Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 42:sta
  1. #1
    Päivää. Tässäpä olisi taas uusi motoristi liittymässä joukkoon, tuskaillen kuitenkin ensimmäisen pyörän ostamista.
    Ikää on kertynyt 27vuotta ja ensi viikolla pitäisi aloittaa mp-kortin ajo.
    Kokemusta on lähinnä mopolla ajeluista (paljon) ja jonkin verran kevytmoottoripyöristä.

    Lähinnä olen miettinyt enää neljää vaihtoehtoa.
    CBR 600
    CBR 900 RR Fireblade
    VFR 750
    VTR 1000

    Hintakattona mulla on noin 6000e.
    Jokaista noista löytyy siihen hintaan. Veturia vähiten.
    Nyt kaipaisin hieman neuvoja ja vinkkejä ko. pyörien hyvistä ja huonoista puolista.
    Onko esimerkiksi tuo isompi CBR turhan tehokas aloittelijalle?
    Kaikki vinkit otetaan kiitollisina vastaan.
    Mitäänhän en tietysti ole noista päässyt kokeilemaan ja jos jossain pääseekin, niin luultavasti se koeajo on sellaista pelonsekaista kaatumista pelkäävää eteenpäin menemistä.
    Pituutta on 185cm ja painoa noin 100kg.
    Ajo tulee olemaan luultavasti hyvin vaihtelevaa, ja jonkin verran myös matkustajan kanssa.

    Kiitoksia kaikille jo etukäteen.
  2. #2
    Jo matkustajan kannalta ajatellen VTR vois olla mukavin. Runsaan tehon kanssa voi elää jos pitää järjen päässä.
    <p>Suzuki SV650S &gt; Honda VTR 996F &gt; Honda VTR1000 SP-2 2002 &gt; Yamaha FZ1-n &gt; Honda VTR1000 SP-2 2004</p>
  3. #3
    VFR750 on myös käyttökelpoinen ja kestävä pyörä ja tuossa hintaluokassa hyvin saatavilla.
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  4. #4
    Itellä oli tuollainen 600 F cebari ja on tosi helppo ajaa, et ihan hyvä ekaksi isoksi pyöräksi. Mut taas jos paljon on tunkua takapenkille, se ei ole kauheen kiva pyörä ajaa.
    Honda CB600 F Hornet -07
    Honda CBR600RR -07
    Honda CBR600F -99
    Aprilia Sport Pro 125 -94
    Yamaha RD 125 -82??
  5. #5
    Mulla on ekana pyöränä tuo 900RR. Vuoden päivät on nyt ajeltu ja takana on noin 15tkm.

    Ei se mitään liian tehokas ole. Vähän tuhnu peli pitemmän päälle, kyykky kun ei kulje ikinä oikeastaan tarpeeksi kovaa, ainakaan suoralla.

    Blade on ihan ok pyörä pidemmillekin matkoille, ajoasento on melko pysty ja polvikulma on kuin matkapyörästä. Ennätys yhden päivän aikana on yli 700 kilometriä, enemmänkin olisi voinut ajaa. Clippien kulma ja leveys on melko kummallinen, mutta siihen tottuu. Voi olla kädet kipeät ensialkuun. Matkustajalla ei ole Bladessa hyvät oltavat, mutta eipä oikein missään kyykyssä ole. Lyhyet matkat toki onnistuu, mutta ei siellä takana kuulemma mielellään ole. Eikä se kyllä ole mukavaa ajaakaan kun joku on takana.

