '04
Hyvä että saatiin käyttäjäkommenttikin mukaan! En ois uskonutkaan, että snoukkaavia motoristeja juuri löytyy. Juu, kompressio- ja muilla hihnoillakin on aina haittapuolensa, eli ylimääräinen narunpätkä on aina jossain roikkumassa. Ainahan repuissa noita löytyy eikä ongelmasta pääse ku tottumalla, tai sitten tekemällä jotkut patenttiviritykset. Voihan sitten V-käyrän noustessa ottaa sakset kauniiseen käteen...(veenelonen @ Heinä. 17 2007,10:17) kirjoitti
Menee sen verran vaikeaksi, että pitänee hyllyttää tuo selkäsuoja-ajatus ja etsiä vaan joku hyvänkokoinen ja -tuntuinen reppu. Toisaalta, oisko tuossa pikkuEdgessä sillonkin jotain järkeä? Se ainakin näyttää siltä, että vois pysyä tukevasti selässä ja tuolla oranssivärityksellä se puusilmä-autonistikin vois huomata mut ennen ku takakumia tuuppaa. Mahtuuko pari A4-kansiota ja läppäri hyvin mukaan vai pitäiskö hommata joku umpitylsä työreppu? Oishan Deuterilla toi Giga ainakin, (kkkrrrroooohhhh....)
Suzuki SV 650 vm. 2000
On toi muuten ihan hyvä, mutta ei sinne oikein mahdu mitään(NOx @ Heinä. 17 2007,01:21) kirjoitti
Kuljetuskapasiteetti on mielestäni huomattavasti pienempi kuin mitä kuvittelin, tuo muoto hämää aika vahvasti...
Kaiken kukkuraksi mun läppäri on sentin liian levee tohon reppuun, joten sekään ei istu sinne kunnolla.
Väkilukuun suhteutettuna kaikissa maailman maissa on yhtä paljon ihmisiä.
Onkos tuo jotain 20-25 litraa? Sellainen menisi päiväreppuna ihan hyvin meikäläisen käytössä, kun en tuollaista läppäriä omista.(jhayrin1 @ Heinä. 17 2007,20:55) kirjoitti
Huonosti on kuvia tuolla clobberin tai itse valmistajankaan sivuilla, niin ei tuota muotoa oikein pääse näkemään. Pari vuotta sitten messuilta meinasin tuollaisen ostaa, mutta enään en muista millainen se oli.
Ex
Rsv Mille, 1200 GSA, R1250 GSA, Ss750ff, Monster S4r, 1098 sf, 999 Xerox, F6B, Fe450, Te300 Te300i, Zx6r, Zx10r, exc450, Superduke r x2, Supermoto 950, Gsxr 750, Rocket 3R, Fz1n, Yzf R1
Ei reppuun liikaa saa mennä. Liian iso reppu on oikeasti pelkkä rasite ajossa. Sitten keksitään muita konsteja. Hyvin tuonne on saanut tungettua sadeaseun, vaihtovaatteet, läppärin, digikamerat yms. päiväreissulla tarpeellista roinaa. Enempää en suostuisi selässäni kuskaamaan. Joskus on ollut myös makuupussi kiinnitettynä repun omaan tavaraverkkoon, mutta ei ollut mielestäni oikein optimiratkaisu vaan tuli rinkkafiilis. Hyvä puoli on, että tuo Boblbeen reppu ei ota tuuleen eli hmm...moottorinopeuksillakin se pysyy nätisti selässä eikä ota esim. sivutuuleen tai keiku puolelta toiselle mutkissa. Toimii näin sekä kevyellä kuormalla, että täyteen lastattunakin. Kenkiä olen kuskannut tavaraverkossa takamatkustajan lätkän päällä.(jhayrin1 @ Heinä. 17 2007,20:55) kirjoitti
Mielipiteitähän nämä silti on, ei faktoja.![]()
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Mulla on skimbakäytössä selkäsuojallinen Ortovoxin Top Rider joka sopii kyllä siihen hommaan mainiosti. Ko. repun lapuissa kyllä taisi olla maininta että ei moottoripyöräilyyn. Tokihan se prätkäilyssäkin jotakin suojaa mutta ei se nyt ihan kunnon selkäpanssaria vastaa.
Prätkärepuna on Kriegan R35, jossa taas omaa panssaria ei ole. Sen kanssa sitten käytän normaalia selkäpanssaria.
