Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
  1. #1
    Huonosti keskustelua pyörästä, laitetaan tänne tietoa, hyvät ja huonot. Itse en omista kyseistä pyörää, harkitsen vaihtoa -04 LT.
  2. #2
    Eikö kellään ole GT:tä. Aikaisemmat pyöräni, kawa zzr 1100 -93, -99, yamaha fjr -05, bmw LT -04, nyt himottaa gt.
  3. #3
    Kyllähän GT pyöriä löytyy. Itsellä -06 ja tällä palstalla onkin yksi keskusteluketju ao. pyörästä, johon myös omia kokemuksiani kirjailin. Hyvästä pyörästä on vaikeampi keskustella, kun saattaa mennä vahingossa kehumiseksi. Netissä kun yleensä kirjoitellaan vioista, ongelmista ja toisen merkin paremmuudesta *.

    LT hemmot/-ttaret varmasti huomaavat vähäisemmän tuulensuojan, kahvinkeittimen ja radion puuttumisen *. Jos noita ei kaipaa ja pakittaa ei tarvi konevoimalla, niin GT voi olla oiva peli. LT:n jälkeen voi tietty tuntua oudolta. Ihmettelee, että jäikö ovi auki, kun jostakin vetää *. LT on niin hieno peli, että sitä tämmöinen pieni GT motoristi kadehtii, kun ei niillä edes ajopuvut sotkeudu, aina on prässit suorassa ja juttu luistaa - Eivät tunnu väsyvän ikinä. Niin on leppoisa peli ajella.

    Mitä enemmän GT:llä ajaa sitä enemmän siitä pitää. Ei se täydellinen ole ja joskus kaipaa huoltoakin. Ominaisuuksia löytyy, mutta jos ajat LT:llä, niin olet varmasti bemujen tavoille oppinut.
  4. #4
    Mulla meinaa ainakin olla vähän ropsia tyhjäkäynnin kanssa. Sattunnaisesti jää kierrokset korkealle. Kaupunki ajossa huomaa kun jää hetkeksi "huutaan" ja menohalut on turhan ripeet. Eikä oo tullut ainakaan vielä kuntoon vaikka parikin kertaa on yritetty entrata Onko muilla ollut samoja oireita?
    Olin miten oli, mutta näin on!

    BMW K1200GT -07
    Kawa ZX-10 -88 (ei liiku omin voimin)
    Honda CBX 750 -84
    BMW K1 -90
    Kawa GPZ 900 -85 (lämpö murheita)
    Kawa KZ 1300 -79
    Suitsa GSXR 1100 -97
  5. #5
    Oma perspektiivi kun on kamalan kapea, mutta näähän on makuasioita..

    Siispä LT:n selästä GT:hen hypättyäni panin merkille mm:

    - 100 kiloa LT:tä (tai vissin 150 kiloa meikäläisen yksilöä..) kevyempi, helppo kävelyvauhdissa (poislukien tökkivä kaasu)
    - kaauuuuuhee pyssy, lähtee kuin jänis makuulta
    - äkkiväärän kaasunsa ansiosta ei mikään taajamapeli, omistajan mukaan ruiskua ei saada siveämmäksi leikkaamata samalla tehoja
    - itselle hirveen ahdas ajoasento. Ajan joskus kymmenisen minuuttia huvikseni omallani jalat matkustajan astinlaudoilla jolloin fiilis on ihan "kyykkymäinen". Asento GT:ssä oli kuin tämä sillä erotuksella että siinä ei ollut itselleni "normaaliasentoa", jolloin kramppi alkoi uhata.
    - ESA-pyörissä fiksun oloinen jousitus, en tosin tuon 150 kilsan aikana oikein päässyt sitä analysoimaan syvällisemmin
    - ensiasennuspleksi yhtä surkea kuin LT:ssäkin, heti mentävä CeeBaileylle ostoksille
    - penkin osalta sama veisu, oma Russellin Day-Long kun on hellinyt takaliston sellaiseksi, että kaikki muut on sahapukkeja.
    - tuuli riepottaa tietysti eri tavalla kuin LT:tä

    Varmaan ihan hyvä pyörä, jos vaihtelua kaipaa. Ei minun seuraava pyöräni missään tapauksessa, mutta ei toisaalta LT:kään ole läheskään kaikkien unelmapyörä.