    Käy koettamassa 600 kuutioista, niin tiedät millaista se vinguttaminen on. Vaikka Bladessa ei ole tehoa enempää kuin uusissa kuussatkuissa, on väännöt kuitenkin toista luokkaa ja matkan taittaminen on mukavampaa. Mutkatielläkin on vaivattomampaa ajaa kun ei tarvitse vaihtaa pienempää tupaan. En lähtisi ostamaan 600 kuutioista kun melkein samaan rahaan saa 900:sen.
  6. #6
    Paras vaihtoehto listasta puuttuu CBR 1000F. Kun kerran olet ....äää siis keskimittainen ja sopusuhtainen niinku itekki niin pitää pyörässäkin olla kokoa. Ja on hyvä ajaa kaks päällä ja tehoa on riittävästi ja vääntää alhaalta. tosin kaikki nuo ehdokkaat hyviä on mutta epäilen 900 cebarin asentoa aika raskaaksi. Painoa tulee käsille paljon. 1000F on pystympi ja niitä saa edullisesti. Ainut vika siinä on jakoketju joka on hondan ongelma. VFR sitä vikaa ei ole.
  7. #7
    Kyllä kyllä. Lähinnä laskin tuon 1000cc ulos, kun ajattelin sen olevan jo liian tehokas tms.. :P
    Ja tuo 900 Blade on niin hel***** paljon hienompi. =)
  8. #8
    Lainaa (Blavatsky @ Kesä. 03 2007,23:17) kirjoitti
    Kyllä kyllä. Lähinnä laskin tuon 1000cc ulos, kun ajattelin sen olevan jo liian tehokas tms.. :P
    Ja tuo 900 Blade on niin hel***** paljon hienompi. =)
    höpö höpö! Itse hyppäsin Honda Monkey ---> CBR 1000F
    Olihan se tonninen toki aluksi vähän iso ja pelottavakin, mutta äkkiä siihen tottui. Muutaman kuukauden ajelun jälkeen kokeilin kaverin 600cc cebaria ja ajattelin, että olipa hyvä etten sellaista ostanut! (oli meinaa harkinnassa) Tosin pituutta meikäläisellä on 190cm, joten turhan pieni minulle. Ja katteiden suoja tuulelta oli myös melkoisesti vaatimattomampi siinä kuussatkussa.
    Mutta kaikkihan tietty aina omiaan kehuu..
    Liian pieni allekirjoitus poistettu.
  9. #9
    Mulla vifferi eka pärränä ja toimii! Toki se käyttötarkoitus varmaan lopulta ratkaisee pelin(?) VFR:llä käy kipokilla, matkaa loistavasti kaksistaan ja pidemmänkin matkan taittaa. Hyvä vähän niinkun kaikessa, muttei huippu missään (näinkö se sanonta kuluu ) Ei juuri tyyppivikoja. Tehoa ei liikaa mut kuitenkin ihan kivasti. Kannattaa kokeilla...
  10. #10
    Kokemuksia on -92 VFR:stä, -99 600 CBR:stä ja -03 Firebladesta.
    Ensipyöränä varmaan toi VFR:ä voisi toimia parhaiten, tehoa ja vääntöä ihan mukavasti, mukava ajaa pitempääkin matkaa. Kaikkihan noista on luotettavia, mutta VFR kuitenkin kaikista varmin peli(ei edes nokkaketjua rallattelemassa).
    Now riding:
    * KTM 690 Enduro R


    Past ones:
    * KTM EXC 300
    * KTM 250 EXC Racing
    * CBR 600 F4
    * CBR 954 RR
  11. #11
    Lainaa (Blavatsky @ Kesä. 03 2007,16:17) kirjoitti
    Päivää. Tässäpä olisi taas uusi motoristi liittymässä joukkoon, tuskaillen kuitenkin ensimmäisen pyörän ostamista.
    Ikää on kertynyt 27vuotta ja ensi viikolla pitäisi aloittaa mp-kortin ajo.
    Kokemusta on lähinnä mopolla ajeluista (paljon) ja jonkin verran kevytmoottoripyöristä.

    Lähinnä olen miettinyt enää neljää vaihtoehtoa.
    CBR 600
    CBR 900 RR Fireblade
    VFR 750
    VTR 1000

    Hintakattona mulla on noin 6000e.
    Jokaista noista löytyy siihen hintaan. Veturia vähiten.
    Nyt kaipaisin hieman neuvoja ja vinkkejä ko. pyörien hyvistä ja huonoista puolista.
    Onko esimerkiksi tuo isompi CBR turhan tehokas aloittelijalle?
    Kaikki vinkit otetaan kiitollisina vastaan.
    Mitäänhän en tietysti ole noista päässyt kokeilemaan ja jos jossain pääseekin, niin luultavasti se koeajo on sellaista pelonsekaista kaatumista pelkäävää eteenpäin menemistä.
    Pituutta on 185cm ja painoa noin 100kg.
    Ajo tulee olemaan luultavasti hyvin vaihtelevaa, ja jonkin verran myös matkustajan kanssa.