Yamaha YZ250F -08
SM530R 2008 (myynnissä: http://www.nettimoto.com/husqvarna/sm/944213 )
Onhan meitä varmaan jokunen... Eipä vaan ole tähän ikään mennessä löytynyt yhtä niin mielenkiintoista lajia, että jaksaisi keskittyä vain siihen, vaan pitää yrittää vähän kaikkea...(Muccuja @ Heinä. 17 2007,16:48) kirjoitti
Toi on kyllä totta. On se Edgenkin suoja ainakin parempi kuin ei mitään. Ei se ainakaan ihan pelkkää pahvia ole, vaan jotain vähän painavaa tiiviin tuntuista ainetta, joka sormien väliin puristettaessa antaa vähän periksi, mutta palautuu sitten. Ja kyllä reppuun ne pari mappia ja läppärikin mahtuvat. Väri taas ei ole mitenkään huutavan oranssi vaan enemmänkin maanläheinen sävy.
Nyt menee ihan OT, mutta jos oikein ymmärsin niin se reppu voisi olla tulossa sulle myös snoukkakäyttöönkin, vai kuinka? Jos niin, niin siihen tuo on paras tähän asti löytämistäni, (joka nyt ei tietysti välttämättä kerro yhtään mitään...)
Kokemusta tuosta mulla on tuosta nyt tosin vasta yhdeltä reissulta viime kesäkuulta Strynistä. Mutta kun tuolla kävelee rinnettä ylöspäin 1,5h pariin otteeseen per päivä viikon ajan ja reppuun on pakattuna lapio, sondi, eväät, juomasäkki, fleece ja kamerat sun muut härpäkkeet + ylöspäin talsiessa siinä on kiinni lauta ja kypärä ja alas laskiessa lumikengät ja sauvat, enkä saa selkääni tai hartioitani kipeäksi, niin pakkohan tuota on kehua...
Eli se istuu tosiaan hyvin, on tukeva, eikä pahemmin haittaa liikkeitä laskiessa. Ja jos nyt ei mihinkään kivikkoon putoa, niin selkäsuojakin suojaa noissa olosuhteissa luultavasti riittävästi, kun vauhdit on kuitenkin mopoilua pienempiä ja lumi vähän asfalttia pehmeämpää...
Käytössä paras oivallus on varmaan se, että repun saa avattua kokonaan selkäpuolelta, eli vaikka lauta olisi kiinnitettynä, saat vaikkapa eväät ulos ilman purkamista ja penkomista...
Mutta takaisin mopoiluun... En mä tuota itse ainakaan pidempää matkaa ajaessa käytä, satunnaiseen käyttöön se tottakai menisi ihan hyvin, mutta kun mulla nyt on toi toinenkin reppu...
Honda Vfr Vtec '04
Taitaa tämä poika kallistua Deuteriin... Hyvä kuulla juttua edgestä, Suomessa kun niitä ei myy tietääkseni kukaan, tai ainakaan Oulussa ei pääse niitä kokeilemaan. Tuo Deuterin suoja kuulostaa kätevältä, jos vaikka reppuun on saanut tungettua kaktuksen ja kivikokoelmansa. Repussa olevat tavarat suojaa jonnin verran selkää, mutta on hyvä, että jokin suojaa selkää niiltä tavaroilta. Varmaankin(veenelonen @ Heinä. 21 2007,03:30) kirjoitti
OT-vastaus: Ei kyllä näillä näkymin tule snoukkakäyttöön. Skimbailukin jäi sikseen jonkun aikaa sitten...
Reppua ei ole tarkoitus kuskata pitkiä reissuja. Ihan vaan koulu-, työ- ja ymsmatkoille. Pidemmille matkoille hommaan mopottimeen takatelineen ja lainaan isukin Giviä.![]()
Honda CBR 1000RR -04
Honda CR500R AF *-99
Honda CB400N * * *-82
Tuo on muuten ehdottoman totta, eli reppu pysyy selässä todella mallikkaasti!(NOx @ Heinä. 18 2007,11:09) kirjoitti
En tiedä johtuuko tuosta muotoilusta, vai mistä.
Tuossa muotoilussa on muuten semmoinen huono puoli, että tuo "alaspoileri" tekee perseen päälle melkoiset pyörteet, ja märällä kelillä se myllyttää vettä ja kuraa takapuolen päällä aika ilkeästi.
Vaikka tässä nyt aika kielteiseen sävyyn kirjoittelenkin, niin en minä tuota omaani silti hukkaamassa ole. Hyvä reppu se on.![]()
Väkilukuun suhteutettuna kaikissa maailman maissa on yhtä paljon ihmisiä.
Ei se varmaan pysty enempää vettä työntämään sateella selkään, kun mitä pyörä nostaa tälläkin hetkellä. Kuratonta kohtaa ei kuskista sateella ajon jälkeen löydy. Lyhyen pyörän iloja. *(jhayrin1 @ Heinä. 23 2007,09:59) kirjoitti
![]()
Ex