    Kaikkia mopoja tarvitaan, koska kaikki me ollaan erilaisia .

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  6. #6
    Lainaa (elina @ Heinä. 02 2007,20:17) kirjoitti
    Huonosti keskustelua pyörästä, laitetaan tänne tietoa, hyvät ja huonot. Itse en omista kyseistä pyörää, harkitsen vaihtoa -04 LT.
    Itsellä 04 GT ja kokeillut uutta GT:tä.
    Uudessa ikäviä värinöitä ohjaustangossa ja penkissä joillain kierroksilla ja penkki kova. Vanhassa versiossa ei ole värinöitä oikeastaan lainkaan.
    Uudessa huonommat peilit. Vanhan GT:n antiikkisen näköiset pyöreät peilit näyttävät takamaisemat hyvin eikä ainakaan mun kädet ole näkymän tiellä.
    Uuden moottori todella herkkä kiihtymään ja reagoi kaasuun välittömästi, vanha ei.
    Ohjaus uudessa todella tarkka ja herkkä, vanhassa ei.
    Uudessa paremmat laukkusysteemit varsinkin takalaukku.

    t. S



    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
  7. #7
    Täällä keväällä hankittu 07-mallin GT. Takana mm. 3,5tkm:n Euroopan reissu tältä kesältä.

    Havaintoja:
    - kulkee kuin riivattu sekä yksin että täydellä kuormalla
    - erittäin vakaa myös autobahn-nopeuksissa
    - kate hyvinkin riittävä ainakin itselleni (1.84m)
    - kone mielestäni lähes värinätön (tosin edellinen pyörä oli boxer-R) ja vetää nätisti alhaalta ollakseen neloskone
    - vakiosatula toimii omalle p*rseelle
    - ESA erittäin käyttökelpoinen lisävaruste
    - polvikulma melko tiukka pitkille (500+ km) päivämatkoille (tosin en ole ajellut kuin satula alemmalle korkeudelle säädettynä)
    - ruisku voisi toimia joustavamminkin hitaissa nopeuksissa
    - hakkaa ulkonäössä 1200RT:n 100-0 (erittäin subjektiivinen näkemys)
    - lisävarusteista must: ESA, vakionopeudensäädin, penkinlämmittimet
    - radiota en ole kaivannut - autocomin kautta raikaavat omat mp3:t miellyttää enemmän korvaa kuin merisää-radiosuomi
    - kallis hankintahinta(?)

    Eli yhteenvetona täydellinen pyörä meikäläiselle - sporttisuutta ja matkaominaisuutta samassa paketissa yllin kyllin. *

    Edit: täältä lisätietoa http://www.bmwk1200s.com/forum....2f536c1

    Mm. Cycle World valinnut K1200GT:n -06 ja -07 parhaaksi sport toureriksi.



  8. #8
    Edellinen -04 gt, uusi -06gt, vertauksia:
    -paljon ärhäkämpi, vastaa kaasuun heti, kaikilla kierrosalueilla,"vetää kuin riivattu".
    -satula vanhemmassa parempi, pitkille istunnoille, ei perä puudu.... niin nopeasti.
    -ruiskun toiminta, huomattavasti äkkinäisempää, ei kovin sovelias paraatiajoihin, kokemusta "jänkhältä". (ym. n.4000km./2-viikkoa)
    -tankkausväli huomattavasti pidempi, jopa riittävän pitkä...
    -mutkatiellä paaaaljon kevyempi ohjastaa.... *( mutkiin menonopeus helposti n. 20km/h suurempi)
    -tuulettaa kuskia ja matkalaista riittävästi, riippuen visiirin asennosta, kypärämelu jopa vähäisempää.
    -suunta vakaa, tosi helppo kaksipäälläkin.
    -peileistä näkee takanaistuvakin, näkemät laajemmat.
    -täytyy ihmetellä, miten tullut toimeen ilman tälläistä........!
    -väliraha oli "järkyttävä",ainakin "hallituksen" mielestä, mutta kun "kuume" iskee, siitä selviää.................!
    -ESA , vakkari, ym. herkut......!
    Pyörät on tehty ................
  9. #9
    Kyllä peliti pyörä reissunpäällä. Omasta mielestä kaikki alkoi olla kohdallaan n 1,5 viikon jälkeen ( n. 2000 km ). Tosin täyspakkaus ajoa en ole ennemmin paljoa harrastanut. Vaati vaan totuttelua. Vanha oli Honda Super Blackbird. Ovat hiukan erilaisia.....
    Matkustajan jalka tapit pitää vielä saada alemmaksi, kun Rouvan jalkojen takia pyörä vaihdettiin. Vanhassa jalat kesti 50 km nyt jo näillä alkuperäisillä tapeilla melkein takillisen.
    Kaupnkiajossa mainittu ruiskun toiminta häiritsi.
    Tuulilasi toimii minulla parhaiten tankkilaukun kanssa, korkea versio tuulilasista. Ilman tankkilaukkua aiheuttaa enemmän pyörteitä.



