Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
  1. #1
    Pyörä on RSV Mille vm.-05

    Pyörä toimii ok kylmänä mutta kunhan kone kunnolla lämpenee, alkaa temppuilu.
    Ensioire on lievä kierrosten "seilaaminen" ja röpötys kiihdytettäessä. Seuraavaksi sitten veto katoaa muutamaksi sekunniksi tasakaasullakin ajettaessa. Kun vaan malttaa pitää kaasun samassa asennossa, bensa alkaa taas syttyä. Sama toistuu muutaman sekunnin päästä taas.
    Kun ajan pysäkille ja odottelen pyörä sammuksissa minuutin-kaksi, taas meno maistuu pari kilometriä kunnes sama temppuilu alkaa taas.

    Vaikuttaisi ihan siltä kuin kipinä katoaisi. Kun tuon hyytymisen jälkeen pyörä alkaa taas vetämään, ensimmäinen elonmerkki on putkessa paukkuminen.

    Kokeilin ajaa tankin korkki auki -> ei ollut apua eli tankin korvausilmaletku ei taida olla ongelmana.
  2. #2
    Mahtaiskohan jossakin johtoliitoksessa olla hapettumaa?
    Itsellä, tosin kymmenkunta vuotta vanha mopo, teki pari vuotta sitten parin kilometrin ajon jälkeen samaa, että käynti ei oikein toiminut kunnolla. Kylmänä kävi hyvin, mutta kun alkoi lämmetä niin käynti alkoi oireilla. no tankin alla liitoksissa oli hapettumaa ja sinne vähän ainetta ja muutaman kerran liitoksia auki kiinni systeemillä että sai paremmin kontaktia ja eipä ole sen jälkeen oireillut.
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
  3. #3
    Kipinäpuolelle menisi ja itse aloittaisin tarkastamalla latausjännitteen, jos säädin on poksahtanut ja jännite nousee monesti ensi ilmiö on kipinässä.
    poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
  4. #4
    puolat varteenotettava vaihtoehto. lämmetessä alkaa reistailla.
    Yamaha FZ1-N -07

    www.salonen-motorsport.fi
  5. #5
    Tuota puolan vikaa itsekin jo ehdin epäillä. On vaan mokoma sellainen mötikkä, ettei siitä päällepäin mitään vikoja näe...

    Tänään irroitin tuon puolan ja pyörittelin käsissäni. Kun en muuta osannut sille tehdä, suihkin CRC:tä sinnetänne. Samalla vaihdoin uudet tulpat (entisillä olin ajanut huimat 2tkm). Koeajolenkin (n. 20km) ajan pyörä tuntui taas toimivan. Saas nähdä miten käy kun pidemmälle lähtee...
  6. #6
    Jep... 50 kilometriä ja sama temppuilu alkoi taas. Ajankuluksi sitten takaisin kotia kohti tullessa testailin kaikenlaista kivaa...

    Kun tuo hyytyminen (kipinän katoaminen?) tapahtui, vedin kytkimen pohjaan ja annoin pyörän sammua. Annoin pyörän rullata muutaman sekunnin sammuksissa ja painoin startista käyntiin. Tämä temppu auttoi aina pari kilometriä eteenpäin.

    Pidempi tauko (n. 5 min) tien varressa taas auttoi muutaman kilometrin pidemmälle.

    Mittaristossa ei pala minkäänlaista varoitusvaloa missään vaiheessa eli maahantuojan mukaan vika ei johdu sähkölaitteista. En ymmärrä miten sitten vika polttoaineen syötössä ilmenee vasta koneen lämmettyä...
  7. #7
    Onko bensaletkut OK tai onko niitä joskus vaihdettu / otettu irti ja mahdollisesti asennettu väärin.

    Itellä oli samansuuntaisia oireita. Alkuun nykimistä ja tyhjäkäynnin seilaamista. Lopulta nykiminen alkoi aina vain aiemmin ja välillä sammui.

    Syynä oli vääränlainen bensaletku ennen suodatinta. Moottorin lämmetessä letku pehmeni ja meni mutkalle, jolloin syöttö heikkeni. Hetken viilettyään taas toimi hetken. Vaihdoin oikenalaisen (muotoon taivutetun) tilalle ja taas kaikki toimii normaalisti.
  8. #8
    Tsekkaa kampiakselin asentotunnistin ja sen johdot, että onko koko matkalta ehjät. + Mahdollinen liitin.

    Puola voisi kanssa olla, se EFI-valo kun ei siitä osaa kertoa mitään.

    Toi oli villi arvaus, oma prätkä tekee / teki ihan samaa. Tosin siinä se tunnistin on öljytilassa ja muutenkin aika erinlainen systeemi. Ainakun lämpesi, niin alko vittuilemaan. --> 5min tienposkessa ja taas pääsi 2km jne. Anturissa oli piuhat menneet ihan mustiksi ja koviksi. Vähän kun koski, niin alkoi sekoilemaan heti skoopilla tsekattuna.



