Käväsimpä mopottimella kaupassa päivänä eräänä. Hämmästyin tosiaan, kun luokseni käveli vanhempi rouva (oma arvioni noin 80 vee). Ensin olin aivan varma, että saamani palaute ei tosiaankaan tule olemaan mieltä ylentävä. Onhan nuo moottoripyörät monesti heidän mielestä vain helvetinkoneita ja niillä liikkuvat ihmiset häiriintynyttä joukkoa
Vaan toisimpa kävi
Rouva ylisti moottoripyöräilijöitä avoimesti ja kertoi ihailleensa mopottimia aina ja pitävänsä niitä "jumalaisina" välineinä. Hän oli joskus vuosikymmeniä sitten ollut vespan kyydissä, mutta ne ei ole hänen kertomansa mukaan mitään ihan oikeaan moottoripyörään verrattuna
Keskustelusta jäi aikas hyvä fiilis
Onkos muut tavannut yhtä positiivisesti moottoripyörätouhusta ajattelevia iäkkäämpiä naishenkilöitä![]()
RF 900 R -97
ZZR 1100 -99
GSX 1300 R k6
GSX 1300 R k9
Mihin tämä maailma on menossa?![]()
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota eivät raaka voima ja tietämättömyys kykenisi ratkaisemaan.
Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Kawasaki ZZR1400
Mulle kävi parivuotta sitten kokolailla samoin(Jarozlaw69 @ Heinä. 26 2007,21:57) kirjoitti
Rouva ihaili mun mopoa ja kyseli kaikenäköistä, sanoi että oli nuorena tyttönä paljon moottoripyörien kans tekemisissä, oli mukava ja lämmin juttutuokio tämäkin.
Mä sain kehuja kun varoitin kaupan pihalla olleita vanhempia naisihmisiä juuri ennen kuin käynnistin pyörän.
Ei kaikki vanhukset oo ilkeitä.
Viime kesänä Touring Finlandia -kokoontumisajossa Ilomantsin torilla pari vastaavanikäistä mummoa parkkasi rollaattorit mopojemme viereen. Ja samat oli jutut heilläkin nuoruudesta ja mopoista, ihailivat prätkiämme pitkään ja olivat kovasti tulossa kyytiin. Olisin kyllä mieluusti ottanutkin, mutta eipä ollut sopivaa ylimääräistä kypärää siinä lähimaastossa.(Jarozlaw69 @ Heinä. 26 2007,21:57) kirjoitti
Mun anoppi, 74-v, kertoi kun hankin Enfieldini viime syksynä, että hänkin pitkään mietti aikanaan prätkän hankintaa. Lisäks hän kertoi kulkeneensa opiskeluaikanaan 50-luvulla jonkun naapurin kaverin prätkän kyydissä Keski-Suomen ja stadin väliä... Eikä sillon ollu kypäriä eikä nopeusrajoituksia! *![]()
Royal Enfield Bullet Electra BS 500 2005
Yamaha Virago 535 1988
Moto Guzzi 750 Nevada 2008
HD Sportster Custom 2004
Sama juttu, arviolta noin 70- kymppinen rouva tuli kehumaan pyörääni "punaiseksi paholaiseksi", olin otettu.
Hän kertoi vanhoilta päiviltä pyöristä jonka kyydissä oli ollut nuorempana.
Toisaalta eihän tuo minua niin kovin paljon yllättänyt, onhan moponi kaunis...![]()
Alan edistyä - asiat menevät huonommaksi hitaammin.
Älä saata minua kiusaukseen, osaan sinne itsekin.
No on kai itsestään selvää, että ne viiden- ja kuudenkymmenen vuoden takaiset surinasussutkin joskus vanhenevat.. miksi ne kaikki vanhetessaan ryhtyisivät moottoripyöriä vihaamaan?![]()
* Arctic Ranger *
mää luulin et se ois semmone joku geenijuttu(rico @ Heinä. 26 2007,22:23) kirjoitti
Heko heko... ja jälleen älyvapaa kommentti
meidän talossa asuu monta vanhaa mummelia ja suurinosa joita hississä tapaan ja kun he huomaavat kädessäni kypärän niin alkaa "niin minäkin silloin nuorena" näitä juttuja on kiva kuunnella, pitää olla vaan tarkkana ettei myöhästy duunista aamuisinmutta sanotaan että n.95% on aina positiivista
ja tulee papoiltakin sitä positiivista kommenttia! tämmöset pienet jutut aina jaksaa piristää
![]()
R1
Tasan ei käy onnen lahjat. Mulle oma mummo vaan uhkasi työntää kepin pinnojen väliin, jos ostan prätkän.Piti sitten jättää enskat ja muut pinnapyöräiset väliin...
![]()
<span style='color:#000000'>Unidentical twins - RD 350 LC *& *VTR 1000 F</span>
Onneks elämä on valintoja täynnä(Pianonvirittäjä @ Heinä. 26 2007,23:30) kirjoitti
![]()
RF 900 R -97
ZZR 1100 -99
GSX 1300 R k6
GSX 1300 R k9
tälle tul kouvolan torilla kun olin lähössä parkista yks mummeli kyseleen et mimmoi toi o ajaa, sillä ol kuulemma ollu 500 beeza aikonaan...siinä vierähti tovi ku höpistiin
![]()
maxiskootteri
-Punainen on edelleen väreistä nopein -
Tuossa iltalenkille lähtiessä ketjuja voitelin tallin edustalla ja paikalle töpisteli vanhempi rouva. Odotin saarnaa, mutta rouvapa kehui, että onpa hieno ja vauhdikkaan näköinen moottoripyörä.![]()
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
![]()
![]()
![]()
![]()
Minä kun luulin aina, että prätkällä ei erityisen hyvin lohkee, mutta yritin aina liian nuarisoo näköjään
![]()
"I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx
CFMOTO 800MT-X -25
No äitini (60v+) oli takana yhden matkan vanhempieni kotoa(Jarozlaw69 @ Heinä. 26 2007,21:57) kirjoitti
kesämökille, reilut 60km Todella Mutkaista maalaistietä.
Perillä vannoi ymmärtävänsä ainakin osittain, miksi MP:n tulin
hankkineeksi ja mikä siinä on siistiä. En ajanut mitenkään hissutellen,
mutta en kaahannutkaan. Sopivasti mukavalla vauhdilla mutkat.
Yllätys oli suuri, kun viikkoa myöhemmin kummitätini (kohta 70v)
halusi myös kyytiin. No sitten käytiin ajelemassa hiukan, ja
100-rajoituksella väänsin tupin nurin hetkeksi ja pari autoakin ohittelin.
Olin edellisessä risteyksessä varoittanut, että pitää kunnolla kiinni,
ja että MP:n kiihtyvyys todellakin yllättää kohta.
Ajelulta palattuamme tätikulta totesi että olipas sairaan siistiä. :-)
Lisäksi mummo isäni puolelta (nyt 84v) kehuu aina lastenlastensa
komeita autoja ja moottoripyöriä. Tosin taidan olla tällä hetkellä
sen puolen suvusta ainut mopoilija, aiemmin on ollut monellakin.
Joo, ei se ikä kenestäkään kärttyistä valittajaa tee.
Se sama asenne, joka on ollut vallalla jo nuorempana,
ehkä vaan luutuu pahemmin sitten vanhana. Jos asioihin suhtautuu
enempi avoimin mielin ja positiivisesti, ei se vanhana yleensä muutu.
Vanhempia ihmisiä on vähintään yhtä moneen junaan kuin nuoria.
-- sjm
No, kuulimpa tarinaa: useita HD pyöriä oli pysäköity kadun varteen, ja kuskit oli vielä vierellä. Tuli muutama mummo ihastelemaan pyöriä, ja tokaisivat: "miten noin hienoilla pyörillä voi olla noin rumia ajajia".