    Tapeilta paitsi kaffe paussit.
  10. #10
    Lainaa (Juha T @ Elo. 09 2007,21:04) kirjoitti
    Mulla meinaa ainakin olla vähän ropsia tyhjäkäynnin kanssa. Sattunnaisesti jää kierrokset korkealle. Kaupunki ajossa huomaa kun jää hetkeksi "huutaan" ja menohalut on turhan ripeet. Eikä oo tullut ainakaan vielä kuntoon vaikka parikin kertaa on yritetty entrata Onko muilla ollut samoja oireita?
    Samat oireet on meilläkin. Oltiin milanossa klo 18 ruuhkassa kun bemari ryntäs eteenpäin ykkös vaihde silmässä ja kierrokset nous 3000 kieppeille. Meinas olla jarru hantaakit hukassa.
    10tkm huollossa vaihtoivat jonkun tyhjäkäyntirekulaattorin ja päivittivät boxin. Nyt on sitten pelannut OK .
  11. #11
    Lainaa (piisiepe @ Loka. 01 2007,18:27) kirjoitti
    Lainaa (Juha T @ Elo. 09 2007,21:04) kirjoitti
    Mulla meinaa ainakin olla vähän ropsia tyhjäkäynnin kanssa. Sattunnaisesti jää kierrokset korkealle. Kaupunki ajossa huomaa kun jää hetkeksi "huutaan" ja menohalut on turhan ripeet. Eikä oo tullut ainakaan vielä kuntoon vaikka parikin kertaa on yritetty entrata Onko muilla ollut samoja oireita?
    Samat oireet on meilläkin. Oltiin milanossa klo 18 ruuhkassa kun bemari ryntäs eteenpäin ykkös vaihde silmässä ja kierrokset nous 3000 kieppeille. Meinas olla jarru hantaakit hukassa.
    10tkm huollossa vaihtoivat jonkun tyhjäkäyntirekulaattorin ja päivittivät boxin. Nyt on sitten pelannut OK .
    Samoja vaivoja oli viime kesänä minunkin pyörässä. Ilmansuodatin kotelo askelmoottoreineen uusittu ja ruiskunohjelma päivitetty, nyt toimii loistavasti, myös kaasun toiminta kaupunkiajossa "sivistynyttä" , ainakin näillä lämpötiloilla. (+3 ,piti käydä kokeilemassa ) Kiitos RM HEINON Espoo "pojille", vika oli heillä tiedossa, ja takuuajan puitteissa korjaus veloitukseton.
    Pyörät on tehty ................
  12.  
  13. #12
    Vaihdoin viime keväänä LT:n GT:n. Huomioita:
    Paikallaan ja hiljaisessa vauhdissa paljon parempi käsitellä.
    GT lähtee kuin hauki rannasta.
    GT:ssä jalat paremmin suojassa, yläroppa päin vastoin.
    LT:stä jäin kaipaamaan radiota.
    Samoja tyhjäkäyntiongelmia kotimaassa ajettaessa kuin muillakin, tosin syksyllä GT kävi takuukorjauksessa,jossa ilmansuodatinkotelo ja tyhjäkäynnin säätömoottori vaihdettiin, ei ole vielä kokemusta, pelaako nyt.
    Penkki ei *ole paras mahdollinen matka-ajoon, ajo-asento sen sijaan loistava.
    Huollot halvempia, vakuutusmaksu sen sijaan kalliimpi.
    Takarengasta kuluttaa GT enemmän, johtuiskohan voimasta?
    maantie ei ole p-paikka