    Kiitoksia kaikille jo etukäteen.
    Kun et ole enää iältäsi ja kooltasi mikään pikkupoika niin älä nyt kuussatasta osta,varsinkin jos sulla kyytiläinen istuu matkassa.Ylimääräisen voiman kanssa kyllä pärjää...ja onhan ne isommat mukavampia/vakaampia ajaa.itse ajoin puoli kesää 600lla ja sit vaihdoin XX:ään,enkä ennen ole juuri mopoa kummempaa ajanut..nythän tuolla tarkenis kurvaillakin...
    Hölömö mutta Innokas
  12. #12
    Kompataan edellistä elikkä jos vaan mahdollista niin unohda se kusiainen jos vaan hinkua on vähän isompaankin.
    Eihän siinä itsekseen mitään mutta jos sitä kyytiläistä ajattelee niin vifferi sitten vähintään.
    Yksi hyvä pyörä listalle olisi sitten tonninen CBF tietenkin. Mukava ajaa ainakin matkaa mutta jos enemmän on käytettyyn mieli niin ei ehkä sitten...

    Itsellänikin ensipyöränä VFR ja ihan mukavasti tuo on istunut ja ollut hallittavissa vaikka ajokokemusta on vain satunnaisilta koeajoilta. Ja nyt kun on kokemusta hieman tehokkaammistakin pyöristä kuin tuosta niin voin todeta että oikean käden liikehdinnästä kaikki on kiinni, ei siitä mitä sieltä teho- ja vääntökäppyröistä löytyy.
    Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

    '94 VFR -> '98 VTR -> [url="
  13. #13
    Itse suosittelisin Firebladea, noista vaihtoehdoista!

    Omat arvostelu kriteerini tähän tapaukseen:
    - Tehokas, voi ajaa hyvin kyytiläisen kanssa ja varovasti yksin ajaessa aluksi, kyllä se siitä sitten...
    - Ulkonäkö hienoin
    - Varmasti tohon hintaan saa hyvän
    - Tuon kokoiselle kaverille riittävän tilava
    - Muutamaa kokeilleena, ajettavuus ym. perstuntuma hyvä

    Toisaalta 1000F:kö ei tule kuuloonkaan???
    Viisas pääsee vähemmällä!
  14. #14
    Noniin. Kiitoksia vaan kaikille vastauksista.
    Kyllä tuo Blade on ruvennut ehdottomasti eniten lämmittämään mieltä ja luulempa, että semmoinen kohta löytyy pihalta. =)

    Mahtaisikohan joku muistaa jonkinlaiset noin arvot noiden edellä mainittujen pyörien huippunopeuksille.
    Eli siis ~95 vuoden seuraavat pyörät kyseessä:
    cbr 600
    cbr 900
    cbr 1000
    vtr 1000
    vfr 750
  15. #15
    Täältä näitä tietoja löytyy: http://www.bikez.com/brand/honda_motorcycles.php

    Mutta mitä merkitystä sillä huippunopeudella on? Sillä taas on missä ajassa sen saavuttaa.

    Edellinen pyörä -93 vfr, joka oli loistava yleispyörä, mutta suutinsatsilla ja sliparilla piristettynäkin kiihtyvyys hiipui mittari 210 jälkeen. Penkissä takaselta 98 hp. (Paino ajokunnossa noin 240 kg)
    Ajan oloon sekin otti mittariin 250, mutta kiihtyvyydestä ei voinut enää puhua 220 jälkeen.

    Nykyisellä -97 Bladella iloista kiihtyvyyttä tuntuu riittävän mittari 250:n paremmalle puolelle, penkissä takaselta suutinsatsin, K&N filtterin ja sliparin kanssa 121 hp. (Paino ajokunnossa noin 208 kg)
    Blade yhtä helppo ajettava koneen suhteen, jossa ei varsinaista tehopiikkiä, mutta ohjausgeometria nopeampi.
    V4:n äänet olivat komeat etenkin moottorijarrutuksissa, mutta sitä paljon kehuttua vääntöä ei Bladeen verrattuna ollut havaittavissa aikuisten oikeasti.

    CBR 1000 F:ää olen kokeillut ja bladeen verrattuna kiihdytyksissä on vaarana lähinnä nukahtaminen sarviin. Vaikkakin kaksi päällä ja pitkälle matkalle erinomainen kampe, kyytiläisen mukanaoloa ei välttämättä edes huomaa.

    Että vaihtoehdoista jos nyt pääsisin valitsemaan, ehdottomasti CBR 900 RR.

    Niin, mitoiltani olen 180 lyhyt ja 108 kevyt. Bladen vaihtoehtona oli tuplaäksä, mutta sen ajoasento ei sopinut kropalle. Stongan ja penkin etäisyys tuntui liian pitkältä, bladessa juurikin kohdallaan.