    DUCATI is just the Italian word for Harley.
  9. #9
    En voi hyvällä tahdollakaan ammattilainen sanoa olevani, mutta aikanaan kun kevarilla tuli parisen vuotta kuolemaa uhmattua niin puolitoista vuosikymmentä vanhassa Yamahassa ilmeni kuvauksen perusteella täysin sama vika jälkimmäisenä kesänä. Koko koneen avasin etsien ongelman aiheuttajaa, joka olikin äärettömän pieni tiiviste kaasarissa. Kun tuo terminologia on hieman hakusessa, niin kelvatkoon "kaasarin ylivuodon tiiviste".

    Eli tosiaan noin ikääntyneessä pyörässä oli vanha kunnon mekaaninen kaasari, jossa kellukkeet nostivat tulpan tukkimaan kaasarin kun alkoi kaasuttimen säiliössä olemaan tarpeeksi menovettä. Ko. tulpan tiiviste oli kulunut rannulle ja päästi liikaa likööriä rakkaaseen piikkiseen tehomyllyyni (lue = suolaisen alitehoiseen 125:seen). Kone hukkui siis liikaan bensiiniin ajon aikana. Neuvokkaana jolppina sitten ajelin Tampereelta Jyväskylään kaverin tallille korjaamaan sammuttamalla bensansyötön kokonaan tankin kyljessä olevasta vivusta aina kun alkoi kone yskiä ajon aikana ja availin taas kun alkoi menovesi loppua. (jonkun verran järkeä tullut ajoon sen jälkeen lisää, toivon mukaan)

    Eli pitkän ja huonosti kirjoitetun novellin jälkeen: En tiedä minkälainen kone tuossa Apriliassa vaikuttaa, mutta tuskinpa mekaanista kaasaria sentään -05 mallissa. Kuitenkin ajattelin jakaa kokemukseni, koska oireet kuulostavat aivan samoilta kuin ne joista itse kärsin aikanaan kun kaasari vuoti liikaa bensaa koneeseen. Eli pistä harkintaan mahdolliset syötön häiriöt, mutta kuuntele ensin ammattilaisia ja sitten vasta allekirjoittanutta.
    1000RR
  10. #10
    Itellä oli tässä taannoin samanlaista vikaa. Tosin vika ei ilmentynyt alle 80km/h nopeuksissa. Suurempaan nopeuteen ei ollut asiaa, koska pyörä päätti hyytyä aina parin minuutin ajon jälkeen. Vikaa aikani etsittyäni huomasin, että bensansuodatin oli täynnä likaa. Siis niin täynnä, että kaikki lika ei edes mahtunut suodattimeen vaan osa jäi letkuun ennen suodatinta. Uus suodatin ja johan alko pelittään! *
    Honda CBR 1000 RR -06
    Honda CBR 600 F -96
  11. #11
    Kokeile pyörän omaa vikatestiä. Vanhassa piuhat yhteen(03 asti) uusissa toimii vissiin ohitus valoa pohjassa pitämällä. Tarkempia ohjeita ja neuvoja muutenkin löytyy www.apriliaforum.com:ista.
  12. #12
    Oli ihan samanlainen vika vanhassa fzr:ssä. Tankin sisäpuolen pinnote oli irronnu isoina hituina jotka aina muutaman minuutin ajon jälkeen ajatui tankin pohjalle bensaletkun alkupään päälle. Kun pysäytti ja bensan virtaus loppui, hituset kellui irti letkunpäästä ja taas pääsi ajamaan muutaman minuutin. Tankin tyhjäys ja puhdistus auttoi. Mikä tahansa töhnä joka kelluu bensan seassa/tankissa luultvasti tekisi ton saman. Taskulampulla ja mopon "huljuttelulla" ehkä näkis onko tankissa mujua?



    "For a 1,600MW (nuclear) unit, that means a construction cost of up to €5.6bn. We see very little prospect of these costs falling and every likelihood of them rising further."
    -Citigroup Global Markets, 2010
  13.  
  14. #13
    Hae elektroniikkaa (lue:komponentteja yms.) myyvästä kaupasta tarkoitukseen valmistettua kylmäsprayta ja kokeille sillä sähkölaitteet. Puolat ja muut. Jos vaikutusta ei ole, voit vielä koittaa lämmittää eri boxeja esim. hiustenkuivaajalla.

    Tuollaisilla tempuilla paikallistin aikoinaan vanhanssa xj-jammussa vian TCI-boxiin. Lämmetessään boxi pimeni ja kone sammui. Tappokytkimestä virrat poikki ja takaisin, matka jatkui aina pari kilometriä kerrallaan.

    Ai juu, ja onko bensanhajua ilmassa, kun pyörä simahtaa? Kaveri perään ajamaan ja haistelemaan.