Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
  1. #1
    Help!!

    Nyt tuli ongelmia.
    Honda 600 cbr -95 ei käynnisty kylmällä ilmalla muuten kuin puskemalla.

    Pyörä on ollut huollossa, eivät löytäneet siellä vikaa.
    Puhdistivat kaasarit, ei vaikutusta.
    Ehdottivat tuossa huollossa että pitää käyttää pyörää puristuspainemittauksessa.
    Missähän päin Oulua tuollainen tapahtuisi.

    Onko kellään muulla tullut tuollaista vastaan?
  2. #2
    Ehdituksia:
    * Kokeile lisävirtaa, auttaako? Jos auttaa joko akku (tai regu) sökö
    * Ellei auta katso akunkengät ja toisetkin päät piuhoista (maa ja startti)
    * Onko startti ehjä, pura ja puhdista

    Jos se starttaa puskemalla muttei startilla tuntuu siltä että startti ei pyöritä sopivalla vauhdilla tai vie virtaa niin paljon ettei riitä kipinälle sijaa? Oliko huolto joku ammattitaitoinen?
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  3. #3
    Kiitos nopeasta vastauksesta.

    Lisävirran antamisella ei ole vaikutusta.
    Kun ilmat lämpenee esim 18 asteeseen, lähtee pyörä käyntiin kuin enkeli.

    Olen ollut tuohon huoltoon tyytyväinen, olivat itsekin ihmeissään, epäiltiin ensin että kaasuttimiin on kertynyt jotain sakkaa kun en viimevuonna käyttänyt talvella käynnissä pyörää.
  4. #4
    Vikaa (pyörän) ryypyssä..?

    Entäs, jos antaa huikkaa kaasuttimen 'läpi' sellaisella injektioruiskulla? Luistit ylös ja 1-3 ml verran per pari pyttyä ja sitten starttia. Jos auttaa, ei rikastin toimi (vaijeri ei kiristy tarpeeksi/poikki/..)


    e: Asiallisempaa viisastelua.



    Yama80cc&100-Honda125x2/450Dohc/750-SuzyT500-KawaZ1903/1135cc
    Paused '87-'05 Ex XX'99/'05-'21 Tickets '75 '84 '14
    Now '14 VFR1200F
    161.6mph/LPR'09
    175.8mph/Halli'10&SS1000
    177.1mph/Halli'11&SS1600K
    167,2mph/Halli'13&SS1000
    168.4mph/LPR'14&SS1600K
  5. #5
    Imu ilmeisesti toimii kun lämminneenä sitä vääntää päälle niin pyörä heti tukehtuu.

    Pyörä on vielä huollossa, haen sen huomenna pois.
  6. #6
    Pyörä haettu huollosta ja kontioralli käyty ajamassa.
    Vika näyttää pahenevan.
    Huollossa olivat tarkistaneet imun, menee päälle hyvin.
  7. #7
    Tarkistettiinko huollossa toimiiko ryyppy? (no en enää pyyhi pois, "Imu" tarkoittaa ilmeisesti jossain päin maailmaa ryyppyä

    Mites sytytystulppien kunto?
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  8. #8
    Portaankorva haukiputaalla varmaankin omaa tarvittavat konstit moisen tutkintaan, eli
    tämä: http://www.motorserviceportaankorva.fi/

    Onko tuossa bensapumppua? vai alipainehana?
    kumpi vain, kannattaa tarkastaa toiminta.
    GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
  9. #9
    Olin vaihtanut tulpat tänäkesänä noin 200 km ennen huoltoon vientiä, jossa kastelivat tulpat vikaa etsiessä ja vaihtoivat taas uudet.

    Kokeilin nyt kontiorallin jälkeen käynnistää konetta, yksin tuota ei enää puskemalla saanut käyntiin.
    Kaverin kanssa se vielä lähti käymään.
    Kilsoja tuossa kontiorallissa tuli yhteensä 1200 km.

    Käytiin tänään ajelemassa 300 km, hyvin toimi, lukuunottamatta tuota käynnistymistä.
    Taisi olla nyt tämän kesän ajelut tässä.

    Vien pyörän vielä uudestaan huoltoon, jossa tarkistetaan puristuspaineet (maahantuojan ohje vianhaussa tässä vaiheessa).

    Tuossa puskemisessa havaittiin että 1 ja 4 sylinterin pakoputket lämpeää ennemmin kuin 2 ja 3.
    Mitähän johtopäätöksiä tuosta voi vetää?



  10. #10
    Lainaa (mate_1974 @ Heinä. 16 2007,20:46) kirjoitti
    Tuossa puskemisessa havaittiin että 1 ja 4 sylinterin pakoputket lämpeää ennemmin kuin 2 ja 3.
    Mitähän johtopäätöksiä tuosta voi vetää?
    Jos pakoputket lämpiävät jo puskemisessa johtopäätös on se että menkää ihmeessä johonkin voimamieskisoihin mulla ei tönätessä lämpiä kun otsa.
    Varsinaisessa viassa ei voi auttaa, toivottavasti ei kuitenkaan mitään isoa, kuulostaa kyllä oudolta kuvaksen perusteella.
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  11. #11
    Moi!

    Pyörä on huollossa, ja sieltä sanoivat että vuotaa alaspäin 3 sylinteriä..
    Mitähän tuon kanssa nyt tekisi.
    korjaus-arvio yli 1000€.
  12. #12
    siis kolme sylinteriä "vuotaa" vaiko venttiili vika?

    hommaa vaihtomoottori siihen..?



    Jokaiselle ansionsa mukaan
  13. #13
    onkos venttiilit säädöissään? Jos liika tiukalla niin saattaa lähtee huonosti kylmänä.
  14.  
  15. #14
    Moi!

    Moottoripyörään on vaihdettu nyt moottori, jo pelittää
    Hinnaksi lystille tuli kokonaisuudessaan 870€.

    Ja eikun baanalle