Tosin, noinhan se anoppi on mullekin todennut...![]()
-Heikki-
FXDB -07
Noh, ei minullakaan ollut "pienenä" mopoa eikä kevaria.(Pianonvirittäjä @ Heinä. 26 2007,23:30) kirjoitti
Tosin en osannut ihan kamalasti kaivatakaan. Tämä on ehkä
hieman myöhäsyntyinen harrastus mulle.
Se mummo oli vaan huolissaan ja tarkoitti hyvää.
Äideille ja mummoille on kehittynyt sellainen voimakas halu
suojella ja varjella, ja tuo oli vain ilmentymä siitä.
Joskus se tarkoittaa myös tiettyjen vapauksien rajoittamista. :-)
Kyllä sitä aikuisempanakin ehtii.
-- sjm
itse tein samoin, mutta kuinka ollakkaan kun lämäytin käyntiin niin 4:stä mummosta 3 hyppäs ilmaan ja yksi nauroi melkein kuollakseen(app @ Heinä. 26 2007,22:08) kirjoitti
![]()
MYYTY!
Tänään taas lenkillä eräs pappara heilutti nyrkkiä kotopihalta, kun köröttelin autojen keskellä ohi kuuttakymppiä. Jälkeenpäin harmittaa, että olisi pitänyt heittää uukkari ja mennä kysymään mitä asiaa. Olis samalla voinu vetästä pienen avotillikan poskipäähän.
![]()
990 SM-T -11
FZ1-N -07
ZX-9R F2P -04
CBR 600 F4 -00
NSR 125R -94
Yleensä pelkästään ne mummot jotka asuvat mutkatien varrella, tai ajavat autolla, tai on lapsenlapsia kenen kanssa käyvät kävelyllä hyvän "pätkän" varrella, vihaavat motoristeja. Pätee vissiin kaikkiin ihmisiin, paitsi niihin, joilla on prätkä...paitsi tietysti taas jotkut yksilöt(TurhaVandaali @ Heinä. 26 2007,22:34) kirjoitti
![]()
olipas taas turha...
Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...
" Been there, wrecked that... "
En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!
The more I learn about women, the more I love my motorcycle
Jos se oli lääkityksellä ..![]()
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
82 vuotias äitini olisi valmis kyytiin milloin hyvänsä, onneksi voidaan vedota siihen että ei ole hänelle sopivia varusteita, tosin hän ei ymmärrä miksei voi pikkulenkkiä heittää koska onhan hänellä hyvä pilkkihaalari ja pyöräkypärä, että silleen...
Kawa ER5, Honda CBF 600 S, Suzuki SFV650 Gladius, Kawa Vulcan 650
Älkää suotta tuulettako, nuo kommentit johtuvat yksinkertaisesti dementiasta: Lähimuisti pätkii, mutta ajatuksiin tulvii muistoja ajasta jolloin kukkahattu ei vielä ollut kasvanut päähän kiinni![]()
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
No ainut nainen joka mullekki on tullu juttelemaan kun oon moottoripyörällä ollu liikentees oli +70.(mopedman @ Heinä. 27 2007,01:13) kirjoitti
"ei sana kuulu, eikä se tehoa"
Eiköhän kaikki vanhemmat ihmiset ole olleet nuoria joskus, yleensä ihmisestä ei kasva tiukkapipoa, vaan se on ollut tiukassa aina. Vanhemmiten moni vaan rohkaistuu kertomaan mielipiteensä avoimemmin.
Jos mieli on avoin nuorena ja avoin uusille asioille, niin kyllä se on sitä monesti vanhemminkin.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Vuonna 1995 Pudasjärvellä HD -rallin paraatissa.(heo @ Heinä. 27 2007,01:14) kirjoitti
'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'
Koska maailmaan mahtuu hyvyyttä vain rajallinen määrä niin tein eilen yhden rekisterikilpeen nojaavan mopopojan kanssa päinvastoin. Tuppi puoleen väliin ja starttinappulaa. Ei helvetti, että se pelästyi ja loikki kauemmaksi.(Infinity @ Heinä. 27 2007,02:04) kirjoitti