    * Joka kaasua säästää, se moottoriaan vihaa
  16. #16
    Tässä ilmoittautuu uutena tulokkaana 01sen 650sen transalpin paimentaja. Toi uusi pyöräproblematiikka liippasi sen verran läheltä että kun mopedia hankin ajattelin että tehon julma ulostulo vie hautuumaalle ennenaikaisesti,, mutta eihän se vie vaan ranteenkääntö. No kokeilin tuttavan 05fjrrää tässä toukokuun alussa (60v, edellinen ajokki tunturi vuonna xx), tehon kehittyminen mykisti alkuun mutta pahus soikoon muut ominaisuudet teki siitä lähes täydellisen ensipyörän. Ajoominaisuudet olivat kuin ihmisen mieli. Siinä mielessä ransu oli vähän turha ostos.
    Mikäänhän ei ole niin kallista hankintaa kuin mikä tehdään kaksi kertaa..
    a
    BMW R1200RS
    Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.
  17. #17
    vtr on varmasti fiksuin ekapyörä, vääntöö on nii prkleesti ja antaa vaihtovirheitäkin anteeks. itellänikin oli eka pyörä v2.
    rotta
  18. #18
    Ratavastaava wbaum:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2006
    MotOrg ry jäsen
    vfr lienee noista halvin hankkia ja ajaa. Toi on aika kompromissi kaiken suhteen, eli tossa ei varmaan ihan perseelleen hankinta mene.

    Itselläni tuollainen ensi pyöränä, nyt lähinnä harmittaa etten vuosi sitten ostanut suoraan XX. Mutta kyllä se olisi tuplahinnan maksanutkin silloin. Ei ole vifferi mitään ylläreitä tehnyt.

    edit: jaa siellä oli kuussatkukin. No sen jätät suoraan pois jos meinaat kyytitäkkin. 750 jaksaa kohtuullisen väännön takia jo vähän viedä kyytiläistäkin.



  19. #19
    Olen samaa kokoa +muutama sentti ja kilo.
    Arvoin samoista vaihtoehdoista ja päädyin melkein veturiin mutta onneksi se meni nenän edestä.

    CBR900 on mielestäni ikävä ajaa matkustajan kanssa.
    CBR1000F on melkoinen matkasohva ja ei niin mukava nakkari pyörittelyissä.
    VTR:ssä viehätti V2 kone ja alakatteen kanssa hieno peli mutta toimintasäde pienen tankin takia huono.

    Minun käyttööni passeli VFR800FI sattui eteen Saksan tuliaisena ja erittäin edullisesti joten kaupat tuli heti.
    V4 moottori ja koko VFR on kuten jo mainittiin hyvä kaikessa ja olen erittäin tyytyväinen. Näissä ikävää on vaan yleiset myyntihinnat verrattuna muihin merkkeihin. Johtunee luotettavuudesta ja arvostuksesta.

    Jälleenmyydessä tällainen "ikimottori" pitää hintansa paremmin kuin huoltoa vaativampi kireämpi RR malli.



  20. #20
    Hmm tuolla hintaa jollei halua sen näyttävän kivalta nakkarilla ostaisin itse vfr:n kuitenkaan tuolla hintaa enään niin hyvää bladea saa. "maku asia sano musti kun muniaa nuoli"
    hauskuus piilee rajojen etsimisessä..harvemmin kivaa kun ne löytyy.
  21. #21
    Lainaa (Blavatsky @ Kesä. 06 2007,20:47) kirjoitti
    Noniin. Kiitoksia vaan kaikille vastauksista.
    Kyllä tuo Blade on ruvennut ehdottomasti eniten lämmittämään mieltä ja luulempa, että semmoinen kohta löytyy pihalta. =)
    Lämmittää se monen muunkin mieltä Omasta kokemuksestakin voin sanoa, että bleidi ei ole millään muotoa huono valinta, tosin matkustaja ei välttämättä niin hyvin viihdy.. Sinkkupyöriähän kyykyt pääsääntöisesti kumminki on.

