Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
  1. #1
    Tankki on vihdoin maalarilla työn alla,alkuperäsenä tankkitarrat on lakan alla,joku sanoo että ei kannata lakan alle(voipi kupruilla ajan kans).
    Mitenskäs kansiis tehdä, lakan alle niin kuin alkuperäisenä,vai onkos kokemuksen omaavia...
    KEPPI-G
  2. #2
    Isällä on vanha Tuuttihonda ja kun siihen laitettiin uudet tarrat tankkiin malauksen yhteydessä niin laitettiin ne lakan päälle mutta ite laittaisin ne kyllä lakan alle sellaisessa pyörässä joka on arkikäytössä. Tuutti ei ole käytössä kun maks 5 päivää vuodessa ja silloin tarrat kyllä kestää vaikka ovatkin lakan päällä.
  3. #3
    Jos laitat lakan päälle, ne lähtee vuosien saatossa varmasti repsottamaan.
    " Keep the streets safe, ride on the sidewalk! "
    "Mercenaries never die, they just go to hell to regroup!" - Sahara
  4. #4
    Lakan alle vain, ne ei kupruile mihinkään, näin myös itsellle tehtiin.
    CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
  5. #5
    Kannataa testata lakan ja tarran yhteensopivuus ennen kuin vetää niitä tankkiin lopullisesti..
    Nothing beats cubic inches. Except turbo.
  6. #6
    Lainaa (gold @ Heinä. 03 2007,16:19) kirjoitti
    Kannataa testata lakan ja tarran yhteensopivuus ennen kuin vetää niitä tankkiin lopullisesti..
    Ja antaa tarrojen kuivua ennen lakkausta riittävästi.
    Yhdestä mainosfirmasta tilattiin vanhaan keppisuzukiin tarrasarja ja kehotti viikon verran antaa liiman kuivua/haihtua..
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
  7. #7
    Juu, lakan alle. Toi kuivumisjuttu ihan hyvä jos uudet tarrat mut jos esmes maahantuojalla lojuneet hyllyssä 20v niin ovat jo valmiiks kuivia
    maxiskootteri

    -Punainen on edelleen väreistä nopein -
  8. #8
    Itse laittaisin (laitoin) tarrat ehdottomasti lakan alle.

    Kannattaa tosiaan antaa tarrojen kuivua/tarttua yön yli ennen lakkaamista ja varmistaa että tarrat ovat sopivia lakan alle. Huonompi laatuiset saatavat lähteä kuplimaan. Mutta tietääkseni jos kuplii niin ne kuplii kyllä lähes välittömästi eikä vuosien saatossa.

    Alle laitossa on myös se etu että jos on isompia tarroja niin niihin tahtoo jäädä pieniä ilmakuplia alle ja mulla ainakin ne hävisi lähes olemattomiin lakkauksella *
    Ja lakan päällä ajan kanssa tosiaan laidat lähtee "rispaantumaan" ja varsinkin tankkitarrat kun joutuvat bensan kanssa tekemisiin niin ei tykkää hyvää.
    ~: *Honda VFR800 VTEC 2008 *:~
  9. #9
    suzukigirl:n avatar
    Liittyi May 2003
    Vaala, Oulujärven kuppeessa...
    Jos ei ole alkuperäisestä teippauksesta kysymys niin kannattaa miettiä meinaako kyllästyä niihin jossain välissä...

    Itselläni juurikin sellainen pulma että tuli tehtyä omat teippaukset lakan alle ja jo kyllästyttää ja hirmu show että saapi uusittua/poistettua...

    Toisaalta ja toisaalta...
    Suzuki RF600 -96
    (Suzuki GS500EZ -82)
    Yamaha PW50

    PITSIÄ PINTAAN SISKOT!! ;)
  10. #10
    Itse laitoin lakan alle autossa tarrat
    ja ei ainakaan 5 vuodessa kuplinu.
    Tarra firmassa teetetyt.
    Honda Monkey -81, Honda NSR -94, Honda cbr 600 f -95
  11. #11
    Jos on hyvälaatuiset tarrat niin voi huoletta laittaa lakan alle ilman mitään ongelmia. Ainakin jos on tehtaan alkuperäiset tarrat niin silloin ei ongelmia tule. Sitten jos on jossakin muualla teetetyt tarrat, niin kannattaa ehdottomasti varmistaa se, että kyseinen tarramateriaali soveltuu lakattavaksi. Kaikkien tarrojen päälle kun lakka ei oikein sovellu ja sen huomaa helposti siitä, että kun siihen tarraan jää pieniä ilmakuplia, niin lakkauksen jälkeen ne näyttää vielä suuremmilta.
    Ja vuosien saatossa tuo lakka ei välttämäti pysy kiinni tarroissa. Alkuperäisten tarrojen kanssa tuota ongelmaa ei pitäisi olla, vaan lakka pysyy kyllä kiinni ja pienet naarmut eivät vahingoita tarraa, vaan korkeintaan lakkapintaa ja sen voi korjata uudelleen lakkauksella.
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
  12.  
  13. #12
    Jenkkilästä asti tilattu tarraarkki joka on alkuperäis materiaalia josta suomessa tarrafirma teki alkuperäis kopiot,lakan alle olen päättänyt laittaa ja koelakkaamme tarraa kun sitä on jäljellejääneestä arkista helppo leikata koe palanen lakattavaksi/testattavaksi..
    Kiitokset kommenteistanne,auttoi asiaa eteenpäin,,Kiitos.



    KEPPI-G