Tuli tänään ostettua motoristin gt tiekartasto (60 euroo),en voi suositella.Viime vuoden malli oli kätevästi kierresidottu,mutta tässä päivitetyssä mallissa on 18 irtosivua,voi vaan kuvitella,kun muutaman kymmenen kiometrin välein repii näitä tankkilaukun karttataskusta,jotta näkee mihin pitäisi mennä,niin eikähän puolet tästä paperi nivaskasta lentele tuulen mukana pitkin peltoja,kun yrittää arpoa seuraavaa sivua.Huomenna lähtee palautukseen ja vaihdan sen tavalliseen gt tiekartastoon,joka on kierresidottu.Joskus on vissiin siirryttävä navigaattoriin,sitten kun rikastun.
XX-99
Kiitti vinkistä.Tuli vältettyä 60 juuron virhe, sillä olin just huomenna menos ostaan kyseistä karttaa. Loma on melkein alkanut, ja ehtii kurvaileen Kehä III:n toiselle (paremmalle?!) puolelle.
Faiöbleid
Juu minulla kans tuo samainen karttakirja, enkä voi kyllä suositella kenellekkään juuri tuon saman asian takia.
Sitten mitä gepsiin tulee, niin ei se kyllä tavallisen paperikartan tarvetta ainakaan minulta ole poistanut. Reitin suunnittelu on paperikarttaa lukemalla paljon helpompaa/mukavempaa puuhaa.
https://www.youtube.com/@OnhanVielaPitkaMatka
https://www.tiktok.com/@onhanvielapitkamatka
Eipä uskois että kyseinen paperi arkisto on SMOTO:n kanssa yhteistyössä tehty ja mikä tohon navigaattoriin tulee,niin en oo kyl lähiaikoina ajatellu mitään taulutelkkarii pyörään pulttaa,on se niin kivaa eksyillä tommosen kartan kanssa.
XX-99
Jep, näin on. Reitin suunnittelu pelkällä navigaattorilla on aika arpomista ainakin tompalla, koska siitä ei näe onko tie päällystetty vai ei.. Itse suunnittelen reitit paperikartoilla tai gt-reittikartan pc-versiolla ja kun reitti on selvä, naputtelen määränpään ja sopivat välietapit tomppaan. Sit vaan(jonyman @ Heinä. 02 2007,22:23) kirjoitti
samalla kun tomppa/autocom huutelee koordinaatteja kypärään
Mullakin oli toi motoristin gt-kartat ostoslistalla, mutta jos siitä ei sitä kierreversiota enää saa niin jää kyllä ostamatta![]()
Siinä on kyllä sekin miinus että mittakaava on normaalia gt-karttaa huonompi...
Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään
>> PK-letkaohje <<
>> Veturin vinkit <<
Ducati SFV4S
Ei mielestäni kannata ostaa myöskään sitä kierresidottua versiota, siinä on hankalaa, kun sivua vaihtaessa ei pysy kartalla.
Parhaaksi olen havainnut tavalliset gt-kartat, joita voi taittaa mistä kohtaa haluaa, ja joiden avulla pystyy suunnittelemaan reittejä, mikä ei oikein noiden useassa pienessä arkissa olevien karttojen kanssa onnistu.
Ei niitä oo tarvetta laminoida, ovat muovia. Sain tommosen motoristin gt:n lahjaks, mutta vaindoin perinteisiin gt-karttoihin.
Yhdessä sivussa on viisi A4 vierekkäin,kun se on silleen haitarille taiteltuna.Puhuin muuten p#skaa,eihän niitä sivuja ookkaan kun vaivaiset 17 ja jokaisessa sivussa kartta molemmilla puolella,on siinä pläräämistä kerrakseen.(scuuba @ Heinä. 02 2007,23:38) kirjoitti
+etu- ja takakannet,joissa välimatkataulukko yms.
XX-99
Samat sanat, sain eukolta lahjaksi, enkä tietysti kehtaa sanoa että täysi p*ska. Reittisuunnittelu ei meinaa onnistua edes olohuoneen lattialla noiden lakanalipareiden kanssa, tien päällä en oo viittiny edes kokeilla.(pajazo @ Heinä. 02 2007,23:56) kirjoitti
Kukahan ääliö mokoman virityksen on keksinyt?![]()
"I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx
Moto Guzzi California EV Touring
Parhaaksi olen havainnut värikopiokoneella otetut A3 kopiot kartoista. Ja sopivasti limittäin. Lisäksi mukaan itse originaali.
Originaalista on kiva aamupalapöydälle levittää kunnon iso kartta josta näkee mistä on tultu, miten paljon ja paljonko on vielä matkaa. Lisäksi on helpompi hahmotella kierto ja oikoreittejä kun näkee koko matkan suoruuden kartalla.
A3 kopiot taas on tarkoitettu karttataskuun ja niitä voi taitella aina siten että näkee sopivan alueen kerralla. Taittamista ei tarvi harmitella kun reissun päätyttyä voi heittää kopiot pois. Ainut harmi on kastuminen jos taittelee karttaa sateessa.
A4 kopioita kokeilin joskus ja jopa laminoituna mutta A3 on kätevämpi kun voi taittaa kartan juuri siltä alueelta kuin haluaa.
Tänään kävin kyselemässä ottaako Alfamer motoristi karttaa takaisin,no rahoja en saanut,mutta vaihdoin sen pariin Isle of man dvd.hen,mielummin mä näitä kattelenkin,kun karttoja.Taitaa matkustaminen jatkua perinteisellä paperikartalla.
XX-99
Tuo on hyvä systeemi. Näihin kopioihin voi myös surutta piirrellä kaikenlaista.(T_T @ Heinä. 03 2007,13:49) kirjoitti
Nykyään en kahta vaihtais: haitarimallin kartta ja Tomppa.