    Ja onhan se tosissaan vielä niin pornon näköinenkin ettei tosikaan
  22. #22
    Tervehdys.
    Tuli yhtäkkiä mieleen, notta mimmoset äänet tuossa bladessa mahtaa olla. Sekun näyttää olevan olennainen osa tätä moottoripyöräilyä. ;)
  23. #23
    No eiköhän se siltä kuulosta ku R4 yleensä.
  24. #24
    Bladen ajoasento on ainakin minulle täydellinen, käsille tulee juuri sopivasti painoa. Pituutta on 186. Lyhyempikätinen kaveri ei tosin tykännyt. Ajoasento on muutenkin hyvä. Kyytiläinen tuolla kyllä kulkee, mutta hauskempaa se yksin ajelu on. Äänet on vakiossa melko hiljaiset ja matalat, mikä on mielestäni hyvä asia, kun en jaksa kuitenkaan kuunnella mitään ylimääräisiä pörinöitä pidemmän päälle.
  25. #25
    cb750 sevenfifty on suositukseni
    miksi: Helppo ajaa
    Vääntää alhaalta
    Kaksi päällä ihan kiva (myös takapenkillä)
    Katu-uskottava
    Helppo huoltaa itsekkin
    CEEBEEEX
  26. #26
    Noista huippunopeuksista..
    kaikki kulkee yli 220...
    (miksi kysyt??)
    CEEBEEEX
  27. #27
    Lainaa (ciibiiex @ Kesä. 12 2007,22:38) kirjoitti
    cb750 sevenfifty on suositukseni
    miksi: Helppo ajaa
    * * * *Vääntää alhaalta
    * * * *Kaksi päällä ihan kiva (myös takapenkillä)
    * * * *Katu-uskottava
    * * * *Helppo huoltaa itsekkin
    Minä lisäisin vielä sen että ensimmäiseksi isoksi pyöräksi tuo CB750 sopii myös siksi että *kun* sen kaataa niin ei v*tuta ehkä ihan yhtä paljon kun esim. jonkun Bladen kanssa. Muoviosat maksavat maltaita. (XX:ään alkup. sivukate maksaa muistaakseni jotain 700e, ja voinette arvata mistä tiedän. Prkle. Ja XX on minun 5:s pyörä, ei eka.)

    Ja vielä, 750 on takuuvarmasti riittävän "nopea" ekaksi pyöräksi, vaikka olisi ajanut piikkiä ja mopoa nuoruudessaan. Blade voi oikeasti yllättää. Muutama kolleega on aloittanut uudelleen harrastuksen esim ER-5:lla, CB500:lla jne ja sitten vaihtaneet isompiin. Eivät ole ottaneet heti aluksi litrasta kyykkyä, mikä osoittaa mielestäni selkeätä järjen käyttöä.

    /MarcusB
    nyt: Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08
    ennen: Tunturi Supersport -84, Hondat VF750F -83, VFR750F -93, XR400R -98, VTR1000F -02, CBR1100XX -00
    "I hope for nothing, I fear nothing, I am free"
  28. #28
    Lainaa (pajazo @ Kesä. 12 2007,22:08) kirjoitti
    Bladen ajoasento on ainakin minulle täydellinen, käsille tulee juuri sopivasti painoa. Pituutta on 186. Lyhyempikätinen kaveri ei tosin tykännyt. Ajoasento on muutenkin hyvä. Kyytiläinen tuolla kyllä kulkee, mutta hauskempaa se yksin ajelu on. Äänet on vakiossa melko hiljaiset ja matalat, mikä on mielestäni hyvä asia, kun en jaksa kuitenkaan kuunnella mitään ylimääräisiä pörinöitä pidemmän päälle.
    Jaha. Eli äänekkäämpi slipari on selvästi hankittava, jos tuon ostan. Pelkän turvallisuuden takia tietenkin.
  29. #29
    Piti vielä kysäistä mielipidettä.
    Aina eniten silmää ovat miellyttäneet tuollaiset fighter tyyliset pyörät, ja rupesinkin miettimään, että josko semmoisen..
    Vai olisiko se liian kornia, että tuollainen ensipyöräksi..

    Esim tässä olisi komea..
    En osannutkaan lisätä järkevän näköistä linkkia. :P



  30.  
  31. #30
    Jos ihan rehellisiä ollan niin älä osta eka pyöräksi kyykkyä tai liian tehokasta. Ihan rehellisesti !
    Jos ajamaan haluat oppia ja aloittaa helposta pyörästä niin 500 cebari S mallina sitten vaikka eka kesän jälkeen tehokkaampiin.
    Se pikku piru siellä takaraivossa saattaa antaa käskyä että käännä , käännä kaasua jollain 900 RR ;llä ja sitte lähtee mopo käsistä ku ei ole kokemusta.

    Pokkaahan se vaatii ja ei sillä mitään "respektiä" saa 500;lla mutta jos todella haluat aloittaa niinku oppimalla perusjutut niin aloita pienemmällä. Se iso ja nopea ei tee sinusta motoristiä sen nopeempaa , päin vastoin.
    Suomen Saastatuonti Ry
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen