Tiedän jo alkuun että on osittain turha kysymys mutta kysytään kuitenkin:
Ostamassa: BMW R1200 GS Adv, uusi (laukut, tietokone yms.), hinta n. 22.000e
Vaihdossa: Honda ST 1300 Pan Euro -04
- ajettu 62.000
- Ready to Go sarja eli takaboxi, virran ulosotto, kahvalämppärit yms.
- lisävarusteina vielä listasarja ja vakionopeussäädin
- väri Silver
- takanakki uusi, etunakki vaihtoon menossa
- itse huollettu säännöllisesti, mutta venttilinsäätö tulossa
==> mikäs teidän mielestä on väliraha ?
Vain sellaiset vastatkoon joilla on oikeasti antaa jotain tietoa. Minulla on tuossa jo kaksi tarjousta ja tässä nyt vain haen vahvistusta sille että onko tarjoukset oikealla tasolla vai vieläkö jatketaan neuvotteluja.
![]()
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
Mitä itse maksaisit tuosta Pannaristasi jos se olisi liikkeessä myynnissä ja olisit kiinnostunut ostamaan sen?
Kysyt vaikeita.
Hyvin varustettu ja arvostettu mopo tänä päivänä tuotannossa olevaa mallia on hyvä juttu. Mutta tuon ikäinen 66.000 km ajettu mopo on auttamatta kilometrivammainen.
Itsekin keväällä vakuutuin haluavani Pannarin kun kävin koeajamassa yli 77.000 km ajetun ja muistaakseni 2003 (?) mallisen vastaavilla varusteilla olevan 14.500 pyyntiin hinnoitellun merkkiliikkeessä.
Kaupat tein sitten alle 24.000 km ajetusta ja 50 km aiemmin isosta huollosta tulleesta 2004 mallisesta RTG varustellusta Pannarista, jonka ensimmäinen omistaja oli vaihtanut, kuinka ollakaan, BMW 1200 GS:n.
Hyvityshintaa en tiedä, mutta omani ikkunahinta oli 18.900.
Noista pyyntihinnoista voi kuutioida hyvityshintoja, mutta sinun pyöräsi liikkeeseen ottava laskee jo varmasti sitä, että käytetyn Pannarin etsijä löytää aika helposti vähemmänkin ajettuja, joten ainoa keino myydä se noilla kilometreillä on...
CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
Tuo kilometrit on joo edelleen hyvin vahvasti hintaan vaikuttava juttu. Joka tietysti meikäläistä joka ajaa 20.000 - 25.000 vuodessa niin harmittaa ==> minulta ei ikinä tule vaihtoon kolme vuotta vanhaa pyörää jolla on ajettu 24.000 *(matkapyörä ja ajetaan 8.000 vuodessa ?)
Tämä tekee harrastuksen minulle kalliiksi, mutta harrastukset maksaa *![]()
Onneksi Pannarilla on sentään kestävän maine eli sen joku edes ostaa noilla kilometreillä. Jonkun toisen pyörän kohdalla voisi olla vaikea löytää ostajaa edes tosi halvallakaan hinnalla.
Aina sitä miettii että pitäisi ajaa samalla pyörällä enemmän ettei palaisi niin paljon rahaa noihin vaihtoihin. Jollain Pannarillahan voisi ajaa varmaankin sen 200-250.000 km ilman isompia remontteja. Niin piti minunkin ajaa ja taas tässä ollaan, aina tulee jokin muu syy jonka vuoksi pyörää pitää ehdottomasti vaihtaa. Vaimo jo tuossa uhkaili että hän ottaa nimen paperiin että sitä ei nyt sitten vaihdeta ainakaan viiteen vuoteen jos sen taas vaihdat *
![]()
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
Eikä ainoastaan alle 24.000 km kolmessa vuodessa, vaan vieläpä kolme eri reissua Välimerelle.(hondamania @ Syys. 05 2007,15:36) kirjoitti
Ei siitä paljon muuhun sitten jääkään. Mutta kukin tyylillään. Ei minuakaan joku pidä matkamotoristina, sillä vaikka kilometrit tuplaantuvatkin moponi aiemmasta perinteestä, ei se mopo minun aikanani kyllä kovin kaukana kotoa ole käynyt.
CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
Paljonkohan "keskiverto" matkamotoristi vuodessa ajaa? Itsellä tuli FJR:ään tänä vuonna 22000 km ja kausihan on kesken. Paljonkohan keskiverto matkamopo (FJR, Pannari, BMW GT ym...) kestää kilometrejä? Ilmeisesti "himotourinkikuski" joutuu vaihtamaan moponsa joka toinen kesä?![]()
TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.
"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
V.Vesterinen
Aika usein on tarjolla FJR, Pannari ja BMW matkavehkeitä, joissa on käsittämättömän vähän kilometrejä. MP-kauppiaan mukaan syynä on se, että uudelleen mopoilun aloittaneet vanhemmat patut tulee paksun lompsan kanssa ja he haluaa pystyssä ajettavan hyvän ison matkapyörän vaikkei ole tarkoituskaan välttämättä paljon ajaa. Sitten parissa vuodessa todetaan ettei tää niin kivaa ollutkaan mitä muistelin ==> pyörä tulee vaihtoon suht pienillä kilometreillä !
Minulla vuotuiset kilometrit on ollut yleensä siinä 15 tkm molemmin puolin, mutta nyt parina siime keäsänä on tullut 25.000 kun oon innostunut tuohon rautaperseajoon. Varmaan se tästä taas rauhoittuu kun kyllästyy tuohon touhuun.
![]()
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
Mitä tama on? HONDAMANIA on vaihtamassa kokonaan merkkiä(hondamania @ Syys. 05 2007,12:39) kirjoitti
sittenhän sun pitää jo vaihtaa nimimerkkikin bmwmaniakisi, ja mitä käy tuolle hienolle honda historialle joka tuolla sinun kotisivuilla ja allekirjoituksessakin on
vähän meni offtopiciksi mutta näin itsekin 7 hondaa omistaneena ja merkkiuskollisena oli vähän pakko kommentoida.. Tosin itsekin tässä miettiny uutta 1250 bandiittia seuraavaksi pyöräksi, saapi nyt nähdä mihin sitä päätyy vai jatkanko taukoa...
Yamaha FZS 600 -02
"Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
Ihan samaa itsekin ajattelin. Onkohan tämä sitä kuuluisaa viidenkympin villitystä?(Earache @ Syys. 06 2007,22:29) kirjoitti
![]()
shadow ja pannari vaihdettu henkilöautoihin ja matkailuauto on nyt niiden korvike.
Ääni tälle, kaveri osti parinkymmen mopottoman vuoden jälkeen gt bemarin, ajeli sillä kaksi kesää, kilsoja taisi tulla yhteensä n. kolme tonnia.(hondamania @ Syys. 06 2007,21:22) kirjoitti
Vaihtoi sitten jossain autoliikkeessä bemarin mersun slkoohon. Jos sataa laittaa sen kovan katon päälle niin ei kuulemma tarvi kastua/hikoilla goreissa ja rouvakin on tyytyväinen
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Yleisön rauhoittamiseksi pankkitilin alustavan tarkastuksen mukaan näyttää siltä että Honda pysyy talossa. Mutta jos kupongien lopullisessa tarkastuksessa lauantaina tulee jättipotti, sit se voi kyllä olla menoa(ShadowC2 @ Syys. 07 2007,20:18) kirjoitti
Kovin alhaiseksi on Pannarin noteeranneet. Välirahan pyynnit on siinä 8.500 - 9.000 paikkeilla eli heidän mielestään tuollaisen pyörän hyvityshinta on siinä 13.000 paikkeilla näin syksyllä. Tässä on siinä mielessä hankala tilanne, että BMW:n hinta on kesät talvet sama niukasta tarjonnasta johtuen. Ainoastaan 500e alennuksen saa lisävarusteista. Vaihtokoneen hyvitys on kuitenkin "syyshinnassa" ==> väliraha on väkisin iso.
![]()
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
liike laskee jo sitä että on suuri vaara että tuonkin hintaisena vaihtokoneeksi kallis Pannari jää nurkkiin lojumaan talveksi.(hondamania @ Syys. 07 2007,20:52) kirjoitti
tuon ikäisten Pannarien pyyntihinnat ovat sitä luokkaa, että jos tiedät omasi olevan kilometreistä huolimatta oikeasti kunnossa, niin eikö tuon saman saisi itsekin myyden?
Ja sitten onkin helppo spammata sähköpostitse tarjouspyynnöt uudesta suoralla kaupalla sellaiselle alueelle, ettei harmita jos joutuu hakemaan kauempaakin.
CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti